Το αυτόνομο σκάφος Mayflower (MAYFLOWER 400) υπέστη μηχανική βλάβη για δεύτερη φορά κατά την διάρκεια του ταξιδιού του στο οποίο θα διασχίσει τον Ατλαντικό ωκεανό.
Η ProMare, ο ναυτιλιακός ερευνητικός οργανισμός που εμπλέκεται στην κατασκευή του σκάφους, δήλωσε ότι το σκάφος παρέκκλινε της πορείας του προς το Χάλιφαξ της Νέας Σκωτίας, για να εντοπίσει και να διορθώσει το πρόβλημα που προκάλεσε τη μηχανική βλάβη.
Το σκάφος έφτασε στο Χάλιφαξ της Νέας Σκωτίας στις 5 Ιουνίου.
Η ομάδα που βρίσκεται πίσω από το project επιβεβαίωσε ότι το πρόβλημα εμφανίστηκε γύρω στις 28-29 Μαΐου στο κύκλωμα φόρτισης των μπαταριών που χρησιμοποιούνται για την εκκίνηση των γεννητριών.
Στις 30 Μαΐου, η ομάδα ξεκίνησε να χρησιμοποιεί το εφεδρικό υπολογιστή πλοήγησης και το σκάφος άλλαξε πορεία και παρέκκλινε προς στη Νέα Σκωτία.
Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί ότι η ομάδα συνεχίζει σκόπιμα να χρησιμοποιεί «στα κόκκινα» τα συστήματα στο σκάφος για να δοκιμάσει τα όριά τους καθώς το project MAS 400 βρίσκεται σε πειραματικό στάδιο.
Ως εκ τούτου, μαθαίνουν πολλά σχετικά με το σχεδιασμό, την κατασκευή και τη λειτουργία των αυτόνομων σκαφών, παρόλο που αντιμετωπίζουν πολλαπλές δυσκολίες και αστοχίες.
Αυτό είναι το δεύτερο μηχανικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει το σκάφος στο ταξίδι του.
Το πρώτο πρόβλημα παρουσιάστηκε στις 6 Μαΐου, περίπου μιάμιση εβδομάδα μετά την έναρξη του ταξιδιού από το Πλίμουθ της Αγγλίας.
Η ProMare ανέφερε ότι ο διακόπτης απομόνωσης που σχετίζεται με τη γεννήτρια εμφάνισε ζημία. Ως εκ τούτου το πλοίο παρέκκλινε της πορείας του στο Horta στις Αζόρες, όπου το πρόβλημα εντοπίστηκε και επιδιορθώθηκε.
Στη συνέχεια, το MAS 400 περίμενε μέχρι να υποχωρήσει η κακοκαιρία στην περιοχή και στη συνέχεια ξεκίνησε και πάλι το ταξίδι του.
Πριν από αυτό, και ενώ είχε ξεκινήσει το ταξίδι του τρεις ημέρες, υπέστη σοβαρή βλάβη στις προπέλες.