Χρυσό έτος για τα παλαιότερα πλοία μεταφοράς κοντέινερ πριν από την έλευση των νέων κανονισμών για τις εκπομπές

Η συνεχιζόμενη ισχυρή ζήτηση για χωρητικότητα εμπορευματοκιβωτίων είχε ως αποτέλεσμα πολλά μεγέθη πλοίων να είναι πλέον εντελώς «sold out» και οι αυξανόμενη αξία τους να απαγορεύει την διάλυση τους.

Οι πλοιοκτήτες, που αγωνίζονταν να ναυλώσουν για 4.000 δολάρια την ημέρα ένα πλοίο Panamax μεγάλης ηλικίας πριν από πέντε χρόνια, βλέπουν τώρα τα ίδια πλοία να χρονοναυλώνονται για 3-5 χρόνια με ημερήσια μίσθωση άνω των 50.000 δολαρίων!

Και σήμερα αυτό το μεγάλο σε ηλικία panamax των 5.000 teu θα μπορούσε να έχει τιμή πώλησης τουλάχιστον πέντε φορές την αξία της διάλυσης των 12 εκατομμυρίων δολαρίων/

Στο τελευταίο μέρος του 2016 και στις αρχές του 2017, περίπου 50 πλοία panamax στάλθηκαν σε διαλυτήρια στην ινδική υποήπειρο – συμπεριλαμβανομένου του νεότερου όλων των εποχών, του 7 χρόνων πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων των 4.250 teu Hammonia Grenada, που αγοράστηκε από το μπαγκλαντές για 5,5 εκατομμύρια δολάρια.

Τώρα, σύμφωνα με την Alphaliner, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ηλικίας 20 ετών και άνω αντιπροσωπεύουν το 8,3% της παγκόσμιας χωρητικότητας του στόλου εμπορευματοκιβωτίων, με μεταφορική ικανότητα τα 2,1 εκατομμύρια teu.

Παρά την καυτή αγορά των ναυλώσεων τους τελευταίους 18 μήνες, η αξία των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στην αγορά S&P έχει εκτοξευθεί, λόγω της ακόρεστης όρεξης των μεταφορέων, με επικεφαλής την MSC και την CMA CGM, να αυξήσουν την χωρητικότητα σε οποιαδήποτε τιμή.

Η ηλικία των πλοίων δεν αποτέλεσε εμπόδιο στον στόχο τους για να ενισχύσουν τον στόλο τους υπό πίεση με ναυλωμένα πλοία ή εξαγορές στην αγορά μεταχειρισμένων.

Και με τους ναύλους σε πολύ υψηλά επίπεδα, η επίδραση των καυσίμων στα αποτελέσματα του ταξιδιού είναι αμελητέα.

Σύμφωνα με τα δεδομένα του VesselsValue, η μέση ηλικία των 268 πλοίων που ανήκουν στην MSC έχει πλέον αυξηθεί στα 17 έτη, με πολλές από τις πρόσφατες αγορές της να είναι άνω των 20 ετών.

Η MSC είναι γνωστή στους κύκλους των μεσιτών της S&P ότι είναι έτοιμη να εξαγοράσει σχεδόν οποιοδήποτε πλοίο βγαίνει στην αγορά, ανεξαρτήτως ηλικίας, και από τον Αύγουστο του 2020 έχει αποκτήσει πάνω από 130 με χωρητικότητα άνω των 500.000 teu.

Αυτή η αύξηση της χωρητικότητας από την MSC, κυρίως λόγω αγορών μεταχειρισμένων, έχει φέρει την εταιρεία πάνω από τη Maersk, έχοντας γίνει η μεγαλύτερη εταιρεία πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο στην χωρητικότητα, με 4,3 εκατομμύρια teu.

Ωστόσο, το προφίλ των μεγάλων σε ηλικία πλοίων της MSC θα μπορούσε να αποτελέσει πρόκληση για από την 1η Ιανουαρίου του επόμενου έτους, όταν θα τεθούν σε εφαρμογή οι κανονισμοί του ΙΜΟ για τον Δείκτη Έντασης Άνθρακα (CII) και τον Δείκτη Ενεργειακής Απόδοσης του Υφιστάμενου Πλοίου (EEXI).

Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να μειωθεί η ζήτηση σε παλαιά πλοία ή θα πρέπει να βρεθούν άλλες τεχνολογίες για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

Η Alphaliner είπε ότι ορισμένα παλαιότερα πλοία θα δυσκολευτούν να επιτύχουν τους νέους υποχρεωτικούς στόχους εξοικονόμησης καυσίμων, και θα μπορούσαν να πάνε για διάλυση όσο έρχονται νέα πλοία και όταν ξεκινήσει η ζήτηση να μειώνεται.

Περίπου 1,1 εκατ. teu από νεότευκτα πλοία πρόκειται να παραδοθούν φέτος, με ένα σημαντικό νούμερο της τάξεως των 2,3 εκατ. teu να έρχεται το 2023, και αυτό θα μπορούσε να δώσει σημαντική ώθηση στις διαλύσεις πλοίων που προσπαθούν να ανταποκριθούν στα επίπεδα CII.

Διαβάστε ακόμα