Το Δανέζικο Συμβούλιο Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (DMAIB) δημοσίευσε την έκθεσή του σχετικά με την προσάραξη του φορτηγού Beaumaiden λίγο έξω από το νησί Bornholm της Βαλτικής Θάλασσας πέρυσι. Το πλοίο έχασε ένα waypoint και κατευθύνθηκε σε αβαθή επειδή ο καπετάνιος έφυγε από τη γέφυρα και αποκοιμήθηκε στην καμπίνα του, κατέληξε η DMAIB!
Στις 15 Οκτωβρίου 2021, το Beaumaiden απέπλευσε από την Αμβέρσα φορτωμένο με λίπασμα και κατευθύνθηκε προς τον Έλβα και το κανάλι του Κιέλου προς τη Βαλτική, όπου και βγήκε το πρωί της 17ης. Από το Κίελο, κατευθύνθηκε ανατολικά, με προορισμό το Ταλίν.
Περίπου στις 1700 στις 17 Οκτωβρίου, ο καπετάνιος του Beaumaiden ξύπνησε για να φάει και εν συνεχεία επέστρεψε στην καμπίνα του για να πιεί ένα ποτήρι κρασί και να δει μία ταινία. Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την πολιτική της εταιρείας η μπύρα και το αλκοόλ επιτρέπονταν στο πλοίο σύμφωνα. Λίγο πριν από τις 8 η ώρα το βράδυ, ο πλοίαρχος ανέβηκε στη γέφυρα για να ξεκουράσει τον υποπλοίαρχο. Μετά από μια σύντομη συνομιλία, πήρε διακυβέρνηση του πλοίου.
Σύμφωνα με την γενική πρακτική που ακολουθούνταν στο πλοίο, η εκτέλεση της βάρδιας στη γέφυρα γινόταν από μόνο με την παρουσία του αξιωματικού, χωρίς να παρευρίσκεται κάποιος οπτήρας.
Το πλοίο βρισκόταν εν πλω σε ευθεία και σταθερή βορειοανατολική πορεία με την επόμενη στροφή του να ήταν σε περίπου τέσσερις ώρες. Η βάρδια ήταν ήρεμη, με λίγη κίνηση, και ο πλοίαρχος έκανε μερικές τηλεφωνικές κλήσεις. Μετά από λίγο, κατέβηκε στην καμπίνα του και έβαλε ακόμη ένα ποτήρι κρασί, επιστρέφοντας με αυτό στη γέφυρα, σύμφωνα με τη DMAIB.
Λίγες ώρες αργότερα έφυγε και πάλι από την γέφυρα και πήγε στην καμπίνα του. Όταν πήγε στην καμπίνα του ένιωσε κουρασμένος και ξάπλωσε στο κρεβάτι για να ξεκουραστεί, με αποτέλεσμα να αποκοιμηθεί, έγραψε στην έκθεση της η DMAIB.
Εν τω μεταξύ, το πλοίο συνέχισε με την ίδια πορεία και ταχύτητα. Πέρασε από το σημείο όπου έπρεπε να στρίψει και συνέχισε κατευθείαν για την ακτή στο νησί Bornholm της Δανίας. Περίπου στις 0255, οι αρχές ελέγχου της θαλάσσιας κυκλοφορίας της Δανίας παρατήρησαν την εξελισσόμενη κατάσταση και προσπάθησαν να επικοινωνήσουν με το Beaumaiden μέσω του VHF αλλά και μέσω του δορυφορικού τηλεφώνου του πλοίου χωρίς όμως κανείς να απαντήσει.
Στις 0325, ο πρώτος μηχανικός του Beaumaiden ξύπνησε από βίαιες δονήσεις. Πήγε πίσω στο και είδε ότι τα φώτα στην ακτή ήταν ακίνητα, με την προπέλα να συνεχίζει να περιστρέφεται δημιουργώντας απόνερα. Συνειδητοποίησε ότι το πλοίο πρέπει να είναι προσαρασμένο, και έτρεξε στη γέφυρα για να δει τι γίνεται.
Ηχούσαν τα alarm και ακουγόταν δυνατή μουσική. Σταμάτησε την μηχανή του πλοίου και έφυγε κατευθείαν για να βρει τον υποπλοίαρχο. Μαζί με το υπόλοιπο πλήρωμα, έλεγξαν για εισροή υδάτων στο πλοίο και για καλή τους τύχη δεν βρήκαν τίποτα.
Ο υποπλοίαρχος ξύπνησε τον πλοίαρχο και μαζί πήγαν στη γέφυρα και σίγησαν τους συναγερμούς. Αφού συζήτησαν την κατάσταση, αποφάσισαν να προσπαθήσουν να ξεκολλήσουν το πλοίο μόνοι τους με σκοπό να επαναπλέυσει. Ωστόσο, ο ελιγμός δεν λειτούργησε και ο πρώτος μηχανικός σταμάτησε την κύρια μηχανή.
Λίγο αργότερα, οι Δανέζικες αρχές είπαν στον πλοίαρχο ότι το σκάφος τίθεται υπό κράτηση και δεν θα έπρεπε να επαναπλεύσει ξανά χωρίς εγκεκριμένο σχέδιο διάσωσης. Η ακτοφυλακή έφτασε στο πλοίο στις 0525 και συνέλαβε τον πλοίαρχο ως ύποπτο μέθης. Μετά από εξετάσεις, διαπίστωσαν ότι το επίπεδο αλκοόλ στο αίμα του ήταν πάνω από το νόμιμο όριο.
«Είναι πιθανό ότι η επιρροή του αλκοόλ μείωσε την κρίση του και συνέβαλε στην απόφαση να αφήσει τη γέφυρα και να ξεκουραστεί στο κρεβάτι στην καμπίνα του», κατέληξε η DMAIB.
Το πλοίο επανάπλευσε επιτυχώς με την βοήθεια ενός μόνο ρυμουλκό στις 20 Οκτωβρίου και μεταφέρθηκε στο λιμάνι της Roenne, στο Bornholm. Δεδομένου ότι είχε προσαράξει σε αμμώδη βυθό, υπέστη σχετικά μικρή ζημιά πέρα από μερικές μικρές ρωγμές και εσοχές.
Μετά την προσάραξη, οι ερευνητές με την DMAIB επιβιβάστηκαν για να επιθεωρήσουν το πλοίο. Διαπίστωσαν ότι το bridge navigational watch alarm system (BNWAS) ήταν λειτουργικό, αλλά είχε απενεργοποιηθεί. Ο πλοίαρχος είχε τη συνήθεια να το απενεργοποίει επειδή το κουμπί επαναφοράς του βρισκόταν σε ένα άβολο μέρος και του φαινόταν ενοχλητικό να μετακινείται συνεχώς από την καρέκλα που καθόταν για να το επαναφέρει κάθε 3 με 12 λεπτά, σύμφωνα με τη DMAIB.
Εάν ήταν ενεργοποιημένο το σύστημα BNWAS θα σήμανε συναγερμός στην καμπίνα του υποπλοιάρχου και θα τον είχε ειδοποιήσει ότι κάτι δεν πάει καλά στη γέφυρα. Μετά την έρευνα, η διαχειρίστρια εταιρεία του πλοίου αποφάσισε να αλλάξει την πολιτική της σχετικά με την κατανάλωση αλκοόλ στα πλοία της.