Η Dalian Shipbuilding Industry, η μεγαλύτερη κινεζική ναυπηγική εταιρεία και τμήμα της China State Shipbuilding Corporation, εξασφάλισε σύμβαση για την κατασκευή δύο πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα χωρητικότητας 7.500 κυβικών το καθένα ως μέρος του Northern Lights, ενός Νορβηγικού έργου για δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα (CCS).
Εκτός του ότι θα είναι από τα πρώτα πλοία τέτοιου τύπου στον κόσμο, θα είναι επίσης και οι μεγαλύτεροι μεταφορείς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα, οι οποίοι θα χρησιμοποιηθούν τόσο για αποθήκευση όσο και για διάθεση. Η σύμβαση αποδεικνύει όχι μόνο την εξέλιξη της κινεζικής εταιρείας στη μεγάλη σύγχρονη βιομηχανία πλοίων ενεργειακού αερίου, αλλά και τη δέσμευσή της στους ευρωπαϊκούς στόχους μείωσης του άνθρακα.
Τα πλοία θα έχουν μήκος περίπου 130 μέτρα και πλάτος 21,2 μέτρα, με βύθισμα 8 μέτρων. Η παράδοση του πρώτου πλοίου αναμένεται στις αρχές του 2024. Τα πλοία θα πλέουν υπό τη νορβηγική σημαία και ο νηογνώμονας που τα έχει αναλάβει θα είναι ο DNV.
Ο εξοπλισμός αιχμής στα πλοία αυτά, επιτρέπει σημαντικές μειώσεις στα επίπεδα ρύπανσης και αύξηση της ενεργειακής απόδοσης. Επιπλέον, θα πρωτοπορήσουν με μια δεξαμενή υγρού φορτίου πλήρους πίεσης τύπου C κατασκευασμένη εξ ολοκλήρου από μοναδικά υλικά.
Η κύρια μηχανή θα λειτούργει με υγροποιημένο φυσικό αέριο και ντίζελ έχοντας σαν αποτέλεσα τα επίπεδα των εκπομπών του οξειδίου του θείου και οξειδίου του αζώτου να πληρούν τα πιο αυστηρά πρότυπα. Επιπλέον, τα πλοία θα χρησιμοποιούν αιολική υποβοήθηση, η οποία θα μειώσει το αποτύπωμα του άνθρακα κατά περίπου 34% σε σύγκριση με τα παραδοσιακά πλαίσια.
Μετά την κατασκευή, τα πλοία θα χρησιμοποιηθούν στο ευρωπαϊκό σχέδιο δέσμευσης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα στην Ευρώπη. Θα συλλέγουν διοξείδιο του άνθρακα που παράγεται από διάφορες βιομηχανίες και θα το μεταφέρουν σε τερματικό σταθμό παραλαβής διοξειδίου του άνθρακα στη δυτική ακτή της Νορβηγίας για επεξεργασία, προτού το βάλουν στον βυθό σε βάθος 2.600 μέτρων για μόνιμη αποθήκευση.