Α μηχανικός καταδικάστηκε για παράνομη απόρριψη υδροσυλλεκτών- πάνω από 1 εκ. δολάρια το πρόστιμο για την εταιρεία

Η διαχειρίστρια εταιρεία και ο Α μηχανικός του πλοίου, Dennis Plasabas, ομολόγησαν την ενοχή τους στο Σαν Ντιέγκο της Καλιφόρνια, για τη διατήρηση ψευδών και ελλιπών αρχείων σχετικά με την απόρριψη νερού που πιθανώς να περιέχει και λάδι από τους υδροσυλλέκτες ή πιο γνωστό στους ναυτικούς τις σεντίνες, του φορτηγού πλοίου Longshore.

Η διαχειρίστρια εταιρεία New Trade και ο Plasabas παραδέχτηκαν ότι το «νερολαδο» των υδροσυλλεκτών απορρίφθηκε παράνομα, απευθείας στην θάλασσα χωρίς να υποστεί επαρκή επεξεργασία μέσω του απαιτούμενου εξοπλισμού πρόληψης της ρύπανσης. Το νερό των υδροσυλλεκτών συνήθως περιέχει ποσότητα από πετρέλαιο ή λάδι από τη λειτουργία και τον καθαρισμό των μηχανημάτων στο πλοίο.

Ο κατηγορούμενος παραδέχθηκε επίσης ότι αυτές οι παράνομες απορρίψεις δεν καταγράφηκαν στο βιβλίο πετρελαίου όπως ορίζει ο νόμος.

Συγκεκριμένα, σε δύο διαφορετικές περιπτώσεις μεταξύ Οκτωβρίου και Δεκεμβρίου 2021, ο Α μηχανικός, έσωσε εντολή στα μέλη του πληρώματος του μηχανοστασίου να χρησιμοποιήσουν φορητή πνευματική αντλία και σωλήνα για να παρακάμψουν τον εξοπλισμό πρόληψης της ρύπανσης μεταφέροντας νερό που περιείχε λάδι από τους υδροσυλλέκτες στην δεξαμενή λυμάτων του πλοίου, από όπου και απορρίφθηκε απευθείας στην θαλασσα, χωρίς φυσικά να περάσει από το oil water separator όπως προβλέπεται.

Στη συνέχεια, ο Plasabas δεν κατέγραψε αυτές τις μεταφορές και τις απορρίψεις στη θάλασσα στο βιβλίο πετρελαίου. Επιπλέον, για να δημιουργήσει ένα ψευδές και παραπλανητικό ηλεκτρονικό αρχείο ώστε να φανεί ότι το oil water separator είχε χρησιμοποιηθεί κατάλληλα, ο Plasabas ζήτησε από μέλη του πληρώματος να αντλήσουν καθαρό θαλασσινό νερό στη δεξαμενή συγκράτησης υδροσυλλεκτών του πλοίου στην ίδια ποσότητα με την ποσότητα του ελαιώδους νερού υδροσυλλεκτών που είχε δώσει εντολή να μεταφερθούν στη δεξαμενή λυμάτων.

Στη συνέχεια, ο Plasabas επεξεργάστηκε το καθαρό θαλασσινό νερό μέσω του εξοπλισμού πρόληψης της ρύπανσης του πλοίου σαν να ήταν ελαιώδες νερό για να φανεί ότι ο εξοπλισμός πρόληψης της ρύπανσης χρησιμοποιήθηκε σωστά ενώ δεν χρησιμοποιήθηκε. Τα ηλεκτρονικά αρχεία δείχνουν ότι περίπου 9.600 γαλόνια καθαρού θαλασσινού νερού διοχετεύθηκαν μέσω του εξοπλισμού πρόληψης της ρύπανσης.

«Δεσμευόμαστε να προστατεύουμε το περιβάλλον μας από ανθρώπους που προκαλούν παρανομίες», δήλωσε ο Εισαγγελέας των ΗΠΑ Ράντι Γκρόσμαν για τη Νότια Περιφέρεια της Καλιφόρνια. «Αυτό ήταν ένα υπολογισμένο σχέδιο παραβίασης των κανόνων και σήμερα οι παραβάτες λογοδοτούν». Ο Γκρόσμαν ευχαρίστησε την εισαγγελική ομάδα και την ακτοφυλακή των ΗΠΑ για την εξαιρετική δουλειά τους σε αυτή την υπόθεση.

«Αυτή η δίωξη υπογραμμίζει την αφοσίωση του Εισαγγελέα των ΗΠΑ και της Ακτοφυλακής των ΗΠΑ στη διαφύλαξη των θαλασσών μας έναντι εκείνων που επιδιώκουν να βλάψουν σκόπιμα τους φυσικούς μας πόρους», δήλωσε ο Captain James W. Spitler, Τομεακός Διοικητής του Τομέα της Ακτοφυλακής του Σαν Ντιέγκο.

«Η παράνομη απόρριψη πετρελαίου και η παραποίηση του βιβλίου πετρελαίου είναι κατάφωρη παραβίαση. Η σημερινή δήλωση ενοχής θα πρέπει να χρησιμεύσει ως υπενθύμιση ότι η ακτοφυλακή και οι εταίροι μας στο Υπουργείο Δικαιοσύνης θα εργαστούν ακούραστα για να λογοδοτήσουν εκείνους που επιδιώκουν να απορρίψουν πετρέλαιο και να παραποιήσουν σκόπιμα τα αρχεία των πλοίων».

Η New Trade και ο Α μηχανικός Plasabas ομολόγησαν την ενοχή τους για κακούργημα του νόμου για την πρόληψη της ρύπανσης από τα πλοία επειδή δεν τήρησαν με ακρίβεια το βιβλίο πετρελαίου του μηχανοστασίου του φορτηγού πλοίου Longshore.

Σύμφωνα με τους όρους της ένστασης και υπό την επιφύλαξη της έγκρισης του δικαστηρίου, η New Trade θα πληρώσει συνολικό πρόστιμο 1.100.000 δολαρίων και θα μπει σε μια τετραετή δοκιμαστική περίοδο, κατά την οποία όλα τα πλοία που διαχειρίζεται η εταιρεία και καταπλέουν σε λιμάνια των Η.Π.Α. Θα υπόκεινται σε ένα ισχυρό Σχέδιο Περιβαλλοντικής Συμμόρφωσης. Η ποινή για τους κατηγορούμενους έχει οριστεί για τις 18 Νοεμβρίου.

Αυτή η υπόθεση διερευνήθηκε από τον Τομέα της Ακτοφυλακής των ΗΠΑ στο Σαν Ντιέγκο και την Ερευνητική Υπηρεσία της Ακτοφυλακής των ΗΠΑ. Η υπόθεση εκδικάζεται από τη βοηθό εισαγγελέα των ΗΠΑ Melanie K. Pierson για τη Νότια Περιφέρεια της Καλιφόρνια και τον ανώτερο δικαστικό εισαγγελέα Stephen Da Ponte του Τμήματος Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Τμήμα Περιβαλλοντικών Εγκλημάτων

Διαβάστε ακόμα