ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

ΥΕΝ: Απολύεται το 35% των υπαλλήλων

Τη διάλυση των υπηρεσιών του υπουργείου Ναυτιλίας μέσω της απόλυσης δεκάδων πολιτικών υπαλλήλων καταγγέλλει ο Πανελλήνιος Σύλλογος Υπαλλήλων ΥΕΝ. Αποδίδει, δε, όλη την ευθύνη στον υπουργό ναυτιλίας, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, ο οποίος, όπως λένε, «σε πλήρη συνεργασία με τις κατεστημένες συντεχνίες του Υπουργείου προωθεί έναν Οργανισμό ο οποίος εάν εφαρμοσθεί θα οδηγήσει σε διαθεσιμότητα – απόλυση περισσότερο από το 35% του πολιτικού προσωπικού του ΥΝΑ».


Στην ανακοίνωση που εξέδωσε ο ΠΣΥΥΕΝ αναφέρεται:

«H πολυδιαφημισμένη ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου με την καθοδήγηση και ευθύνη του κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, σε ότι αφορά την θητεία του μέχρι σήμερα στο ΥΝΑ και τις θέσεις του για το νέο Οργανισμό, εξελίσσεται σε διάλυση των Υπηρεσιών και σε μαζικές απολύσεις υπαλλήλων. Παράλληλα με μια σειρά μετακινήσεων του προσωπικού χωρίς προγραμματισμό για την αξιοποίηση του, αλλά με κίνητρα που κρύβουν σκοπιμότητα, η διάλυση των υπηρεσιών εντείνεται.

Από τις θέσεις του Υπουργού για το νέο Οργανισμό είναι ξεκάθαρο ότι ξεκινά για το ΥΝΑ το δεύτερο κύμα διαθεσιμοτήτων – απολύσεων με την συρρίκνωση των υπηρεσιών όχι γιατί θα εξασφαλιστεί καλύτερο επίπεδο παροχής υπηρεσιών και λειτουργικότητας αλλά γιατί θα εφαρμοστεί η πολιτική της κυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου για μείωση του Δημοσίου με χιλιάδες απολύσεις.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης σε πλήρη συνεργασία με τις κατεστημένες συντεχνίες του Υπουργείου προωθεί έναν Οργανισμό ο οποίος εάν εφαρμοσθεί θα οδηγήσει σε διαθεσιμότητα – απόλυση περισσότερο από το 35% του πολιτικού προσωπικού του ΥΝΑ, διαλύοντας ολόκληρες υπηρεσίες, μειώνοντας τις οργανικές μονάδες κατά 60%, κατά παράβαση ακόμη και των αποφάσεων του Κυβερνητικού Συμβουλίου Μεταρρύθμισης ενώ ταυτόχρονα δημιουργεί οργανωτικό χάος στις υπηρεσίες.

Με διαδικασίες διάτρητες και διαβλητές, με αποκλεισμούς από την αρμόδια Ομάδα κατάρτισης του Οργανισμού των υπηρεσιακών παραγόντων που έχουν άποψη και εμπειρία, ο κ. Βαρβιτσιώτης οδηγεί σε απόλυση δεκάδες πολιτικούς υπαλλήλους.

Το ΔΣ του Συλλόγου σε συνεννόηση με τους αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου έχει υποβάλλει στον Υπουργό, σχέδιο Οργανισμού το οποίο ανταποκρίνεται στις ανάγκες ενός σύγχρονου ΥΝΑ οικονομικού – παραγωγικού.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης ο οποίος δεν έχει συναντήσει μέχρι σήμερα το ΔΣ του ΠΣΥΥΕΝ όπως και την ΠΟΥΕΝ με υπεκφυγές προσπαθεί να αποφύγει τη συζήτηση για τον Οργανισμό. Ο Υπουργός θα πρέπει να καταλάβει ότι πέρα από τις δημόσιες σχέσεις του με τους εφοπλιστές και την επικοινωνιακή πολιτική του μέσα από τα ΜΜΕ, για να μην αποτύχει παταγωδώς στο έργο του θα πρέπει να συνεργαστεί με όλους τους θεσμικούς παράγοντες του ΥΝΑ.

Οι παραβάσεις στην έκδοση αποφάσεων που έχουν καταγγελθεί από το ΔΣ του Συλλόγου μέχρι σήμερα πολλές φορές συνεχίζονται με τελευταίο παράδειγμα την απόφαση μεταβίβασης αρμοδιοτήτων, την οποία τρέχουν πανικόβλητοι να τροποποιήσουν, μετά την αντίδραση τόσο τη δική μας όσο και των υπηρεσιών λόγω παράβασης διατάξεων στην έκδοση της.

