ΑΕΝ Ασπροπύργου : Δεδομένα & ζητούμενα

Καλημέρα σε όλους !

Σε μία βδομάδα συμπληρώνεται 1 μήνας δίχως να γίνονται μαθήματα στην ΑΕΝ/Α. Για το λόγο αυτό θα ήθελα να αναφέρω κάποια πράγματα, ως τέως εκπαιδευτικός της και μόνο !

ΔΕΔΟΜΕΝΑ

1. Η ΑΕΝ κλειστή από τις 11-03-2020…
2. Οι γραμματείες Πλοιάρχων και Μηχανικών επίσης κλειστές…
3. Ψηφιακή εξυπηρέτηση – πληροφόρηση, ανύπαρκτη…
4. ΜΕΤΑ από αιτήματα 53 σπουδαστών και του Δ.Σ. του Σπουδαστικού Συλλόγου ΑΕΝ/Α προς τον Υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη , ανακοινώνεται στις 31/03/2020 ότι “όλα είναι έτοιμα, τόσο σε επίπεδο τεχνολογικής υποδομής, όσο και σε επίπεδο ενημέρωσης του διδακτικού προσωπικού, ώστε από την ερχόμενη εβδομάδα να ξεκινήσει, σταδιακά, η τηλεδιδασκαλία.”
5. Ήδη βρισκόμαστε στο τέλος της εβδομάδας και αντί τηλεδιδασκαλίας , σπουδαστές και Διοίκηση της ΑΕΝ /Α
ασχολούνται ακόμα με την “ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ” των στοιχείων τους. Το ωραίο είναι ότι η Διοίκηση αντί να βρει τρόπο να οργανώσει την υποδομή για τα e- μαθήματα και να δημιουργήσει κλίμα αλληλεγγύης, “ζητά και τα ρέστα” από τους σπουδαστές
(δηλ. από τους ΜΟΝΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ για την κατάσταση αυτή) επισημαίνοντας ότι όσοι δεν έστειλαν e-mail επικαιροποίησης στο χρόνο dt που ζητήθηκε ΘΑ ΘΕΩΡΗΘΟΥΝ ΕΚΠΡΟΘΕΣΜΟΙ, με κίνδυνο να χάσουν το εξάμηνο !

Να θυμίσω 4 πράγματα:

1. Τα στοιχεία που ζητείται να επικαιροποιηθούν αναγράφονται τόσο στις αιτήσεις εγγραφής των σπουδαστών, όσο και στα Δελτία εισόδου και εξόδου των εκπαιδευτικών ταξιδιών τους. Μάλιστα, τηρούνται σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή στην ΑΕΝ και στο Υπουργείο. Δεδομένου ότι πρόκειται για αντικειμενικά δύσκολη κατάσταση, για την οποία οι σπουδαστές ΔΕΝ ΦΕΡΟΥΝ ΕΥΘΥΝΗ, αποτελεί υποχρέωση της ΑΕΝ/Α, κατά μια έννοια, να αναζητήσει τα mail από τα αρχεία της και να επικοινωνήσει μαζί τους !

2. Η τηλεκπαίδευση,στην οποία αναφέρθηκε ο κ. Υπουργός, αποτελεί μορφή της ANOIXTHΣ & ΕΞ΄ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ. Η φιλοσοφία αυτής της μορφής εκπαίδευσης επικεντρώνεται στο ότι ΟΛΟΙ μαθαίνουν τα ίδια πράγματα, την ίδια στιγμή, αν και δεν βρίσκονται στον ίδιο φυσικό χώρο. Αδυνατώ να κατανοήσω πως ένας σπουδαστής που έχει ΕΓΓΡΑΦΕΙ ΚΑΝΟΝΙΚΑ (ΜΕΣΩ ΑΙΤΗΣΗΣ) στο εξάμηνο, θα το χάσει αν δεν στείλει έγκαιρα e-mail. Δέχομαι ότι μπορεί να πάρει κάποιες απουσίες, αλλά ΔΕΝ μπορεί κανείς να τον ΑΠΟΚΛΕΙΣΕΙ από την πρόσβαση στη γνώση !
Κατά συνέπεια αναφορές του στυλ “όσοι δεν επικαιροποιήσουν χάνουν το εξάμηνο κλπ” δεν έχουν νόημα !

