Αποκαλυπτική η ετήσια έκθεση της Π.Ε.Π.Ε.Ν, για τα προβλήματα στα ελληνικά λιμάνια!

– Καθυστερεί η αποκατάσταση των φθορών.
– Επιτακτική η ανάγκη να τοποθετηθούν προσκρουστήρες, σε όλα τα λιμάνια!

Τα διαχρονικά καθημερινά προβλήματα που αντιμετωπίζουν και καταγράφουν οι πλοίαρχοι στα λιμάνια όλης της Ελλάδας αναδεικνύονται μέσα από τη λεπτομερή καταγραφή τους, στην έκθεση/αναφορά που καταθέτει κάθε χρόνο στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και για λογαριασμό της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού, ο Πρόεδρός της, Cpt. Μανώλης Τσικαλάκης.

Η έκθεση βασίζεται στις παρατηρήσεις που καταθέτουν οι πλοίαρχοι, μέλη της Ένωσης, μέσα από την καθημερινή τους τριβή με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε λιμανιού.

Η πλήρης έκθεση/αναφορά κατατέθηκε ήδη στο Υ.ΝΑ.Ν.Π και θα δημοσιευτεί πλήρης στο επίσημο site της Π.Ε.Π.Ε.Ν (pepen.gr), αμέσως μετά την επικαιροποίησή της από την αρμόδια υπηρεσία.

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ:

ΑΓ. ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ
– Τοποθέτηση αναλάμποντος σημαντήρα στο Νότιο άκρο της εισόδου.

– Εκβάθυνση λιμενολεκάνης, ειδικά προς το Ν.Α. τμήμα της (ΔΕΗ) και οριοθέτηση αβαθών.

– Τοποθέτηση προσκρουστήρων στη γωνία του Δ. ακρομολίου.

– Κατασκευή νέων θέσεων πρυμνοδέτησης πλοίων στο άκρο του λιμενοβραχίονα με Ν.Δ και Δ.Β.Δ. κατεύθυνση, ώστε τα πλοία να μην εισέρχονται στο εσωτερικό μέρος με δυσμενείς καιρικές συνθήκες.

ΑΓΚΙΣΤΡΙ (Μεγαλοχώρι)
– Επιμήκυνση προβλήτας

– Εκβάθυνση αβαθών, Όρμου Μανδράκι, προς Α.Ν.Α.. προσέγγιση υδροπτερύγων.

AΓΚΙΣΤΡΙ (Σκάλα)
– Προέκταση κρηπιδώματος, τουλάχιστον 50 μ. και διαπλάτυνση στα 50 μ. για την πρυμνοδέτηση ή πλαγιοδέτηση των πλοίων.

– Εκβάθυνση κατά μήκος της προβλήτας – αίθουσα αναμονής- χώροι υγιεινής.

-Τοποθέτηση προσκρουστήρων.

ΑΙΓΙΝΑ
– Κατασκευή λιμενοβραχίονα για προστασία από Δ-Ν.Δ. ανέμους.

– Εκβάθυνση λιμενολεκάνης.

– Καθαρισμός εισόδου από υπάρχοντες υφάλους ή σήμανση αυτών.

– Απαιτείται νέα χαρτογράφηση, τα βυθίσματα δεν ανταποκρίνονται σε αρκετά σημεία της λιμενολεκάνης.

– Λείπουν δέστρες (μπίντες) και οι προσκρουστήρες που υπάρχουν είναι ελαστικά αυτοκινήτων.

– Να ενισχυθεί η φωτοβολία του φανού της προβλήτας (χάνεται στα φώτα της πόλης).

– Επισκευή στις ράμπες, υπάρχουν στρεβλωμένες προεξέχουσες μεταλλικές ράγες.

ΑΛΟΝΝΗΣΟΣ
– Επικίνδυνη πρυμνοδέτηση στην εξωτερική προβλήτα, λόγω γειτνίασης με τα βράχια του λιμενοβραχίονα.

– Εκβάθυνση εσωτερικής λιμενολεκάνης.

– Τοποθέτηση προσκρουστήρων στη Νότια εσωτερικά και στη Ν.Δ. θέση πρυμνοδέτησης.

ΑΜΟΡΓΟΣ (ΑΙΓΙΑΛΗ)
– Εξέχουν οι ράγες με αποτέλεσμα ο καταπέλτης να γλιστράει.

– Το πλάτος της προβλήτας είναι στενό και ο καταπέλτης απέχει 2 μέτρα αριστερά από τις δέστρες.

– Δεν υπάρχει δυνατότητα ασφαλούς πρόσδεσης.

– Με δυτικούς καιρούς που έχει μεγάλη ρεστιά και με ολισθηρότητα από τις ράγες. Με τη μικρή απόσταση από τις δέστρες είναι άκρως επικίνδυνο να χτυπήσει ο καταπέλτης πάνω στις μπίντες και να προκληθεί σοβαρή ζημιά.

– Επισκευή προβλήτας με άσφαλτο – τσιμέντο (τα σίδερα της κατασκευής προεξέχουν και δημιουργούν προβλήματα – ζημιές στους καταπέλτες).

– Τοποθέτηση προσκρουστήρων.

ΑΜΟΡΓΟΣ (ΚΑΤΑΠΟΛΑ)
– Εξέχουν οι ράγες με αποτέλεσμα ο καταπέλτης να γλιστράει. Επιπλέον υπάρχει κίνδυνος ζημιάς σε περίπτωση σκαλώματος καταπέλτη ή νύχι καταπέλτη σε κάποια από τις ράγες.

– Επισκευή προβλήτας από τα εξέχοντα σίδερα.

