Έλληνες εφοπλιστές: Ναυπήγησαν πλοία αξίας άνω των 17 δισ. δολ. στην Κίνα

Της Αγγελικής Καλλη

Εχει υπερβεί τα 17 δισ. δολάρια η αξία των πλοίων Ελλήνων εφοπλιστών που έχουν ναυπηγηθεί στην Κίνα την τελευταία επταετία, σύμφωνα με τον Γιώργο Ξηραδάκη, εκπρόσωπο της China Development Bank στην Ελλάδα από το 2009, ενώ περισσότερο από το 60% των εισαγωγών της Κίνας σε πετρέλαιο και άλλα φορτία μεταφέρεται από πλοία ελληνικών συμφερόντων.

Αρα η ναυτιλία είναι η ισχυρότερη βάση ανάμεσα στις δύο χώρες με τεράστιες ωφέλειες για τις επιχειρήσεις τους. Σύμφωνα με τον κ. Ξηραδάκη αυτό αποτελεί ισχυρό χαρτί στις αποσκευές της ελληνικής κυβερνητικής αποστολής, την στιγμή που οι Κινέζοι αντιμετωπίζουν αρκετά θερμά την ελληνική αγορά.

Ιδιαίτερα για τη ναυτιλία, λέει ο ίδιος, ο επόμενος στόχος της είναι η προσέλκυση κινεζικών τραπεζών στην Ελλάδα είτε μέσω αγοράς τραπεζών είτε με υποκαταστήματα. Ενδιαφέρον σχετικό έχει ήδη επιδειχθεί από την China Development, την ICBC και την Bank of China.

Επενδύσεις

Στους επιχειρηματίες που θα συνοδεύσουν τον πρωθυπουργό στην Κίνα θα συμμετέχουν από την πλευρά του εφοπλισμού οι: Γιάννης Αγγελικούσης, Γιώργος Προκοπίου, Σημεών Παληός, Δημήτρης Μελισσανίδης, Νικόλας Τσάκος, Μιχάλης Βουδούρογλου και ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης.

Αυτή τη στιγμή από τα 1.857 πλοία τα οποία ναυπηγούνται σε κινεζικά ναυπηγεία τα 184 αφορούν ελληνικές εταιρείες. Ο μεγαλύτερος Έλληνας πελάτης των κινεζικών ναυπηγείων είναι ο Γιώργος Οικονόμου ο οποίος κατασκευάζει 19 πλοία για τις εταιρείες του Cardiff και DryShips. Ακολουθούν οι: Πολέμης 10 πλοία, Αγγελικούσης 9, Προκοπίου 9, Ρέστης 6, Μυλωνάς 6, Δ. Μαρτίνος 6, Βενιάμης 9, Λασκαρίδης 6, Κωνσταντακόπουλος 3, Πετράκης 4, Ζούλας 6, Λεντούδης 6, Χατζηιωάννου 2, Ξυλάς 7, Βέργος 3, Μ Παπαϊωάννου 4, Πρίφτης 4, Λογοθέτης 6, Βουδούρογλου 4 και Φ. Καραμανλή 2 πλοία.

Χρηματοδοτήσεις

Οι κινεζικές τράπεζες Exim και China Development έχουν χρηματοδοτήσει οι ίδιες ή σε συνεργασία με ευρωπαϊκές και αμερικανικές τράπεζες της εταιρείες:

– Diana (Παληός) 82 εκατ. δολ.
– Αγγελικούσης 111 εκατ. δολ.
– Costamare (Κωνσταντακόπουλος) 203 εκατ.δολάρια.
– Danaos (Koύστας) 203 εκατ.δολάρια.
– Τoisa (Kαλλιμανόπουλος) 127 εκατ. δολάρια.
– Λασκαρίδης 24 εκατ. δολάρια.
– Golden Union (Βενιάμης) 46 εκατ. δολάρια.
– Cardiff (Oικονόμου) 74 εκατ.δολάρια.
– Dryships (Οικονόμου) 122 εκατ. δολάρια.

imerisia.gr

Διαβάστε ακόμα

Εν χορδαίς και οργάνοις ετοιμάζεται να υποδεχθεί το πρώτο κρουαζιερόπλοιο που πιάνει λιμάνι στο Γύθειο η πόλη.

Την Τετάρτη, 17 Απριλίου, αναμένεται στο λιμάνι το πρώτο κρουαζιερόπλοιο με 1.200 επιβάτες και 800 άτομα πλήρωμα, ενώ φορείς και επαγγελματίες της Λακωνίας ετοιμάζουν θερμή υποδοχή στους επισκέπτες.

Oι προοπτικές για τον τουρισμό κρουαζιέρας στη Μάνη και τη Λακωνία, ευρύτερα, διαφαίνονται ευοίωνες, αφού στο λιμάνι του Γυθείου αναμένεται να αφιχθούν φέτος 38 έως 40 κρουαζιερόπλοια.

Πρόκειται για μία σημαντική αναβάθμιση του λιμένα Γυθείου, αφού τα προηγούμενα χρόνια ελάχιστα κρουαζιερόπλοια κατέπλεαν, ενώ, με την ολοκλήρωση των εργασιών επέκτασης του λιμένα Γυθείου που βρίσκονται σε εξέλιξη, αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια ο τουρισμός κρουαζιέρας στην περιοχή.

Σε συνάντηση τοπικών αρχών και παραγωγικών φορέων, που πραγματοποιήθηκε, αποφασίστηκε, μεταξύ άλλων, να τηρείται πρωτόκολλο κατά την άφιξη και αναχώρηση των κρουαζιερόπλοιων, να ανταλλάσσονται αναμνηστικά δώρα, να φροντίσουν οι επαγγελματοβιοτέχνες για τη λειτουργία ενημερωτικού περιπτέρου και να τηρείται ερωτηματολόγιο ικανοποίησης των επισκεπτών.

Κατά την άφιξη του πρώτου κρουαζιερόπλοιου, το μεσημέρι της 17ης Απριλίου, η Φιλαρμονική του δήμου Ανατολικής Μάνης θα υποδεχθεί μουσικά τους πρώτους καλοκαιρινούς επισκέπτες της πόλης, ενώ, από πλευράς Περιφερειακής Ενότητας θα προσφερθούν κεράσματα.

moriasnews.gr

Διαβάστε ακόμα