Το πρώτο ηλεκτρικό ταχύπλοο ferry στον κόσμο είναι έτοιμο να ξεκινήσει τα δρομολόγια του

Στην κατασκευή και στην έρευνα συμμετείχε και το εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο!

Ολοκληρώθηκε η κατασκευή του πρώτου ηλεκτρικού και με μηδενικές εκπομπές ρύπων ταχύπλοου ferry στον κόσμο, και πλέον να καταπλεύσει στο νέο του λιμάνι στο Στάβανγκερ της Νορβηγίας.

Μετά τις τελικές δοκιμές, το πλοίο MS Medstraum, έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει τακτικά δρομολόγια στη Νορβηγία δείχνοντας τον δρόμο των μελλοντικών ηλεκτρικών ferry.

Το σκάφος κατασκευάστηκε χρησιμοποιώντας μια μοναδική μέθοδο κατασκευής στο νορβηγικό ναυπηγείο Fjellstrand.

Σύμφωνα με το ναυπηγείο, η κατασκευή αυτή βοήθησε στη μείωση τόσο του κόστους παραγωγής όσο και του κόστους των μηχανικών μερών του και θα συμβάλει στο να γίνουν τα ηλεκτροκίνητα ταχύπλοα ανταγωνιστικά τόσο από άποψη κόστους όσο και από άποψη στο να είναι φιλικά προς το περιβάλλον.

«Ήταν για εμάς μια πρόκληση η κατασκευή αυτού του πλοίου, καθώς δεν είχε υπάρξει ποτέ πριν κάτι παρόμοιο, αλλά μάθαμε πολλά. Τα γρήγορα επιβατηγά/οχηματαγωγά απαιτούν πολλή ενέργεια, επομένως χρειαζόμασταν να κάνουμε το Medstraum ελαφρύτερο και πολύ πιο αποτελεσματικό σε σχέση με τα παραδοσιακά ταχύπλοα», δήλωσε ο Edmund Tolo, επικεφαλής έρευνας και ανάπτυξης στην Fjellstrand AS.

Το Medstraum είναι περίπου 260 κόρους ολικής χωρητικότητας. Το σκάφος έχει μήκος περίπου 98 πόδια με χωρητικότητα έως 147 επιβάτες και λειτουργεί από τριμελές πλήρωμα. Θα εκτελεί τακτικά δρομολόγια μεταξύ Stavanger, Byøyene και Hommersåk στη Νορβηγία για το Kolumbus. Το τυπικό πρόγραμμα είναι για ταξίδια διάρκειας μεταξύ 35 και 40 λεπτών.

Είναι επαναστατικό το γεγονός ότι ένα σκάφος αυτού του μεγέθους μπορεί να ταξιδεύει με 23 κόμβους ταχύτητα για μια ολόκληρη ώρα μόνο με ηλεκτρική ενέργεια», είπε ο Τολό. Το ναυπηγείο αναφέρει ότι το σκάφος κατάφερε να αναπτύξει μέγιστη ταχύτητα 27 κόμβων. Το ferry διαθέτει δύο ηλεκτρικούς κινητήρες 550 kW και χωρητικότητα μπαταρίας 1524 kWh με ισχύ φόρτισης 2,3 MW.

Το ναυπηγείο Fjellstrand στο Hardanger της Νορβηγίας σημειώνει ότι το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό πλοίο στον κόσμο, το Ampere, κατασκευάστηκε μόλις πριν από επτά χρόνια το 2015. Εκτιμούν ότι υπάρχουν τώρα περίπου 70 ferry με μηδενικές εκπομπές ρύπων που λειτουργούν στη Νορβηγία, αλλά αυτό είναι το πρώτο που ταξινομείται ως ταχύπλοο ferry.

«Δεν είναι μόνο ότι οι εταίροι του έργου έχουν αναπτύξει και επιδείξει ένα νέο σύστημα πρόωσης χωρίς εκπομπές ρύπων που μπορεί να διατηρήσει υψηλότερες ταχύτητες από πριν, αλλά υιοθετήσαμε επίσης έναν εντελώς νέο αρθρωτό σχεδιασμό και μεθόδους κατασκευής που θα φέρουν επανάσταση στον τρόπο κατασκευής σκαφών στο μέλλον», δήλωσε ο Hege Økland, Διευθύνων Σύμβουλος της Maritime CleanTech, του οργανισμού cluster που ξεκίνησε και ίδρυσε το χρηματοδοτούμενο από την ΕΕ έργο TrAM, το οποίο κατέληξε στο Medstraum.

Είμαστε πολύ χαρούμενοι που επιτέλους παραδόθηκε αυτή η ναυαρχίδα», δήλωσε ο Mikal Dahle Project Manager στο Kolumbus.

Η εταιρεία που διαθέτει επί του παρόντος δέκα συμβατικά ταχύπλοα πλοία, εκτιμά ότι το Medstraum θα μειώσει τις εκπομπές του κατά 1.500 τόνους ετησίως, παρά το γεγονός ότι λειτουργεί στη διαδρομή που απαιτεί λιγότερο ενέργεια.

Το έργο για την ανάπτυξη του ταχύπλοου ferry περιελάμβανε μια ευρεία συμμαχία εταιρειών με έδρα τη Νορβηγία, τη Γερμανία και την Ολλανδία και συμμετείχε επίσης τόσο το Πανεπιστήμιο στο Strathclyde στη Μεγάλη Βρετανία όσο και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο στην Αθήνα. Το Medstraum κατασκευάστηκε υπό την επίβλεψη του νηογνώμονα DNV.

Η κατασκευή του πλοίου κόστισε περίπου 11 εκατομμύρια δολάρια με το 50 τοις εκατό του κόστους να έχει χρηματοδοτηθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση ως έργο επίδειξης.

Διαβάστε ακόμα