«Βουλιάζουν» στις ελλείψεις προσωπικού τα ΚΕΣΕΝ

kesen_bouliazoun_stis_elleipseis_proswpikou

Μεγάλα κενά στο εκπαιδευτικό προσωπικό υπάρχουν στο Κέντρο Επιμόρφωσης Στελεχών Εμπορικού Ναυτικού (ΚΕΣΕΝ) Πλοιάρχων – Μηχανικών.

Το θέμα από τα στελέχη των Σχολών στη βουλευτή Α Πειραιά της Δημοκρατικής Αριστεράς Μαρία Ρεπούση ενώ με επιτακτικό τόνο το θέτει και η Συντονιστική Επιτροπή ΚΕΣΕΝ/ Μηχανικών μετά την Γενική Συνέλευση, που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη.

Η κ. Ρεπούση επισκέφτηκε, την Δευτέρα, τα ΚΕΣΕΝ και την υποδέχτηκε και ξενάγησε στο χώρο των εγκαταστάσεων ο Διοικητής της σχολής Πλοίαρχος Λ.Σ Νικόλαος Μεταξάς ενώ συνομίλησε με τους Διευθυντές των σχολών Πλοιάρχων και Μηχανικών κκ. Εμμανουήλ Κούκιο και Σταμάτη Τσελεμάρκο, αντίστοιχα.

Στη συνάντηση, ο Διοικητής της σχολής ενημέρωσε τη βουλευτή για τις δραστηριότητες του ΚΕΣΕΝ καθώς και για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στη λειτουργία τους.

Συγκεκριμένα αναφέρθηκε στις ελλείψεις τόσο σε διοικητικό και σε εκπαιδευτικό προσωπικό όσο και στον τεχνικό εξοπλισμό που απαιτείται προκειμένου να συμπληρωθεί η πρακτική άσκηση των καταρτιζομένων.

Εστίασαν στην ανάγκη μεταρρύθμισης της ναυτικής εκπαίδευσης, υποστηρίζοντας την επεξεργασία συνολικής πρότασης για τον εκσυγχρονισμό της. Στο σημείο αυτό ανέφεραν την πρόταση Ακαδημαϊκής Συνεργασίας των ΚΕΣΕΝ με το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, για την διεξαγωγή σεμιναρίων, συνεδρίων, ημερίδων, καθώς και πρακτικής άσκησης φοιτητών και ανταλλαγής τεχνογνωσίας μεταξύ των διδασκόντων με κοινό στόχο την απόκτηση και ανταλλαγή γνώσεων.

Η Μαρία Ρεπούση αφού άκουσε με προσοχή τον Διοικητή και τους Διευθυντές των σχολών, δεσμεύτηκε να συμβάλλει ,
• Στην επίλυση του προβλήματος τόσο των ελλείψεων σε εκπαιδευτικό προσωπικό, όσο και της υποβάθμισής του,
• Στην επίσπευση των διαδικασιών ένταξης στο Επιχειρησιακό πρόγραμμα «Αττική 2007-2013», των εργαστηρίων που προορίζονται για εκπαιδευτικούς σκοπούς.

Η ΓΣ του ΚΕΣΕΝ/Μηχανικών

Στο μεταξύ, πραγματοποιήθηκε, την Τρίτη, η Γενική Συνέλευση του ΚΕΣΕΝ/Μηχανικών και ανέδειξε την κατάσταση που επικρατεί από την πολιτική του κεφαλαίου, σε βάρος των δικαιωμάτων των Μηχανικών, των Ναυτεργατών, των εργαζομένων.

Με την έναρξη του νέου κύκλου σπουδών επανεμφανίστηκαν προβλήματα έλλειψης εκπαιδευτικού προσωπικού, που οδηγούν στην μη εύρυθμη λειτουργία των μαθημάτων, με συγχωνεύσεις τμημάτων και απογευματινά μαθήματα, ενώ συνεχίζεται ο αφανισμός των ναυτοδιδασκάλων, που με τους όρους και τις προϋποθέσεις που υπάρχουν είναι απαγορευτικές λόγω μισθολογικών και τυπικών προσόντων.

