Τα στενά της Σιγκαπούρης παραμένουν το πιο επικίνδυνο πέρασμα στην Ασία για ένοπλες ληστείες σε πλοία

Τα Στενά της Σιγκαπούρης παραμένουν ως η πιο επικίνδυνη διαδρομή για την εμπορική ναυτιλία στην Ασία, αφού αναφέρθηκαν 41 περιστατικά ένοπλων ληστειών σε πλοία πέρυσι, από 34 το 2020.

Το Κέντρο Κοινοποίησης Πληροφοριών ReCAAP με έδρα τη Σιγκαπούρη δείχνει ότι παρά τη μείωση της θαλάσσιας πειρατείας και των ένοπλων ληστειών στην Ασία, η πολυσύχναστη θαλάσσια διαδρομή που εκτείνεται σε περίπου 114 χιλιόμετρα παραμένει σημαντικό σημείο για παράνομες δραστηριότητες. Περίπου 2.000 εμπορικά πλοία διασχίζουν τα νερά της περιοχής σε καθημερινή βάση, καθιστώντας την ελκυστική για τους ένοπλους ληστές.

Παρά την αύξηση του αριθμού των περιστατικών κατά μήκος του στενού, δεν έχουν υπάρξει συλλήψεις, κάτι που αυξάνει τις πιθανότητες να συνεχίσουν να συμβαίνουν τέτοια περιστατικά. Σύμφωνα με τον ερευνητή του Πανεπιστημίου του Αμβούργου Adri Wanto, τα ανταλλακτικά που κλέβονται από διερχόμενα πλοία διακινούνται ευρέως στο Batu Ampar του Batam και η τοπική αστυνομία πιστεύει ότι δεν έχει δικαιοδοσία να παρέμβει.

Τα στοιχεία της ReCAAP δείχνουν ότι υπήρξαν συνολικά 82 περιστατικά ένοπλης ληστείας σε πλοία τα οποία αναφέρθηκαν στην Ασία το περασμένο έτος, που περιλαμβάνουν 77 πραγματικά περιστατικά και πέντε απόπειρες περιστατικών. Αυτό αντιπροσωπεύει μείωση 15 τοις εκατό σε σύγκριση με το 2020.

«Ενώ η συνολική κατάσταση της πειρατείας και της ένοπλης ληστείας στην Ασία έχει βελτιωθεί το 2021, η συνεχής επαγρύπνηση και οι συλλογικές προσπάθειες όλων των ενδιαφερομένων είναι το κλειδί για περαιτέρω βελτίωση. Στα παράκτια κράτη, συνιστούμε αυξημένες περιπολίες και αποτελεσματική επιβολή του νόμου, καθώς και στενή συνεργασία μεταξύ των παράκτιων κρατών», δήλωσε ο Masafumi Kuroki, Εκτελεστικός Διευθυντής της ReCAAP ISC.

Πρόσθεσε ότι η σύλληψη των δραστών είναι σημαντική για να σταλεί το μήνυμα ότι τα παράκτια κράτη παίρνουν στα σοβαρά τις ληστείες στη θάλασσα. «Από την πλευρά των πλοίων, τους υπενθυμίζεται να αναφέρουν τυχόν περιστατικά στα παράκτια κράτη εγκαίρως», είπε.

Εκτός από το Στενό της Σιγκαπούρης, τα αγκυροβόλια της Μανίλα, η θάλασσα Sulu-Celebes και τα ύδατα στα ανοιχτά της Ανατολικής Σαμπάχ παραμένουν επίσης περιοχές ανησυχίας όσον αφορά τη θαλάσσια ασφάλεια στην Ασία.
Για τις θάλασσες Sulu-Celebes και τα ύδατα στα ανοικτά της Eastern Sabah, δεν έχει αναφερθεί περιστατικό απαγωγής πληρώματος από τον Ιανουάριο του 2020. Ωστόσο, καθώς οι ηγέτες της Ομάδας Abu Sayyaf εξακολουθούν να είναι ελεύθεροι, ο κίνδυνος για περιστατικά απαγωγής του πληρώματος παραμένει υψηλός.

Διαβάστε ακόμα