«Δένει» τα πλοία για 24 ώρες η ΠΝΟ

Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:

«Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, η οποία συνήλθε σήμερα, στη συνέχεια της από 10-10-2013 συνεδρίασής της, όπου και εξετάστηκε η όλη γενική κατάσταση στο χώρο της ναυτικής εργασίας και όπου διαπιστώθηκε ότι δυστυχώς συνεχίζεται η χιονοστιβάδα των αντεργατικών μέτρων και πολιτικών, με τις συνεχείς μειώσεις στις συνθέσεις των πληρωμάτων, η οποία και έχει φθάσει σε δραματικά επίπεδα, με την εντατικοποίηση της εργασίας των όσων έχουν απομείνει, με την συνεχή παραβίαση της υφιστάμενης νομοθεσίας, με την επί μήνες μη πληρωμή των δεδουλευμένων, με την συνεχή αύξηση της ανεργίας κλπ , προκειμένου να εξετάσει τους τρόπους και τα μέσα του πολύμορφου αγώνα της εναντίον των συνεχώς κλιμακούμενων δυσμενών μέτρων κατά των Ελλήνων Ναυτεργατών, αποφάσισε, την συμμετοχή των πληρωμάτων των πλοίων όλων των κατηγοριών, πανελλαδικά, στην Γενική 24ωρη Απεργία της Γ.Σ.Ε.Ε., την Τετάρτη 6 Νοεμβρίου 2013.

Τα άμεσα και καυτά αιτήματα της Ομοσπονδίας τα οποία και επανειλημμένως έχουν τεθεί υπόψη των υπηρεσιακών παραγόντων και τα οποία απαιτούν άμεσες λύσεις συνοψίζονται στα ακόλουθα:

1. Άμεση άρση της πολιτικής κινητοποίησης (επιστράτευσης)

2. Άμεση διόρθωση και απάλειψη της ρύθμισης (άρθρ. 6 παρ. 1) του Κανονισμού

3. Ριζική επανεξέταση των αποφάσεων ΥΝΑ για σύνθεση πληρώματος των πλοίων Ελλάδας – Ιταλίας

4. Επαναφορά των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών στο προ των Μνημονίων και των σχετικών Εφαρμοστικών Νόμων καθεστώς

5. Άμεση λήψη μέτρου για την ανακούφιση των συνταξιούχων συναδέλφων μας από τις αλλεπάλληλες περικοπές των συντάξεων, που υπέστησαν την τελευταία διετία.

6. Υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας στις υπόλοιπες κατηγορίες πλοίων, που εκκρεμούν

7. Εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και της κείμενης νομοθεσίας

8. Άμεση υλοποίηση της εξόφλησης δεδουλευμένων αποδοχών πολλών μηνών στα πληρώματα επιβατηγών πλοίων, ιδιαίτερα εκείνων της Ακτοπλοΐας, σύμφωνα με τις δοθείσες δεσμευτικές δηλώσεις των εφοπλιστών.

9. Άμεση αντιμετώπιση της όξυνσης της ανεργίας στους Έλληνες ναυτεργάτες, καταπολέμηση της λεγόμενης «μαύρης» εργασίας, που ανέρχεται στο 50% του συνόλου των εργαζομένων και ανταπόκριση επιτέλους του Γραφείου Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) στο ρόλο για τον οποίον ιδρύθηκε

10. Επαναφορά των παροχών του Οίκου Ναύτου προς τους ναυτεργάτες και τις οικογένειές τους στο φυσικό τους φορέα, τον Οίκο Ναύτου, ώστε να σταματήσει η απαράδεκτη και ταπεινωτική ταλαιπωρία των ναυτεργατών, εν ενεργεία και συνταξιούχων, από τον ΕΟΠΥΥ για την προμήθεια των φαρμάκων τους.

Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία καλεί όλους τους Έλληνες Ναυτεργάτες να ανταποκριθούν σύσσωμοι, μαζί με όλους τους λοιπούς εργαζομένους της Χώρας μας, προκειμένου να δώσουν το δυναμικό τους παρόν και να διαδηλώσουν την αντίθεση τους στα δεσμά των μνημονίων και των σε τους βάρος τους αντεργατικών μέτρων. Ο αγώνας των Ελλήνων Ναυτεργατών συνεχίζεται και θα συνεχίζεται με κάθε νόμιμο μέσο και τρόπο μέχρι την πλήρη δικαίωσή τους».

Διαβάστε ακόμα

Τουλάχιστον 18 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους νωρίς σήμερα το πρωί όταν ένα πλοιάριο φορτωμένο με παράνομους μετανάστες που κατά πάσα πιθανότητα είχε ως τελικό προορισμό την Ελλάδα βυθίστηκε στα ανοιχτά των τουρκικών ακτών, όπως μετέδωσε το τουρκικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Dogan.

Γύρω στις 2 τα ξημερώματα η τουρκική ακτοφυλακή έλαβε σήμα έκτακτης ανάγκης από τον καπετάνιο του σκάφους ο οποίος ανέφερε ότι βυθιζόταν στα ανοιχτά του Εζίνε, στην επαρχία Τσανάκαλε. Σύμφωνα με τον καπετάνιο στο πλοιάριο επέβαιναν 30 άτομα.

Σκάφη της ακτοφυλακής, ένα ελικόπτερο και ένα αεροσκάφος που έσπευσαν στην περιοχή εντόπισαν τα πτώματα 18 ανθρώπων και κατάφεραν να ανασύρουν ζωντανούς από τη θάλασσα 12 παράνομους μετανάστες.

Σύμφωνα με τις τουρκικές αρχές, το πλοιάριο πιθανότατα είχε ως τελικό προορισμό τη Λέσβο. Δεν διευκρινίστηκε τι εθνικότητας ήταν τα θύματα, ωστόσο η Τουρκία είναι σημαντική δίοδος για παράνομους μετανάστες από την Ασία και την Αφρική που επιδιώκουν να περάσουν στην Ευρώπη

defencenet.gr

Διαβάστε ακόμα

Η Διοίκηση της ΠΝΟ κατά την σημερινή συνεδρίασή της αποφάσισε την συμμετοχή της στην εργατική Πρωτομαγιά 2013 με 24ωρη Πανελλαδική απεργία των πληρωμάτων σε όλες τις κατηγορίες πλοίων την Μ. Τετάρτη 1 Μαΐου 2013, με έναρξη την 00.01 και λήξη την 24.00 ώρα.

Η παραπάνω απεργία εντάσσεται στο πλαίσιο των κινητοποιήσεων της ανώτατης συνδικαλιστικής οργάνωσης των Ελλήνων ναυτεργατών, της ΠΝΟ, στον αγώνα της κατά του πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου «Περί ανασυγκρότησης του ΥΝΑ και άλλες διατάξεις», που ψηφίσθηκε την περασμένη εβδομάδα από τη Βουλή.

Το ναυτοκτόνο αυτό πολυνομοσχέδιο, που η Διοίκηση της ΠΝΟ το έχει χαρακτηρίσει ταφόπλακα των δικαιωμάτων των Ελλήνων ναυτεργατών, αποτυπώνει τις γνωστές μνημονιακές πολιτικές, που εφαρμόζονται στη χώρα μας από το Μάιο του 2010, ισοπεδώνοντας το θεσμικό πλαίσιο, που ισχύει σήμερα (οργανικές συνθέσεις των πλοίων, δεκάμηνη απασχόληση στην Ακτοπλοΐα κλπ),

Ειδικότερα, διευρύνεται η καταστρατήγηση των ισχυουσών διατάξεων για τον καθορισμό των οργανικών συνθέσεων για Ε/Γ ή Ε/Γ-Ο/Γ πλοία, που μέχρι σήμερα πραγματοποιούνταν με Προεδρικά Διατάγματα, ενώ τώρα θα διαμορφώνονται με Υπουργικές Αποφάσεις μεμονωμένα για κάθε πλοίο και με βάση τον απαιτούμενο αριθμό των ναυτικών για τη στελέχωση των σωστικών μέσων και όχι ανάλογα με τους κόρους, την ιπποδύναμη, τις κλίνες ή τους επιβάτες, όπως ισχύει σήμερα.

