Sikania II Hybrid: Το πρώτο υβριδικής τεχνολογίας επιβατηγό – οχηματαγωγό πλοίο που κατασκευάστηκε στην Ελλάδα (video)

Στο λιμάνι του Πειραιά ώστε να δεξαμενιστεί βρέθηκε για μια εβδομάδα το Sikania II Hybrid της Ιταλικής BluFerries θυγατρικής της Ferrovie Dello Stato, δηλαδή των Ιταλικών Σιδηροδρόμων.

Το Sikania II Hybrid είναι το πρώτο υβριδικής τεχνολογίας επιβατηγό – οχηματαγωγό πλοίο που κατασκευάστηκε στην Ελλάδα από την Celt στο ναυπηγείο του Κανέλλου στο Πέραμα.Τον σχεδιασμό, αλλά και την ναυπηγική επίβλεψη του πλοίου έγινε από το γραφείο C.T.E Perdikaris Engineering Architectural & Technical Services του Κωνσταντίνου, Ινούς και Έλενας Περδικάρη. Είναι το τρίτο πλοίο του ομίλου που κατασκευάζεται στο Πέραμα μετά το Trinacria και το Sikania.

Την αναχώρηση του από τον Πειραιά μετά το πέρας του δεξαμενισμού του μπορείτε να το δείτε στο παρακάτω βίντεο μέσα από το φακό του pireaspiraeus.com.

Το πλοίο διαθέτει Hybrid πρόωση με μπαταρίες και φωτοβολταϊκά και έχει την δυνατότητα μηδενικών εκπομπών καυσαερίων όταν βρίσκεται στο λιμάνι. Το πλοίο έχει συνδυαστική πρόωση από μηχανές diesel και ηλεκτρικούς κινητήρες.

Το κόστους της κατασκευής του πλοίου έφτασε τα 26 εκατ. ευρώ. Έχει μήκος περίπου 105 μέτρα και διαθέτει ολική χωρητικότητα 4.100 GT. Έχει σχεδιαστεί για τη μεταφορά 22 βαρέων οχημάτων ή 125 αυτοκινήτων και 400 ατόμων. Η πραγματική καινοτομία αυτού του πλοίου έγκειται στη χρήση πράσινων τεχνολογιών. Το πλοίο είναι εξοπλισμένο με τέσσερις αζιμουθιακούς προωθητήρες Z-drive, ο καθένας από τους οποίους συνδέεται απευθείας με έναν κινητήρα ντίζελ των 1000kW και έναν ηλεκτροκινητήρα των 350kW. Οι ηλεκτρικοί κινητήρες είναι συνδεδεμένοι με μπαταρίες NMC με χωρητικότητα αποθήκευσης ενέργειας 1MWh.

Το σκάφος είναι ενεργειακά ανεξάρτητο, διαθέτοντας προηγμένο σύστημα διαχείρισης ενέργειας. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, οι μπαταρίες μπορούν να φορτίζονται μέσω των ηλεκτροκινητήρων που λειτουργούν ως γεννήτριες άξονα. Η αποθηκευμένη ενέργεια χρησιμοποιείται για υβριδική πρόωση, συνδυάζοντας κινητήρες ντίζελ και ηλεκτροκινητήρες για την παροχή ενέργειας στους προωθητήρες αζιμούθιου. Κατά την προσέγγιση στο λιμάνι, το σκάφος λειτουργεί με πλήρως ηλεκτρική πρόωση για μηδενικές εκπομπές κατά τη διάρκεια όλων των ελιγμών, της φόρτωσης και της εκφόρτωσης. Επιπλέον, οι ηλιακοί συλλέκτες που είναι τοποθετημένοι στο πλοίο παρέχουν 25 kW ενέργειας, τροφοδοτώντας όλες τις υπηρεσίες στέγασης του πλοίου

Διαβάστε ακόμα