Το Ηνωμένο Βασίλειο αναπτύσσει ένα ferry υψηλής ταχύτητας μηδενικών εκπομπών!

Ένα ερευνητικό έργο βρίσκεται σε εξέλιξη στο Ηνωμένο Βασίλειο για την ανάπτυξη μιας νέας γενιάς επιβατηγών οχηματαγωγών υψηλής ταχύτητας μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Σύμφωνα με τους μηχανικούς, οι αρχικές δοκιμές απέδειξαν τη δυνατότητα για ένα τριμαράν με χαμηλές απαιτήσεις ισχύος που θα μπορούσε να προσφέρει μια νέα οικονομικά αποδοτική λύση μηδενικών εκπομπών για τα επιβατηγά πλοία.

Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασίλειου χρηματοδοτεί την ανάπτυξη νέας καθαρής ναυτιλιακής τεχνολογίας για μια περίοδο δύο ετών. Το έργο ύψους 1,86 εκατομμυρίων λιρών (2,3 εκατομμυρίων δολαρίων) για την ανάπτυξη των ταχύπλοων ferry χρηματοδοτείται από το Innovate UK, στο πλαίσιο του διαγωνισμού Cleaner Maritime Demonstration.

Το έργο επιδιώκει να αναπτύξει και να κατασκευάσει ένα σκάφος επίδειξης κλίμακας, αποδεικνύοντας ότι η ιδέα είναι βιώσιμη και μπορεί να λειτουργήσει σε μια σειρά από διάφορες καιρικές και θαλάσσιες συνθήκες. Η προσπάθεια γίνεται από μια συνεργασία της βιομηχανίας μεταξύ Solent University, Chartwell Marine και Newcastle Marine Services.

Η ιδέα αναπτύχθηκε αρχικά από το Solent University, το οποίο αναφέρει πολλά υποσχόμενα αποτελέσματα στην αρχική του έρευνα. Ο στόχος της νέας προσπάθειας είναι να βασιστεί στην αρχική ιδέα για την ανάπτυξη ενός ηλεκτρικού hydro-foiling υψηλής ταχύτητας τριμαράν. Ο όμιλος στοχεύει να έχει ένα πλοίο ικανό να μεταφέρει έως και 40 επιβάτες σε παράκτιες διαδρομές μικρής έως μεσαίας εμβέλειας.

«Ένα παραδοσιακό, πετρελαιοκίνητο οχηματαγωγό καταμαράν 40 επιβατών που πλέει με ταχύτητα 25 κόμβων απαιτεί συνήθως πάνω από 1000 kw ισχύ. Η φιλοσοφία του ferry trimaran έχει τη δυνατότητα να φτάσει τους 28 κόμβους χρησιμοποιώντας μόλις 250 kW ισχύος – ισοδύναμη με την ισχύ που χρησιμοποιούν δύο σύγχρονα ηλεκτρικά οικογενειακά αυτοκίνητα (κινητήρες 2×125 Kw)», εξηγεί ο Giles Barkley, επικεφαλής της μηχανικής σκαφών του Πανεπιστημίου Solent.

«Αυτό σημαίνει ότι είναι δυνατό να τροφοδοτηθεί το σκάφος χρησιμοποιώντας ηλεκτρικούς κινητήρες μηδενικών εκπομπών, με σημαντική μείωση του σχετικού καυσίμου και του λειτουργικού κόστους σε σύγκριση με ένα παραδοσιακό σκάφος ντίζελ».

Σύμφωνα με τους υπεύθυνους του έργου, μετά την επιτυχή ανάπτυξη του πλοίου επίδειξης, θα μπορούσε να κατασκευαστεί ένα πλήρους μεγέθους σκάφος για εμπορική λειτουργία, προσφέροντας οικονομικά αποδοτικές λύσεις μηδενικών εκπομπών για εταιρείες εκμετάλλευσης επιβατηγών πορθμείων υψηλής ταχύτητας τόσο στο Ηνωμένο Βασίλειο όσο και στο εξωτερικό.

Διαβάστε ακόμα