«Aποκλεισμένος» τον χειμώνα ο Πόρος

Ψήφισμα διαμαρτυρίας του Δ.Σ. στον πρωθυπουργό

Με ένα ακτοπλοϊκό δρομολόγιο την εβδομάδα αφήνει τον Πόρο το υπουργείο Ναυτιλίας καθιστώντας το νησί του Αργοσαρωνικού άγονη γραμμή. Το θέμα απασχόλησε το Δημοτικό Συμβούλιο του νησιού το οποίο αποφάσισε να αποστείλει Ψήφισμα Διαμαρτυρίας στον Πρωθυπουργό, στο Υπουργείο Ναυτιλίας, στους βουλευτές της Α΄ Πειραιά, στη Διεύθυνση Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, στη Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών, στο Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος, στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, στα αυτοδιοικητικά μέλη της ΚΕΔΕ και της ΠΕΔΑ που μετέχουν σε αυτό, στο Δίκτυο Μικρών Νησιών και στην ακτοπλοϊκή εταιρεία Hellenic Seaways. Ειδικότερα, το Ψήφισμα αναφέρει:

“Κατόπιν της υπ’ αριθμ. 175/2013 ομόφωνης απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου Πόρου, συντάξαμε και αποστέλλουμε σε όλους τους αρμόδιους φορείς το παρόν Ψήφισμα Διαμαρτυρίας για τα Ακτοπλοϊκά δρομολόγια Πειραιά – Πόρου και Πόρου – Πειραιά , με το οποίο τονίζουμε ότι οι κάτοικοι του Πόρου και της Τροιζηνίας δεν είναι πολίτες δεύτερης κατηγορίας, αλλά ισότιμοι Έλληνες πολίτες που δικαιούνται ίση πρόσβαση στις διοικητικές υπηρεσίες, στα δικαστήρια, στα νοσοκομεία, στις Δ.Ο.Υ. και σε κάθε άλλη παροχή ή υπηρεσία που είναι αυτονόητη ή υποχρεωτική για κάθε φορολογούμενο πολίτη.

Εφόσον το Ελληνικό Κράτος έχει αποφασίσει να μας στερήσει το αυτονόητο δικαίωμα η πρόσβαση αυτή να γίνεται στον τόπο μας, η ελάχιστη υποχρέωσή του είναι να μάς εξασφαλίσει τη δυνατότητα καθημερινής μετάβασής μας στο διοικητικό κέντρο του Πειραιά. Υποχρέωσή του είναι επίσης να εξασφαλίσει τη δυνατότητα πρόσβασης στο νησί μας των Ελλήνων και αλλοδαπών επισκεπτών μας, δηλαδή να εξασφαλίσει τη λειτουργία του τουρισμού μας και την ίδια την επιβίωσή μας.

Για τους λόγους αυτούς ζητάμε:

ΑΠΟΦΑΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΠΟΡΟΥ 175/2013

Συνεδρίαση 28η: Δευτέρα 14/10/2013 6

α) Την καθημερινή ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού μας με τον Πειραιά χειμώνα καλοκαίρι.

β) Την εξίσωση του κόστους των εισιτηρίων των συμβατικών και των ταχύπλοων πλοίων για τους πολίτες του Πόρου και της ευρύτερης περιοχής Τροιζηνίας, κατά τις ημέρες που η ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού μας δεν γίνεται με συμβατικό πλοίο.

γ) Την αλλαγή των ωρών που πραγματοποιούνται τα δρομολόγια των συμβατικών πλοίων κατά την τουριστική περίοδο (Απρίλιος – Οκτώβριος), ώστε να διευκολύνονται οι επισκέπτες μας. Συγκεκριμένα, αιτούμεθα το συμβατικό δρομολόγιο της Παρασκευής από το λιμάνι του Πειραιά να εκτελείται και το Σάββατο στις 18:00 ή 18:30 και το δρομολόγιο της Κυριακής από το λιμάνι του Πόρου να εκτελείται αργά το απόγευμα στις 19.00 ή 19.30.

δ) Την αύξηση των καθημερινών δρομολογίων ταχυπλόων πλοίων κατά την τουριστική περίοδο (Απρίλιος – Οκτώβριος), ώστε να καλύπτεται η ζήτηση των εισιτηρίων, η οποία τα δύο τελευταία χρόνια υπερκαλύπτει την προσφορά θέσεων – δρομολογίων.

ε) Σε περίπτωση μη ικανοποίησης των ανωτέρω αιτημάτων μας, την επιβολή της υποχρέωσης παροχής δημόσιας υπηρεσίας, σύμφωνα με το άρθρο 2 παραγρ. 6 του Ν.2932/2001, όπως το ΔΣ Πόρου έχει ζητήσει και στο παρελθόν με την ομόφωνη Απόφαση – Ψήφισμα 98/2012.

