Επανέρχεται στην βουλή από τον ΣΥΡΙΖΑ το θέμα της απουσίας πλοηγών από κρουαζιερόπλοια και άλλες κατηγορίες πλοίων. Το εν λόγο θέμα επανήλθε στο προσκήνιο μετά την σύγκρουση του κρουαζιερόπλοιου «MAGΝIFICA».
Όπως είχαμε αναφέρει και στο e-nautilia,gr (δείτε το σχετικό θέμα εδώ) είναι απαράδεκτο να μπαίνουν τα πλοία στο λιμάνι του Πειραιά χωρίς πλοηγό. Φυσικά δεν αναφερόμαστε στα επιβατηγά (ποστάλια) που μπαινοβγαίνουν συνέχεια.
Τίποτα δεν δικαιολογεί την είσοδο στο λιμάνι χωρίς πλοηγό. Είτε μιλάμε για κακοκαιρία, είτε για απεργία των πλοηγών είτε για οτιδήποτε άλλο.
Όπως αναφέρει και το pireas2day.gr
«Την πρώτη φορά που είχε δημιουργηθεί το θέμα ήταν στην διάρκεια απεργίας των πλοηγών, κατά την οποία το Λιμεναρχείο επέτρεψε την είσοδο πλοίων χωρίς πλοηγό.
Τότε είχε κατατεθεί η πρώτη ερώτηση στην Βουλή, αλλά όπως επισημαίνει στην νεότερη ερώτησή του ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρής Δρίτσας «τα ερωτήματα που απευθύναμε στον κ. Υπουργό, όχι μόνο δεν βρήκαν απάντηση, αλλά μας παρέπεμψε στο άρθρο 17 του Ν. 3142/1955, καθώς και στον Κώδικα Δημόσιου Ναυτικού Δικαίου, αναφέροντας, ότι με βάση αυτή τη νομοθεσία είναι δυνατή «η μη πρόσληψη πλοηγού εξ αιτίας περιστατικού ανωτέρας βίας, για την ύπαρξη του οποίου αποφαίνεται ο προϊστάμενος της οικείας λιμενικής αρχής». Δεν αναφέρθηκε, βεβαίως, στο γεγονός ότι η πρώτη παράγραφος του άρθρου 17 του Ν. 3142/1955, ξεκινά με την υποχρεωτικότητα της πλοήγησης, όπου υπάρχει και λειτουργεί πλοηγικός σταθμός».
«Σε κάθε περίπτωση, η επίκληση λόγων ανωτέρας βίας, για το «σπάσιμο» της απεργίας, όχι μόνο είναι απαράδεκτη, αλλά και αβάσιμη, από τη στιγμή, μάλιστα, που είχε οριστεί προσωπικό ασφαλείας», υπογράμμισε ο κ. Δρίτσας. Και συνεχίζει αναφέροντας τα εξής:
«Ένα μήνα μετά τη (μη) απάντηση του κ. Υπουργού, το κρουαζιερόπλοιο «MAGNIFICA», κατά τον κατάπλου του στο λιμένα του Πειραιά στις 20 Νοεμβρίου, προσέκρουσε στον ερυθρό φανό του βόρειου λιμενοβραχίονα του κεντρικού λιμένα. Σύμφωνα με καταγγελία της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοηγών, εξαιτίας των δυσμενών καιρικών συνθηκών, ο Πλοίαρχος αποφάσισε να αρχίσει την προσέγγιση στο λιμάνι, χωρίς πλοηγό και να επιβιβάσει αυτόν, όταν θα το επέτρεπαν οι καιρικές συνθήκες. Όταν επιβιβάστηκε ο πλοηγός, σύμφωνα με την ίδια καταγγελία, το πλοίο ήταν σε κατεύθυνση πρόσκρουσης, η οποία, παρά τις προσπάθειες του πλοηγού, δεν κατέστη δυνατό να αποφευχθεί.
Οι ανωτέρω αναφερόμενες καταγγελίες, επιβεβαιώνουν την αναγκαιότητα της πλοήγησης για την αποφυγή ατυχημάτων, που θα έχουν σοβαρές επιπτώσεις για την ανθρώπινη ζωή και το περιβάλλον. Στο πλαίσιο αυτό, ανησυχία προκαλούν πληροφορίες που αναφέρουν, ότι η ηγεσία του Υπουργείου προτίθεται να προχωρήσει στην οριστική απαλλαγή τουριστικών πλοίων, από την υποχρεωτική πλοήγηση».
Έτσι, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ θέτει τα εξής ερωτήματα προς τον υπουργό Ναυτιλίας:
1. Επιβεβαιώνει τις καταγγελίες της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοηγών, ότι στις 20 Νοεμβρίου ο Πλοίαρχος του κρουαζιερόπλοιου «MAGΝIFICA», επιχείρησε να προσεγγίσει το λιμάνι, παρά το γεγονός, ότι δεν είχε επιβιβαστεί από την αρχή της διαδικασίας πλοηγός, με αποτέλεσμα να συμβεί το προαναφερόμενο περιστατικό; Σε ποιές ενέργειες έχει προβεί, προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συγκεκριμένου περιστατικού και ποιά τα αποτελέσματα της διερεύνησης;
2. Διαψεύδει ή επιβεβαιώνει την ύπαρξη σχεδίου οριστικής απαλλαγής τουριστικών πλοίων, μεταξύ των οποίων και κρουαζιερόπλοιων, από την υποχρεωτική πλοήγηση;
3. Με δεδομένα τα προαναφερθέντα ατυχή περιστατικά και τους κινδύνους πρόκλησης ατυχήματος, προτίθεται να λάβει όλα τα απαιτούμενα μέτρα, ώστε να μην επιτραπεί ποτέ ξανά η προσέγγιση σε ελληνικά λιμάνια, πλοίων υπόχρεων σε πλοήγηση, χωρίς την επιβίβαση πλοηγού;»
Ελπίζουμε να σταματήσουμε να συμπεριφερόμαστε σαν τριτοκοσμική χώρα. Αν και νομίζω ότι ούτε σε τριτοκοσμική χώρα δεν μπορεί να μπει πλοίο σε λιμάνι χωρίς πλοηγό. Τουλάχιστον εμείς στα ποντοπόρα δεν έχουμε συναντήσει κάτι τέτοιο σε κανένα λιμάνι του κόσμου…
e-Nautilia.gr