Αναβαθμίζονται τα E-Class της Maersk κατά 1.300 teu

EUGEN_Maersk
Η Maersk Line πρόκειται να αναβαθμίσει τα 8 E-Class 15.550 teu πλοία της ώστε να μπορούν να μεταφέρουν 1.300 επιπλέον teu.

Η αύξηση του ύψους των χώρων διαμονής, του πηδαλιουχείου και των γεφυρών πρόσδεσης ώστε να χωράει ένα επιπλέον επίπεδο εμπορευματοκιβωτίων είναι μέρος μιας στρατηγικής ώστε να διπλασιαστεί η διάρκεια ζωής των 10χρονων πλοίων.

Επίσης, χρειάστηκαν εργασίες αποκατάστασης στα πλοία που είχαν κατασκευαστεί στο Όντενς, μιας και το Emma Maersk ήταν αρκετά τυχερό ώστε να μην βυθιστεί στην βόρεια είσοδο της διώρυγας του Σουέζ στις αρχές του 2013 όταν το κύτος του χτυπήθηκε από ελαττωματικό stern thruster.

Μετά το περιστατικό, η Maersk απαγόρευσε την χρήση stern thrusters στα πλοία τύπου Emma μέχρι να γίνουν τροποποιήσεις στον στόλο της.

Η αναβάθμιση, που περιλαμβάνει επίσης την τοποθέτηση νέου έλικα και νέας βολβοειδούς πλώρης ώστε να ανταπεξέρχεται στις χαμηλές ταχύτητες, πραγματοποιείται στο ναυπηγείο CSIC Qingdao Beihai στην Κίνα, το οποίο είχε αναλάβει την πλειοψηφία των παλαιότερων αναβαθμίσεων σε πλοία της Maersk Line.

Το πρώτο πλοίο E-Class που αναβαθμίστηκε ήταν το Eugen Maersk, το οποίο επανεντάχθηκε στην υπηρεσία AE1/Shogun Ασία-Βόρεια Ευρώπη της 2M.

Για πολλά χρόνια, τα πλοία E-Class ήταν τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς κοντέινερ, αν και όταν ξεκίνησε η χρήση του Emma Maersk τον Σεπτέμβριο του 2006, η Maersk Line ήταν κάπως μυστικοπαθής σχετικά με την μέγιστη χωρητικότητά του, δηλώνοντας ότι η ονομαστική χωρητικότητα του πλοίου ήταν 11.000 teu με μέγιστη εισαγωγή 13.460 teu.

Αλλά η παραγγελία 20 Triple-E πλοίων 18.340 teu εκ μέρους της εταιρίας το 2011, συνολικής αξίας 3,8 δις δολαρίων, ήταν μια πράξη που άλλαξε τους κανόνες του παιχνιδιού και ξεκίνησε την κούρσα κατασκευής ULCV πλοίων από τις επιχειρήσεις που δεν ήθελαν να βρεθούν σε μειονεκτική θέση.

Πέρυσι, η Maersk ανακοίνωσε ότι είχε παραγγείλει 11 (με επιλογή για άλλα 6) πλοία δεύτερης γενιάς Triple-E με χωρητικότητα 19.630 teu που πρόκειται να παραδοθούν το 2017-2018.

Προς το παρόν, φαίνεται ότι το μέγιστο της χωρητικότητας των ULCV έχει φτάσει περίπου στα 20.000 teu. Αυτό οφείλεται εν μέρει στην μείωση των τιμών καυσίμων, αλλά κυρίως στο γεγονός ότι αυτά τα πλοία-μεγαθήρια πρέπει να γεμίσουν εντελώς ώστε να δημιουργήσουν οικονομίες κλίμακας – κάτι που αποτελεί πρόκληση όχι μόνο για τις ίδιες τις μεταφορικές εταιρίες, αλλά και για τις επιχειρηματικές συμμαχίες τους.

Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, η διάθεση των μεταφορέων για την παραγγελία περισσότερων μεγάλων πλοίων έχει μειωθεί σημαντικά φέτος, καθώς αντιμετωπίζουν μακροχρόνια πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα και σημαντικές απώλειες.

Η απόφαση της Maersk για αναβάθμιση του E-Class στόλου δείχνει ότι η τωρινή σοδειά ULCV πλοίων ίσως χρειαστεί να περιμένει για κάποιο καιρό ακόμα. Η εταιρία έχει επενδύσει εκατομμύρια δολλάρια για την αναβάθμιση, όχι μόνο του δικού της στόλου, αλλά και τον πλοίων που έχει ναυλώσει μακροπρόθεσμα.