Επίσης, καταργείται το ισχύον σήμερα όριο ηλικίας των 35 ετών στην Ακτοπλοΐα για την δρομολόγηση ή την αποδρομολόγηση των πλοίων αυτών, ενώ παράλληλα απελευθερώνονται ακόμα παραπέρα οι προϋποθέσεις παραλαβής επιβατών από τα τουριστικά πλοία, που έχουν δικαίωμα περιηγήσεων από ενδιάμεσους ελληνικούς λιμένες, αφού πλέον καταργείται η προϋπόθεση των επιβατών- περιηγητών κατά ομάδες.

Ακόμη, επέρχεται ευθεία καταστρατήγηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για τους φύλακες παροπλισμένων πλοίων, δεδομένου ότι δεν υφίσταται κατοχύρωση ότι και οι αποδοχές και οι όροι εργασίας όσων θα προσλαμβάνονται σαν φύλακες θα πρέπει να είναι οι ίδιες, όπως και των εν ενεργεία ναυτικών με τελικό αποτέλεσμα την απώλεια θέσεων εργασίας ενεργών ναυτικών.

Δραστική μείωση στις συνθέσεις Γενικών Υπηρεσιών Ακτοπλοϊκών πλοίων στη διάρκεια της χειμερινής περιόδου κατά το ήμισυ και πλέον, εκείνων που μέχρι σήμερα προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία (Π.Δ. 177/74) συντελείται με το πολυνομοσχέδιο (προσωπικό οικονομικών υπηρεσιών, προσωπικό τροφοδοσίας, προσωπικό ενδιαιτημάτων και προσωπικό μαγειρείων).

Αμείλικτο χτύπημα του δικαιώματος της απεργίας αποτελεί η «πρωτοτυπία» του πολυνομοσχεδίου, μια και επιχειρείται δια της πλαγίας οδού ευθεία καταστρατήγηση του δικαιώματος αυτού, με την υπό σύσταση στο ΥΝΑ ειδική Διοικητική Επιτροπή Ναυτικών Επιτάξεων και Ναυλώσεων.

Εξ άλλου, ο στραγγαλισμός των δικαιωμάτων των ναυτεργατών φτάνει μέχρι του σημείου να καταργείται η ισχύουσα δεκάμηνη δρομολόγηση των συμβατικών πλοίων και η επτάμηνη των ταχυπλόων, που προβλεπόταν με βάση τις κείμενες διατάξεις, καθώς επίσης και οι προϋποθέσεις εκτέλεσης των ενδομεταφορών για την αντικατάσταση των δρομολογημένων πλοίων και την διακοπή εκτέλεσης δρομολογίων μέχρι 45 ημέρες.

Τέλος, με βάση ρυθμίσεις άλλου άρθρου του πολυνομοσχεδίου, απελευθερώνονται οι περιηγητικοί πλόες πλοίων και παρέχεται η δυνατότητα μεταφοράς επιβατών και σε τουριστικά περιηγητικά πλοία με σημαία τρίτων χωρών.

Το διεκδικητικό πλαίσιο της παραπάνω απεργίας περιλαμβάνει τα παρακάτω αιτήματα:

• Άμεση ανάκληση του παραπάνω νομοσχεδίου

• Επαναφορά των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών, εν ενεργεία και συνταξιούχων, στο προ των Μνημονίων και των σχετικών Εφαρμοστικών Νόμων καθεστώς

• Αποκατάσταση των αδικιών που έγιναν στις συντάξεις των απομάχων, κυρίων και επικουρικών

• Υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για όλες τις κατηγορίες πλοίων

• Εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και της κείμενης νομοθεσίας

