ΥΝΑ: Προς απόλυση 48 υπάλληλοι

Τον «δρόμο» της απόλυσης μέσω της διαθεσιμότητας φαίνεται ότι παίρνουν 48 υπάλληλοι του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι 22 είναι τεχνικοί και ανήκουν στην Γραμματεία Αιγαίου και οι 26 διαφόρων ειδικοτήτων (οδηγοί, καθαρίστριες κ.α.) και ανήκουν στην Κεντρική Υπηρεσία του υπουργείου.

Την διαδικασία καταγγέλλει ως παράνομη ο Σύλλογος Υπαλλήλων ΥΕΝ και σε ανακοίνωσή του προαναγγέλλει προσφυγή στην Δικαιοσύνη και την έναρξη απεργιακών κινητοποίησεων.
Αναλυτικά, η ανακοίνωση του Συλλόγου έχει ως εξής:

Σε εφαρμογή της πολιτικής της τρόικας και παραιτημένη από κάθε προσπάθεια εθνικής πολιτικής η Κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου προχωράει στη διάλυση των δημοσίων υπηρεσιών με τις χιλιάδες απολύσεις στο Δημόσιο Τομέα.

Στο ΥΝΑ, μετά τις κινητοποιήσεις του Συλλόγου και της Ομοσπονδίας, ο Υπουργός και ο Γενικός Γραμματέας αποδέχτηκαν ότι στο Υπουργείο δεν περισσεύει πολιτικό προσωπικό και ότι το Οργανόγραμμα του Συμβουλίου Κυβερνητικής Μεταρρύθμισης για συνολικό αριθμό 590 υπαλλήλων είναι δεσμευτικό. Παρόλα αυτά το βράδυ της 31-7-2013 και ενώ τους επισημάνθηκε από το ΔΣ του Συλλόγου ότι παρανομούν με βάση τις διατάξεις του Ν. 4172/13 έδωσαν στοιχεία για την κατάργηση 48 οργανικών θέσεων πολιτικών υπαλλήλων στο ΥΝΑ.

Όπως αποδείχθηκε στην πράξη οι επιταγές της τρόικας είναι ισχυρότερες από τους νόμους του κράτους οι οποίοι καταστρατηγούνται για να προχωρήσει με οποιοδήποτε τίμημα η διαθεσιμότητα – απόλυση των πολιτικών υπαλλήλων βρίσκοντας πρόθυμους Υπουργούς για την εφαρμογή τους σε σημείο που να αθετούν και τις υπογραφές τους.

Η διαθεσιμότητα των υπαλλήλων στο ΥΝΑ γίνεται κατά παράβαση κάθε νομιμότητας και κάθε ηθικής γιατί ο Βαρβιτσιώτης από τη μία υπογράφει την απόλυση 48 πολιτικών υπαλλήλων και από την άλλη την πρόσληψη 80 ενστόλων, αντιμετωπίζοντας έτσι με «ρατσιστικά κίνητρα» τους υπαλλήλους του Υπουργείου.

Το ΔΣ μετά την συγκέντρωση στο Υπουργείο την 1/8/2013 και την ενημέρωση του πολιτικού προσωπικού αποφάσισε :

1. Τη συμμετοχή στις απεργιακές κινητοποιήσεις της ΑΔΕΔΥ.

2. Τη συνέχιση των αγωνιστικών κινητοποιήσεων στο ΥΝΑ για να μην βγει σε διαθεσιμότητα κανένας υπάλληλος.

3. Την αποστολή εξώδικου στον Υπουργό, Γενικό Γραμματέα ΥΝΑ και υπηρεσιακούς παράγοντες για την καταστρατήγηση των διατάξεων του Ν.4172/13 και της Απόφασης του Κυβερνητικού Συμβουλίου Μεταρρύθμισης, με την οποία προβλέπεται ότι οι οργανικές θέσεις του ΥΝΑ ανέρχονται σε 590.

– ΟΧΙ ΣΤΗ ΣΦΑΓΗ ΤΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΚΑΙ ΣΤΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
– ΟΧΙ ΣΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΕΝΤΟΛΟΔΟΧΟΥΣ ΤΗΣ ΤΡΟΙΚΑΣ
Ο ΑΓΩΝΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

pireas2day.gr

Διαβάστε ακόμα

Του
Μηνά Τσαμόπουλου

Τη συνέχιση των απεργιακών κινητοποιήσεων για ένα ακόμη 48ωρο αποφάσισε πριν από λίγο (11.40π.μ. πρωϊ Κυριακής) η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας.
Πιο συγκεκριμένα με ψήφους 14 υπέρ και μία κατά, τα πλοία θα συνεχίσουν να παραμένουν δεμένα στα λιμάνια έως τις 06.00 το πρωϊ της Τετάρτης 6 Φεβρουαρίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες του protothema.gr υπάρχει πρόθεση του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστή Μουσουρούλη να καλέσει εντός της ημέρας τους ναυτεργάτες για δεύτερη φορά από την περασμένη Πέμπτη για να καθίσουν να βρουν τη χρυσή τομή.

