ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

372.000 ζωές χάνονται κάθε χρόνο από πνιγμούς

search-rescue

Η περσινή αναφορά του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για τους πνιγμούς εκτιμούσε ότι οι θάνατοι από πνιγμό φτάνουν τους 372.000 κάθε χρόνο. Ο Bruce Reid, CEO της Διεθνούς Ομοσπονδίας Θαλάσσιας Διάσωσης (IMRF) τόνισε αυτήν την τραγική απώλεια ζωών κατά την εισήγησή του στο 5ο Διεθνές Συνέδριο και Έκθεση Έρευνας και Διάσωσης στην Κουάλα Λουμπούρ τον προηγούμενο μήνα.

“Αυτό ισούται με τον θάνατο ενός ανθρώπου καθε 85 δευτερόλεπτα ή περισσότερους από 40 ανθρώπους κάθε ώρα. Οι 372.000 θάνατοι ισούνται με το 70% των θανάτων από πείνα παγκοσμίως και το 60% των θανάτων από μαλάρια. Η Αφρική και η Ανατολική Ασία φτάνουν σχεδόν στο 90% των θανάτων στο νερό. Πρόκειται για μια επιδημία που είναι σχεδόν αόρατη. Επιπλέον, κάθε χρόνο χάνονται οι ζωές περίπου 25.000 ερασιτεχνών ψαράδων, κάτι που αποτελεί μεγάλο κίνδυνο στα νερά του Ειρηνικού στην Ασία.”

Ένα απ’ τα κομβικότερα πεδία συζήτησης εντός της IMRF στο συνέδριο ήταν το θέμα των μαζικών επιχειρήσεων διάσωσης, τα οποία ωθούν τις δυνατότητες ανταπόκρισης και συντονισμού στα όριά τους.

Στην εισήγησή του, ο Reid είπε ότι η αναφορά του IMRF το 2016 για τα ατυχήματα με φέρι περιλαμβάνει 166 καταγεγραμμένα περιστατικά, 18.000 θανάτους σε 37 χώρες με μέσο όρο 111 θανάτους ανά ατύχημα και 1.300 θανάτους το χρόνο. Ο πραγματικός αριθμός τους ενδέχεται να φτάνει το διπλάσιο, αν συμπεριλάβουμε τα μη-καταγεγραμμένα περιστατικά.

Πολλοί από αυτούς τους θανάτους θα μπορούσαν να έχουν αποτραπεί και περισσότερες ζωές θα μπορούσαν να έχουν σωθεί μέσω της βελτίωσης του συντονισμού θαλάσσιας έρευνας και διάσωσης και της συνείδησης της σημασίας της ασφάλειας στη θάλασσα, πρόσθεσε.

“Το IMRF δεσμεύεται να βοηθήσει την ανάπτυξη της θαλάσσιας έρευνας και διάσωσης στον δυτικό Ειρηνικό μέσω του τοπικού μας γραφείου στην Σανγκάη”, δήλωσε ο Reid.

Τονίζοντας μια άλλη πλευρά της ασφάλειας στη θάλασσα, ο γενικός διευθυντής του Μαλαισιανού Θαλάσσιου Οργανισμού, ναύαρχος Dato’ Ahmad Puzi Bin Hj Ab Kahar δήλωσε στην εναρκτήρια ομιλία του ότι η ασφαλεια στον πορθμό του Malacca και τη Νότια Κινεζική Θάλασσα είναι ζωτικής σημασίας για την οικονομική ευημερία της χώρας.

Ο ναύαρχος δήλωσε ότι η οικονομική δραστηριότητα της Μαλαισίας, ως ναυτική χώρα με στρατηγική θέση ανάμεσα στον Ινδικό και τον Ειρηνικό Ωκεανό, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις ναυτιλιακές της επιχειρήσεις.

“Σχεδόν το 95% των εξαγώμενων προϊόντων από τη Μέση Ανατολή προς την Ιαπωνία, την Κίνα, την Κορέα αλλά και προς τις ΗΠΑ, την Ευρώπη και την Αφρική που περνάνε από την χώρα μας μεταφέρονται θαλάσσια. Επομένως, η ασφάλεια του πορθμού του Malacca και της Νότιας Κινεζικής Θάλασσας είναι σημαντική ώστε να εξασφαλιστεί η επιτιχυμένη οικονομική δραστηριότητα. Το 2014 περισσότερα από 70.000 πλοία περάσαν από τον πορθμό και αναμένουμε αύξησή τους το επόμενο διάστημα.”

Ο ναύαρχος δήλωσε ότι ο κλάδος βρίσκεται σε άνθιση, εννοώντας ότι η ζήτηση για πετρέλαιο και αέριο θα αυξηθεί, κι αυτό θα απαιτήσει την διασφάλιση ασφαλούς περάσματος από τα νερά της χώρας του.

Οι θάλασσες γύρω από τη Μαλαισία συνεισφέρουν ένα μεγάλο ποσοστό στο ΑΕΠ της χώρας μέσω του πετρελαίου, του αερίου, της αλιείας και του τουρισμού.

Ο ταγματάρχης Murali Bhaskaran, ιδρυτής του Global SAR Resources Malaysia τόνισε μια σειρά από σημεία δράσης που προέκυψαν από το συνέδριο. Ανάμεσα σ’ αυτά είναι η επιθεώρηση των υφιστάμενων σχετικών πολιτικών, η διασφάλιση ότι οι ενδιαφερόμενοι κατανοούν τις υποχρεώσεις τους, η εισαγωγή εκπαίδευσης μεταξύ διαφορετικών οργανισμών, η αξιοποίηση της πιο πρόσφατης τεχνολογίας έρευνας και διάσωσης και η επικοινωνία μεταξύ των διαφορετικών οργανισμών και αρχών στα ζητήματα έρευνας και διάσωσης. Επιπλέον, απήυθηνε κάλεσμα για ένα ενιαίο και μοναδικό σώμα ελέγχου και διαχείρισης όλων των επιχειρήσεων έρευνας και διάσωσης μέσα από την ενοποίηση των επί μέρους οργανισμών και αρχών.