Το πρόβλημα της μεταφοράς άδειων κοντέινερ φιλοδοξεί να λύσει μια νέα πατέντα που αναπτύχθηκε από τους Juan Ureta, Jesus Garcia και Francisco Aguilar με την ονομασία “Connectainer” (κοντέινερ που συνδέονται).
Πρόκειται για ένα εμπορευματοκιβώτιο 20 ποδών το οποίο μπορεί να συνδεθεί με άλλα για να σχηματίσουν ένα εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδιών, ή να αποσυνδεθούν και πάλι. Η όλη διαδικασία σύνδεσης αποσύνδεσης εκτελείται από δύο άτομα σε διάστημα 30 λεπτών.
Περίπου το 24% του συνολικού όγκου των μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων αποτελείται από κενές μονάδες, δηλώνει ο Aguilar, που ισοδυναμεί με 81,5 εκάτ. TEU άδειας χωρητικότητας που πλέουν κατά μέσο όρο σε 14 ημέρες. “Αυτό σημαίνει 150 πλοία τελευταίας γενιάς των 21.000 TEU που πλέουν το σύνολο του έτους non-stop”.
Ο Aguilar εκτιμά ότι οι μισές από αυτές τις μεταφορές γίνονται στις πύλες των λιμανιών, όπου τα συνολικά στοιχεία των εισαγωγών και των εξαγωγών είναι αρκετά ισορροπημένα σε επίπεδο TEU, αλλά όπου οι ανάγκες εμπορευματοκιβωτίων του λιμένα διαφέρουν μεταξύ εισαγωγών και εξαγωγών.
Τα “connectainer” είναι υδατοστεγή, δομικά ανθεκτικά, και διατηρούν τις εσωτερικές και εξωτερικές διαστάσεις των υπάρχοντων κοντέινερ ώστε να είναι συμβατά με διάφορους τύπους μεταφορών.
Οι δημιουργοί του νέου αυτού μοντέλου λένε ότι οι μεταφορείς δεν χρειάζεται να αντικαταστήσουν όλα τα αποθέματά τους. Κι αυτό γιατί μόνο ένα ποσοστό 10% από “connectainers” θα ήταν αρκετό για να μετριάσει το πρόβλημα της μεταφοράς κενών μονάδων, αφού κάθε σύνδεση/αποσύνδεση αντιστοιχεί με την αποφυγή μετακίνησης τριών κενών.
Στο παρακάτω 3D animation φαίνεται η διαδικασία σύνδεσης-αποσύνδεσης:
[adsanity id=33582 align=alignnone /]