Πάνω από 100 δις δολ η αξία του «ελληνόκτητου στόλου»

minerva_marine-pontoporos_nautilia_ellhniktitos_stolos_

Στο αστρονομικό ποσόν των 101,039 δις. δολ εκτιμάται η αξία του ελληνόκτητου στόλου ο οποίος με όρους χωρητικότητας διατηρεί την πρώτη θέση ελέγχοντας το 16,5% της παγκόσμιας χωρητικότητας ή 294,4 εκατ τόνους.

Σύμφωνα με στοιχεία της United Nations Conference on Trade and Development (UNCTAD οι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν 3.695 πλοία, εκ των οποίων τα 825 χωρητικότητας 69,6 εκατ. τόνων είναι υπό ελληνική σημαία και 2.870, χωρητικότητας 224,8 εκατ. τόνων, υπό ξένη.

Στη δεύτερη θέση βρίσκεται ο ιαπωνικός στόλος με αξία 89,11 δις. δολ. και στην τρίτη θέση ο κινεζικός με αξία 72,6 δις. δολ. Την τέταρτη θέση καταλαμβάνει ο υπό γερμανική διαχείριση στόλος, η αξία του οποίου ανέρχεται στο ποσό των 53,2 δις. δολ. και ακολουθούν η Σιγκαπούρη, η Νορβηγία και η Νότια Κορέα, με στόλους αξίας 30,4 δις. δολ., 29,6 δις. δολ. και 28,6 δις. δολ. αντίστοιχα. Η αξία του παγκόσμιου στόλου ανέρχεται στα 659,6 δις. δολ.

Ειδικότερα, ανά τύπο πλοίου την πρώτη θέση με βάση την αξία τους καταλαμβάνουν οι Έλληνες στα δεξαμενόπλοια (αξία στόλου 33,67 δις. δολ.) και στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers), η αξία των οποίων ανέρχεται στα 11,05 δις. δολ, ενώ στα Bulkers προηγούνται οι Ιάπωνες (50,6 δις. δολ.) και στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων οι Γερμανοί (32,65 δις. δολ.). Τέλος, στα πλοία μεταφοράς υγραερίου (LPG) την πρώτη θέση καταλαμβάνουν οι Νορβηγοί (αξία στόλου 4,31 δις. δολ.).

maritimes.gr