«Η αδιαλλαξία της κυβέρνησης και του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου οδηγεί σε όξυνση της κατάστασης» δήλωσε στο protothema.gr ο πρόεδρος της Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, Αντώνης Νταλακογιώργος

Ο Κωστής Μουσοορούλης από την πλευρά του έχει καλέσει την ΠΝΟ σε συνέχιση του διαλόγου:

«Η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών, μεταξύ τους και με τα ηπειρωτικά λιμάνια, αποτελεί εθνικό ζήτημα λόγω της σημασίας που έχει για τη διασφάλιση της εδαφικής, κοινωνικής και οικονομικής συνοχής της χώρας μας.

Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου βρίσκεται, από την πρώτη στιγμή της επανασύστασής του, σε διαρκή συνεργασία και διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους της ακτοπλοΐας.Με γνώμονα την ανάγκη διατήρηση της εργασιακής ειρήνης, καθώς και της εύρυθμης και απρόσκοπτης παροχής υπηρεσιών θαλασσίων ενδομεταφορών, θεωρούμε δεδομένο ότι όλα τα μέρη θα συμβάλουν ώστε να αποκατασταθεί άμεσα η ομαλή δραστηριοποίηση των πλοίων» και προσέθεσε:

«Κατανοούμε πλήρως τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ναυτεργάτες και καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια για την κατά το δυνατό επίλυσή τους, μέσα στο πλαίσιο της δεδομένα δύσκολης οικονομικής συγκυρίας για τον τόπο μας.

Η μη διεξαγωγή, όμως, των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών δεν αποτελεί τη λύση σε κανένα πρόβλημα. Θα έχει δε ως συνέπεια την αποκοπή των κατοίκων της νησιωτικής χώρας από την ηπειρωτική Ελλάδα, με σοβαρές συνέπειες, όπως την έλλειψη βασικών ειδών πρώτης ανάγκης καθώς και του απαραίτητου υγειονομικού υλικού, προκαλώντας και οξύνοντας τα προβλήματα στις ήδη βεβαρημένες από την οικονομική κρίση τοπικές κοινωνίες των νησιών μας.

Καλούμε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη σε συνέχιση του διαλόγου για εκτόνωση της κατάστασης και εξεύρεση κοινά αποδεκτών λύσεων».

Το διεκδικητικό πλαίσιο της απεργίας των ναυτεργατών περιλαμβάνει τα παρακάτω αιτήματα:

• Άμεση ανάκληση του παραπάνω νομοσχεδίου

• Επαναφορά των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών στο προ των Μνημονίων και των σχετικών Εφαρμοστικών Νόμων καθεστώς.

• Υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για όλες τις κατηγορίες πλοίων

• Εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και της κείμενης νομοθεσίας

• Άμεση εξόφληση δεδουλευμένων αποδοχών και αναδρομικών πολλών μηνών στα πληρώματα επιβατηγών πλοίων, ιδιαίτερα εκείνων της Ακτοπλοΐας

• Άμεση αντιμετώπιση της όξυνσης της ανεργίας στους Έλληνες ναυτεργάτες, καταπολέμηση της λεγόμενης «μαύρης» εργασίας, που ανέρχεται στο 50% του συνόλου των εργαζομένων και ανταπόκριση επιτέλους του Γραφείου Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) στο ρόλο για τον οποίον ιδρύθηκε

• Επαναφορά των παροχών του Οίκου Ναύτου προς τους ναυτεργάτες και τις οικογένειές τους στο φυσικό τους φορέα, τον Οίκο Ναύτου, ώστε να σταματήσει η απαράδεκτη και ταπεινωτική ταλαιπωρία των ναυτεργατών, εν ενεργεία και συνταξιούχων, από τον ΕΟΠΥΥ για την προμήθεια των φαρμάκων τους».

protothema.gr

Διαβάστε ακόμα

Στα 248,9 εκατ. ευρώ ανέρχεται η καθαρά παρούσα αξία του ενδεικτικού δικτύου μαρινών που σχεδιάζει να εκμεταλλευτεί το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, ενώ τα έργα των υποδομών φτάνουν στα 62 εκατ. ευρώ.

