Αντ. Αθανασόπουλος: 8,5 δις ευρώ ετησίως μπορεί να κερδίσει η Ελλάδα από τη ναυπηγοεπισκευή

Η Ένωση Ναυπηγοεπισκευαστών Πειραιά εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:

«Την υποστήριξή της στην εκδήλωση του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Πειραιά στα πλαίσια του «Money Show 2012» την Παρασκευή 21 Δεκεμβρίου 2012 και ώρα 16:00-18:00 στην αίθουσα Santorini 2 στο Athens Hilton με θέμα: «Οι διεθνείς προοπτικές της ελληνικής ναυπηγικής και επισκευαστικής βιομηχανίας» (International Prospects for the Greek naval architecture and ship repairing industry) έχει δώσει η Ένωση Ναυπηγοεπισκευαστών Πειραιά.

 Πιο συγκεκριμένα, η Ένωση Ναυπηγοεπισκευαστών Πειραιά δια στόματος του Προέδρου της Αντώνη Αθανασόπουλου από τις αρχές Μαρτίου 2012 σε παρέμβασή του στην ημερίδα που διοργάνωσαν το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο και το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Πειραιά με θέμα: «Εναλλακτικές προτάσεις αντιμετώπισης της ανεργίας στη ναυπηγοεπισκευή με αξιοποίηση σε πράσινους τομείς και καινοτόμες κατασκευές», είπε το σύνθημα Repo(we)r Piraeus’ Ship repairing Zone.

Πιο συγκεκριμένα ο κ. Αντώνης Αθανασόπουλος είχε τότε πει:

 «Είναι αδιανόητο εμείς οι Έλληνες να δημιουργούμε πατέντες που τις εκμεταλλεύονται στο εξωτερικό και παράγουν, ενώ εδώ στη χώρα μας δεν υπάρχει καμία παραγωγή. Ήρθε η ώρα να υιοθετήσουμε κι εμείς το σύνθημα του «RePower Greece». Aς στοχεύσουμε όλοι μαζί εργοδότες κι εργαζόμενοι, Ενώσεις και Συνδικάτο, στο Rebranding της ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, το «RePower Piraeus’ Ship-repairing Zone».

Το σύνθημα αυτό υιοθετεί σήμερα στην εκδήλωσή του το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά μέλη του οποίου είναι περισσότεροι από το 95% των ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων και για αυτό κι εμείς υποστηρίζουμε τη συγκεκριμένη διοργάνωση, τονίζει ο Αντώνης Αθανασόπουλος.

Ειδικότερα, ο Πρόεδρος της Ένωσης Ναυπηγοεπισκευαστών Πειραιά επισημαίνει:

«Η εργατικότητα και η εντατική δουλειά των εργαζομένων στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Πειραιά είναι τέτοια που δεν μπορεί να συγκριθεί με καμία άλλη σε διεθνές επίπεδο. Δουλεύουμε επτά μέρες την εβδομάδα, 24 ώρες την ημέρα. Με μελέτες κατά το παρελθόν έχουμε αναδείξει την αναγκαιότητα για άμεση λήψη αποφάσεων για τη στήριξη της Ν/Ζώνης Πειραιά και ιδιαίτερα στις μέρες μας που δεν πρέπει να χάνεται καμία αναπτυξιακή ευκαιρία.

 Ο επαναπροσδιορισμός και η στήριξη της Ναυπηγοεπισκευής στη χώρα μας είναι πλέον απαραίτητος. Όπως προβλέπεται, την επόμενη 5ετία 400 περίπου ναυπηγεία παγκοσμίως, κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς δουλειά, να υπολειτουργήσουν ή να κλείσουν οριστικά. Στο τέλος του 2012 θα έχουν ολοκληρώσει τις παραδόσεις τους 225 ναυπηγεία και το 2013 θα ολοκληρώσουν τις παραδόσεις τους τα υπόλοιπα 178 ναυπηγεία.

Λόγω της κρίσης στη ναυτιλία δεν προβλέπεται μέσα στην επόμενη 5ετία να παραγγελθούν νέα πλοία με εξαίρεση το LNG και τα πράσινα πλοία με οικολογικά καύσιμα. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα πολλά από τα εν λόγω ναυπηγεία να ασχοληθούν με την επισκευή των πλοίων, όπως ακριβώς έγινε και στη γειτονική Τουρκία μετά την ακύρωση συμβολαίων ναυπήγησης πλοίων. Η παραπάνω παγκόσμια εξέλιξη επιβάλει τον ανασχεδιασμό, την ανάπτυξη και τη στήριξη της Ν/Ζώνης Πειραιά. Όσο πιο γρήγορα την αναβαθμίσουμε, τόσο πιο εύκολα θα πάρουμε ένα μεγάλο κομμάτι από τη νέα πίτα που δημιουργείται.

Καλούμε την εφοπλιστική οικογένεια και τις ακτοπλοϊκές εταιρείες να προχωρήσουν στον σχεδιασμό και την κατασκευή πλοίων που θα εξυπηρετούν τις άγονες γραμμές και τα πλοία αυτά θα μπορούν να επιδοτηθούν μέσα από το μεταφορικό ισοδύναμο και προγράμματα του ΕΣΠΑ με ποσοστό που μπορεί να φτάνει το 90%.

Παράλληλα, με προγράμματα της Ε.Ε. μπορούν αν επιδοτηθούν καινοτόμες κατασκευές με διεθνή πατέντα σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου για την κατασκευή:

α) Πλωτών ανεμογεννητριών – αφαλατώσεων – ιχθυοκαλλιεργειών.

β) Σκαφών καθαρισμού λιμένων – υδροφόρων – ειδικών σκαφών ΚΤΕΟ και πλωτών κέντρων υγείας.

γ) Πλοίων περισυλλογής αστικών σκουπιδιών και καύσης αυτών με την διαδικασία της πυρόλυσης».

ΠΗΓΗ