«Στον αέρα» βρίσκεται το πορθμείο Πέραμα – Σαλαμίνα.Aπολύθηκαν πάνω από 50 ναυτεργάτες

«Στον αέρα» βρίσκεται από το βράδυ της Δευτέρας το μεγαλύτερο πορθμείο της χώρας και το δεύτερο της Ευρώπης, αυτό του Περάματος Σαλαμίνας και Σαλαμίνας Μεγαρίδας, ενώ ήδη μέχρι το απόγευμα της Δευτέρας, είχαν απολυθεί πάνω από 50 ναυτεργάτες από τα επιβατηγά – οχηματαγωγά πλοία (παντόφλες) της πορθμειακής γραμμής!

Οι απολυμένοι ναυτεργάτες και γενικά τα πληρώματα των 28 συνολικά πλοίων που είναι δρομολογημένα στη γραμμή, αλλά και ο λαός της Σαλαμίνας που βλέπει να είναι σε άμεσο κίνδυνο η θαλάσσια σύνδεση του νησιού με την Αττική, είναι αυτοί που καλούνται να πληρώσουν τη νύφη της αντιπαράθεσης που έχει ξεσπάσει μεταξύ της κυβέρνησης και πλοιοκτητών σχετικά με την συμμόρφωση των τελευταίων με οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης που έχει ενσωματωθεί στην ελληνική νομοθεσία με το ΠΔ 6/2012 και αφορά την ασφαλιστική κάλυψη επιβατών και οχημάτων σε περίπτωση ναυτικού ατυχήματος.

Τα μεσάνυχτα της Δευτέρας, λήγει η παράταση που είχε δώσει ο υπουργός Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλης στους πλοιοκτήτες να εφαρμόσουν το ΠΔ και ήδη από το απόγευμα της Δευτέρας πλωτά του λιμενικού βρίσκονται στο λιμάνι του Περάματος όσο και της Σαλαμίνας προκειμένου να διευκολύνουν τον κατάπλου πλοίων που έχουν επιστρατευτεί από άλλες γραμμές, για να καλύψουν το «κενό» που θα αφήσουν τα πλοία που θα αποδρομολογηθούν.

Από την άλλη, οι πλοιοκτήτες άρχισαν τις απολύσεις ως μορφή πίεσης και έχουν ξεκαθαρίσει ότι αν τελικά εφαρμόσουν το ΠΔ, την αύξηση των ασφαλίστρων που επιβάλλει το ΠΔ θα το μετακυλήσουν στα εισιτήρια επιβατών και τα ναύλα οχημάτων.

Σε εξέλιξη αυτή την ώρα, είναι το ανοιχτό δημοτικό συμβούλιο στη Σαλαμίνα. Ο δήμαρχος Σαλαμίνας κατέθεσε πρόταση να δοθεί νέα παράταση για την εφαρμογή του ΠΔ και να ξεκινήσει διάλογος μεταξύ δήμου, πλοιοκτητών, υπουργείου, για να βρεθεί λύση.

Το πρόβλημα έβαλαν στη πραγματική τους διάσταση τόσο η Γιωργία Γκαβογιάννη, δημοτική σύμβουλος της «Λαϊκής Συσπείρωσης» και η Διαμάντω Μανωλάκου, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και βουλευτής του Κόμματος.

Η Γ. Γκαβογιάννη κατέθεσε συγκεκριμένη πρόταση για να διεκδικήσει ο λαός της Σαλαμίνας τη ζεύξη Περάματος Σαλαμίνας.

Η Δ. Μανωλάκου ανέφερε ότι ο «καυγάς» μεταξύ κυβέρνησης και πλοιοκτητών δεν έχει σχέση με την υπεράσπιση των λαϊκών συμφερόντων με την πραγματική προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Η κοινοτική οδηγία αυτό που κάνει είναι να ευνοεί τα μεγάλα συμφέροντα τόσο σε ό,τι αφορά τις ασφαλιστικές εταιρείες όσο και τους εφοπλιστές.

Επικαλούνται την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής όταν ολόκληρο νησί, με πληθυσμό που στις γιορτές και το καλοκαίρι ξεπερνάει τις 300 χιλιάδες κατοίκων, έχει ένα Κέντρο Υγείας το οποίο υπολειτουργεί.

Τόνισε ότι ο λαός της Σαλαμίνας πρέπει «να βάλει την σφραγίδα τους στις εξελίξεις» και μαζί με ναυτεργάτες, νησιώτες, όλους τους εργαζόμενους της χώρας να αναδείξουν με τον αγώνα του ότι οι ακτοπλοϊκές – πορθμειακές συγκοινωνίες είναι δημόσιο κοινωνικό αγαθό και όσο θα είναι στα χέρια των εφοπλιστών δεν μπορεί να γίνεται λόγος ούτε για ασφάλεια, ούτε για σύγχρονες, φτηνές συγκοινωνίες που θα εξυπηρετούν πραγματικά τις λαϊκές ανάγκες.

902.gr