Το ενδεικτικό δίκτυο του άκρους εμπιστευτικού σχεδίου «Νηρηίδες», που αποκαλύπτει σήμερα η «Ν», περιλαμβάνει 48 μαρίνες, που χωρίζονται σε εννέα ομάδες, ενώ προβλέπεται επιπλέον και μία mega yacht μαρίνα στο Λαύριο και δύο luxury μαρίνες, μία στη Μύκονο και μία στο Αργοστόλι.

Σημειώνεται, πάντως, ότι για ορισμένες από τις μαρίνες θα πρέπει να ξεπεραστούν κάποια νομικά θέματα που αφορούν στην τοπική αυτοδιοίκηση.

Σύμφωνα με το ενδεικτικό δίκτυο του σχεδίου «Νηρηίδες», το ΤΑΙΠΕΔ σχεδιάζει να εκμεταλλευτεί 48 μαρίνες, ξεκινώντας από την πρώτη ομάδα, που περιλαμβάνει τις μαρίνες του Αλίμου, σαν hub, και του Πόρου της Επιδαύρου, των Μεθάνων και της Υδρας.

Η καθαρά παρούσα αξία της πρώτης ομάδας ανέρχεται σε 58,7 εκατ. ευρώ και το ύψος των έργων στα 8,7 εκατ. ευρώ, ενώ το σύνολο των θέσεων παραβολής φτάνει τις 1.353. Η καθαρά παρούσα αξία μόνο της μαρίνας του Αλίμου υπολογίζεται στα 57,3 εκατ. ευρώ. Το Ταμείο σχεδιάζει να αποτελέσει την πρώτη ομάδα μαρινών που θα βγει σε διαγωνιστική διαδικασία.

Η δεύτερη ομάδα με hub port τη Γλυφάδα περιλαμβάνει τις μαρίνες της Σερίφου, της Νάξου, της Πάρου και της Ανδρου. Η καθαρά παρούσα αξία της δεύτερης ομάδας ανέρχεται σε 47,8 εκατ. ευρώ, ενώ η αξία των έργων που έχουν υπολογιστεί φτάνει στα 5,4 εκατ. ευρώ.

Η τρίτη ομάδα, αυτή της Κρήτης, με hub τον Αγιο Νικόλαο της Κρήτης και το Ρέθυμνο, περιλαμβάνει το Βόλακα, την Παλαιοχώρα, την Αγία Γαλήνη και την Τσούτσουρα. Η δυναμικότητα φτάνει τις 950 θέσεις, η καθαρά παρούσα αξία τα 12,9 εκατ. ευρώ, και τα έργα που υπολογίζονται, τα 3,1 εκατ. ευρώ.

Η τέταρτη ομάδα, με hub τη Ρόδο και την Κω, περιλαμβάνει τη Νίσυρο, την Πάτμο, την Αστυπάλαια και την Κάρπαθο. Εχει δυναμικότητα 648 θέσεων, καθαρά παρούσα αξία 18,2 εκατ. ευρώ, και τα έργα που προγραμματίζονται είναι αξίας 3,9 εκατ. ευρώ.

Η πέμπτη ομάδα, με hub το Κατάκολο και τη Ζάκυνθο, περιλαμβάνει την Αμφιλοχία, τη Βασιλική στη Λευκάδα, την Παλαιοκαστρίτσα στην Κέρκυρα και το Ληξούρι στην Κεφαλονιά. Διαθέτει 783 θέσεις συνολικά και έχει καθαρά παρούσα αξία στα 12,2 εκατ. ευρώ, ενώ τα απαραίτητα έργα υπολογίζονται στα 9,5 εκατ. ευρώ.

Η έκτη ομάδα, πάλι στο Ιόνιο, έχει σαν hub την Πάτρα και περιλαμβάνει την Ιθάκη, την Αγία Ευθυμία, το Μεγανήσι, το Νυδρί, τις Μπενίτσες στην Κέρκυρα, και την Ιτέα. Διαθέτει 855 θέσεις, η καθαρά παρούσα αξία φτάνει τα 19,2 εκατ. ευρώ, ενώ το ύψος των έργων που σχεδιάζονται υπολογίζεται στα 4,9 εκατ. ευρώ.

Η έβδομη ομάδα έχει σαν hub την Αρετσού στην Καλαμαριά και περιλαμβάνει τη Θάσο, τον Πλαταμώνα, τη Σκόπελο και τη Σκιάθο. Διαθέτει 651 θέσεις, έχει καθαρά παρούσα αξία τα 8,2 εκατ. ευρώ, ενώ τα έργα που υπολογίζονται, φτάνουν τα 2,7 εκατ. ευρώ.

