Το δυστύχημα με το πλοίο μεταφοράς κοντέινερ Dali δεν έριξε μόνο τη γέφυρα της Βαλτιμόρης, αλλά εκτόξευσε και το κόστος της ανακατασκευής της σε δυσθεώρητα επίπεδα. Οι νέες εκτιμήσεις για τη ανακατασκευής της γέφυρας της Βαλτιμόρης μιλούν για δισεκατομμύρια δολάρια και καθυστερήσεις ετών, με σοβαρές συνέπειες για το λιμάνι και την εμπορική ναυτιλία.
Το κόστος για την ανακατασκευή της γέφυρας Francis Scott Key της Βαλτιμόρης έχει ξεπεράσει τις αρχικές προβλέψεις, με τους αξιωματούχους του Μέριλαντ να προειδοποιούν τώρα ότι το τελικό κόστος θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 5,2 δισεκατομμύρια δολάρια, με την επαναλειτουργία της να παίρνει τώρα αναβολή για τα τέλη του 2030, δύο ολόκληρα χρόνια αργότερα από ό,τι είχε αρχικά προγραμματιστεί.
Η Αρχή Μεταφορών του Μέριλαντ (MDTA) δήλωσε ότι οι αναθεωρημένες εκτιμήσεις δείχνουν ένα σημαντικά υψηλότερο κόστος των υλικών, νέες ομοσπονδιακές απαιτήσεις ανθεκτικότητας και ένα τεράστιο σύστημα προστασίας που έχει σχεδιαστεί για να αποτρέψει μια ακόμη καταστροφική πρόσκρουση πλοίου. Το αναθεωρημένο εύρος κόστους κυμαίνεται μεταξύ 4,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων και 5,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, και είναι υπερδιπλάσιο από την εκτίμηση των 1,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων έως 1,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων που είχε δοθεί στη δημοσιότητα λίγες μέρες μετά την κατάρρευση της γέφυρας.
«Αυτό το έργο δεν είναι απλώς μια τοπική ανακατασκευή, είναι ζωτικής σημασίας για την εθνική μας οικονομία», δήλωσε η Samantha Biddle, υπηρεσιακή γραμματέας μεταφορών και πρόεδρος της MDTA. Σημείωσε ότι τα προστατευτικά φτερά της νέας γέφυρας θα είναι μεγαλύτερα από ένα γήπεδο ποδοσφαίρου, ενώ το κύριο άνοιγμα και το ύψος της γέφυρας θα είναι σύμφωνα με τις απαιτήσεις της εποχής, και θα είναι τόσο μεγάλο ώστε να μπορούν να περνάνε τα σημερινά μεγαλύτερα πλοία.

Οι αξιωματούχοι τόνισαν ότι αυτές οι πρώτες εκτιμήσεις για το κόστος έγιναν σε λιγότερο από δύο εβδομάδες, σε ένα ασυνήθιστα συμπιεσμένο χρονοδιάγραμμα, ώστε το Μέριλαντ να μπορέσει να ζητήσει επείγουσα ομοσπονδιακή χρηματοοικονομική βοήθεια μετά την καταστροφή. Έκτοτε, τόσο ο πληθωρισμός όσο και η αστάθεια της αγοράς κατασκευών έχουν αυξηθεί, με το κόστος των αυτοκινητοδρόμων στις ΗΠΑ να έχει αυξηθεί περίπου 72% μέσα σε πέντε χρόνια, σύμφωνα με τα ομοσπονδιακά στοιχεία.
Η γέφυρα κατέρρευσε στις 26 Μαρτίου 2024, όταν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Dali υπέστη δύο καταστροφικά μπλακάουτ χάνοντας την πρόωσή του και την ικανότητα πηδαλιουχίας, παρασύροντάς το να προσκρούσει πάνω στη γέφυρα, έχοντας σαν αποτέλεσμα την κατάρρευσή της. Έξι εργάτες της οδοποιίας που εργάζονταν στη γέφυρα σκοτώθηκαν.
Το Μέριλαντ συνεχίζει την δίωξη της πλοιοκτήτριας και διαχειρίστριας εταιρείας του πλοίου για ζημιές, επικαλούμενο βαριά αμέλεια, με οποιονδήποτε τρόπο να αποσκοπεί στην αντιστάθμιση των ομοσπονδιακών δαπανών έκτακτης ανάγκης. Υπάρχουν πολλές άλλες νομικές υποθέσεις γύρω από το ατύχημα που έκλεισε μεγάλο μέρος του λιμανιού για πολλές εβδομάδες.
Η προσοχή τώρα στρέφεται πίσω στην αιτία της τραγωδίας. Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών συνεδριάζει σήμερα για να καθορίσει την πιθανή αιτία της απώλειας ισχύος του Dali και της επακόλουθης θανατηφόρας κατάρρευσης της γέφυρας.

















