ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

«Ανάσα» ζωής στα ναυπηγεία της Κίνας δίνουν οι Έλληνες εφοπλιστές

Employees work at a shipbuilding factory in Wuwei county

«Ανάσα» ζωής στα ναυπηγεία της Κίνας δίνουν οι Έλληνες εφοπλιστές τοποθετώντας μαζικές παραγγελίες για νέες κατασκευές αξιοποιώντας τις χρηματοδοτήσεις, που παρέχει η Κίνα μέσω των τραπεζών της.

Σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny μόνο την τελευταία εβδομάδα 3 εταιρείες ελληνικών συμφερόντων τοποθέτησαν παραγγελίες για την κατασκευή συνολικά 10 (!) φορτηγών πλοίων στα ναυπηγεία Yangzhou Dayang (φωτό), που έχει δυνατότητα ετήσιας παραγωγής πάνω από 50 πλοίων ή χωρητικότητας 2 εκατομμυρίων τόνων.

Τα ναυπηγεία, που ανήκουν στον Όμιλο Sinopacific Shipbuilding Group Co., Ltd, εξειδικεύεται στα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου (bulk carriers), πλοία μεταφοράς κοντέϊνερ και μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LPG) και σε αυτά έχει δοθεί μεγάλη έμφαση από την τοπική αυτοδίοικηση της περιοχής Yangzhou.

Αναλυτικά, οι τρεις εταιρείες, που επέλεξαν τα συγκεκριμένα ναυπηγεία είναι οι εξής:

• Η Paragon Shipping, συμφερόντων Μιχάλη Μποδουρογλου τοποθέτησε παραγγελία για την κατασκευή δύο πλοίων χωρητικότητας 63.500 τόνων. Το κάθε πλοίο θα στοιχίσει 28 εκατομ. δολάρια και η παράδοση θα γίνει την Άνοιξη του 2015.

• Η Transocean Marine Mgmt., συμφερόντων Δασκαλάκη, τοποθέτησε επίσης παραγγελία για δύο ακόμα πλοία, χωρητικότητας 63.500 το καθένα με παράδοση τον Μάιο και τον Ιούνιο του 2016, αντίστοιχα. Επίσης η εταιρεία διατηρεί option για δύο ακόμα ίδια πλοία με παράδοση τον Ιούλιο και τον Σεπτέμβριο του 2016. Όλα τα πλοία θα έχουν οικολογική σχεδίαση.

• Τέλος, η Times Navigation τοποθέτησε παραγγελία για 6 πλοία χωρητικότητας 63.000 τόνων το καθένα, με παράδοση το 2016 ενώ διατηρεί option για άλλα δύο. Η παράδοση του πρώτου πλοίου θα γίνει τον Απρίλιο του 2016. Όλα τα πλοία θα έχουν την δυνατότητα κατανάλωση καυσίμων με μειωμένες εκπομπές σε διοξείδιο του άνθρακα.

Αντίθετα, στον χώρο των δεξαμενόπλοιων οι Έλληνες εφοπλιστές επέλεξαν τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας.

Έτσι, η Tsakos energy, συμφερόντων της οικογένειας Τσάκου τοποθέτησε παραγγελία για 5 δεξαμενόπλοια χωρητικότητας 112.70 0 τόνων το καθένα διατηρώντας το δικαίωμα option για ένα ακόμα. Η παράδοση θα ξεκινήσει την Άνοιξη του 2016 και θα ολοκληρωθεί στις αρχές του 2017.

Επίσης, η Capital Maritime του Βαγγέλη Μαρινάκη τοποθέτησε παραγγελία για δύο δεξαμενόπλοια χωρητικότητας 52.000 τόνων το καθένα, με παράδοση στο δεύτερο 6μηνο του 2016.

Η νέα παραγγελία της εταιρείας του προέδρου της ΠΑΕ Ολυμπιακός αποτελούσε την άσκηση του δικαιώματος option από μια παραγγελία, που είχε τοποθετηθεί τον Μάϊο. Ο ιδιοτκη΄της φέρεται να είπε ότι πληρώνουν σχετικά υψηλότερη τιμή από την αρχική, που ήταν 33 εκατομμύρια δολάρια για κάθε πλοίο. Μέχρι τώρα έχουν παραγγελθεί 8 πλοία και διατηρείται το δικαίωμα option για δύο ακόμα με παράδοση το 2017.

Να σημειωθεί ότι το Νοέμβριο οι Έλληνες εφοπλιστές τοποθέτησαν παραγγελίες για 39 πλοία (18 φορτηγά, 14 δεξαμενόπλοια και δύο μεταφοράς κοντέϊνερ) πραγματοποιώντας επενδύσεις ύψους 1,4 δισεκατομμυρίου δολαρίων και επιβεβαιώνοντας την δυναμική επιστροφή τους στις ναυπηγικές εσχάρες.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τον Οκτώβριο είχαν τοποθετηθεί παραγγελίες για 6 πλοία ενώ τον περυσινό Νοέμβριο μόλις για 4 πλοία.

Ανάμεσα στις εταιρείες που τοποθέτησαν τις περισσότερες παραγγελίες είναι οι εταιρείες Tsakos Shipping & Trading και Consolidated Marine Management από 5 πλοία, η Angelakos (Hellas) S.A. και η Capital Maritime & Trading Corp από 4 πλοία κ.ο.κ.

Στην αγορά από «δεύτερο χέρι»

Πάντως, ιδιαίτερα δραστήριοι εμφανίζονται οι Έλληνες εφοπλιστές και στην αγορά πλοίων από «δεύτερο χέρι».
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Golden Destiny την περασμένη εβδομάδα αγοράστηκαν συνολικά 7 πλοία, τα οποία είναι τα εξής:

• Τα νεότευκτα φορτηγά (κατασκευής 2013) με σημαία Χονγκ Κονγκ TIGER TIAN και TIGER DI, χωρητικότητας 58.000 τόνων το καθένα, τα οποία αγοράστηκαν enbloc αντί 54 εκατομμυρίων δολαρίων. Πωλήθηκαν από εταιρεία της Σιγκαπούρης.

• Το κατασκευής 2011 με σημαία Νήσων Μάρσαλ φορτηγό MAJA, χωρητικότητας 56.733, το οποίο αγοράστηκε αντί 19,2 εκατομμυρίων δολαρίων. Πωλήθηκε από ελληνική εταιρεία.

• Το κατασκευής 2006 με σημαία Παναμά DYNA CRANE, χωρητικότητας 55.705 τόνων, το οποίο αγοράστηκε αντί 21 εκατομμυρίων δολαρίων. Πωλήθηκε από Ιάπωνες.

• Το κατασκευής 1998 με σημαία Λιβερίας φορτηγό NEW RAINBOW, χωρητικότητας 42.717 τόνων, το οποία αγοράστηκε αντί 11,2 εκατομμυρίων δολαρίων. Πωλήθηκε από Έλληνες. Και τέλος

• Το κατασκευής 1996 με σημαία Παναμά SUPER ADVENTURE, χωρητικότητας 28,630 τόνων, το οποίο αγοράστηκε αντί 7,8 εκατομμυρίων δολαρίων. Πωλήθηκε αππό εταιρεία της Σιγκαπούρης.

pireas2day.gr