Όχι του IMO στην πρόταση του υπουργού ναυτιλίας για καθυστέρηση της εφαρμογής απαιτήσεων για τη χρήση καυσίμων 0,5% περιεκτικότητας σε θείο I

Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) κινείται με γρήγορους ρυθμούς με σκοπό να καταστείλει και τις τελευταίες προσπάθειες για καθυστέρηση ή και αλλαγή της εφαρμογής απαιτήσεων για τη χρήση καυσίμων 0,5% περιεκτικότητας σε θείο, ο οποίος θα τεθεί σε εφαρμογή σε περίπου ένα μήνα.

Ο υπουργός ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής Ιωάννης Πλακιωτάκης προκάλεσε έντονη ανησυχία το απόγευμα της Δευτέρας, όταν μίλησε για την 31η σύνοδο της Ολομέλειας του ΙΜΟ, και όπως και η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών νωρίτερα, πρότεινε ότι η εφαρμογή σχετικά με το όριο περιεκτικότητας σε θείο θα πρέπει να καθυστερήσει για λόγους ασφαλείας. Ο IMO δήλωσε ότι δεν υπάρχει καμία πιθανότητα να καθυστερήσει ο κανονισμός.

Ο κ. Πλακιωτάκης δήλωσε: «Δεν έχουμε ακόμα αντιμετωπίσει την πλήρη πραγματικότητα των προκλήσεων όσον αφορά τη διαθεσιμότητα, τη συμβατότητα και την ασφάλεια, καθώς και τους σοβαρούς κινδύνους των νέων καυσίμων πετρελαίου χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, ιδίως των αναμεμειγμένων».

Ο Πλακιωτάκης είπε ότι φοβάται τις διαταραχές του παγκόσμιου εμπορίου και των απωλειών από την μετάβαση στο νέο καύσιμο.

Προκειμένου να ξεπεραστούν τα προβλήματα που σχετίζονται με το καύσιμο, ο υπουργός είπε ότι ο IMO θα πρέπει να εξετάσει την αναβολή της εφαρμογής του νέου κανονισμού.

Άλλες χώρες – συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, της Ρωσίας, της Ινδίας και της Ινδονησίας – έχουν εκφράσει παρόμοιες ανησυχίες κατά το τελευταίο έτος. Τώρα έμειναν μόνο 35 ημέρες μέχρι την εφαρμογή του νέου κανονισμού.