ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Σημαντικές εγγραφές στο ημερολόγιο γέφυρας

imerologio_gefiras_eggrafes

Το να είσαι αξιωματικός γέφυρας δεν είναι μία απλή και εύκολη δουλειά. Είναι μια πρόκληση στην οποία ο υπεύθυνος αξιωματικός θα πρέπει με ασφάλεια να ναυσιπλοεί το πλοίο και να συμμορφώνετε με τους διεθνής κανονισμούς.

Ο αξιωματικός θα πρέπει να έχει μεγάλη προσοχή ώστε να μπορεί να αποφύγει δυσάρεστες καταστάσεις όπως η σύγκρουση η ρύπανση κ.τ.λ.

Όπως προαναφέραμε ο αξιωματικός θα πρέπει να συμμορφώνετε και να ακολουθεί τους κανονισμούς της θάλασσας. Θα πρέπει επίσης να συμπληρώνει και τα check list της εταιρείας του. Τα δύο προηγούμενα έρχεται να συμπληρώσει ένα πολύ σημαντικό έγγραφο που είναι το ημερολόγιο της γέφυρας.

Το ημερολόγιο της γέφυρας είναι ένα από τα σημαντικότερα έγραφα που έχουμε επάνω στο πλοίο. Για τους περισσότερους είναι μία καθημερινή ρουτίνα που απλά θα πρέπει να γίνει. Όσο τα πράγματα κυλούν ομαλά και δεν υπάρχει κάποιο ατύχημα ή γενικότερα κάποιο δυσάρεστο γεγονός, ναι είναι ρουτίνα. Τα πράγματα αλλάζουν άρδην, όταν τύχει κάτι απρόσμενο, κάτι που στα πλοία είναι πολύ συνηθισμένο φαινόμενο. Θα πρέπει λοιπόν να το συμπληρώνουμε με προσοχή και χωρίς σβησίματα με μπλανκο. Όταν κάνουμε κάποιο λάθος, απλά θα τραβάμε μία γραμμή, θα υπογράφουμε και θα συνεχίζουμε να γράφουμε.

Ας δούμε μερικά πράγματα που θα πρέπει να συμπληρώνουμε κατά την διάρκεια της βάρδιας:

Κάθε αλλαγή πορείας ακολουθούμενη από το στίγμα και τη νέα πορεία, όπως επίσης και τον λόγο (π.χ. λόγο καιρού, λόγο οδηγιών από εταιρεία ή αρχών ή ναυλωτών, λόγο πλάνου ταξιδιού κ.τ.λ.)

– Καιρικές συνθήκες (κατάσταση θάλασσας, ανέμου, θερμοκρασία, κατάσταση ουρανού, κατάσταση ορατότητας)

– Τυχόν διατοιχισμούς (rolling) ή προνευστασμούς (pitching).

– Ταχύτητα πλοίου

– Τυχόν ατύχημα (σύγκρουση, ρύπανση κ.τ.λ.).

– Οποιαδήποτε επιχείρηση διάσωσης.

– Αν υπάρξει περίπτωση ρύπανσης ή σύγκρουσης ή ανθρώπου στην θάλασσα ή οποιαδήποτε άλλου γεγονότος θα πρέπει να γραφτεί στίγμα και ώρα όπως και περιγραφή του συγκεκριμένου γεγονότος.

– Η αλλαγή φυλακής από τον άλλον αξιωματικό όπως και το όνομα αυτού ή η παραλαβή διακυβέρνησης του πλοιάρχου από τον αξιωματικό φυλακής (λόγω προσέγγισης στο λιμάνι ή λόγω κίνησης ή οτιδήποτε άλλο).

– Κατά την αλλαγή φυλακής η πορεία μαγνητικής και γυροσκοπικής πυξίδας καθώς και η παραλλαγή και απόκλιση.

– Οποιαδήποτε αλλαγή από αυτόματη πηδαλιουχία σε χειροκίνητη και το αντίθετο.

– Η πραγματοποίηση ελέγχου ασφαλείας και πυρκαγιάς (κυρίως κατά τις βράδυνες ώρες).

– Η επάνδρωση της γέφυρας με παραπάνω πλήρωμα από το συνηθισμένο και τον λόγο (π.χ. δύο ναύτες λόγο ομίχλης).

– Οποιαδήποτε ασυνήθιστη κατάσταση.

Οι παραπάνω καταχωρίσεις είναι μερικές από τις βασικότερες που θα πρέπει να γράφουμε κατά την διάρκεια της βάρδιας στην γέφυρα, αλλά σίγουρα δε είναι οι μόνες.

Επίσης όταν βρισκόμαστε σε λιμάνια ή παραλαμβάνουμε προμήθειες ή κατά την πετρέλευση, υπάρχουν διαφορετικές καταχωρίσεις η οποίες θα πρέπει και πάλι να αναγράφονται.

Εμείς απλά αναφέραμε μερικές βασικές καταχωρίσεις όταν είμαστε εν πλω. Φυσικά με το άρθρο αυτό δεν απευθυνόμαστε στους παλαιότερους (ή σε αυτούς που έχουν ήδη ταξιδέψει σαν αξιωματικοί μία φορά), αλλά κυρίως θα θέλαμε να τις δούνε νέα παιδιά τα οποία θα μπαρκάρουν για πρώτη φορά σαν ανθυποπλοίαρχοι.

 

Για παρατηρήσεις που έχετε να κάνετε για το παραπάνω θέμα ή για προτάσεις, περιμένουμε τα σχόλια σας στο e.nautilia@gmail.com ή στα σχόλια του άρθρου.