Πως έρχεται στα χέρια μας ένα αγαθό που μεταφέρεται με ένα πλοίο μεταφοράς κοντέινερ;

Πως λειτουργεί η βιομηχανία των εμπορευματοκιβωτίων και ποια είναι τα στάδια για την μεταφορά των αγαθών στον τελικό προορισμό τους;

Την περίοδο της πανδημίας του κορονοιου, καταλάβαμε πόσο σημαντικές είναι οι μεταφορές αγαθών με εμπορευματοκιβώτια. Και λέω ότι το έχουμε καταλάβει γιατί είδαμε το πως επηρεάστηκε η ακρίβεια των αγαθών, η οποία οφείλονταν κατά κύριο λόγο στην ραγδαία αύξηση του κόστους μεταφορών ενός εμπορευματοκιβωτίου που από 1200 δολάρια που χρειαζόταν η μεταφορά του από την κίνα στην Ευρώπη έφτασε και ξεπέρασε τα 12,000 δολάρια την περίοδο αυτή!

Κάθε μέρα, χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια φτάνουν στα λιμάνια από χώρες σε όλο τον κόσμο. Μεταφέρονται με πλοία μεταφοράς container, τα οποία πραγματοποιούν σταθερά και τακτικά δρομολόγια, όπως συμβαίνει με το λεωφορείο ή το τρένο.

Κάθε αλυσίδα εφοδιασμού είναι μοναδική και περιλαμβάνει την έγκαιρη και έγκυρη μεταφορά αγαθών μεταξύ διαφόρων τρόπων μεταφοράς. Τα αγαθά που μεταφέρονται με πλοία κοντέινερ μπορούν να τοποθετηθούν μέσα στα εμπορευματοκιβώτια στο εργοστάσιο, το αγρόκτημα ή σε οποιαδήποτε άλλη τοποθεσία στην οποία παράγονται τα εκάστοτε εμπορεύματα.

Το κάθε κοντέινερ κλειδώνεται και σφραγίζεται ώστε τα εμπορεύματα που περιέχονται μέσα σε αυτό να μπορούν να παραμείνουν ασφαλή μέσα σε αυτό και να μεταφερθούν με πρωτοφανή ταχύτητα και οικονομία έως ότου φτάσουν στην αποθήκη, το εργοστάσιο ή το κατάστημα των αγοραστών. Για το λόγο αυτό, περισσότερο από το 50 % της αξίας των εμπορευμάτων που διακινούνται διεθνώς μέσω θαλάσσης μεταφέρεται πλέον σε εμπορευματοκιβώτια με πλοία τακτικών γραμμών. Για να καταλάβουμε πώς ακριβώς λειτουργεί η αποστολή εμπορευματοκιβωτίων, θα πάρουμε ένα παράδειγμα αποστολής αθλητικών υποδημάτων από την Κίνα στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Από την αποθήκη στο φορτηγό

Ένα φορτηγό το οποίο ρυμουλκεί ένα εμπορευματοκιβώτιο 40 ή 20 ποδιών φτάνει στο κινεζικό εργοστάσιο και φορτώνει μια παραγγελία μαζί με άλλες παραγγελίες τις οποίες είναι φορτωμένο από πωλητές, το οποίο κλείνει και σφραγίζει με σφραγίδα υψηλής ασφάλειας. Το εμπορευματοκιβώτιο δεν θα ανοίξει ξανά μέχρι να φτάσει στην αποθήκη διανομής στη χώρα προορισμού, εκτός εάν οι τελωνειακοί υπάλληλοι αποφασίσουν να το ανοίξουν και να το επιθεωρήσουν.

Φόρτωση του πλοίου

Ο μεταφορέας καθορίζει ότι είναι πιο οικονομικό να μεταφερθεί το εμπορευματοκιβώτιο στο πλησιέστερο λιμάνι, ας πούμε το λιμάνι της Σαγκάη. Το φορτηγό μεταφέρει και ξεφορτώνει το εμπορευματοκιβώτιο στο τερματικό σταθμό στο λιμάνι, από όπου στη συνέχεια φορτώνεται στο πλοίο.

