Πειραιάς
21°C

Βίντεο: Καθελκύστηκε το πρώτο πλοίο μεταφοράς άνθρακα στην ΕΕ- Θα αποθηκεύει CO2 σε βάθος 1.800 μέτρων!

Δημοσιεύθηκε στις

15/05/2025

από

πλοίο μεταφοράς CO2 σε καθέλκυση

Το πρώτο πλοίο μεταφοράς άνθρακα που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε στην Ευρώπη για χρήση σε έργο δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS) καθελκύστηκε στις 14 Μαΐου στην Ολλανδία.

Το πρώτο πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου CO2 που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε σε ευρωπαϊκό επίπεδο και θα χρησιμοποιηθεί σε επιχείρηση δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα καθελκύστηκε στις 14 Μαΐου στην Ολλανδία.

Το πλοίο χαρακτηρίζεται ως πρωτοποριακό, σχεδιασμένο για να υποστηρίξει ένα έργο CCS εμπορικής κλίμακας για την ΕΕ.

Η καθέλκυση για το πλοίο μεταφοράς άνθρακα πραγματοποιήθηκε στο ναυπηγείο Royal Niestern Sander. Το Carbon Destroy 1 θα έχει χωρητικότητα περίπου 5.000 τόνων υγροποιημένου CO2 στο πλαίσιο του έργου Greensand Future.

Το πλοίο θα λειτουργεί μεταξύ του λιμένα του Esbjerg στη Δανία και της υπεράκτιας πλατφόρμας Nini West, ενός εξαντλημένου πετρελαϊκού κοιτάσματος στη Βόρεια Θάλασσα της Δανίας.

Το έργο, το οποίο διευθύνεται από την INEOS, τον Μάρτιο του 2023, έγινε το πρώτο που μετέφερε CO2 έξω από τα χωρικά ύδατα μιας χώρας και ολοκλήρωσε μια πιλοτική έγχυση του CO2 κάτω από τον πυθμένα της θάλασσας στο εξαντλημένο πεδίο.

Το Carbon Destroyer 1 είναι ένα πλοίο μεταφοράς άνθρακα που βασίζεται στο σχεδιασμό του EasyMax shortsea bulker της Royal Wagenborg και έχει προσαρμοστεί ειδικά για τον χειρισμό CO2 υπό πίεση και σε χαμηλή θερμοκρασία.

Είναι ένα πολυχρηστικό πλοίο με χωρητικότητα φορτίου 14.000 τόνων, το οποίο αναπτύχθηκε από κοινού από την Royal Wagenborg και την Royal Niestern Sander για την παραγωγή ενός πλοίου που απαιτεί χαμηλότερη ισχύ εξόδου και επιτυγχάνει μεγαλύτερη απόδοση.

Αυτή η κατηγορία για το πλοίο μεταφοράς άνθρακα έχει μήκος 149,95 μέτρα, πλάτος 15,9 μέτρα και βύθισμα 28 8,6 μέτρα.

Ο Mads Weng Gade, Διευθύνων Σύμβουλος της INEOS Energy Europe, τόνισε ότι «Το Carbon Destroyer 1 θα μεταφέρει δεσμευμένο CO2 από όλη την Ευρώπη, δημιουργώντας έναν εικονικό αγωγό μεταξύ του σημείου δέσμευσης και της μόνιμης αποθήκευσης βαθιά κάτω από τον πυθμένα της Βόρειας Θάλασσας».

Καθελκύστηκε το πρώτο πλοίο μεταφοράς άνθρακα στην ΕΕ

Έχουν ξεκινήσει οι εργασίες για έναν τερματικό σταθμό CO2 που θα βρίσκεται στο λιμάνι του Έσμπιεργκ, στα νοτιοδυτικά της Δανίας στη Βόρεια Θάλασσα. Το αρχικό σχέδιο προβλέπει την παράδοση του δεσμευμένου CO2 από τις μονάδες βιοαερίου της Δανίας με φορτηγό στον τερματικό σταθμό, όπου θα αποθηκεύεται και στη συνέχεια θα μεταφέρεται στο πλοίο.

Το πλοίο μεταφοράς άνθρακα αναμένεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία μέχρι το τέλος του 2025 ή στις αρχές του 2026, με την παράδοσή του να συντονίζεται με την προβλεπόμενη ημερομηνία έναρξης των εμπορικών δραστηριοτήτων για το Greensand.

Το έργο προβλέπει την αποθήκευση CO2 σε βάθος άνω των 1.800 μέτρων κάτω από τον πυθμένα. Αρχικά, το Greensand στοχεύει στη δέσμευση, μεταφορά και αποθήκευση 400.000 τόνων CO2 ετησίως. Έχει τη δυνατότητα να αυξήσει σταδιακά την αποθηκευτική του ικανότητα έως το 2030.

Το έργο, το οποίο αποτελεί συνεργασία μεταξύ της INEOS Energy Denmark, της Harbour Energy και της Nordsøfonden, της εταιρείας υποθαλάσσιων δραστηριοτήτων του Δανέζικου κράτους, αναφέρει ότι υπάρχει δυνατότητα μόνιμης αποθήκευσης έως και 8 εκατομμυρίων τόνων CO2 ετησίως.

Το νέο πλοίο μεταφοράς άνθρακα είναι μεγαλύτερο από τα δύο πλοία που κατασκευάστηκαν στη Νότια Κορέα

Το Carbon Destroyer 1 είναι μεγαλύτερο από τα δύο πλοία που κατασκευάστηκαν στη Νότια Κορέα που παραδόθηκαν στα τέλη του 2024 για το έργο Northern Lights CCS της Νορβηγίας. Αυτά τα πλοία έχουν χωρητικότητα μεταφοράς 7.500 cbm LCO2 το καθένα.

Έχουν ήδη πιστοποιηθεί και από την περασμένη εβδομάδα, το Υπουργείο Ενέργειας της Νορβηγίας, το Υπουργείο Κλίματος και Περιβάλλοντος, η Νορβηγική Υπηρεσία Περιβάλλοντος (NEA) και η Νορβηγική Αρχή Ωκεανογραφικής Βιομηχανίας (Havtil) έχουν δώσει όλες τις συγκαταθέσεις τους για την πρώτη φάση του Northern Lights.

Πλέον διαθέτει όλες τις απαιτούμενες άδειες για να ξεκινήσει την έγχυση CO2 στις εγκαταστάσεις της στη Βόρεια Θάλασσα στα ανοικτά των νορβηγικών ακτών.

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
21°C