Πειραιάς

Βαρύς ο πέλεκυς από την AMSA: Φορτηγό πλοίο έμεινε 4 μήνες στην Αυστραλία με πρόβλημα στην μηχανή του!

18/03/2025

Δικαστήριο της Αυστραλία τάχθηκε στο πλευρό των αρχών για την ασφάλεια της ναυτιλίας και διέταξε την πλοιοκτήτρια εταιρεία ενός bulker να πληρώσει πρόστιμο καθώς και τα δικαστικά έξοδα για την μη τήρηση των οδηγιών ασφαλείας. Το πρόστιμο έρχεται αφότου η Αυστραλιανή Ναυτική Αρχή (AMSA) απαγόρευσε πέρυσι στο πλοίο να εισέλθει στα ύδατα της Αυστραλίας, λόγω προβλημάτων που είχαν αν κάνουν με θέματα ασφάλειας το 2023.

Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου με σημαία Λιβερίας KMAX Leader, έφτασε στο λιμάνι του Gladstone τον Οκτώβριο του 2023 αναφέροντας προβλήματα στην πρόωση του.

Μέσω της λιμενικής υπηρεσίας και του πράκτορα του πλοίου Universal Shipping Alliance, η AMSA ενημερώθηκε ότι το πλοίο θα χρειαζόταν 8 έως 10 ημέρες για να ολοκληρώσει τις επισκευές του. Τέσσερις μήνες μετά, και ενώ δύο κυκλώνες επηρέασαν επίσης την περιοχή, το πλοίο δεν είχε καταφέρει να ολοκληρώσει τις επισκευές του.

Το πλοίο τελικά έφυγε από την Αυστραλία τον Φεβρουάριο του 2024 με την βοήθεια ρυμουλκών, αφού το πλήρωμα του πλοίου είχε επανειλημμένα αποτύχει να επιλύσουν τα μηχανικά προβλήματα.

Η AMSA λέει τώρα, «Ο πλοίαρχος του KMAX Leader και ο αυστραλιανός πράκτορας του, η Universal Shipping Alliance, απέτυχαν να ανταποκριθούν και να ενεργήσουν σύμφωνα με την εκδοθείσα οδηγία, παρά τα επανειλημμένα αιτήματα». Αφού το πλοίο έφυγε από το λιμάνι υπό ρυμούλκηση, η AMSA του επέβαλε 12μηνη απαγόρευση εισόδου στα αυστραλιανά ύδατα.

«Σε αυτή την περίπτωση, με έναν κυκλώνα να πλήττει το λιμάνι, οι συνέπειες της μη βοήθειας ενός ρυμουλκού για να ρυμουλκηθεί το πλοίο έξω από το λιμάνι, θα μπορούσαν να ήταν καταστροφικές», δήλωσε ο Εκτελεστικός Διευθυντής Επιχειρήσεων της AMSA, Μάικλ Ντρέικ. Προειδοποίησε ότι η παράβλεψη νόμιμων οδηγιών από την AMSA δεν είναι αποδεκτή επιλογή.

Η AMSA τονίζει ότι η αποτυχία να εναρμονιστεί με τους νόμους είναι σοβαρή παραβίαση του νόμου περί ναυσιπλοΐας του 2012 και έχει σοβαρές συνέπειες. Ως εκ τούτου, προσέφυγε στο δικαστήριο. Το δικαστήριο Gladstone με την σειρά του επέβαλε πρόστιμο 40.000 δολαρίων ΗΠΑ στην πλοιοκτήτρια εταιρεία μαζί με τα δικαστικά έξοδα για μη συμμόρφωση με τις γραπτές οδηγίες της AMSA.

Το KMAX Leader κατασκευάστηκε το 2010 και ήταν ένα από τα τέσσερα πλοία που η AMSA απαγόρευσε από την είσοδο στα ύδατα της Αυστραλία το 2024.

«Δεν θα κάνουμε συμβιβασμούς για την ασφάλεια των πλοίων και του πληρώματος ή για οποιαδήποτε πιθανή απειλή για την κοινότητα ή το περιβάλλον», δήλωσε ο Drake.

Διαβάστε περισσότερα: Δεξαμενόπλοιο έχασε την προπέλα του κατά την διάρκεια των ελέγχων πριν την άφιξη (Βίντεο)

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς