ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Το 2ο Συνέδριο Κρουαζιέρας Κέρκυρας

Το 2ο Συνέδριο Κρουαζιέρας Κέρκυρας με θέμα «Αδριατική & Ιόνιο – Ένας Μοναδικός Προορισμός Κρουαζιέρας» πραγματοποιήθηκε στην Κέρκυρα τις 11 & 12 Οκτωβρίου με διοργανωτή τον Οργανισμό Λιμένος Κέρκυρας υπό την αιγίδα της MEDCRUISE.

Στόχος του συνεδρίου ήταν να φέρει κοντά τα σημαντικότερα λιμάνια της περιοχής, με σκοπό την ευρύτερη συνεργασία και την χάραξη κοινής στρατηγικής για την προώθηση και προβολή της στον τομέα της κρουαζιέρας.

Τις εργασίες του συνεδρίου χαιρέτησαν με ουσιαστικές παρεμβάσεις οι κ. Γιάννης Τρεπεκλής – Δήμαρχος Κερκυραιών, κ. Χρήστος Σκούρτης – Αντιπεριφερειάρχης Κέρκυρας και η Πρύτανης του Ιονίου Πανεπιστημίου κα Αναστασία Σαλή-Παπασαλή.

Με την εναρκτήρια ομιλία του ο Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας κ. Σωτήρης Βλάχος αναφέρθηκε στις ενέργειες και δράσεις του Λιμένα για την βελτιστοποίηση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους επιβάτες και τις εταιρείες κρουαζιέρας, ενώ επικεντρώθηκε στην ανάγκη συνεργασίας των λιμανιών Αδριατικής – Ιονίου.

Στην συνέχεια ο πρόεδρος της MedCruise & Γενικός Δ/ντης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς κ. Σταύρος Χατζάκος ανέλυσε την δυναμική της Μεσογείου την τελευταία δεκαετία και τις προοπτικές που ανοίγονται για την προώθηση των προορισμών κρουαζιέρας σε μεγαλύτερες αγορές καθώς και στις συνεργασίες που χρειάζονται για την αύξηση της επισκεψιμότητας στην ευρύτερη περιοχή.

Οι ομιλίες συνεχιστήκαν με τον Ευρωβουλευτή κ. Σπύρο Δανέλλη, με θέμα «Οι κατευθύνσεις της ΕΕ για την Γαλάζια Ανάπτυξη, προς έναν ανταγωνιστικό θαλάσσιο τουρισμό: Η περίπτωση της Κρουαζιέρας «, τον Ευρωβουλευτή κ. Νίκο Χρυσόγελο με θέμα τις «Δυνατότητες που προσφέρουν οι πράσινες πολιτικές για ανάπτυξη», τον υπεύθυνο από πλευράς Αλβανίας για την Μακροπεριφέρεια Αδριατικής – Ιονίου κ. Agim Pasholli με θέμα «Μακροπεριφέρεια Αδριατικής – Ιονίου, στρατηγική και προγραμματισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

Η δεύτερη μέρα του συνέδριου ξεκίνησε με την ομιλία της κας Κρίσση Παλάσση – Σύμβουλο ανάπτυξης προορισμών Κρουαζιέρας με θέμα «Προώθηση ενός προορισμού και τις δυνατότητες που δίνει η συνεργασία των λιμανιών» και της κας Nadine Palatz, διευθύντρια της Atlantic Alliance η οποία μετέφερε τις εμπειρίες από την κοινή προώθηση των Ευρωπαϊκών λιμανιών κρουαζιέρας των ακτών του Ατλαντικού .

Στην συνέχεια με συντονιστή τον καθηγητή του Πανεπιστημίου Αιγαίου , Γενικό Γραμματέα της Medcruise και πρώην Γ.Γ. του Υπουργείου Ναυτιλίας κ. Θάνο Παλλη έγινε μια ζωηρή συζήτηση μεταξύ των εκπροσώπων των 12 λιμανιών από την Κροατία, Ιταλία και Ελλάδα που μετείχαν στο συνέδριο καθώς και με εκπροσώπους εταιρειών κρουαζιέρας.

Το συνέδριο παρακολούθησαν οι κ.κ. Στέφανος Γκίκας – Πολιτευτής Κέρκυρας, Αντώνης Γεωργούσης – Αερολιμενάρχης Κέρκυρας, Ιωάννης Κοντόπουλος – εκπρόσωπος των Λιμενικών Αρχών, Γεώργιος Κολυτάς – μέλος Δ.Σ. Επιμελητηρίου Κέρκυρας, Κωνσταντίνος Μουζακίτης – Πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου, Αικατερίνη Αθανασίου – Πρόεδρος Ναυτικών Πρακτόρων, Αντώνης Χαρίτος – εκπρόσωπος AOCTA, Bασιλική Σκάγια – εκπρόσωπος HATTA, Νικολέτα Μπαλαφούρη – Επιμελητήριο Ζακύνθου, Βασίλειος Λάμπουρας – Δ/ντης Κ.Α.Ε., εκπρόσωποι οικονομικών φορέων της Κέρκυρας και άλλων περιοχών, στελέχη εταιρειών, Ναυτικοί και Τουριστικοί πράκτορες, κ.α.

portnet.gr

Θύελλα αντιδράσεων για τη σύλληψη των 2 συνδικαλιστών

Θύελλα αντιδράσεων προκαλεί η σύλληψη των δύο συνδικαλιστών της ΠΕΝΕΝ στο λιμάνι της Ραφήνας στο πλαίσιο κινητοποίησης στο πλοίο «Πηνελόπη» για την εξόφληση δεδουλεύμενων ενώ σύμφωνα με πληροφορίες στο λιμεναρχείο κρατείται και εκπρόσωπος της εταιρείας για μη καταβολή δεδουλευμένων.

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτης Λαφαζάνης και Θοδωρής Δρίτσας σε κοινή δήλωσή τους υπογραμμίζουν ότι «η καταστολή συνεχίζεται. Καταγγέλλουμε τις αυθαίρετες και τρομοκρατικές, με την επίκληση προσχηματικών λόγων, συλλήψεις του Γραμματέα και του Ταμία της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) από το Λιμεναρχείο Ραφήνας, οι οποίοι ενεργούσαν νόμιμα στο πλαίσιο της επίσχεσης εργασίας που πραγματοποιούσαν απλήρωτοι ναυτεργάτες».

«Είναι απαράδεκτο και τραγικό ότι με κυβερνητικές εντολές και υποδείξεις συλλαμβάνονται ναυτεργάτες που διεκδικούν το ιερότερο δικαίωμα, της καταβολής των δεδουλευμένων τους, τη στιγμή που θα έπρεπε να είχε ασκηθεί ποινική δίωξη και να είχαν συλληφθεί οι εφοπλιστές, που δεν καταβάλλουν μισθούς, παραβιάζοντας κάθε ίχνος εργασιακής νομοθεσίας.Το νέο κυβερνητικό και εφοπλιστικό δόγμα «δουλειά χωρίς πληρωμή» αποτελεί τη χειρότερη μορφή αντεργατικής μεθόδευσης», υπογραμμίζουν οι δύο βουλευτές»

Η ΠΕΝΕΝ σε ανακοίνωσή της τονίζει τα εξής:

Συνεχίζει και κλιμακώνει την τρομοκρατία η τρικομματική κυβέρνηση σε βάρος των δίκαιων διεκδικήσεων και αιτημάτων των Ναυτεργατών που παλεύουν για την εξόφληση των δεδουλευμένων αποδοχών τους σε μια σειρά πλοία στον χώρο της Ακτοπλοΐας.

Τελευταίο κρούσμα της βίας, της τρομοκρατίας και της καταστολής είναι η σύλληψη των συνδικαλιστικών στελεχών της ΠΕΝΕΝ στο λιμάνι της Ραφήνας Κροκίδη Νίκου και Μπανάσιου Απόστολου με το γελοίο επιχείρημα της παρακώλυσης συγκοινωνιών.

Η αλήθεια για τα γεγονότα της Ραφήνας είναι τα παρακάτω:

Με παρέμβαση της ΠΕΝΕΝ όλο το κατώτερο πλήρωμα καταστρώματος του πλοίου «PENELOPE A» από τις 06.30 το πρωί οργανωμένα κατήλθε σε επίσχεση εργασίας διεκδικώντας τα δεδουλευμένα τους. Για τον σκοπό αυτό κατέθεσαν έγγραφο με τις υπογραφές τους στο Λιμεναρχείο Ραφήνας και στον Πλοίαρχο του πλοίου.

Κατά συνέπεια και τυπικά και ουσιαστικά τήρησαν όλες τις νόμιμες προϋποθέσεις και τα προβλεπόμενα από την νομοθεσία για την κάθοδό τους στην επίσχεση εργασίας.
Με βάση τα παραπάνω θεωρούμε ότι είναι παράνομη και καταχρηστική η κράτηση των στελεχών της ΠΕΝΕΝ και τυχόν επίκληση της πολιτικής επιστράτευσης (επίταξη) για να παραπεμφθούν στην αυτόφωρη διαδικασία ενώπιον των δικαστηρίων δεν νομιμοποιείται.

Καταδικάζουμε την στάση της τρικομματικής κυβέρνησης, του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, των Λιμενικών και Δικαστικών αρχών που τάχθηκαν στο πλευρό των εφοπλιστών νομιμοποιώντας την παρανομία, την καταστρατήγηση της νομοθεσίας και των ΣΣΕ.

Ο αυταρχισμός, η επίδειξη πυγμής και η τρομοκρατία δεν θα περάσουν. Οι αγώνες της ΠΕΝΕΝ και των Ναυτεργατών θα συνεχισθούν, τόσο ενάντια στην απλήρωτη Ναυτική εργασία, όσο και ενάντια στην εφοπλιστόδουλη κυβερνητική ναυτιλιακή πολιτική η οποία συστηματικά καταστρέφει τα δικαιώματα και τις κατακτήσεις του Ναυτεργατικού μας κόσμου.

pireas2day.gr

ΟΛΠ : Εγκαινιάζεται ο 2ος Διεθνής Επιβατικός Σταθμός

Τη Δευτέρα 27 Μαΐου 2013 και ώρα 12:30 θα πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια του Δεύτερου Διεθνούς Επιβατικού Σταθμού του ΟΛΠ Α.Ε.Τα εγκαίνια θα κάνει ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Κωνσταντίνος Μουσουρούλης.

Το νέο κτίριο, εμβαδού 5.600 τ.μ. θα υποδέχεται τους επιβάτες των μεγάλων κρουαζιερόπλοιων, τα οποία ελλιμενίζονται στους προβλήτες Αλκίμου, Παλατάκι και Θεμιστοκλέους του Κεντρικού Λιμένα Κρουαζιέρας.

Το νέο Cruise Terminal από κοινού με το παλαιό λιθόκτιστο κτίριο (πρώην Κανέλλου) διαθέτει μεγάλους χώρους εισόδου-εξόδου επιβατών και σύγχρονα συστήματα έλεγχου, περιβάλλοντα χώρο για στάθμευση ταξί, τουριστικών λεωφορείων και Ι.Χ., η δε είσοδος του θα γίνεται από την Πύλη Ε12 (Λέοντος).

Κατά την είσοδο τους οι επιβάτες θα έχουν τη δυνατότητα να θαυμάζουν τμήμα των τειχών του Κόνωνος του αρχαίου λιμανιού, περνώντας από μια γυάλινη γέφυρα. Το τμήμα αυτό αποκαλύφθηκε και συντηρήθηκε πλήρως από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πειραιά με δαπάνη του ΟΛΠ Α.Ε. Αποτελεί από μόνο του τον πλέον σημαντικό πόλο έλξης σε μια πόλη και λιμάνι με μακραίωνη αρχαία ιστορία.

Ο νέος Σταθμός Κρουαζιέρας θα φέρει το όνομα του Θεμιστοκλή, του οποίου, κατά μία εκδοχή, παραδίπλα βρίσκεται το ταφικό του μνημείο.

Όπως δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ Α.Ε. κ. Γιώργος Ανωμερίτης:

“Με τη λειτουργία και του Β΄ Σταθμού Κρουαζιέρας, ο ΟΛΠ Α.Ε. θα μπορεί να εξυπηρετεί ημερησίως μέχρι 25.000 επιβάτες με τον πλέον σύγχρονο και άνετο τρόπο από δύο διαφορετικά σημεία εισόδου-εξόδου. Μέχρι δε το τέλος του έτους θα είναι έτοιμος και ο Γ΄ Σταθμός Επιβατών Κρουαζιέρας, ο οποίος θα εξυπηρετεί τα κρουαζιερόπλοια της περιοχής της Ακτής Μιαούλη.

Και οι τρείς Σταθμοί μαζί θα έχουν έκταση 15.500 τ.μ. Ο Τομέας Κρουαζιέρας έχει τεθεί στο κέντρο του ενδιαφέροντος της Διοίκησης του ΟΛΠ Α.Ε. με συνεχείς αναβαθμίσεις και αισθητικές παρεμβάσεις. Ο ΟΛΠ Α.Ε. μαζί και με τη νέα επέκταση των Προβλητών του, μετατρέπεται από άποψη θέσεων ελλιμενισμού και εξυπηρέτησης επιβατών, στο πιο σημαντικό λιμάνι κρουαζιέρας της Μεσογείου.

portnet.gr

Εντοπισμός και περισυλλογή 2 αγνοούμενων αλιέων στη Μύκονο

Ενημερώθηκε, βραδινές ώρες χθες, η Λιμενική Αρχή Μυκόνου ότι το ταχύπλοο σκάφος «ΟΡΚΑ» Λ.Μ. 1268 είχε αποπλεύσει με δύο (02) υποβρύχιους αλιείς μεσημβρινές ώρες χθες από την περιοχή Καλαφάτη Μυκόνου προς τη νήσο Χταπόδια και έκτοτε αγνοείτο.

Άμεσα ξεκίνησαν έρευνες εντοπισμού τους από πλωτό περιπολικό Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. καθώς και από ιδιωτικά σκάφη.

Λίγο αργότερα το Α/Κ «ΙΧΘΥΣ» εντόπισε σε βραχώδη περιοχή της νήσου Χταπόδια τους δύο (02) αγνοούμενους οι οποίοι έκαναν χρήση φωτιστικών σινιάλων καθώς το σκάφος τους είχε παρασυρθεί.

Στην περιοχή του συμβάντος κατέπλευσαν πλωτό περιπολικό Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. καθώς και το ιδιωτικό σκάφος «ΜΑΡΟΥΛΙΩ» Τ.Μ. 328 όπου περισυνέλεξαν τους δύο (02) αλιείς, καλά στην υγεία τους ενώ κατόπιν χρήσης δορυφορικού συστήματος εντοπίστηκε και περισυνελέγη το παρασυρόμενο Τ/Χ σκάφος.

hcg.gr

Υπογράφονται 2 σημαντικές συμφωνίες για τον »όμιλο Τσάκου»

Την υπογραφή δύο σημαντικών συμφωνιών στις 17-12-2012 στις 13:00 για την περαιτέρω πορεία και την ανάπτυξη τoυ,ανακοίνωσε ο Όμιλος Τσάκου. H πρώτη αφορά στην Ίδρυση και λειτουργία Κέντρου Ναυτικής Έρευνας και Εκπαίδευσης (Training center ), που θα εγκατασταθεί σε επιφάνεια 600 τ. μ., στο Μέγαρο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ.

Το έργο περιλαμβάνει την προμήθεια Προσομοιωτών Γέφυρας, Μηχανής & Διαχείρισης Φορτίου από την εταιρεία Kongsberg. Πρόκειται για
συστήματα 6ης γενιάς, που σχεδιάστηκαν και παρήχθησαν για να καλύπτουν τις ανάγκες της τρέχουσας και της μελλοντικής ναυτικής εκπαίδευσης με το πλέον ρεαλιστικό και προηγμένο σύστημα προσομοίωσης, που διατίθεται στην αγορά.

Ειδικά ο Προσομοιωτής Γέφυρας θα είναι μοναδικής τεχνολογικής σχεδίασης με εξαιρετική ευελιξία ως προς τη χρήση του και απεριόριστες εκπαιδευτικές δυνατότητες.

Και οι τρεις προσομοιωτές είναι φιλικοί στη χρήση και θα αποτελούν εξαιρετικά παιδαγωγικά εργαλεία για την εκπαίδευση και την αξιολόγηση
των ναυτικών σε απολύτως ρεαλιστικό περιβάλλον.

Η δεύτερη αφορά στην αναβάθμιση του υλικοτεχνικού εξοπλισμού πληροφορικής των κεντρικών συστημάτων του Ομίλου. Το έργο θα επιτρέψει
στον όμιλο να διαθέτει εξοπλισμό αιχμής από την IBM, στα κεντρικά συστήματα πληροφορικής, μέσω των οποίων καλύπτει τις συνεχώς
αυξανόμενες ανάγκες σε υπολογιστική ισχύ, θα συμβαδίζει με τις τρέχουσες απαιτήσεις ασφάλειας υπολογιστικών συστημάτων και θα παρέχει
δυνατότητες απομακρυσμένης πρόσβασης σε στελέχη και συνεργάτες του Ομίλου.

Το ίδιο έργο θα καλύψει και την στρατηγική Επιχειρηματικής Συνέχειας (business continuity) της εταιρείας, με την δημιουργία ενός Σημείου Αποκατάστασης Καταστροφής (Disaster Recovery Site) σε συνεργασία με τον Αερολιμένα Αθηνών.

ΠΗΓΗ