Αναψε η φλόγα στο Οικόπεδο 12 της κυπριακής ΑΟΖ

Εύλογες απορίες προκαλούν όχι μόνον στη Λευκωσία, αλλά και στην Αθήνα η απόφαση της τουρκικής κυβέρνησης να στείλει το τουρκικό σεισμογραφικό σκάφος «Μπαρμπαρός» στην Αν. Μεσόγειο, κοντά στην Κύπρο με εντολή να διεξάγει έρευνες για τους υδρογονάνθρακες.

Και τούτο γιατί, σήμερα άναψε η φλόγα στο Οικόπεδο 12 εντός της κυπριακής ΑΟΖ (με διεθνές ενδιαφέρον για τα αποτελέσματα των γεωτρήσεων) και επειδή στην περιοχή όπου θα διεξάγει έρευνες το τουρκικό σύγχρονο ερευνητικό σκάφος υπάρχει συνωστισμός πολεμικών πλοίων διαφόρων χωρών λόγω της αναμενόμενης πυραυλικής επίθεσης κατά της Συρίας.

Επιπλέον η Άγκυρα είχε προγραμματίσει να διεξάγει το σκάφος τις έρευνες αυτές, στο τέλος Σεπτεμβρίου, όταν θα ολοκλήρωνε τις σεισμικές έρευνες που διεξήγαγε στη Μαύρη Θάλασσα. Γιατί, λοιπόν, τώρα αυτή η σπουδή των Τούρκων;

Αυτή την ώρα οι Τούρκοι στέλνουν το «Μπαρμπαρός» ανοιχτά της Μερσίνας και δεν υπάρχει καμία πληροφορία για τις επόμενες κινήσεις του πλοίου (ούτε και εκδόθηκε NAVTEX, όπως αναφέρει ο «Φιλελεύθερος»), αλλά οι πληροφορίες αναφέρουν ότι τις επόμενες ημέρες το ερευνητικό αυτό σκάφος προφανώς θα κινηθεί στη θαλάσσια περιοχή κοντά στην Κύπρο.

Εάν τελικά το σκάφος προχωρήσει σε έρευνες εντός της κυπριακής ΑΟΖ, τότε εκτιμάται από τη Λευκωσία, θα επιβεβαιωθούν οι εξαγγελίες της τουρκικής κυβέρνησης ότι: «οι θαλάσσιοι τομείς που αναφέρονται στον διαγωνισμό που ξεκίνησε η ελληνοκυπριακή διοίκηση της νοτίου Κύπρου (σ.σ. εννοεί την Κυπριακή Δημοκρατία) στο ένα μέρος τους δυτικά του νησιού συμπίπτουν με τον τομέα της υφαλοκρηπίδας της Τουρκίας στη Μεσόγειο».

Το τουρκικό ερευνητικό σκάφος (που στοίχισε 130 εκατ. δολ και το επισκέφθηκε και ο κ. Ερντογάν) μπορεί να πραγματοποιεί έρευνες σε βάθος 6 χιλιομέτρων με τρισδιάστατη μορφή, διαθέτει μηχανήματα τελευταίας τεχνολογίας, έχει μήκος 85 μέτρων και διαθέτει και ελικοδρόμιο.

tovima.gr

Προβλέπεται άνοδος των ναύλων στο επόμενο 12μηνο

Στο υψηλότερο σημείο των δύο τελευταίων ετών βρίσκεται το συνολικό επίπεδο εμπιστοσύνης στη ναυτιλιακή βιομηχανία, σύμφωνα με σχετική έρευνα της εταιρείας συμβούλων Moore Stephens, η οποία καταγράφει σημαντική άνοδο των θετικών εκτιμήσεων, που προβλέπουν άνοδο των ναύλων τους επόμενους δώδεκα μήνες και αύξηση των πιθανοτήτων για νέες επενδύσεις στον κλάδο.

Στα αποτελέσματα της έρευνας που ολοκληρώθηκε στα τέλη Φεβρουαρίου και αφορά στο προηγούμενο τρίμηνο (Δεκέμβριος-Ιανουάριος-Φεβρουάριος), το μέσο επίπεδο γενικής εμπιστοσύνης στον κλάδο όπως εκφράζεται από τους ερωτηθέντες σε όλες τις αγορές (πλοιοκτήτες, ναυλωτές, διαχειριστές, κ.λπ.) ήταν 5,8 σε μια κλίμακα από το 1 (χαμηλή) έως 10 (υψηλή), σε σύγκριση με το 5,6 που είχε καταγραφεί στην προηγούμενη έρευνα το Νοέμβριο του 2012 (Σεπτέμβριο-Οκτώβριος-Νοέμβριος). Η έρευνα ξεκίνησε το Μάιο του 2008, με βαθμό εμπιστοσύνης 6,8.

Σε τρεις τομείς

Επίσης θα πρέπει να σημειωθεί ότι και για τους τρεις βασικούς τομείς της ναυτιλίας (ξηρό χύδην φορτίο, δεξαμενόπλοια και containerships) έχουν αυξηθεί οι θετικές εκτιμήσεις που θεωρούν ότι το επόμενο δωδεκάμηνο θα υπάρξει άνοδος των ναύλων.

Ειδικότερα στον τομέα των δεξαμενόπλοιων, ο αριθμός αυτών, που αναμένει υψηλότερους ναύλους, αυξήθηκε κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες στο 35%. Στον τομέα του ξηρού χύδην φορτίου η αύξηση ήταν πολύ σημαντική αφού έφθασε στο 19% με αποτέλεσμα το 50% των ερωτηθέντων να προβλέπουν πλέον αύξηση των ναύλων.

Στην αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, η αύξηση των θετικών εκτιμήσεων ήταν 7%, ως εκ τούτου το 34% των ερωτηθέντων βλέπουν καλύτερους ναύλους τους επόμενους δώδεκα μήνες.

Σε όλες τις κατηγορίες της αγοράς, όπως προαναφέρθηκε, οι ερωτώμενοι εμφανίσθηκαν το εξεταζόμενο τρίμηνο πιο αισιόδοξοι για τον κλάδο που δραστηριοποιούνται σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο που ήταν το διάστημα Σεπτέμβριος-Οκτώβριος-Νοέμβριος.

Οι διαχειριστές παρουσιάζονται να δείχνουν ακόμη μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στην πορεία της αγοράς, καθώς ο σχετικός βαθμός αυξήθηκε στο 6,2 από 6,0 στη διάρκεια της προηγούμενης μέτρησης και είναι το υψηλότερο από τον Αύγουστο του 2010.

Αντίστοιχα, βελτιωμένη είναι και η εκτίμηση που έρχεται από την πλευρά των ναυλωτών, των οποίων ο βαθμός εμπιστοσύνης στην αγορά αυξήθηκε στο 6,0 από 5,6 πριν τρεις μήνες, επίσης το υψηλότερο επίπεδο από το Νοέμβριο του 2010. Ο βαθμός εμπιστοσύνης των πλοιοκτητών αυξήθηκε στο 5,7 από 5,5, ενώ στους μεσίτες η αύξηση ήταν στο 5,6 από 5,3, το υψηλότερο των τελευταίων δώδεκα μηνών.

Γεωγραφικά, η βελτίωση σε ό,τι αφορά τις προσδοκίες ήρθε από την περιοχή της Ευρώπης με το βαθμό εμπιστοσύνης να αυξάνεται από 5,3 στο 5,8 το υψηλότερο επίπεδο από τον Αύγουστο του 2010. Αντιθέτως ο βαθμός εμπιστοσύνης υποχώρησε στην Ασία (στο 5,6 από 6,0) και στη Βόρεια Αμερική (στο 6,1 από 6,6).

Σε δηλώσεις του ο Richard Greiner, εκπρόσωπος της Moore Stphnes, σημείωσε, μεταξύ άλλων, ότι είναι πολύ αισιόδοξο νέο η αύξηση του βαθμού εμπιστοσύνης στις θετικές προοπτικές της ναυτιλίας για το επόμενο διάστημα. Επίσης είναι πολύ ενθαρρυντικό το γεγονός ότι η βελτίωση αυτή αφορά δυο διαδοχικά τρίμηνα.

Αλλαγή τάσης

Επιπλέον, άξιο ιδιαίτερου σχολιασμού είναι, σύμφωνα με τον κ. Greiner, το γεγονός ότι οι συμμετέχοντες στην έρευνα με τις τοποθετήσεις τους ουσιαστικά κάνουν λόγο για αλλαγή τάσης. Σε προηγούμενες έρευνες, όπως εξηγεί, κυριαρχούσαν θέματα όπως η πλεονάζουσα χωρητικότητα και τα οικονομικά προβλήματα στην Ευρώπη και αλλού, ενώ αυτή τη φορά το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε στα σχέδια για το μέλλον, όπως οι νέες επενδύσεις σε πλοία πιο αποτελεσματικά ενεργειακά και πιο φιλικά προς το περιβάλλον. Η βελτίωση της εμπιστοσύνης, προσθέτει ο αναλυτή της Moore Stephnes αντανακλάται και στην αύξηση των προσδοκιών για πιθανές νέες επενδύσεις.

Πάντως ο αναλυτής της Moore Stephens επισημαίνει ότι οι προκλήσεις για τη ναυτιλία παραμένουν πολλές και σημαντικές. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνει τη συνεχή αύξηση του λειτουργικού κόστους αλλά και την επιβάρυνση των αποτελεσμάτων της ναυτιλίας από τις νομοθετικές ρυθμίσεις περιβαλλοντικού χαρακτήρα.

Οπως επισημαίνεται ενδεικτικά η ναυτιλιακή βιομηχανία δεν υπολογίζει επ’ ακριβώς το κόστος από την εφαρμογή της Διεθνούς Σύμβασης για τη διαχείριση του θαλάσσιου έρματος (ballast water management).

naftemporiki.gr

Διάσωση 12 μελών του πληρώματος που ανατράπηκε στην Αμερική [φωτο+βίντεο]

12 μέλη του πληρώματος διασώθηκαν από την Αμερικάνικη ακτοφυλακή την παρασκευή, από το ερευνητικό πλοίο που ανατράπηκε στην Φλόριντα στον κόλπο του Μεξικού.

Η ακτοφυλακή έλαβε σήμα κινδύνου από το EPIRB, το οποίο εντοπίστηκε 140 περίπου χιλιόμετρα νότια των ακτών της Pensacola. Η ακτοφυλακή είχε επικοινωνία με ένα μέλος του πληρώματος το οποίο τους ανάφερε ότι υπάρχει εισροή υδάτων και δεν είναι δυνατόν να το σταματήσουν. Τα 12 μέλη του πληρώματος αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν το πλοίο σε τρεις σωσίβιες σχεδίες.

Αμέσως αεροσκάφος της ακτοφυλακής κατέφθασε στο σημείο και έμεινε εκεί μέχρι την άφιξη ελικοπτέρου το οποίο περισυνέλεξε 5 μέλη του πληρώματος, ενώ ένα άλλο ελικόπτερο περισυνέλεξε τους υπόλοιπους 7.

Το ερευνητικό πλοίο Seaprobe χτίστηκε σαν πλοίο ανεφοδιασμού το 1974 στο ναυπηγείο Burton στο Port Arthur, Τέξας.

Έρευνα διενεργείτε για τα αίτια που προκάλεσαν το συμβάν.
 
 

