Η HMM ξαναχτυπά με παραγγελία-μαμούθ άνω των δύο δισ. δολαρίων σε ναυπηγεία της Νότιας Κορέας.
Όπως αναφέρουν ναυτιλιακές πηγές, η HMM φέρεται να έχει παραγγείλει δώδεκα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διπλού καυσίμου LNG, χωρητικότητας 14.000 teu, σε ναυπηγεία της χώρας.
Υπολογίζεται πως κάθε πλοίο θα κοστίσει περίπου 182,5 εκατομμύρια δολάρια — ποσό που δύσκολα περνά απαρατήρητο, ακόμη και για τα δεδομένα μιας τόσο μεγάλης εταιρείας όπως η HMM. Την κατασκευή θα μοιραστούν δύο από τις μεγαλύτερες ναυπηγικές εταιρείες της Νότιας Κορέας: η HD Hyundai θα κατασκευάσει οκτώ από τα πλοία, ενώ η Hanwha Ocean θα ολοκληρώσει τα υπόλοιπα τέσσερα.
Η HMM είναι ήδη ο όγδοος μεγαλύτερος μεταφορέας στον κόσμο και σύντομα αναμένεται να περάσει το κατώφλι των εταιρειών που διαχειρίζονται πάνω από 1 εκατομμύριο TEU συνολικής χωρητικότητας.
Τον περασμένο Σεπτέμβριο, η εταιρεία είχε αποκαλύψει τα σχέδιά της για επέκταση μέχρι το τέλος της δεκαετίας, διαθέτοντας το τεράστιο ποσό των 17,48 δισ. δολαρίων. Το πλάνο προβλέπει τον διπλασιασμό του στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τον τριπλασιασμό του στόλου των δεξαμενόπλοιων και των bulk carriers έως το 2030.
Δεν βλέπεις συχνά τέτοιες κινήσεις στη ναυτιλία. Η HMM φαίνεται να έχει βάλει πλώρη για κάτι μεγάλο, και αυτό διακρίνεται ξεκάθαρα από τη συνέπεια των επενδύσεών της.
Πάντως, αν κάτι δείχνει αυτή η παραγγελία, είναι πως στη ναυτιλία όποιος τολμάει, κερδίζει. Και η HMM φαίνεται να έχει τολμήσει για τα καλά — δείχνοντας πως δεν φοβάται να ρίξει άγκυρα στα βαθιά.
Από την πλευρά μας, ως άνθρωποι της θάλασσας, δεν μπορούμε να μην θαυμάζουμε τέτοιες κινήσεις. Γιατί πίσω από τα δισεκατομμύρια και τα νούμερα, υπάρχει πάντα το ίδιο όραμα: να χτίζεις πλοία που θα ταξιδεύουν ασφαλή σε όλες τις θάλασσες και τους Ωκεανούς του πλανήτη. Και αυτό είναι το σημαντικότερο.