• Άμεση εξόφληση δεδουλευμένων αποδοχών και αναδρομικών πολλών μηνών στα πληρώματα επιβατηγών πλοίων, ιδιαίτερα εκείνων της Ακτοπλοΐας, που εξακολουθεί να καθυστερείται

• Άμεση αντιμετώπιση της όξυνσης της ανεργίας στους Έλληνες ναυτεργάτες, καταπολέμηση της λεγόμενης «μαύρης» εργασίας, που ανέρχεται στο 50% του συνόλου των εργαζομένων και ανταπόκριση επιτέλους του Γραφείου Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) στο ρόλο για τον οποίον ιδρύθηκε

• Επαναφορά των παροχών του Οίκου Ναύτου προς τους ναυτεργάτες και τις οικογένειές τους στο φυσικό τους φορέα, τον Οίκο Ναύτου, ώστε να σταματήσει η απαράδεκτη και ταπεινωτική ταλαιπωρία των ναυτεργατών, εν ενεργεία και συνταξιούχων, από τον ΕΟΠΥΥ για την προμήθεια των φαρμάκων τους.

Η συμμετοχή της ΠΝΟ στην εργατική Πρωτομαγιά σηματοδοτεί την συνέχιση με εντονότερους ρυθμούς των απεργιακών κινητοποιήσεων της Ομοσπονδίας, που άρχισαν στις αρχές του χρόνου, στα πλαίσια του δυσμενούς κλίματος των Μνημονίων και των Εφαρμοστικών Νόμων, που έχουν οδηγήσει σε απόγνωση τους ναυτεργάτες, εν ενεργεία και συνταξιούχους, με τελικό στόχο την επίτευξη του αυτονόητου, δηλ. την προάσπιση του συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματός τους για εργασία και τον σεβασμό που δικαιούνται και απαιτούν δικαιολογημένα από την Πολιτεία οι απόμαχοι του κύματος, οι οποίοι τόσο βάρβαρα και ανελέητα πλήττονται από τις πολιτικές της Κυβέρνησης.

Διαβάστε ακόμα

Oι εργαζόμενοι στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, εν αναμονή των πρωτοβουλιών του πρωθυπουργού  ξεκινούν νέες 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες.

Οπως αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους οι εργαζόμενοι:

«Η άρνηση της Κυβέρνησης να κατανοήσει την τραγωδία της καθημερινότητάς μας και το έντονο βιοποριστικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε μας υποχρεώνει να διεκδικήσουμε με απεργιακές κινητοποιήσεις το αυτονόητο .

ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ !! ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ .

Δύο χρόνια αδιαφορίας , αδράνειας και μίας παραλυτικής συναρμοδιότητας μεταξύ των εμπλεκόμενων Υπουργών οδήγησαν τα Ναυπηγεία Ελευσίνος σε απαξίωση και σε αφανισμό .

Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι οι εργαζόμενοι να παραμένουν απλήρωτοι από 6 έως 13 μήνες , να βιώνουν συνθήκες εξαθλίωσης και να καταφεύγουν σε συσσίτια προσφερόμενα από φορείς και από ευεργέτες της περιοχής .

Η ατολμία , η ευθυνοφοβία και η παραπομπή σε νομικίστικους τακτισμούς που καθυστερούν με ένα ανάλγητο και σαδιστικό τρόπο στην λήψη αποφάσεων οδήγησε το Ναυπηγείο μας στο κλείσιμο .

ΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΑΣ ΑΝΑΛΟΓΙΣΤΟΥΝ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟΥΣ.

Εμείς απλώς τους υπενθυμίζουμε τις δηλώσεις του Πρωθυπουργού κατά την επίσκεψή του στο Ναυπηγείο μας στης 18-2-2011 .

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΕΝ ΝΟΕΙΤΑΙ ΧΩΡΙΣ ΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΕΛΕΥΣΙΝΟΣ.

