Τεράστια οικονομία χρημάτων για πλοία τα οποία λειτουργούν με Scrubber – Δικαιώνονται οι πλοιοκτήτες που επένδυσαν σε αυτά

Οι πλοιοκτήτες που επένδυσαν σε εξοπλισμό μείωσης της ρύπανσης, με σκοπό να μπορούν να καίνε καύσιμο υψηλής περιεκτικότητας σε θείο απολαμβάνουν τώρα τεράστιες εκπτώσεις λόγω της υπερπροσφοράς του συγκεκριμένου καυσίμου.

Οι πλοιοκτήτες που εγκατέστησαν τα λεγόμενα scrubbers αγοράζουν πετρέλαιο με υψηλή περιεκτικότητα σε θείο με έκπτωση άνω των 500 δολαρίων ανά τόνο στην Ασία σε σύγκριση με άλλους τύπους πετρελαίου χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο.

Η κατάρρευση των τιμών του HSFO (υψηλής περιεκτικότητας σε θείο) οφείλεται εν μέρει στις αυξημένες ρωσικές ροές, σύμφωνα με τους εμπόρους. Το κόστος του πετρελαίου με πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο, εν τω μεταξύ, έχει αυξηθεί καθώς διυλίζεται σε βενζίνη.

Περίπου το 8% του παγκόσμιου ναυτιλιακού στόλου χρησιμοποιεί επί του παρόντος τα scrubbers, τα οποία αφαιρούν τους ρύπους από τις εκπομπές, σύμφωνα με την Drewry Maritime Services.

Τα πλοία υποχρεούνται να χρησιμοποιούν καύσιμα με περιεκτικότητα σε θείο 0,5% ή λιγότερο από το 2020, σύμφωνα με τους κανόνες του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού. Όσοι διαθέτουν scrubbers μπορούν να λειτουργήσουν με HSFO, το οποίο συνήθως έχει περιεκτικότητα σε θείο το λιγότερο 2% με 3%.

Στον ασιατικό θαλάσσιο κόμβο εμπορίας και διανομής πετρελαίου της Σιγκαπούρης, η έκπτωση στο HSFO σε σχέση με το VLSFO (χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο) έφτασε στο ρεκόρ των 527 δολαρίων ανά τόνο την Παρασκευή πριν υποχωρήσει στα 518 δολάρια τη Δευτέρα, σύμφωνα με στοιχεία της Marine Bunker Exchange.

Αυτό είναι πολύ υψηλότερο από την διαφορά τον Ιανουάριο του 2020, όταν οι νέοι κανονισμοί τέθηκαν σε εφαρμογή προκαλώντας βιασύνη για καύσιμα συμβατά με τον ΙΜΟ.

Η έκρηξη στη διαφορά της τιμής μεταξύ των δύο τύπων καυσίμων πλοίων προκαλείται από τους περιορισμούς των ΗΠΑ και της Ευρώπης στο ρωσικό HSFO μετά την εισβολή στην Ουκρανία, η οποία εξάγει περισσότερο καύσιμο στην Ασία και τη Μέση Ανατολή. Τα διυλιστήρια αυξάνουν επίσης την παραγωγή βενζίνης λόγω των αυξανόμενων τιμών, σε βάρος του VLSFO.

Υπάρχει μικρότερο κίνητρο για την παραγωγή VLSFO λόγω των δυσκολιών που αντιμετωπίζει βενζίνη, καθώς τα δύο καύσιμα παράγονται από την ίδια πρώτη ύλη, δήλωσε ο Andon Pavlov, διευθυντής ανάλυσης στην Kpler στη Βιέννη.

Η διαφορά τιμής HSFO-VLSFO, γνωστή και ως spread hi-5, είναι πιο έντονη στη Σιγκαπούρη, αλλά εξακολουθεί να είναι αυξημένη στους κόμβους ανεφοδιασμού καυσίμων της Μέσης Ανατολής και της Ευρώπης. Ήταν 408 $ ο τόνος στη Φουτζέιρα και 330 $ ο τόνος στο Ρότερνταμ, κυρίως λόγω των μικρότερων επιπτώσεων από τις ρωσικές ροές του HSFO.

Περίπου το 19% των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι εξοπλισμένα με scrubbers, το υψηλότερο ποσοστό μεταξύ των διαφορετικών τύπων πλοίων, ακολουθούμενα από δεξαμενόπλοια και πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου με περίπου 13%, σύμφωνα με τον Drewry.

Ενώ η τρέχουσα εξοικονόμηση πόρων μπορεί να ωθήσει ορισμένους πλοιοκτήτες πλοίων να εξετάσουν το ενδεχόμενο να τοποθετήσουν scrubbers, οι αβεβαιότητα σχετικά με το εάν η τάση των τιμών θα διαρκέσει μακροχρόνια σε συνάρτηση με την μετάβαση σε καθαρότερες κορφές καυσίμων μπορεί να περιπλέξει τις αποφάσεις τους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η εγκατάσταση του εξοπλισμού κοστίζει 3 έως 4 εκατομμύρια δολάρια για τα μεγάλα δεξαμενόπλοια και 2 εκατομμύρια δολάρια ή λιγότερο για τα δεξαμενόπλοια μεσαίου μεγέθους.

Η ναυτιλιακή βιομηχανία εξετάζει διάφορες επιλογές για την απανθρακοποίηση, συμπεριλαμβανομένης της τροφοδοσίας πλοίων με υδρογόνο, αμμωνία ή υγροποιημένο φυσικό αέριο.

Ορισμένοι πλοιοκτήτες μπορεί να πάνε για scrubbers, ιδιαίτερα εκείνοι με μεγάλους στόλους που καταναλώνουν πολύ VLSFO, είπε ο Jayendu Krishna, διευθυντής στο Drewry στη Σιγκαπούρη.

Ωστόσο, καθώς ο κλάδος ξεκινά μια στροφή προς την εναλλακτική ενέργεια, μπορεί να ενδιαφέρεται λιγότερο για τις διακυμάνσεις των καυσίμων με βάση το πετρέλαιο, είπε.

Διαβάστε ακόμα