3. Καλό θα είναι να θυμόμαστε ότι σε αντίθεση με τους φοιτητές άλλων σχολών, για τα παιδιά των ΑΕΝ, ΕΝΑ ΧΑΜΕΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ σημαίνει ότι ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΤΑΞΙΔΕΨΟΥΝ !
Το θέμα δεν είναι μόνο εκπαιδευτικό αλλά κυρίως ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ και ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ : πολλοί σπουδαστές είναι από επαρχία και με τα χρήματα των ταξιδιών προσπαθούν να επιβιώσουν , ενώ άλλοι , με τα χρήματα που εξοικονομούν από τα ταξίδια ΣΥΝΤΗΡΟΥΝ ή ΣΥΝΔΡΑΜΟΥΝ ΣΤΟΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ !!!

4.Τέλος, θυμίζω ότι τα παιδιά αυτά , όπως όλοι οι ναυτικοί ΕΧΟΥΝ ΜΑΘΕΙ να ακολουθούν μια ρουτίνα, ένα συγκεκριμένο ωράριο ! Είναι φυσικό λοιπόν και μη σας φαίνεται παράξενο, τώρα που τους λείπει αυτό να ΑΠΟΣΥΝΤΟΝΙΖΟΝΤΑΙ. Οι αρμόδιοι, οφείλουν να βοηθήσουν τα παιδιά αυτά να επανασυντονιστούν και όχι να τους προσθέτουν μεγαλύτερο άγχος, προβληματισμό και απογοήτευση.

ΖΗΤΟΥΜΕΝΑ

1. Μετρήστε τις ώρες μαθημάτων που έχουν χαθεί …
Σχεδιάστε ένα χρονοδιάγραμμα κάλυψης των ωρών αυτών και ενδεχομένως ένα νέο πρόγραμμα εξ΄αποστάσεως εκπαίδευσης ανακοινώστε το και τηρήστε το απαρέγκλιτα.
2. Ενημερώστε ΕΠΙΣΗΜΑ τους σπουδαστές πότε, με ποιο τρόπο θα ξεκινήσουν τα μαθήματα, και κοινοποιήστε σε αυτούς πληροφορίες σχετικές με τον τρόπο εξαγωγής του προφορικού βαθμού τους, το χρόνο / τρόπο της τελικής εξέτασής τους, το χρόνο / τρόπο εξέτασης των πτυχιακών εργασιών τους. ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ και όχι γενικότητες του στυλ ¨αξιοποιήστε το χρόνο τώρα που οι σχολές είναι κλειστές ” και άλλα παρόμοια.
3. Κοινοποιήστε ΑΜΕΣΑ στους σπουδαστές ΟΔΗΓΙΕΣ αναφορικά με τους κανόνες διεξαγωγής ενός ηλεκτρονικού μαθήματος, ώστε να είναι προετοιμασμένοι εκ των προτέρων.
4. Παράλληλα, βρείτε τρόπο να ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΤΕ σωστά τους καθηγητές ώστε να κατανοήσουν αυτό το μοντέλο διδασκαλίας , να αναγνωρίσουν τα οφέλη του , για να παρουσιαστούν όσο γίνεται πιο έτοιμοι να διδάξουν. Απαιτείται ΕΙΔΙΚΗ επιμόρφωση (επικοινωνία, χρήση εργαλείων πλατφόρµας ΣτΕ, αποφυγή τεχνικών δυσκολιών κ.ά.) άρα και ιδιαίτερες δεξιότητες οι οποίες πρέπει να αναπτυχθούν.

Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ΔΕΝ αποτελεί απλά τη μόδα των καιρών. Είναι εκπαιδευτική φιλοσοφία ετών που απαιτεί “ανοιχτά μυαλά” και ΔΕΝ εγκλωβίζεται σε ” παλαιομοδίτικα ” αποτυχημένα εκπαιδευτικά μοντέλα.
Για το λόγο αυτό οι πάσης φύσεως υπεύθυνοι ΕΧΟΥΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ να δώσουν ΑΜΕΣΑ και ΣΩΣΤΑ την πρέπουσα ΛΥΣΗ και να βοηθήσουν τους σπουδαστές να κερδίσουν το εξάμηνο τους, το ταξίδι τους και τη ζωή τους.
Όχι με λόγια και εντολές, αλλά με έργα και πειθώ !

Υ.Γ
ΤΑ ΙΔΙΑ ΙΣΧΥΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ ΚΕΣΕΝ Π / Μ
Nικόλαος K. Τσούμας

Διαβάστε ακόμα