Μειώθηκε κατά 2,6% η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Αύγουστο

H δύναμη του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, το μήνα Αύγουστο 2013 σε σύγκριση με την αντίστοιχη ∆ύναμη του Αυγούστου 2012, παρουσίασε μείωση κατά 2,6% έναντι μείωσης 3,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2012 προς το 2011.

Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή η Ολική Χωρητικότητα του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, το μήνα Αύγουστο 2013 σε σύγκριση με την αντίστοιχη χωρητικότητα του Αυγούστου 2012, παρουσίασε αύξηση 0,9%, έναντι αύξησης 2,0% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2012 προς το 2011.

Η έρευνα για τη δύναμη του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου διενεργείται κάθε μήνα από το 1964 μέχρι σήμερα χωρίς να έχουν υπάρξει ουσιαστικές αλλαγές ως προς τον τρόπο διεξαγωγής της.

Σκοπός της έρευνας είναι η πλήρης καταγραφή στατιστικών στοιχείων σχετικά με τον αριθμό και τα βασικά χαρακτηριστικά των ελληνικών εμπορικών πλοίων, έτσι ώστε να υπάρχει πλήρης εικόνα της διαχρονικής εξέλιξης της δύναμης του ελληνικού εμπορικού στόλου.

dealnews.gr

Στόλος από 26 πλοία πέρασε σε ελληνικά χέρια τον Ιούνιο

Ανακόπηκε, τον Ιούνιο, η αγοραστική «έκρηξη» πλοίων από «δεύτερο χέρι» των Ελλήνων εφοπλιστών αλλά παρόλα αυτά ένας στόλος από 26 πλοία πέρασε σε ελληνικά χέρια.

Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny τον περασμένο μήνα οι Έλληνες εφοπλιστές προχώρησαν σε επενδύσεις της τάξης των 353,7 εκατομμυρίων δολαρίων αγοράζοντας από την αγορά από «δεύτερο χέρι» συνολικά 23 πλοία.

Να σημειωθεί ότι τον Μάιο είχαν αγοραστεί από Έλληνες εφοπλιστές, επίσης, από «δεύτερο χέρι» άλλα 41 πλοία.

Είναι προφανές ότι οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν στρέψει την προσοχή τους στην αγορά πλοίων από «δεύτερο χέρι» εκμεταλλευόμενοι την μεγάλη πτώση των αξιών των πλοίων και ενισχύουν την θέση τους αναμένοντας την ανάκαμψη της ναυαλαγοράς.

Από εκεί και πέρα, σε επίπεδο κατηγορίας πλοίων τα 14 που αποκτήθηκαν από Έλληνες τον Ιούνιο ήταν φορτηγά- χύδην (bulk carrier), τα 4 δεξαμενόπλοια και τα 8 πλοία μεταφοράς κοντέϊνερ.

Σε παγκόσμιο επίπεδο τον περασμένο Ιούνιο άλλαξαν χέρια συνολικά 104 πλοία συνολικής αξίας της τάξης του 1,1 δισεκατομμυρίου δολαρίων.

pireas2day.gr

26 δισ. ευρώ θέλει η κυβέρνηση από τους Ελληνες εφοπλιστές

Ο Γιάννης Στουρνάρας, το ΙΟΒΕ, ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης και ο υπουργός ναυτιλίας Κώστας Μουσουρούλης παρουσίασαν χθες το απόγευμα τους στόχους της κυβέρνησης για την συνεισφορά της ελληνικής ποντοπόρου ναυτιλίας στην εθνική οικονομία.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της μελέτης του ΙΟΒΕ η δυνητική συνεισφορά της ελληνόκτητης ποντοπόρου ναυτιλίας σε όρους εγχώριας προστιθέμενης αξίας αναμένεται να ξεπεράσει τα 26 δισ. ευρώ, κατά 12,7 δισ. ευρώ υψηλότερη σε σχέση με την καταγεγραμμένη προστιθέμενη αξία, ήτοι επιπλέον ΑΕΠ της τάξης του 5,8% ετησίως εφόσον προσελκυσθούν εδώ όσο περισσότερες διαχειρίστριες ελληνόκτητων ποντοπόρων γίνεται.

