Έντονη ανησυχία σχετικά με τις υψηλές χρεώσεις της Κίνας για τις θαλάσσιες υπηρεσίες

Έντονες πιέσεις στον Κυριακό Μητσοτάκη να εκφράσει τις ανησυχίες του κατά την επίσκεψη στη Σαγκάη, για μια σειρά από δασμούς της Κίνας σε εισαγόμενα ανταλλακτικά αλλά και προμήθειες για τα πλοία τα οποία πλέουν στα λιμάνια της Κίνας.

Οι ανησυχίες για την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα ξεκίνησαν όταν ο ιταλικός νηογνώμονας RINA ανέφερε μία ανεπίσημη μετάφραση εγκυκλίου εκδοθείσας από τις κινεζικές αρχές που υποτίθεται ότι στάλθηκε σε λιμενικές αρχές.

Η εγκύκλιος αυτή, που προσδιορίζεται ως κανονισμός διαχείρισης (2019) 172 για τους προμηθευτές και των υπηρεσιών συντήρησης πλοίων – απαριθμεί περιορισμούς στην παροχή υπηρεσιών από επιχειρήσεις εκτός Κίνας σε πλοία που βρίσκονται σε κινεζικά ύδατα, συμπεριλαμβανομένης της απαγόρευσης της εγκατάστασης θυγατρικών ή τοπικών γραφείων στην Κίνα. Επιπλέον, προβλέπονται υψηλότεροι δασμοί για εισαγόμενο εξοπλισμό και ανταλλακτικά που προορίζονται για πλοία – ανεξάρτητα από το μητρώο τους – στα κινεζικά ύδατα και λιμάνια.

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα στα λιμάνια της Κίνας, σχετικά με την παροχή θαλάσσιων υπηρεσιών σε χιλιάδες πλοία κάθε χρόνο, είναι πολλά.

Επίσης το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο του Πειραιά ζήτησε την παρέμβαση του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της χώρας, καθώς και να επιδιώξει να τεθεί το θέμα κατά τη διάρκεια της επίσημης επίσκεψης του Έλληνα πρωθυπουργού στην Κίνα.

Επίσης, με επιστολή που στάλθηκε στον πρεσβευτή της Κίνας στην Ελλάδα εκφράστηκαν ανησυχίες για το θέμα αυτό. Η επιστολή αναφέρεται σε προβλήματα που θα επηρεάσουν τις επιχειρήσεις που συνεργάζονται με τις ναυτιλιακές εταιρείες που εξυπηρετούν τα ελληνικά πλοία στην Κίνα, προμηθεύοντας τα πάντα, από τα καινούργια ανταλλακτικά μέχρι τον εξοπλισμό επισκευής πλοίων.