Ακτοπλοΐα: Στα 12 εκ. ευρώ οι οφειλές του κράτους από τις άγονες γραμμές

Tις προτάσεις των τραπεζών για τη βιωσιμότητα των ακτοπλοϊκών εταιρειών στο κρίσιμο 2013 περιμένει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας.
Από την άλλη πλευρά δε φαίνεται να έχει βρει ανταπόκριση στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης η πρόταση για μείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια και τις υπηρεσίες των πλοίων. Επίσης στο κενό έχει πέσει και η προσπάθεια που έγινε ώστε να βελτιωθούν οι όροι προμήθειας των ναυτιλιακών καυσίμων.
Η ακτοπλοΐα θα δεχθεί το 2013 ένα ακόμα πλήγμα από τη μείωση κατά 15 εκατ. ευρώ των επιδοτήσεων για την εκτέλεση των συμβάσεων με τις οποίες εξυπηρετούνται οι άγονες γραμμές.
Στελέχη εταιρειών υπολογίζουν ότι αυτή τη στιγμή οι οφειλές του κράτους από τα μισθώματα των άγονων γραμμών ανέρχονται στα 12 εκατ. ευρώ και παρά το γεγονός ότι έχει βελτιωθεί τελευταία ο ρυθμός καταβολής των επιδοτήσεων, ωστόσο, οι οφειλές για κάθε πλοίο κυμαίνονται στα 1,5 εκατ. ευρώ.
Με τη νέα μείωση των επιδοτήσεων από το 2013 οι εταιρείες υπολογίζουν ότι τα μισθώματα θα μειωθούν κατά 11% με 13%, ενώ ειδικά για τις γραμμές με συμβάσεις άνω του ενός έτους υπάρχει μεγάλος φόβος ότι δεν θα είναι δυνατή ούτε η διασφάλιση των εγγυητικών επιστολών από τις τράπεζες οι οποίες πλέον ζητούν για κάθε εγγυητική να υπάρχει και η αντίστοιχη κατάθεση.
Δρομολόγια

Ηδη οι περισσότερες εταιρείες έχουν περικόψει σημαντικά τους χρόνους εκτέλεσης των δρομολογίων από τα πλοία τους προκειμένου να περικόψουν τα έξοδα για την προμήθεια καυσίμων. Έτσι πλοία νέας τεχνολογίας «υποβαθμίζουν» τις υπηρεσίες τους και αλλάζουν τα χρονοδιαγράμματά τους αναδιοργανώνοντας τα δρομολόγια τους. Παράλληλα έχουν μειωθεί οι προσεγγίσεις σε διάφορα νησιά του Αιγαίου, ενώ στο Ιόνιο έχουν καταγραφεί και αποχωρήσεις εταιρειών.

ΠΗΓΗ

Σε διαθεσιμότητα τίθενται 12 υπάλληλοι του ΥΝΑ

Σε διαθεσιμότητα προγραμματίζεται να τεθούν 12 πολιτικοί υπάλληλοι του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου ενώ μόλις την περασμένη Πέμπτη ο υπουργό Κωστής Μουσουρούλης διαβεβαίωνε σε συνέντευξη τύπου ότι «το πολιτικό προσωπικό στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου δεν έχει να φοβηθεί τίποτα».

Το θέμα έχει προκαλέσει την έντονη αντίδραση του Συλλόγου Πολιτικών Υπαλλήλων που αυτήν την ώρα πραγματοποιούν κατάληψη στο γραφείο του Υπουργού.

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, η «λίστα» με τα ονόματα των 12 πολιτικών υπαλλήλων συντάχθηκε και ετοιμάστηκε το Σάββατο όταν ζητήθηκε από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου.

Είναι αξιοσημείωτο ότι μέχρι τότε τόσο σε διαβουλεύσεις με τον Σύλλογο των υπαλλήλων όσο και στη συνέντευξη τύπου ο υπουργός διαβεβαιώνε ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα για τους πολιτικούς υπάλληλους ενώ άφηνε να εννοηθεί ότι θα βρέθει κάποια λύση και για τους 33 υπαλλήλους με Ιδωιτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου.

Τελικά, το Σάββατο άλλαξαν όλα και το πρωί της Δευτέρας έγινε γνωστό οτι συντάχθηκε λίστα με τα ονόματα 12 υπαλλήλων που θα δουν την… πόρτα της εξόδου από το υπουργείο αφού θα τεθούν σε διαθεσιμότητα.

