Πλοίο μεταφοράς LNG έγινε το πρώτο μεγάλο πλοίο που διέσχισε αυτόνομα τον ωκεανό!

Ένα πλοίο μεταφοράς LNG ολοκλήρωσε την διέλευση του ωκεανού και έγινε το πρώτο μεγάλο εμπορικό πλοίο που πραγματοποίησε αυτό το ταξίδι χρησιμοποιώντας τεχνολογίες αυτόνομης πλοήγησης.

Το ταξίδι πραγματοποιήθηκε και έγινε η πρώτη δοκιμή και επίδειξη της προηγμένης τεχνολογίας που πλοηγεί το σκάφος των 97.500 dwt για περίπου το μισό του ταξιδιού του στον Ειρηνικό ωκεανό ή περίπου 5.400 ναυτικά μίλια, αποφεύγοντας περισσότερα από 100 πλοία και χρησιμοποιώντας τεχνολογίες και πρακτικές βελτιστοποίησης του ταξιδιού.

Το μεταφορικής ικανότητας 180.000 cbm φυσικού αερίου πλοίο Prism Courage, που κατασκευάστηκε από την Hyundai Heavy Industries και παραδόθηκε στη SK Shipping της Νότιας Κορέας το 2021, ολοκλήρωσε το ταξίδι του στις 2 Ιουνίου, φτάνοντας στον τερματικό σταθμό LNG Boryeong στη Νότια Κορέα.

Το ταξίδι διήρκεσε 33 ημέρες αναχωρώντας από τον τερματικό σταθμό Freeport LNG στο Τέξας στις 2 Μαΐου και περνώντας μέσα από το κανάλι του Παναμά και διασχίζοντας τον Ειρηνικό ωκεανό. Το συνολικό ταξίδι ήταν σχεδόν 11.000 ναυτικά μίλια.

Το πλοίο είναι εξοπλισμένο με το δεύτερο επίπεδο του συστήματος αυτόνομης πλοήγησης που αναπτύχθηκε από την Avikus, θυγατρική της HD Hyundai που ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2020 και ειδικεύεται στην αυτόνομη πλοήγηση.

Σύμφωνα με την εταιρεία, το σύστημα πλοήγησης HiNAS 2.0 δημιουργεί βέλτιστες διαδρομές και ταχύτητες με βάση την ολοκληρωμένη λύση Smartship της Hyundai Global Service. Η τεχνητή νοημοσύνη του αναγνωρίζει το περιβάλλον περιβάλλον, όπως τον καιρό και τα ύψη των κυμάτων, και τα κοντινά πλοία, και στη συνέχεια ελέγχει τις εντολές διεύθυνσης του πλοίου σε πραγματικό χρόνο. Η τεχνολογία Επιπέδου 2 μπορεί να ελέγχει και να χειρίζεται το πλοίο σε σχέση με το προηγούμενο Επίπεδο 1 που παρέχει τη βέλτιστη δρομολόγηση.

Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, το Prism Courage λειτούργησε αυτόνομα δημιουργώντας τη βέλτιστη διαδρομή και επίσης αναγνωρίζοντας άλλα σκάφη κοντά σχεδιάζοντας διαδρομές για την αποφυγή σύγκρουσης. Αναφέρουν ότι το αποτέλεσμα ήταν μια αύξηση επτά τοις εκατό στην απόδοση καυσίμου που μείωσε τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 5 τοις εκατό.

Εκτός από την εξοικονόμηση καυσίμων, η εταιρεία προωθεί και άλλα οφέλη της αυτόνομης πλοήγησης. Υπογραμμίζουν ότι η τεχνολογία βοηθά στην αντιμετώπιση της έλλειψης ανθρώπινου δυναμικού για την επάνδρωση των πλοίων καθώς και στη βελτίωση της ασφάλειας των λειτουργιών μειώνοντας τα ανθρώπινα λάθη στη ναυσιπλοΐα.

Τονίζουν τα αποτελέσματα της έρευνας από την Acute Market Reports ότι η αγορά για αυτόνομα πλοία πλοήγησης και η αγορά σχετικού εξοπλισμού αναμένεται να αυξηθεί με μέσο ετήσιο ρυθμό 12,6%, φτάνοντας τα 235,7 δισεκατομμύρια δολάρια το 2028!

Η δοκιμή των τεχνολογιών στη Νότια Κορέα ακολουθεί μια σειρά επιδείξεων που διεξήχθησαν νωρίτερα φέτος από την Ιαπωνία χρησιμοποιώντας επιβατηγά πλοία ferries και πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για παράκτια ταξίδια, καθώς και επίδειξη αυτόνομης πρόσδεσης, ελλιμενισμού και αναχωρήσεων από το λιμάνι.

Σε προηγούμενες δοκιμές χρησιμοποιούσαν ρυμουλκά σε πολυσύχναστα λιμάνια. Η Κίνα ανέφερε ότι έθεσε σε υπηρεσία το πρώτο αυτόνομο σκάφος μικρών αποστάσεων, ενώ στη Νορβηγία ξεκινούν δοκιμές διαρκείας δύο χρόνων στο Yara Birkland για να προχωρήσουν σταδιακά στην πλήρη αυτοματοποίηση και να αποκτήσουν πιστοποιητικά για αυτόνομη πλοήγηση.

Άλλα projects αυτόνομων πλοίων πλοήγησης πραγματοποιούνται επίσης στη Νορβηγία, που σχεδιάζει τη μεταφορά εμπορευμάτων σε μικρές αποστάσεις για να αντικαταστήσει τις οδικές μεταφορές.

Το ταξίδι πραγματοποιήθηκε υπό παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο από τον αμερικανικό νηογνώμονα και το Μητρώο Ναυτιλίας της Κορέας για την επαλήθευση της απόδοσης και της σταθερότητας της τεχνολογίας.

Η Avikus αναφέρει ότι σχεδιάζει να διαθέσει το HiNAS 2.0 στο εμπόριο εντός του τρέχοντος έτους, αφού λάβει πιστοποίηση από τον ABS για τα αποτελέσματα αυτής της αυτόνομης διέλευσης στον ωκεανό.

Διαβάστε ακόμα