Εάν κάτι τέτοιο καταστεί δυνατό τότε δημιουργούνται δυνητικά περίπου μισό εκατομμύριο επιπλέον θέσεις εργασίας και η ανεργία θα μπορούσε να μειωθεί έτσι κατά 35%, εκτιμά το ΙΟΒΕ.

Ωστόσο ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (EEE), αν και δήλωσε εκ μέρους των επιχειρηματιών της ναυτιλίας παρών στην προσπάθεια ανάταξης της εθνικής οικονομίας, ήταν ιδιαίτερα επικριτικός για την αδυναμία των κομμάτων της συγκυβέρνησης να περάσουν νομοθετικές προβλέψεις όπως το άρθρο 19 του πολυνομοσχεδίου του Ναυτιλίας που θα μπορούσαν να απελευθερώσουν δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας για Έλληνες ανέργους κάνοντας λόγο για μικροπολιτικές σκοπιμότητες.

Ο πρόεδρος της ΕΕΕ ήταν καταπέλτης κατά του ΣΥΡΙΖΑ που μίλησε για «δωρεές με το αζημίωτο και έναντι ανταλλαγμάτων» επ’ ευκαιρία της δωρεάς δύο ταχυπλόων στο Λιμενικό από την Ένωση υπενθυμίζοντας για παράδειγμα ότι η ΕΕΕ έχει χρηματοδοτήσει την συντήρηση σε μάχιμη κατάσταση άλλων 65 σκαφών του λιμενικού πριν λίγους μήνες.

Το ΙΟΒΕ στη μελέτη του αποτυπώνει ποσοτικά και χειροπιαστά την τρέχουσα αλλά και τη δυνητική συμβολή της ποντοπόρου ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία, τόσο σε όρους προστιθέμενης αξίας, όσο και σε όρους απασχόλησης.

Οι αριθμοί που παρουσίασαν ΙΟΒΕ και Στουρνάρας κρίνονται εντυπωσιακοί. Όπως σημειώθηκε «η ανεκμετάλλευτη δεξαμενή ανθρώπινου δυναμικού των περίπου 370 χιλιάδων θέσεων εργασίας (άμεσα και έμμεσα συσχετιζόμενων με την ποντοπόρο ναυτιλία), ειδικότερα σήμερα όπου η κοινωνία μαστίζεται από την ανεργία, δημιουργεί βάσιμες προσδοκίες για ένα καλύτερο μέλλον».

Ως προς τη διάσταση της ενίσχυσης της παραγωγής εγχώριου προϊόντος, και εδώ τα δυνητικά αποτελέσματα είναι αξιοσημείωτα. Μελλοντικά και πάντα υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, κατά τους Στουρνάρα και ΙΟΒΕ το προϊόν της χώρας μπορεί να ενισχυθεί ακόμα και κατά 12,5 δισ. ευρώ, ήτοι επιπλέον ΑΕΠ της τάξης του 5,8%.

Η μελέτη του ΙΟΒΕ περιλαμβάνει σειρά από προτάσεις πολιτικής για επέκταση των εργασιών της ναυτιλίας με την εφαρμογή των οποίων η δυνητική συνεισφορά της ποντοπόρου ναυτιλίας σε όρους εγχώριας προστιθέμενης μπορεί να πλησιάσει το 10% του ΑΕΠ ετησίως ενώ η δυνητική απασχόληση μπορεί να ξεπεράσει τις 550 χιλ. θέσεις εργασίας.

Ο Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης στην συζήτηση που ακολούθησε επεσήμανε ότι χρειάζεται σταθερό φορολογικό και θεσμικό πλαίσιο καθιστώντας σαφές ότι απαιτείται ακόμα πολύ δουλειά για να μπορέσει η Ελλάδα να φέρει εδώ όλα τα ελληνόκτητα πλοία και τις διαχειρίστριές τους ναυτιλιακές, κάτι που αποτελεί προϋπόθεση για να επιτευχθούν οι στόχοι που ανακοίνωσαν ΙΟΒΕ και υπουργός οικονομικών.

defencenet.gr