Πειραιάς
15°C

Πλοία και πληρώματα κινδυνεύουν από τα ναρκωτικά στα λιμάνια- Εξοντωτικές ποινές και μακροχρόνιες δικαστικές υποθέσεις

14/03/2025

Η μεγαλύτερη ναυτιλιακή ένωση στον κόσμο, η BIMCO, προειδοποιεί για τον κίνδυνο των αδικαιολόγητων συλλήψεων και των αυστηρών ποινών φυλάκισης που αντιμετωπίζουν τα πληρώματα όταν βρεθούν ναρκωτικά σε ένα πλοίο σε κάποια λιμάνια.

Ορισμένα τουρκικά λιμάνια, ιδιαίτερα στη Μαύρη Θάλασσα, έχουν προσελκύσει την προσοχή της ναυτιλιακής κοινότητας λόγω των μακροχρόνιων νομικών διαδικασιών και των εξαντλητικών ποινών τους. 30 χρόνια φυλάκιση σε δύο περιπτώσεις, σημειώνει η BIMCO, προσθέτοντας ότι γνωρίζει ακόμη δύο συνεχιζόμενες ποινικές έρευνες στην Τουρκία και σε άλλες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Κολομβίας.

«Η περιορισμένη κατανόηση των λειτουργιών των εμπορικών πλοίων μπορεί να οδηγήσει τους δικαστές να πιστέψουν ότι τα κρυμμένα ναρκωτικών στο πλοίο ή η προσάρτησή τους στο κύτος του πλοίου είναι αδύνατη χωρίς τη γνώση του πληρώματος», λέει η BIMCO, προσθέτοντας ότι ο αργός ρυθμός των νομικών διαδικασιών σε ορισμένες χώρες μπορεί να κρατήσει μέλη του πληρώματος και πλοιοκτήτες για πολλούς μήνες.

Σύμφωνα με την BIMCO, τελευταία, υπήρξαν περιπτώσεις όπου πλοία και τα πληρώματα τους που έφτασαν από τη Νότια και Κεντρική Αμερική κρατήθηκαν φαινομενικά χωρίς έγκυρη αιτιολόγηση.

Σε δύο πρόσφατες δικαστικές υποθέσεις, τα μέλη του πληρώματος καταδικάστηκαν σε πολύ μεγάλες ποινές φυλάκισης με τους δικαστές να καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η μεταφορά κρυμμένων ναρκωτικών στο πλοίο ή η προσάρτησή τους στο κύτος του πλοίου είναι αδύνατη χωρίς το πλήρωμα να γνωρίζει.

«Τέτοιες περιπτώσεις είναι τόσο ανησυχητικές όσο και εκπληκτικές», τονίζει η BIMCO.

Σε πολλές δικαιοδοσίες, ναρκωτικά που βρέθηκαν στο πλοίο ή προσαρτημένα στο κύτος του, δεν θα θεωρούνταν αποδεικτικά στοιχεία που συνδέουν το πλήρωμα με τα ναρκωτικά.


Με την αύξηση της παραγωγής κοκαΐνης, ειδικά στην Κολομβία, η ναυτιλιακή βιομηχανία στοχοποιείται ολοένα και περισσότερο από εμπόρους ναρκωτικών που αναζητούν ευκαιρίες να μεταφέρουν και να διαθέσουν το προϊόν τους στην αγορά, συνήθως στις ΗΠΑ ή την Ευρώπη.

Όλοι οι τύποι πλοίων κινδυνεύουν και τα λιμάνια της Νότιας και Κεντρικής Αμερικής είναι γνωστά για τις εξαγωγές ναρκωτικών.

Πειραιάς: 54 κιλά κοκαΐνης σε κοντέινερ με μπανάνες (video)

Σύμφωνα με την BIMCO, είναι συχνά δύσκολο για το πλήρωμα να αποτρέψει εντελώς το πλοίο από το να χρησιμοποιηθεί από έμπορους ναρκωτικών.

Ωστόσο, αναφέρει ότι υπάρχουν μέτρα που μπορούν να ληφθούν για να μειωθεί ο κίνδυνος, όπως η παροχή εκπαίδευσης και τακτικής ενημέρωσης στο πλήρωμα για τον τρόπο λειτουργίας των ναρκέμπορων, η διεξαγωγή συστηματικών ερευνών στο πλοίο και το φορτίο σε σχέση με τα λιμάνια, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης σκύλων εάν υπάρχουν, και αύξηση της επαγρύπνησης κατά τη διάρκεια παραμονής στο λιμάνι, κλείδωμα θυρών και διαμερισμάτων του πλοίου κατά τη φόρτωση για περιοχές που δεν χρησιμοποιούνται, ανάπτυξη επιπλέον βαρδιών ή επέκταση της χρήσης ηλεκτρονικής επιτήρησης όπως CCTV.

Η λήψη των παραπάνω μέτρων, λέει η BIMCO, μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο, αλλά σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν εγγύηση ότι τα ναρκωτικά δεν θα τοποθετηθούν και κρυφτούν στο πλοίο από τους ναρκέμπορους.

«Ένα θέμα που επιδεινώνει την κατάσταση είναι η περιστασιακή συνεργασία των αρχών επιβολής του νόμου, των λιμενικών και των χειριστών ασφαλείας καθιστώντας ουσιαστικά αδύνατο για το πλήρωμα να διασφαλίσει ότι δεν υπάρχουν ναρκωτικά κρυμμένα στο πλοίο ή προσκολλημένα στο κύτος», εξηγεί η BIMCO.

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Πειραιάς
15°C