Η ναυτιλιακή βιομηχανία κάνει ένα σημαντικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλία με τη Royal Wagenborg να πρωτοπορεί στην ανάπτυξη του πρώτου πλοίου μεταφοράς CO2 παγκοσμίως. Το έργο βασίζεται στον καινοτόμο σχεδιασμό EasyMax και στοχεύει στη μείωση των εκπομπών άνθρακα, ενισχύοντας τις προσπάθειες για ένα πιο πράσινο μέλλον.
Η διαδικασία κατασκευής του πλοίου εισήλθε σε καθοριστικό στάδιο με την ολοκλήρωση της εγκατάστασης της γέφυρας πλοήγησης στο ναυπηγείο Royal Niestern Sander. Το έργο απαιτούσε υψηλή ακρίβεια στη μηχανική και άψογο συντονισμό μεταξύ των τεχνικών ομάδων.
Η Royal Wagenborg τόνισε ότι το συγκεκριμένο ορόσημο φέρνει το πλοίο ένα βήμα πιο κοντά στη ναυπήγηση ενός καινοτόμου πλοίου που θα αποτελέσει σημείο αναφοράς για τον κλάδο.
Τον Νοέμβριο του 2023, η Royal Wagenborg υπέγραψε πολυετή συμφωνία με την INEOS Energy, μια κορυφαία εταιρεία στον τομέα της ενέργειας. Σύμφωνα με τη συμφωνία, η INEOS Energy δεσμεύτηκε να αποκτήσει το νέο πλοίο μεταφοράς CO2, το οποίο βασίζεται στον καινοτόμο σχεδιασμό EasyMax.
Το πλοίο θα διαδραματίσει κρίσιμο ρόλο στη μεταφορά διοξειδίου του άνθρακα (CO2), συμβάλλοντας στη μείωση των εκπομπών ρύπων και ενισχύοντας τη μετάβαση στη βιώσιμη ναυτιλία.
Καινοτόμος σχεδιασμός και περιβαλλοντικά οφέλη
Το EasyMax CO2 carrier αποτελεί μια πρωτοποριακή λύση, ενσωματώνοντας τεχνολογίες χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου. Διαθέτει χωρητικότητα 14.300 dwt, επιτρέποντας τη μεταφορά μεγάλων ποσοτήτων CO2 με τη μέγιστη δυνατή αποδοτικότητα.
Ο σχεδιασμός του είναι αποτέλεσμα συνεργασίας μεταξύ της Royal Wagenborg και του ναυπηγείου Royal Niestern Sander. Οι τεχνολογικές καινοτομίες του πλοίου συμβάλλουν στην μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Μεταφορά CO2 στη Βόρεια Θάλασσα
Το νέο πλοίο αναμένεται να παραδοθεί το 2026 και θα χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά διοξειδίου του άνθρακα προς τον αποθηκευτικό χώρο Greensand στη Δανέζικη Βόρεια Θάλασσα.
Το Greensand Project, το οποίο ηγείται η INEOS Energy σε συνεργασία με την Harbour Energy και την Nordsøfonden, αποτελεί μια από τις σημαντικότερες πρωτοβουλίες για τη δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα (CCS) σε βιομηχανική κλίμακα.
Ο Edwin de Vries, Διευθυντής της Wagenborg Offshore, τόνισε τη σημασία της συμφωνίας, χαρακτηρίζοντάς την ως ένα “νέο και μοναδικό βήμα” για τη δημιουργία ενός ασφαλούς και αποδοτικού δικτύου logistics για την τεχνολογία CCS.
Το συγκεκριμένο πλοίο αναμένεται να αποτελέσει πρότυπο για μελλοντικά πλοία μεταφοράς CO2, ανοίγοντας τον δρόμο για μια πιο βιώσιμη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Η ανάπτυξη του EasyMax CO2 Carrier αποδεικνύει ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία μπορεί να καινοτομεί και να προωθεί βιώσιμες λύσεις. Η συνεργασία της Royal Wagenborg με την INEOS Energy αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς τη μείωση των εκπομπών άνθρακα και την προώθηση της τεχνολογίας CCS.
Με την προγραμματισμένη παράδοση του πλοίου το 2026, η Royal Wagenborg ενισχύει τη θέση της ως πρωτοπόρος στη πράσινη ναυτιλία και συμβάλλει στην υλοποίηση βιώσιμων λύσεων για τη ναυτιλία του μέλλοντος.