Η Γενική Συνέλευση καταδίκασε τις επιδιώξεις εφοπλιστών – κυβέρνησης για την κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, την αποβολή των ναυτεργατών με συγκροτημένα δικαιώματα σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, την ένταση της «μαύρης» – ανασφάλιστης εργασίας και της ανεργίας, την υπονόμευση της κοινωνικοασφαλιστικής προστασίας. Αυτές οι εξελίξεις θα επιδεινώσουν την τραγική οικονομική κατάσταση του ΝΑΤ σε βάρος των ναυτεργατών και του Κεφαλαίου Ναυτικής Εκπαίδευσης (ΚΝΕ).

Το ΥΝΑ συντηρεί και αναπαράγει την πολιτική της απαξίωσης της Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης ενώ ταυτόχρονα σχεδιάζονται μέτρα για την ιδιωτικοποίηση της.

Παραμένει το πρόβλημα της καθαριότητας του κτιρίου από την έλλειψη προσωπικού, με σοβαρούς κινδύνους σε βάρος της υγιεινής των μετεκπαιδευόμενων, των εκπαιδευτικών και του προσωπικού.

Η Γενική Συνέλευση αιτείται την άμεση σύγκλιση του εκπαιδευτικού συμβουλίου του ΚΕΣΕΝ Μηχανικών το οποίο καλεί να πάρει θέση για την άμεση λύση των προβλημάτων, νέων και χρόνιων, που οδηγούν στην μη εύρυθμη λειτουργία της σχολής και κατά συνέπεια στην απαξίωσή της.
Για όλα τα παραπάνω η Γενική Συνέλευση αποφάσισε την συμμετοχή στην γενική απεργία στις 6 Νοέμβρη 2013 με το παρακάτω διεκδικητικό πλαίσιο μαζί με την ΠΕΜΕΝ.

Διεκδικούμε:

1. Άμεση σύγκληση του εκπαιδευτικού συμβουλίου του ΚΕΣΕΝ μηχανικών.
2. Άμεση καταβολή του επιδόματος Μετεκπαίδευσης του κύκλου Σεπτεμβρίου.
3. Άμεση κάλυψη των κενών εκπαιδευτικού προσωπικού.
4. Κατάργηση της Δανειακής Σύμβασης, των Μνημονίων (ν.3845/2010, ν.3986/2011, ν.4093/12) του αντιασφαλιστικού νόμου 3863/2010, του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 3577/92 για την άρση του Cabotage και του ν.2687/53 περί εγκριτικών πράξεων νηολόγησης στην ποντοπόρο ναυτιλία.
5. Κατάργηση του νόμου 4150/2013 για την « Ανασυγκρότηση του ΥΝΑ», της Υπουργικής Απόφασης (3522.2/08/2013) «Κανονισμός για την εφαρμογή απαιτήσεων της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας 2006, της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας».
6. Κατάργηση των Υπουργικών Αποφάσεων που αποβάλλουν 214 ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα από τα 6 υπό ελληνική σημαία πλοία που δρομολογούνται στη γραμμή Πάτρα – Ιταλία και της επέκτασής τους στην ακτοπλοΐα.
7. Απόσυρση του προγράμματος «ΝΕΑΡΧΟΣ» για τους ανέργους, των σχεδίων Υπουργικών Αποφάσεων και Προεδρικών Διαταγμάτων που καθορίζουν τις Κανονιστικές Πράξεις για την λειτουργία των Ιδιωτικών Σχολών Ναυτικής Επαγγελματικής Κατάρτισης και Επιμόρφωσης (ΝΕΚΕ).
8. Έλεγχο των οικονομικών του Κεφαλαίου Ναυτικής Εκπαίδευσης (ΚΝΕ) και των κεφαλαίων του ΝΑΤ.
9. Έλεγχο των κονδυλίων του εθνικού στρατηγικού πλαισίου αναφοράς ΕΣΠΑ 2007 – 2013 ποσά που δόθηκαν και που δαπανήθηκαν.
10. Κάλυψη των ελλειμμάτων του ΝΑΤ από τον κρατικό προϋπολογισμό, κατάργηση των χαριστικών πράξεων και επιδοτήσεων των εφοπλιστών και την είσπραξη των ασφαλιστικών εισφορών προς το ΝΑΤ.
11. Να σταματήσει η λεηλασία της ακίνητης περιουσίας του ΝΑΤ. Να αξιοποιηθεί η ακίνητη περιουσία του ΝΑΤ και των άλλων κεφαλαίων που εποπτεύονται από το ΝΑΤ σύμφωνα με τις προτάσεις της ΠΕΜΕΝ. Με πρώτο και κύριο να λειτουργήσει το ΝΙΕΝ ως Πανεπιστημιακή κλινική για την πρόληψη και αντιμετώπιση των επαγγελματικών ασθενειών, ενταγμένο στον Οίκο Ναύτη και σε συνεργασία με τα άλλα Δημόσια ταμεία Κοινωνικής Ασφάλισης .
12. Αποκλειστικά Ενιαία Δημόσια και Δωρεάν Ναυτική Εκπαίδευση και Μετεκπαίδευση ενταγμένη στο Υπουργείο Παιδείας, Ισοτιμία των διπλωμάτων μας με τα αντίστοιχα της στεριάς.
13. Αποστρατικοποίηση των ΑΕΝ και του ΚΕΣΕΝ.
14. Κατάργηση των νόμων 3153/2003, 3450/2006 (ΝΕΚΕ) για την ιδιωτικοποίηση της Ναυτικής Εκπαίδευσης και Μετεκπαίδευσης.
15. Να καταργηθεί η υπουργική απόφαση που αναγνωρίζει τα πιστοποιητικά του δουλεμπορικού κυκλώματος από τις χώρες όπως Φιλιππίνες, Ινδονησία, Ουκρανία, Πολωνία, Ινδία, Λιθουανία και άλλες.
16. Κατάργηση των ωρομίσθιων καθηγητών, πρόσληψη καθηγητών και Ναυτοδιδασκάλων, με σταθερή μόνιμη σχέση εργασίας και αξιοκρατικά κριτήρια, μετεκπαίδευση τους με βάση τις σύγχρονες ανάγκες. Τα υψηλά ποσοστά αποτυχίας των μετεκπαιδευομένων είναι κριτήριο αξιολόγησης του εκπαιδευτή και του εκπαιδευτικού συστήματος.
17. Άμεση πρόσληψη μόνιμου προσωπικού για την καθαριότητα του κτιρίου του ΚΕΣΕΝ.
18. Κατάργηση της λίστας αναμονής, άμεση φοίτηση όλων των συναδέλφων με τη δημιουργία νέων τμημάτων μέχρι 25 άτομα και η Υπηρεσία Ναυτικών Μητρώων υπηρεσιακά να ενημερώνει το ΚΕΣΕΝ για τα αποτελέσματα των εξετάσεων των συναδέλφων από την ΑΝΥΕ όπως και η αιτιολόγηση με νομολογία τυχόν απόρριψης.
19. Άμεση κάλυψη των αναγκών σε βιβλία, σημειώσεις, γραφική ύλη και χρησιμοποίηση τους και κατά την διάρκεια των εμβόλιμων εξετάσεων. Κατάργηση του ορίου μαθημάτων στις εμβόλιμες εξεταστικές περιόδους. Κατάργηση της πενταετίας που χρειάζεται για την ολοκλήρωση των κύκλων.
20. Αναβάθμιση της Μετεκπαίδευσης με αλλαγή της διδασκόμενης ύλης και την πραγματοποίηση σεμιναρίων που να ανταποκρίνονται στις σημερινές απαιτήσεις της τεχνολογία, αύξηση των εργαστηριακών ωρών με παράλληλη μείωση των θεωρητικών ωρών και κατάργηση των εξετάσεων.
21. Αλλαγή του Κανονισμού Σπουδών του ΚΕΣΕΝ και του συστήματος αξιολόγησης και απουσιών των μετεκπαιδευομένων.
22. Αύξηση του επιδόματος Μετεκπαίδευσης στο 80% του βασικού μισθού του αντίστοιχου διπλώματος.
23. Να ασφαλίζονται στο ΝΑΤ όλοι οι Μετεκπαιδευόμενοι στο ΚΕΣΕΝ και οι εισφορές να καλύπτονται από το Κεφάλαιο Ναυτικής Εκπαίδευσης (ΚΝΕ).
24. Δωρεάν στέγαση των μετεκπαιδευόμενων από την επαρχία στην Εστία Ναυτικών και επίδομα στέγασης για όσους δεν μπορεί να καλύψει.
25. Μειωμένα εισιτήρια μετακίνησης στον μόνιμο τόπο διαμονής των Μετεκπαιδευόμενων σε όλα τα μέσα μεταφοράς.

 

pireas2day.gr