Η όγδοη ομάδα έχει σαν hub τη Μαρίνα της Χίου και περιλαμβάνει τον Αγ. Κήρυκο στην Ικαρία και το Μαραθόκαμπο στη Σάμο. Διαθέτει 457 θέσεις, η καθαρά παρούσα αξία υπολογίζεται στα 6,2 εκατ. ευρώ και τα έργα που σχεδιάζονται στα 4,4 εκατ. ευρώ.

Η ένατη ομάδα έχει σαν hub την Πύλο και περιλαμβάνει και τη Μονεμβάσια. Διαθέτει 334 θέσεις, η καθαρά παρούσα αξία της υπολογίζεται στα 10,1 εκατ. ευρώ και τα έργα που σχεδιάζονται φτάνουν τα 2,9 εκατ. ευρώ.

Mega Yacht

Σε mega yacht μαρίνα σχεδιάζεται να μετατραπεί η μαρίνα του Λαυρίου. Οπως επισημαίνεται στο σχέδιο «Νηρηίδες», στον κόσμο υπάρχουν 6.500 θέσεις για τη φιλοξενία mega yacht, ενώ στη Μεσόγειο υπολογίζεται ότι υπάρχουν 2.500 θέσεις για φιλοξενήσουν 2.900 μεγάλα σκάφη. Για το Λαύριο υπολογίζεται ότι θα διαθέτει 65 θέσεις για mega yacht, ενώ θα χρησιμοποιείται και σαν hub. Η καθαρά παρούσα αξία της μαρίνας θα φτάσει τα 22,4 εκατ. ευρώ, ενώ τα έργα που θα χρειαστούν υπολογίζονται στα 4 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με το σχέδιο «Νηρηίδες», υπάρχει δυνατότητα να επεκταθεί η mega yacht μαρίνα και στο Θορικό.

Luxury

Επίσης, σχεδιάζεται να διαμορφωθούν και δύο luxury μαρίνες. Η μία σχεδιάζεται να γίνει στη Μύκονο και η καθαρά παρούσα αξία της θα είναι στα 22,8 εκατ. ευρώ, με έργα 4 εκατ. ευρώ. Η δεύτερη σχεδιάζεται να είναι στο Αργοστόλι, το οποίο θα έχει καθαρά παρούσα αξία στα 10,2 εκατ. ευρώ, ενώ η αξία των έργων υπολογίζεται στα 5,2 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με το σχέδιο «Νηρηίδες», υπάρχει δυνατότητα να γίνουν luxury μαρίνες και η Σκιάθος με το Ναύπλιο.

Ετοιμη η διάταξη για το τέλος πλεύσης

Στο υπουργείο Οικονομικών βρίσκεται η διάταξη για το τέλος πλεύσης του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου που αναμένεται να επιβληθεί στα υπό ξένη ιδιωτικά σκάφη αναψυχής. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», το τέλος σε ιδιωτικά σκάφη αναψυχής θα κυμαίνεται για τα μηχανοκίνητα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής από 200 έως 500 ευρώ ανά μέτρο για όσα σκάφη έχουν μήκος μεγαλύτερο των 12 μέτρων, και αφορά μόνο τα επιπλέον μέτρα.

Ειδικότερα, α) για τα επόμενα τρία μέτρα (ήτοι 12,01 έως 15 μέτρα), 200 ευρώ ανά μέτρο, για τα επόμενα πέντε μέτρα (ήτοι 15,01 έως 20 μέτρα) 300 ευρώ ανά μέτρο, για τα επόμενα πέντε μέτρα (ήτοι από 20,01 έως 25 μέτρα) τετρακόσια 400 ευρώ ανά μέτρο, και για τα επόμενα μέτρα από 25,01 και πάνω, 500 ευρώ ανά μέτρο. Για τα ιστιοφόρα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής, το τέλος διαμορφώνεται μεταξύ 200 και 400 ευρώ ανά μέτρο για τα πέραν των 15 μέτρων ολικού μήκους ενός σκάφους. Ειδικότερα, για τα επόμενα πέντε μέτρα, (ήτοι 15,01 έως 20 μέτρα) 200 ευρώ ανά μέτρο, για τα επόμενα πέντε μέτρα (ήτοι 20,01 έως 25 μέτρα) 300 ευρώ ανά μέτρο, και για τα πλοία από 25,01 μέτρα και άνω 400 ευρώ ανά μέτρο. Τα ποσά αυτά μειώνονται κατά 10% για κάθε πενταετία, μετά την πάροδο της πρώτης πενταετίας από τη ναυπήγηση του σκάφους και μέχρι συνολικά 20% του τέλους.

