Το κατασχεμένο κοντένερσιπ Maersk Tigris παραμένει υπό κράτηση από τις ιρανικές αρχές, σύμφωνα με τη δανική ναυτιλιακή εταιρεία Maersk Line.
Η κατάσχεση του με σημαία των νήσων Μάρσαλ Maersk Tigris στις 28 Απριλίου στο ύψος των Στενών του Χορμούζ από περιπολικά σκάφη του Ιράν, μετά από πυροβολισμούς στην πλώρη του, λέγεται ότι σχετίζεται με μια εμπορευματική διαφορά μεταξύ μιας ιδιωτικής εταιρείας με την επωνυμία Pars Talaee Oil Production Company και της Maersk Line, η οποία χρονολογείται από το 2005.
Παρά τις πολλές συναντήσεις με τις τοπικές αρχές, η εταιρεία ανέφερε ότι δεν έχει ακόμη λάβει γραπτή ειδοποίηση σχετικά με τη σύλληψη.
“Την Κυριακή 3 Μαΐου εκπρόσωπος της Maersk Line συναντήθηκε εκ νέου με τον Λιμενικό & Ναυτιλιακό Οργανισμό (PMO) στο Ιράν, και ο Πρέσβης της Δανίας στο Ιράν συναντήθηκε με τον ιρανικό υπουργό Εξωτερικών. Σήμερα, στις 4 Μαΐου, ο Πρέσβης της Δανίας συναντήθηκε με τον PMO. Δεν έχουμε ακόμη λάβει καμία γραπτή ειδοποίηση (απόφαση του δικαστηρίου, ένταλμα κατάσχεσης ή κάτι παρόμοιο) που να αφορούν την κατάσχεση του Maersk Tigris ή την εμπορευματική διαφορά”, αναφέρει η εταιρεία σε μια ανακοίνωση στο διαδίκτυο.
Η εταιρεία επιμένει ότι η κατάσχεση είναι αδικαιολόγητη και ότι το πλήρωμα και το πλοίο πρέπει να απελευθερωθούν το συντομότερο δυνατόν, δεδομένου ότι δεν έχουν εμπλακεί στην υπόθεση με οποιονδήποτε τρόπο.
Η Maersk υποστηρίζει πως είχε συμφωνήσει να πληρώσει σε μια ιρανική εταιρεία το ποσό των 163 χιλιάδων δολαρίων, μετά από απόφαση ιρανικού δικαστηρίου τον Φεβρουάριο, σχετικά με μια διαμάχη για 10 κοντέινερς που μεταφέρθηκαν στο Ντουμπάι το 2005.
Όμως, ιρανική εταιρεία άσκησε έφεση στην απόφαση, ζητώντας μεγαλύτερη αποζημίωση κι έπειτα έγινε γνωστό στη Maersk ότι ένα ιρανικό εφετείο διέταξε την πληρωμή 3,6 εκατ. δολαρίων. “Καθώς δεν έχουμε τις λεπτομέρειες αυτής της απόφασης, δεν είμαστε σε θέση να κάνουμε κάποιο σχόλιο εν προκειμένω, ή να κάνουμε εικασίες για τις επιλογές μας”, αναφέρει η εταιρεία.
Το Maersk Tigris είναι ένα χρονοναυλωμένο (T/C) πλοίο που διοικείται και επανδρώνεται από τη Rickmers Shipmanagement.
Εκπρόσωπος του Ομίλου Rickmers επιβιβάστηκε στο Maersk Tigris στις 30 Απριλίου για να επικοινωνήσει με τους 24 ναυτικούς επί του πλοίου, που βρέθηκαν στο επίκεντρο της διαφοράς και τώρα κρατούνται από τις ιρανικές αρχές για σχεδόν μια εβδομάδα.
“Στις επαφές του με το πλήρωμα ο εκπρόσωπος μας ήταν σε θέση να επιβεβαιώσει ότι όλοι οι ναυτικοί είναι ασφαλείς και βρίσκονται πάνω στο πλοίο. Λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες συνθήκες είναι όλοι σε καλή κατάσταση”, δήλωσε η εταιρεία.
“Θα συνεχίσουμε να κάνουμε ό, τι μπορούμε για να επιλύσουμε αυτό το θέμα. Πρωταρχικό μέλημα μας παραμένει η ασφάλεια του πληρώματος και η ασφαλή απελευθέρωση του πλοίου”, δήλωσε η Maersk Line στην πιο πρόσφατη ενημέρωση της.
Το κατασκευασμένο το 2014 Maersk Tigris παραμένει αγκυροβολημένο στον Περσικό Κόλπο, περίπου 7 ναυτικά μίλια ανοιχτά του Μπαντάρ Αμπάς.
Η Ιρανική Πρεσβεία δήλωσε την Πέμπτη ότι το πλοίο θα απελευθερωθεί μόλις η υπόθεση χρέους διευθετηθεί, σύμφωνα με το Reuters.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Pars Talaee Oil Production Company Hamidreza Jahanian εδήλωσε στο πρακτορείο ειδήσεων Fars ότι αν το χρέος δεν διευθετηθεί τα περιουσιακά στοιχεία και τα υπάρχοντα του πλοίου, ακόμα και το ίδιο το πλοίο θα τεθούν σε δημοπρασία και θα πωληθούν ως αντιστάθμιση για την ζημιά που πραγματοποιήθηκε.