Σε ανακοίνωσή τους οι υπάλληλοι του Υπουργείου αναφέρουν: «Ανακοινώνεται ότι αυτή τη στιγμή πραγματοποιείται κατάληψη στο Γραφείο του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου καθώς και στο γραφείο του ΓΓ , από τους πολιτικούς υπαλλήλους του ΥΝΑ, ως αντίδραση για τη θέση σε διαθεσιμότητα των συναδέλφων ΙΔΑΧ του κλάδου Διοικητικού, που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 17 Νοεμβρίου 2012.

Διευκρινίζεται ότι τις απογευματινές ώρες της 17ης Νοεμβρίου κλήθηκαν υπηρεσιακοί παράγοντες υπό την απειλή
πειθαρχικών ποινών να μεταβούν στο κτίριο του Υπουργείου και να συμπληρώσουν λίστες με ονόματα συναδέλφων ΙΔΑΧ, που τίθενται σε διαθεσιμότητα. Η εν λόγω λίστα εστάλη στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης τις βραδυνές ώρες της ίδιας ημέρας.

Η πληροφόρηση που είχε το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου μας έως την Παρασκευή το βράδυ, ήταν ότι κανένας
συνάδελφος δεν κινδυνεύει να τεθεί σε διαθεσιμότητα. Ο Υπουργός στη συνέντευξη τύπου που έδωσε την Πέμπτη 15
Νοεμβρίου σε σχετικό ερώτημα δημοσιογράφου, όπως αποτυπώνεται και στο δελτίο τύπου που εξέδωσε το Υπουργείο,
δήλωσε τα ακόλουθα:

“… το ερώτημα αν θα απολυθούν οι 32, είναι ένα ερώτημα το οποίο δεν με φέρνει σε δύσκολη θέση, ίσως θα έπρεπε να προβληματιστείτε πριν το απευθύνετε ή να ενημερωθείτε. Εκτιμώ ότι στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου το πολιτικό προσωπικό δεν έχει να φοβάται τίποτα. Ενδεχομένως αναφέρεστε στους 33 ΙΔΑΧ τους οποίους είδα και κάναμε μια συζήτηση που δεν θα ήθελα να λάβει δημόσια έκταση”.

Τα ερωτήματα πλέον προς τον Υπουργό είναι τα ακόλουθα:

• Τι άλλαξε έως το Σάββατο το βράδυ και γιατί σήμερα οι συνάδελφοι μας είναι σε διαθεσιμότητα;

• Τι άλλαξε από το βράδυ της 17ης Νοεμβρίου του 1973 που χύθηκε αίμα για την αποκατάσταση της δημοκρατίας στον τόπο μας και 39 χρόνια μετά οι κυβερνώντες χρησιμοποιούν παρόμοιες μεθόδους με αυτές του αυταρχικού καθεστώτος;
Απαιτούμε από τον Υπουργό να τηρήσει το λόγο του και να ανακαλέσει άμεσα τις λίστες που έστειλε στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης».

Ο Θοδωρής Δρίτσας, Βουλευτής Α΄ Πειραιά και Νησιών του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. δήλωσε για το θέμα:

«Όταν ακόμα και οι πιο κατηγορηματικές και δεσμευτικές διαβεβαιώσεις ενός Υπουργού αποδεικνύονται τόσο αναξιόπιστες, αυτό σημαίνει, ότι δεν υπάρχει κυβέρνηση, παρά μόνο αδιαφανή κέντρα εξουσίας. Ο κύριος Μουσουρούλης, ενώ μόλις την Πέμπτη κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου που παραχώρησε, απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου για το ενδεχόμενο απολύσεων δήλωνε ότι «στο Υπουργείο το πολιτικό προσωπικό δεν έχει να φοβάται τίποτα», το Σάββατο οι υπηρεσίες του Υπουργείου του δήλωσαν στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, ότι δώδεκα υπάλληλοι εμπίπτουν στο καθεστώς της διαθεσιμότητας.

Καλούμε τον κύριο Υπουργό, να τηρήσει τη δέσμευσή του και να σταματήσει κάθε διαδικασία προετοιμασίας απολύσεων. Το Υπουργείο έχει ανάγκη τους εργαζόμενους και η κοινωνία δεν αντέχει άλλους ανέργους».

ΠΗΓΗ