Απλήρωτοι ναυτικοί τσακώθηκαν για ένα κουτάκι καφέ

New_Imperial_StarO Ουκρανός καπετάνιος Valery Lyzhyn, 63 ετών, και δύο Κινέζοι μέλη του πληρώματος του New Imperial Star συνελήφθησαν στις 28 Απριλίου, γιατί φέρονται να εμπλέκονται σε μια συμπλοκή για ένα κουτάκι καφέ. Ο Lyzhyn υπέστη τραυματισμούς στο κεφάλι του, όπως κι ο βοηθός μάγειρα, που μπλέχτηκε στο τσακωμό μαζί με έναν ακόμα ναυτικό.

Αφού δέχτηκαν νοσηλεία στο Eastern Hospital, τέθηκαν υπό κράτηση για να ανακριθούν από τις αστυνομικές αρχές. Ο καπετάνιος ο οποίος βρίσκεται επί του πλοίου από τον περασμένο Αύγουστο, συνελήφθη για επίθεση κατά τη διάρκεια του μεσημεριανού μαζί με ένα 19χρονο Κινέζο βοηθό μάγειρα κουζίνας και έναν 24χρονο μέλος του πληρώματος, όταν μια νέα προμήθεια τροφίμων, συμπεριλαμβανομένων έξι συσκευασιών καφέ, απεστάλη στο πλοίο από τον ιδιοκτήτη.

Κανονικά τέσσερα κουτιά του καφέ παρέχονται μόνο στο πλήρωμα ουκρανικής καταγωγής, και ένα για τους υπηκόους Μιανμάρ και Κίνας αντίστοιχα. Τα πνεύματα έχουν οξυνθεί επί του πλοίου-καζίνου όπου 46 μέλη του πληρώματος – από τους οποίους 20 ήταν από την Ουκρανία, 18 από τη Μιανμάρ και οκτώ από την Κίνα – βρίσκονται σε κατάσταση αναμονής μισό χρόνο αφότου το πλοίο τους δεν πέρασε τους ελέγχους των επιθεωρητών.

Αντιμέτωποι με απλήρωτους μισθούς έξι μηνών και μη σταθερό εφοδιασμό με τρόφιμα, το πλήρωμα είχε γίνει ανυπόμονο και νευρικό, με το παραμικρό περιστατικό να γίνεται αφορμή για καυγά υπό άθλιες συνθήκες διαβίωσης. Ο ιδιοκτήτης του πλοίου, Arising International Holdings Limited ενδεχομένως θα εξετάσει να θέσει σε διαθεσιμότητα τον Valeriy Lyzhyn και να αναζητήσει άλλον αντικαταστάτη όσο πιο γρήγορα μπορέσει.

Δεδομένου ότι τα περισσότερα από τα μέλη του πληρώματος έχουν κινηθεί δικαστικώς εναντίον του ιδιοκτήτη για τα δεδουλευμένα τους, ο ιδιοκτήτης επιζητεί επενδυτές για να αποφύγει την δημοπράτηση του πλοίου από ναυτικό δικαστήριο της πόλης. Το πλήρωμα εκτιμά ότι η δικαστική διαμάχη μπορεί να διαρκέσει άλλους έξι μήνες.

Στο πλοίο έχει επιβληθεί απαγόρευση απόπλου και βρίσκεται ένα μίλι μακριά από το Kai Tak Cruise Terminal από το Νοέμβριο του 2015, μετά την αποτυχία του στις επιθεωρήσεις ασφαλείας που διενεργήθηκαν από ντόπιους αξιωματικούς. Ο πλοιοκτήτης κατηγορείται ότι χρωστά μισθούς έξι μηνών στο πλήρωμα, αξίας 1.300 ως 6500 δολάρια μηνιαίως, με το συνολικό ποσό να εκτιμάται ότι φθάνει τα 3 εκατομμύρια δολάρια Hong Kong.