Πειραιάς
34°C

Μια λαστιχένια ροδέλα στο σύστημα πηδαλιουχίας ήταν η αιτία της ζημιάς των 2 εκ. δολαρίων!

Δημοσιεύθηκε στις

16/10/2025

από

Πρόσκρουση πλοίου American Mariner στο Munuscong

Στις 28 Μαρτίου 2024 σημειώθηκε η πρόσκρουση του πλοίου American Mariner στον φωτεινό σηματοδότη του καναλιού Munuscong, κοντά στο Sault Ste. Marie, όταν βλάβη σε ένα απλό O-ring του συστήματος πηδαλιουχίας προκάλεσε απώλεια ελέγχου, με αποτέλεσμα ζημιές άνω των 2 εκατομμυρίων δολαρίων.

Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB) διαπίστωσε ότι ένα σπασμένο κομμάτι τύπου O-ring προκάλεσε μια ζημιά στο σύστημα πηδαλιουχίας που οδήγησε στην πρόσκρουση του πλοίου μεταφοράς χύδην φορτίου με ένα φωτεινό σηματοδότη ναυσιπλοΐας στον ποταμό St. Marys του Μίσιγκαν.

Το περιστατικό συνέβη στις 28 Μαρτίου 2024, όταν το American Mariner χτύπησε τον φωτεινό σηματοδότη του καναλιού Munuscong κοντά στο Sault Ste. Marie. Η πρόσκρουση του πλοίου είχε ως αποτέλεσμα το σχίσιμο στο πλοίο και την εισροή υδάτων, με το πλήρωμα να καταφέρνει να θέσει την κατάσταση υπό έλεγχό χρησιμοποιώντας αντλίες.

Το ατύχημα προκάλεσε ζημιές περίπου 800.750 δολαρίων στο πλοίο και ζημιές 1,25 εκατομμυρίων δολαρίων στην δομή ναυσιπλοΐας του καναλιού.

Ευτυχώς, κανένα από τα 18 μέλη του πληρώματος δεν τραυματίστηκε και δεν αναφέρθηκε θαλάσσια ρύπανση.

Το American Mariner βρισκόταν στο πρώτο του ταξίδι της σεζόν μετά την ολοκλήρωση της χειμερινής συντήρησης, η οποία περιελάμβανε την εγκατάσταση ενός νέου συστήματος πηδαλιουχίας. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, το πλήρωμα παρατήρησε διαλείποντες συναγερμούς στο σύστημα πηδαλιουχίας, αλλά δεν μπόρεσε να εντοπίσει την αιτία τους, καθώς το πηδάλιο φαινόταν να ανταποκρίνεται σωστά στις εντολές.

Η πορεία πριν την πρόσκρουση του πλοίου

Τα αποτελέσματα της έρευνας για την ζημιά που οδήγησαν στην πρόσκρουση του πλοίου

Η έρευνα μετά το συμβάν αποκάλυψε ότι το μοτέρ ελέγχου Νο. 1 του πλοίου, το οποίος είναι υπεύθυνο για τον έλεγχο της διαδρομής της κύριας υδραυλικής αντλίας, είχε παρουσιάσει βλάβη. Κατά την αποσυναρμολόγηση, οι τεχνικοί ανακάλυψαν μαύρα, εύκαμπτα υπολείμματα που είχαν σφηνωθεί ανάμεσα στα περιστρεφόμενα γρανάζια του κινητήρα ελέγχου, εμποδίζοντας την σωστή λειτουργία. Το σύστημα πηδαλιουχίας επέστρεψε στην κανονική του λειτουργία μετά την εγκατάσταση ενός ανταλλακτικού μοτέρ ελέγχου.

Οι ηλεκτρονικοί τεχνικοί αργότερα επαναβαθμονόμησαν το σύστημα πηδαλιουχίας, το οποίο έλυσε τα προβλήματα συναγερμού, υποδηλώνοντας ότι υπήρχαν επίσης προβλήματα με τις παραμέτρους βαθμονόμησης του πρόσφατα εγκατεστημένου συστήματος πηδαλιουχίας.

Το ο φωτεινός σηματοδότης του καναλιού Munuscong, ο οποίος είναι ένα κρίσιμο βοήθημα πλοήγησης στον ποταμό St. Marys, αποτελείται από ένα φως πλοήγησης και ένα σήμα τοποθετημένα σε μια σταθερή δομή από σκυρόδεμα.

Γίνεται κατανοητό ότι μια βλάβη στο σύστημα πηδαλιουχίας του πλοίου αρκεί για να συμβεί μια τεράστια ζημιά, η οποία υπό άλλες συνθήκες θα μπορούσε να ήταν και καταστροφική!

Είναι ακόμη ένα case study, το οποίο δεν έφταιγε στην ουσία το πλήρωμα αλλά τα εξωτερικά συνεργία που πραγματοποίησαν την εγκατάσταση του νέου συστήματος πηδαλιουχίας. Παρόλα αυτά το πλήρωμα του πλοίου είναι που ταξιδεύει το πλοίο και αυτό είναι που θα πρέπει εκείνη την στιγμή να αντιμετωπίσει μια κατάσταση εκτάκτου ανάγκης.

Διαβάστε τις λεπτομέρειες της έκθεσης του NTSB σχτικά με την πρόσκρουση του πλοίου

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
34°C