Πειραιάς
34°C

Το πρωτότυπο και μεγαλύτερο παράκτιο πλοίο με την πλώρη που έχει σχήμα αεροπλάνου (video)

Δημοσιεύθηκε στις

28/07/2025

από

Το πρωτότυπο και μεγαλύτερο παράκτιο πλοίο με την πλώρη που έχει σχήμα αεροπλάνου, το NATORI, αποτελεί καινοτομία της ιαπωνικής ναυπηγικής βιομηχανίας.

Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων NATORI, δημοφιλές σε πολλούς για το πρωτότυπο και γοητευτικό του «πρόσωπο», κατασκευάστηκε για να γίνει το μεγαλύτερο παράκτιο πλοίο μεταφοράς κοντέινερ στην ιστορία της Ιαπωνίας.

Σε σύγκριση με τα τυπικά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατηγορίας 499-749 G/T που χρησιμοποιούνται συνήθως για τις παράκτιες μεταφορές στην Ιαπωνία, το NATORI μπορεί να φορτώσει 100% έως 200% περισσότερο φορτίο.

 Το πρωτότυπο και μεγαλύτερο παράκτιο πλοίο με την πλώρη που έχει σχήμα αεροπλάνου

Αυτή η μεγαλύτερη μεταφορική του ικανότητα συμβάλλει σημαντικά στην αλλαγή του τρόπου μεταφοράς στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Η διεθνώς κατοχυρωμένη με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας πλώρη SSS (ημισφαιρικό σχήμα πλώρης) της Kyokuyo υπογραμμίζει την πρωτοτυπία και την προηγμένη φύση της.

Το μοναδικό αυτό ημισφαιρικό σχήμα της πλώρης πάνω από την ίσαλο γραμμή μειώνει την αντίσταση στον άνεμο κατά 30%. Μαζί με τις εξελιγμένες γραμμές σχεδίασης κάτω από την ίσαλο γραμμή, η πλώρη SSS δεν είναι μόνο οικονομική αλλά και αποτελεσματική στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

Σε αντίθεση με τα συμβατικά παράκτια πλοία, το NATORI είναι εξοπλισμένο με μια σειρά από προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας και περιβάλλοντος.

 Το πρωτότυπο και μεγαλύτερο παράκτιο πλοίο με την πλώρη που έχει σχήμα αεροπλάνου
Οι προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας

1. Η κύρια μηχανή παρακολουθείται 24 ώρες την ημέρα από την στεριά.
2. Οι αντλίες του έρματος ελέγχονται μέσω tablet που είναι συνδεδεμένες στο δίκτυο WiFi του ακομοδεσίου και του μηχανοστασίου.
3. Προπέλα υψηλής απόδοσης με ηλεκτρικά ελεγχόμενο βήμα.
4. Σωληνώσεις για την αποφυγή τυχαίας απώλειας καυσίμου κατά τον ανεφοδιασμό.
5. Η ειδική βαφή για την εξοικονόμηση καυσίμου, συμμορφώνεται με τα πρότυπα PSPC του IMO, το οποίο εφαρμόζεται μόνο σε ποντοπόρα πλοία.

Είναι τολμηρή ιδέα που αναβαθμίζει την παράκτια εφοδιαστική αλυσίδα. Νικητής του βραβείου “Small Cargo Ship Category Award” του Japan Logistics Environment Award “Award for Development of Technology that Reduces the Environmental Impact for Logistic Operations” του βραβείου “Japan Logistics Environment Award”, το Natori δεν είναι μόνο σύμβολο των προηγμένων παράκτιων πλοίων της Kyokuyo, αλλά και ναυαρχίδα της παράκτιας ναυτιλιακής βιομηχανίας της Ιαπωνίας.

Ένα άλλο πλοίο της ίδιας σειράς, το NOGAMI (κατασκευής 2022, αριθ. S-562), κέρδισε επίσης τον τίτλο “Shift of the Year 2022 Small Cargo Ship Sector”.

Βλέπουμε ότι για ακόμη μια φορά η Ιαπωνία πρωτοτυπεί στη ναυτικός, παρουσιάζοντας και κατασκευάζοντας ένα πλοίο διαφορετικό από όλα τα άλλα.

Το μέλλον της ναυτιλίας σίγουρα περνάει και από την ναυπηγική βιομηχανία της χώρας του ανατέλλοντος ηλίου.

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
34°C