Το ΔΣ του ΠΣΥΥΕΝ αποφάσισε να συγκαλέσει Έκτακτη Γενική Συνέλευση την Πέμπτη 24/10/2013 (ώρα 11:30 – Αίθουσα Πειραϊκού Συνδέσμου) με κύριο θέμα τον Οργανισμό του ΥΝΑ και τη λήψη απόφασης για αγωνιστικές – απεργιακές κινητοποιήσεις.

– ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΩΡΑ Ο ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΑΠΟΛΥΣΕΩΝ ΤΟΥ κ. ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗ.

– Η ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑ ΚΑΙ Ο ΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ».

pireas2day.gr

Συρρίκνωση 3,5% του Ελληνικού εμπορικού στόλου τον Ιούνιο

Συρρίκνωση 3,5% παρουσίασε η Δύναμη του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, τον Ιούνιο του 2013 σε σύγκριση με την αντίστοιχη Δύναμη του Ιουνίου 2012 και έναντι μείωσης 2,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2012 προς το 2011, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ.

Η Ολική Χωρητικότητα του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, το μήνα Ιούνιο 2013 σε σύγκριση με την αντίστοιχη χωρητικότητα του Ιουνίου 2012, παρουσίασε μείωση 0,2%, έναντι αύξησης 2,6% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2012 προς το 2011.

sofokleousin.gr

Μείωση μισθών κατά 35% με βάση τους μνημονιακούς νόμους στον ΟΛΠ ΑΕ

Μείωση των μισθών κατά 35% με βάση τους μνημονιακούς νόμους, όπως ο 4024, και ανατροπές συνολικά στα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων (υπαλλήλων και λιμενεργατών) στον ΟΛΠ ΑΕ προβλέπουν οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας που συμφώνησαν οι πλειοψηφίες ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ και «Αυτόνομης Παρέμβασης» στις διοικήσεις της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων (ΟΜΥΛΕ) και της Ενωσης Λιμενεργατών με τη διοίκηση του ΟΛΠ.

Σε χτεσινό δελτίο Τύπου που εξέδωσε ο ΟΛΠ ΑΕ αναφέρεται για τις ΣΣΕ: «Τα συμβαλλόμενα μέρη, αφού έλαβαν υπόψη το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον, τους υφιστάμενους νομοθετικούς περιορισμούς και την αναγκαιότητα διασφάλισης της αποτελεσματικής λειτουργίας της εταιρείας συναποφάσισαν:

Να επαναλάβουν τις διατάξεις του συμβατικού καθεστώτος του 2009 προσαρμοσμένο, όσο διαρκούν, στις διατάξεις των Ν. 3833/2010, 3845/2010 και 4024/2011» που σημαίνει απλά… μείωση των μισθών κατά 35%!

Ακόμα «να αναθεωρηθούν οι ισχύοντες κανονισμοί με στόχο την ενίσχυση της παραγωγικότητας εντός εύλογου χρονικού διαστήματος», «να προσαρμοστούν σταδιακά επιμέρους διαφορές μεταξύ κατηγοριών λιμενεργατών βάσει ισοδύναμων αντισταθμίσεων».

Πρόκειται για όρους που ανατρέπουν κανονισμούς εργασίας, ωράρια και άλλα εργασιακά δικαιώματα, ενώ για τις «απαιτούμενες μεταβολές», προβλέπεται «να συσταθούν ειδικές μεικτές επιτροπές».

Χαρακτηριστική γι’ αυτές τις συνδικαλιστικές παρατάξεις, τις οποίες τις «δίνει κανονικά», είναι και η δήλωση του προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου του ΟΛΠ ΑΕ Γ. Ανωμερίτη, που περιέχεται στο δελτίο Τύπου:

«Οφείλω να αναγνωρίσω – σημειώνει – τη διεκδικητικότητα και υπευθυνότητα των συνδικαλιστικών οργάνων του χώρου, που σε μια επώδυνη οικονομική φάση για τη χώρα, αλλά και για την εταιρεία, (….) συναίνεσαν στην υπογραφή νέας ΣΣΕ.

Η εταιρεία, από το 2010 διάγει μια φάση εργασιακής ειρήνης, παρά τις μειώσεις αμοιβών και την αποχώρηση 530 εργαζόμενων, χωρίς να γίνει έκτοτε ούτε μια νέα πρόσληψη»! «Ο ΟΛΠ ΑΕ, – συνεχίζει – μέσα σε συνθήκες εργασιακής ειρήνης και κερδοφορίας θα συμβάλλει με το μέγεθός του στη συνολική ανάπτυξη του ελληνικού λιμενικού συστήματος».

rizospastis.gr