Ο μεταφορέας έχει σύμβαση με εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, η οποία πρέπει να υποβάλει έγγραφα στις αρχές σχετικά με την αποστολή στις χώρες εξαγωγής και εισαγωγής. Αυτά τα «μανιφέστα φορτίου» περιλαμβάνουν πληροφορίες όπως ακριβές περιεχόμενο, εξαγωγέα, εισαγωγέα και ποιος μεταφέρει το φορτίο.

Το ταξίδι ξεκινά

Φορτωμένο τώρα σε κάποιο πλοίο, το εμπορευματοκιβώτιο που περιέχει τα παπούτσια προορίζεται για το λιμάνι εκφόρτωσης στις Ηνωμένες Πολιτείες, χιλιάδες μίλια μακριά από τη χώρα προέλευσης, σε άλλη ήπειρο.

Πριν προγραμματιστεί η άφιξη του πλοίου στο λιμάνι προορισμού, ο καπετάνιος του πλοίου και ο τοπικός πράκτορας παρέχει στοιχεία στις αρχές της χώρας προορισμού σχετικά με το πλοίο, το πλήρωμά και το φορτίο του.

Το πλοίο φτάνει στον προορισμό του

Έχοντας λάβει την κατάλληλη άδεια για να εισέλθει στη χώρα και στο λιμάνι, το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων προσδένει σε κάποιο ντόκο σε ένα τερματικό σταθμό δίπλα σε μεγάλους γερανούς που θα χρησιμοποιηθεί για την εκφόρτωση των εμπορευματοκιβωτίων φορτίου.

Το εμπορευματοκιβώτιο ξεφορτώνεται!

Καταρτισμένοι λιμενεργάτες, οι οποίοι μερικές φορές φτάνουν και τους 100 ανά πλοίο – επωμίζονται την ευθύνη για να ξεφορτώσουν τα κοντέινερ από το πλοίο με ασφάλεια.

Άδεια τελωνείου

Οι τελωνειακοί υπάλληλοι διενεργούν προσεκτική αξιολόγηση των εγγράφων κάθε εμπορευματοκιβωτίου, και μπορούν να επιλέξουν συγκεκριμένα εμπορευματοκιβώτια για περαιτέρω έλεγχο.

Η τελευταία φόρτωση και μεταφορά

Μόλις εκτελωνιστούν από το τελωνείο, οι εργαζόμενοι φορτώνουν το εμπορευματοκιβώτιο σε ένα φορτηγό. Τώρα το κοντέινερ με τα παπούτσια μπορεί να μεταφερθεί στο κέντρο διανομής. Τα εμπορευματοκιβώτια μεταφέρονται συχνά με τρένο όταν ο προορισμός βρίσκεται σε μεγάλη απόσταση από το λιμάνι.

Η τελική παράδοση

Το φορτηγό φτάνει σε ένα κέντρο διανομής που βρίσκεται συνήθως όχι πολύ μακριά από το λιμάνι, όπου ανοίγει το εμπορευματοκιβώτιο και οι παραγγελίες από μεμονωμένα καταστήματα διαχωρίζονται και προετοιμάζονται για αποστολή. Την επόμενη μέρα, το κατάστημα αθλητικών ειδών λαμβάνει 1000 ζευγάρια από τα πιο δημοφιλή αθλητικά παπούτσια της σεζόν.

Αυτή είναι με λίγα λόγια η διαδρομή και η διαδικασία ώστε ένα ζευγάρι παπούτσια ή οτιδήποτε άλλο αγαθό να έρθει στο μαγαζί και εν συνεχεία στην κατοχή μας.

.

Διαβάστε ακόμα