στ) Την συνεκτίμηση των πάγιων αιτημάτων του Δήμου μας, όπως έχουν εκφραστεί με την Απόφαση 72/2012 του ΔΣ, για εικοσιτετράωρη λειτουργία των δρομολογίων του πορθμείου Πόρου – Γαλατά όλο το χρόνο (ανά μισή ώρα από 07:00 έως 01:00 και ανά μία ώρα από 01:00 έως 07:00 τους καλοκαιρινούς μήνες και τα Παρασκευο- Σαββατοκύριακα του χειμώνα και με περισσότερα από ένα πλοία ταυτόχρονα κατά τις ώρες και μέρες αιχμής όλου του χρόνου), τα οποία έχουν απορριφθεί, με αποτέλεσμα ακόμα και η οδική σύνδεση του νησιού μας με τον Πειραιά να είναι ιδιαίτερα προβληματική”.

enpeiraiei.gr

Aναμένεται ομαλοποίηση στα δρομολόγια Σαλαμίνας

Από… Δευτέρα αναμένεται να ομαλοποιηθεί η κατάσταση στην γραμμή της Σαλαμίνας παρότι οι υπεύθυνοι των κοινοπραξιών δηλώνουν έτοιμοι να καταθέσουν ασφαλιστήρια συμβόλαια στο ΥΝΑ.

Η «στροφή» των κοινοπραξιών έγινε μετά από την απόρριψη της προσφυγής τους στο ΣτΕ, με την οποία ζητούσαν να μην ενταχθούν τα πλοία τους στη ρύθμιση της ΚΟ 2009/20, σύμφωνα με την οποία όλα τα πλοία άνω των 300 GT από 1η Ιανουαρίου του 2012 πρέπει να διαθέτουν ασφαλιστική βεβαίωση των πλοίων τους υπέρ τρίτων.

Οι ίδιοι υποστήριζαν ότι η ρύθμιση αυτή αφορά μόνο τα ποντοπόρα πλοία και όχι αυτά που κινούνται εντός λιμένος, όπως είναι τα δικά τους.

Τελικά, σύμφωνα με έγκυρες πηγές, μετά την απόφαση του ΣτΕ έγινε επικοινωνία με πολιτικούς παράγοντες του ΥΝΑ προκειμένου να προσκομιστούν τα ασφαλιστήρια συμβόλαια και να ανακληθεί η απόφαση του υπουργού, με την οποία ανεστάλησαν οι άδειες τους. Ωστόσο, σύμφωνα, πάντα, με πληροφορίες έλαβαν την απάντηση ότι το θέμα θα εξεταστεί μετά την επιστροφή του υπουργού από την Κίνα…

Έτσι, όπως φαίνεται τα δρομολόγια θα συνεχίσουν να γίνονται με 6 φέρρι, τα οποία δεν επαρκούν για να υπάρξει πλήρης ακτοπλοϊκή σύνδεση, ιδιαίτερα το σαββατοκύριακο.

Στο μεταξύ, για το θέμα ο ΣΥΡΙΖΑ- ΕΚΜ Σαλαμίνας εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση:

Από την Δευτέρα τα μεσάνυχτα, η Σαλαμίνα βρίσκεται σε καθεστώς ιδιότυπης ομηρίας.
Όμηροι είναι οι χιλιάδες κάτοικοι του νησιού, που καθημερινά μετακινούνται μέσω των πορθμείων, αλλά και οι εργαζόμενοι των δύο κοινοπραξιών που απειλούνται από την μια μέρα στην άλλη να βρεθούν χωρίς δουλειά.

Η αντιδικία πλοιοκτητών-Υπουργείου με θέμα την σύναψη ασφαλιστηρίων συμβολαίων από τις πλοιοκτήτριες εταιρείες δημιουργεί εκρηκτικό πρόβλημα με ανυπολόγιστες συνέπειες.
Όλοι όσοι ζούμε στην Σαλαμίνα γνωρίζουμε τι σημαίνει η διακοπή ή η προβληματική σύνδεση Σαλαμίνας-Περάματος για τους εργαζόμενους, τους άνεργους, τους επαγγελματίες, τους συνταξιούχους, τους ασθενείς, τους σπουδαστές.

Γι’αυτό απαιτούμε:

1. Ασφαλή και ποιοτική μετακίνηση με την ίδια συχνότητα δρομολογίων
2. Διασφάλιση των υπαρχουσών θέσεων εργασίας. Κ Α Μ Ι Α Α Π Ο Λ Υ Σ Η.
3. Γενική μείωση των εισιτηρίων-Κάρτες απεριορίστων διαδρομών
4. Δωρεάν μετακίνηση ανέργων, στρατευμένων, σπουδαστών.

pireas2day.gr