Αναμένοντας τις πρωτοβουλίες του Πρωθυπουργού οι εργαζόμενοι αποφάσισαν 24ωρες επαναλαμβανόμενες Απεργιακές κινητοποιήσεις από αύριο Τρίτη 22/1/2013 σε ένα μίγμα τοπικών κινητοποιήσεων στην περιοχή και ειρηνικών διαδηλώσεων στα αρμόδια Υπουργεία ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ , ΑΜΥΝΑΣ και ΕΡΓΑΣΙΑΣ , προκειμένου να αποτυπωθεί επιτέλους και πρακτικά η δηλωμένη πρόθεση της Κυβέρνησης να στηρίξουν μια Βιώσιμη λύση στα Ναυπηγεία Ελευσίνος».

Διαβάστε ακόμα

Δήλωση του Θοδωρή Δρίτσα, Βουλευτή Α΄ Πειραιά & Νησιών και υπεύθυνου Τομέα Ναυτιλίας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Ε.Κ.Μ, στην κινητοποίηση των εργαζομένων.

Στην κινητοποίηση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και των εργαζομένων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, για την μεταφορά σε καθεστώς διαθεσιμότητας 24 εργαζομένων, παραβρέθηκε ο βουλευτής Α΄ Πειραιά & Νησιών και υπεύθυνος του Τομέα Ναυτιλίας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Ε.Κ.Μ. Θοδωρής Δρίτσας και εκεί έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Εικοσιτέσσερις εργαζόμενοι του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, πετάγονται ουσιαστικά στο δρόμο μπαίνοντας στην περιπέτεια της διαθεσιμότητας, την ίδια στιγμή που είναι απολύτως απαραίτητοι, καλύπτοντας πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Αναλγησία και παραλογισμός. Μετατάχθηκαν πριν από περίπου 2 χρόνια από την Ολυμπιακή και από τον ΟΑΣΑ, για να καλύψουν διαπιστωμένες ανάγκες του Υπουργείου Ναυτιλίας, σε υπηρεσίες αιχμής, όπως στην υπηρεσία ναυτικών μητρώων και στο ΚΕΣΕΝ.

 Τις προηγούμενες θέσεις, κατείχαν έχοντας προσληφθεί μέσω ΑΣΕΠ. Σήμερα, έχοντας ήδη αποκτήσει γνώση και εμπειρία του νέου αντικειμένου της εργασίας που τους ανατέθηκε, απομακρύνονται από το Υπουργείο και τις υπηρεσίες του, με την ασαφή και καθόλου δεσμευτική υπόσχεση της μετάταξής τους σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου, δημιουργώντας σοβαρό κενό στην εξυπηρέτηση των ναυτικών και γενικότερα του κοινού.

Την ίδια στιγμή, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, έχει ζητήσει 11 νέους υπαλλήλους και το ΝΑΤ 68, για να καλύψουν επείγουσες ανάγκες, ενώ 24 έμπειροι υπάλληλοι που υπηρετούν σε αυτό απομακρύνονται, με κατά κυριολεξία πειρατικό τρόπο. Απομακρύνονται δηλαδή, με τη διαγραφή τους από τις λίστες μισθοδοσίας με ανώνυμη εντολή του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, που λειτουργεί επί του προκειμένου, ως hacker, επεμβαίνοντας σε ηλεκτρονικές λίστες και διαγράφοντας ανθρώπους, οδηγώντας τους στη διαθεσιμότητα χωρίς να τους χορηγεί καν, μία επίσημη διαπιστωτική πράξη. Όχι μόνο δηλαδή, ανοίγει γι’ αυτούς το δρόμο για την απόλυση, αλλά τους στερεί και την όποια δυνατότητα δικαστικής προσφυγής.

Τώρα, πρέπει να σταματήσουμε την απαράδεκτη και παράλογη πολιτική της διαθεσιμότητας. Αυτό δεν είναι κράτος, είναι κουκουλοφόρος ληστής του μέλλοντος και της αξιοπρέπειας νέων ανθρώπων.

Συμπαραστεκόμαστε στο δίκαιο αγώνα των εργαζομένων. Κανείς άνεργος – Κανείς απολυμένος».

ΠΗΓΗ

Διαβάστε ακόμα