Τεράστιες οι δυνατότητες ανάπτυξης του ελλιμενισμού

Τις τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης του κλάδου του θαλάσσιου τουρισμού στην Ελλάδα αναδεικνύει η μελέτη που έκανε το Πανεπιστήμιο Πειραιά για λογαριασμό του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος. Ειδικότερα, όπως φαίνεται στα στοιχεία, η Ελλάδα η οποία διαθέτει τη μεγαλύτερη ακτογραμμή στην περιοχή της Μεσογείου, έχει το μικρότερο μέσο όρων θέσεων ελλιμενισμού ανά χιλιόμετρο ακτογραμμής. Συγκεκριμένα, η χώρα μας διαθέτει 16.040 χιλιόμετρα ακτογραμμής και 8.924 θέσεις ελλιμενισμού, δηλαδή μισή θέση ανά χιλιόμετρο, ενώ ο μέσος όρος των χωρών της Ε.Ε. στη Μεσόγειο και την Τουρκία είναι 8,9 θέσεις.

Στην πρώτη θέση είναι η Γαλλία με 6.316 χιλιόμετρα ακτογραμμής και 226.000 θέσεις ελλιμενισμού, δηλαδή 35,8 θέσεις ανά χιλιόμετρο. Στη δεύτερη θέση της λίστας βρίσκεται η Ισπανία με 6.882 χιλιόμετρα ακτογραμμής και 130.555 θέσεις ελλιμενισμού, δηλαδή 18,9 θέσεις ανά χιλιόμετρο. Τρίτη είναι η Ιταλία με 9.532 χιλιόμετρα ακτογραμμής και 130.000 θέσεις ελλιμενισμού δηλαδή 13,6 θέσεις ανά χιλιόμετρο. Ακολουθούν η Μάλτα με 5,6 θέσεις ανά χιλιόμετρο, το Μοντενέγκρο με 2,9, η Κροατία με 1,7 η Σλοβενία με 1,1 και η Τουρκία με 0,9. Σημειώνεται ότι η Τουρκία που μπορεί να φιλοξενήσει 9.827 σκάφη είχε, το 2009, 3,5 δισ. δολάρια έσοδα από την εκμετάλλευση των σκαφών αναψυχής.

Απασχόληση

Επίσης, σε ό,τι αφορά την απασχόληση, με βάση τα στοιχεία που υπάρχουν για τη Βαρκελώνη για κάθε 100 νέες θέσεις ελλιμενισμού σκαφών, δημιουργούνται 4,4 νέες θέσεις εργασίας στη μαρίνα και 100 νέες θέσεις εργασίας σε υποστηρικτικούς με το yachting κλάδους των τοπικών οικονομιών. Στην Ισπανία εκτιμάται ότι κάθε 1 ευρώ άμεσων επενδύσεων σε μαρίνα δημιουργεί 1,5 ευρώ άμεσης οικονομικής δραστηριότητας στη μαρίνα και 6,84 ευρώ έμμεσης οικονομικής δραστηριότητας στην τοπική οικονομία, δηλαδή ένα σύνολο 8,34 ευρώ.

Ενίσχυση της τοπικής κοινωνίας

Από τη μελέτη της Ισπανικής Ενωσης Τουριστικών Λιμένων, που διεξήχθη το 2010, προκύπτει ότι κάθε τουρίστας που ξοδεύει 100 ευρώ σε μια μαρίνα, ξοδεύει επιπλέον 450 ευρώ στην τοπική οικονομία. Ενας απλός τουρίστας στις Βαλεαρίδες Νήσους ξοδεύει 59,50 ευρώ την ημέρα, ενώ ένας τουρίστας με σκάφος αναψυχής ξοδεύει 111,5 ευρώ την ημέρα.

naftemporiki.gr

Διαβάστε ακόμα

Την κήρυξη 48ωρης απεργίας τη Μεγάλη Τρίτη και τη Μεγάλη Τετάρτη 10 και 11 Απριλίου, αποφάσισε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, η οποία ζητά να αποσυρθούν όλες οι τροπολογίες για το ασφαλιστικό των ναυτεργατών και την υγειονομική τους περίθαλψη, προτείνοντας επανεξέταση μετά τις εκλογές. Όπως αναμένετε τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν θα είναι τεράστια.

Διαβάστε ακόμα