Ανησυχία στην ITF σχετικά με τον επαναπατρισμό των ναυτικών που έχασαν τη ζωή τους μέσα στα πλοία

Αυξάνονται οι ανησυχίες εν μέσω συγκλονιστικών αποκαλύψεων ότι τα λιμάνια αρνούνται όλο και περισσότερο να επαναπατρίσουν τα άψυχα σώματα των νεκρών ναυτικών που έχασαν τη ζωή τους μέσα στο πλοίο, υπό το πρόσχημα των μέτρων για την πανδημία του COVID-19.

Σύμφωνα με τη Διεθνή Ομοσπονδία Εργαζομένων για τις Μεταφορές (ITF), κατά τη διάρκεια των τελευταίων 15 μηνών υπήρξαν τουλάχιστον δέκα περιπτώσεις όπου οι ναυτικοί πέθαναν από αιτίες που δεν σχετίζονται με τον Covid, και για τις οποίες δεν επιτρέπεται η αποβίβαση του σώματος του ναυτικού και ο επαναπατρισμός του.

«Αυτό έχει να κάνει περισσότερο με την ανικανότητα των κυβερνήσεων να φτιάξουν ένα σύστημα για τον επαναπατρισμό των σωμάτων, παρά για τη διαχείριση του κινδύνου Covid-19 για τους τοπικούς πληθυσμούς», λέει ο Fabrizio Barcellona, ​​συντονιστής του τμήματος ITF Seafarers.

«Η δυσκολία που αντιμετωπίζουν οι οικογένειες των ναυτικών στις προσπάθειές τους να επαναπατρίσουν τα σώματα των αγαπημένων τους είναι μια άμεση συνέπεια της πανδημίας. Η θλιβερή περίπτωση του MV Ital Libera είναι μόνο το πιο πρόσφατο παράδειγμα όπου οι οικογένειες στερούνται την επιστροφή αυτών των ναυτικών για τον τελευταίο αποχαιρετισμό », δήλωσε ο Barcellona.

Αυτή την εβδομάδα ήρθε στο φως της δημοσιότητας ακόμα ένα νέο θλιβερό περιστατικό σχετικά με τον ρουμάνο καπετάνιο του MV Vantage Wave, ο οποίος πέθανε από καρδιακή ανακοπή στις 19 Απριλίου και δυστυχώς έχουν απορριφθεί όλα τα αιτήματα επαναπατρισμού του σώματος του από πολλές χώρες, παρά το γεγονός ότι δεν έχει αμφισβητηθεί ότι τα αιτία του θανάτου του δεν σχετίζονται με τον COVID-19 . Το πλοίο προς το παρόν βρίσκεται «κολλημένο» στο αγκυροβόλιο του Guishan της Κίνας από τις 7 Μαΐου και παραμένει εν αναμονή οδηγιών για τον ελλιμενισμό του και την εκφόρτωση του.

Αυτά τα περιστατικά έρχονται να προστεθούν στην κρίση των αλλαγών πληρωμάτων που έχει προκληθεί από την πανδημία, η οποία εκτιμάται ότι συνεχίζει να επηρεάζει άμεσα περίπου 200.000 ναυτικούς σε ολόκληρο τον κόσμο.

Σύμφωνα με την ITF, η αποτυχία των κυβερνήσεων για τον επαναπατρισμό των σωμάτων των νεκρών ναυτικών αντικατοπτρίζει την ασέβεια απέναντι στους ναυτικούς καθ ‘όλη τη διάρκεια της πανδημίας.

«Αισθανόμαστε ότι η ασέβεια που δείχνεται στις οικογένειες των ναυτικών για τον επαναπατρισμό των νεκρών ναυτικών οφείλεται στην ίδια άγνοια που έδειξαν οι κυβερνήσεις του κόσμου που ήταν υπεύθυνες για τη δυστυχία και τα δεινά που προκλήθηκαν από την κρίση των αλλαγών των πληρωμάτων», δήλωσε ο Barcellona. «Λόγω των γενικών περιορισμών στα σύνορα των κυβερνήσεων που εμποδίζουν το πλήρωμα να ξεμπαρκάρει και να μπαρκάρει σε πλοία, 200.000 ναυτικοί παραμένουν παγιδευμένοι μέσα στα πλοία, αδυνατώντας να επιστρέψουν στο σπίτι τους με το πέρας των συμβάσεών τους».

«Πρέπει να θυμόμαστε ότι πρόκειται για ένα διεθνές εργατικό δυναμικό που αποτελείται από ναυτικούς από όλες τις εθνικότητες και τις θρησκείες. Φαίνεται σκληρό για τις κυβερνήσεις να αντιμετωπίζουν τις οικογένειες των ναυτικών με αυτόν τον τρόπο, αφού αυτές οι οικογένειες έχουν στερηθεί τους γιους και τις κόρες τους για να κάνουν αυτό το σημαντικό επάγγελμα. Οι οικογένειες των ναυτικών αξίζουν περισσότερο σεβασμό», πρόσθεσε.

Ωστόσο, σύμφωνα με το ITF, το πρόβλημα αφορά περισσότερο την ανοργάνωτη γραφειοκρατία παρά τη διαχείριση του κινδύνου COVID-19.

«Η Κίνα έχει πολλά να απαντήσει σε ό, τι αφορά την αμέλεια απέναντι στους ξένους ναυτικούς που εργάζονται κατά μήκος των ακτών τους. Η Κίνα εξακολουθεί να απαγορεύει τους ναυτικούς να βγαίνουν στην στεριά για ξεμπαρκαρουν και οι τοπικοί αξιωματούχοι εμποδίζουν όλο και περισσότερο τους άρρωστους και τους τους ναυτικούς που πεθαίνουν στο να νοσηλευτούν – σε άμεση παραβίαση της ηθικής ευθύνης της Κίνας ως κράτος», πρόσθεσε ο Barcellona.

«Έχουμε ακούσει αναφορές από την Κίνα ότι ένας λόγος για την ολοένα και πιο σκληρή πολιτική για την πρόσβαση των ναυτικών στα νοσοκομεία οφείλεται στο ότι τα τοπικά νοσοκομεία σε πολλές περιπτώσεις είναι υπέρπλήρεις λόγω των ανθρώπων οι οποίο νοσηλεύονται με Κορονοιό. Έτσι υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχουν διαθέσιμα κρεβάτια και οι ναυτικοί αφήνονται μα πεθάνουν μέσα στο καράβι», είπε.

Διαβάστε ακόμα