ΑΝΑΦΗ
– Χρήζει άμεσης βυθοκόρησης και εκβάθυνσης, άκρως επισφαλής και επικίνδυνη η προσέγγιση και η ασφαλής πρόσδεση του πλοίου όταν επικρατεί υψηλή αποθαλασσιά και κυματισμός.

– Δεν είναι προστατευμένη η προβλήτα από τους εξωτερικούς κυματισμούς, με αποτέλεσμα την υπερπήδησή της.

ΑΝΔΡΟΣ
– Τοποθέτηση/Επισκευή προσκρουστήρων.

– Εκβάθυνση απαιτείται σε όλη τη λιμενολεκάνη, (λόγω του περιορισμένου βυθίσματος και του λασπώδους βυθού, δημιουργούνται προβλήματα στις αναρροφήσεις των πλοίων κατά την διάρκεια χειρισμών, επίσης αδυναμία ασφαλούς πόντισης άγκυρας, λόγω συχνής χρήσης του βυθού.

– Φωτοσήμανση του ύφαλου «Βουβή» και της βραχονησίδας «Τουρλίτης».

– Ενίσχυση φωτοβολίας του πράσινου φανού του λιμενοβραχίονα.

– Μετατροπή του βραχώδη λιμενοβραχίονα, σε προβλήτα.

ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ
– Από τα πλέον δύσκολα/ προβληματικά λιμάνια λόγω μικρού εύρους λιμενολεκάνης και μη προστασίας από Β.Α. ανέμους.

– Χρειάζεται φωτοσήμανση εισόδου και φωτισμό στην προβλήτα.

– Εκβάθυνση λιμενολεκάνης.

– Κατασκευή μεγαλύτερης προβλήτας, με καλύτερο προσανατολισμό, (καθετότητα προς Β.) και τοποθέτηση μπιντών.

ΑΝΤΙΡΡΙΟ
– Κατασκευή καινούργιου κρηπιδώματος στη Δυτική προβλήτα (θέση χωριό), μαζί με δέστρες, για την ασφαλή πρόσδεση των πλοίων. Ένα μικρό κομμάτι της προβλήτας είναι ήδη υπό κατασκευή.

– Να γίνει καθαρισμός των φερτών υλικών (λάσπη) του πυθμένα, κατά το μήκος της προβλήτας.

ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑ
– Καμένος ο λευκός Φανός στο Ακρ. Πούντα.

ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ
– Δημιουργία 2ης πλάστιγγας για το ζυγολόγιο των φορτηγών αυτοκινήτων.

– Αύξηση των μέτρων ασφαλείας εντός του λιμένος σε σχέση με την πρόσβαση λαθρομεταναστών.

– Εκβάθυνση του Διαύλου, ειδικά μετά το Δεύτερο ζευγάρι Φωτοσημαντήρων, κατά τη είσοδο έως το πέρας αυτού. Επίσης στην προβλήτα Νο16 και γύρω στα 30 έως 40 μέτρα από προβλήτες 10,11,12.

– Βελτίωση του φωτισμού λιμένος κατά τη διάρκεια της νύχτας.

– Δημιουργία διάβασης πεζών, εντός του λιμένα.

– Δημιουργία σήμανση ή οδηγίες προσέγγισης προς τον επιβατικό σταθμό. Επίσης, στις υπερυψωμένες ράμπες δεν υπάρχει κίτρινη σήμανση στα άκρα με αποτέλεσμα τα Ι.Χ. αυτοκίνητα, να μην αντιλαμβάνονται το κενό και να πέφτουν από το ύψος της ράμπας.

– Στη θέση Νο16 έχει συγκεντρωθεί μεγάλος όγκος χώματος, με αποτέλεσμα κατά την πρυμνοπλαγιοδέτηση με την αριστερή πλευρά, να υπάρχει πιθανότητα επαφής με το μπαζωμένο σημείο.

– Προτείνεται η επέκταση της κεκλιμένης ράμπας στη θέση Νο 7 του λιμανιού, κατά 10 μέτρα προς τα αριστερά, προκειμένου να στηρίζεται σωστά όλο το πλάτος των καταπελτών των πλοίων.

– Ελλιπής φωτισμός του λιμένα.

ΗΡΑΚΛΕΙΑ
– Η ανεμογεννήτρια (που είναι εκτός λειτουργίας εξαρχής) δεξιά κατά την είσοδο του πλοίου δυσκολεύει τη μανούβρα.

ΗΡΑΚΛΕΙΟ
– Η ράμπα φόρτωσης Νο 2 Δ, χρήζει επισκευής, έχει υποστεί εκτεταμένη καθίζηση.

– Ο κόκκινος φανός εισόδου είναι ιδιαίτερα χαμηλής έντασης.

– Προβλήτα Νο 2 Δυτικά. Αντικατάσταση ελαστικών προσκρουστήρων και τοποθέτηση επιπλέον για πλαγιοδέτηση.

– Επισκευή ράμπας Μινωικών Γραμμών, καθώς υπάρχουν στρεβλωμένες προεξέχουσες μεταλλικές ράγες.

– Θέση Νο 1 Ανατολικά, Τοποθέτηση προσκρουστήρων.

ΙΘΑΚΗ (Πισαετός)
– Απομάκρυνση των καλωδίων της ΔΕΔΔΗΕ που βρίσκονται στον πυθμένα πλησίον του λιμένα και καθιστούν την αγκυροβολία απαγορευτική.

– Δημιουργία μίας πρόσθετης θέσης πρόσδεσης στο Βόρειο τμήμα.

ΙΘΑΚΗ (Φρίκες)
– Τοποθέτηση της αριστερής μπίντας στην προβλήτα.

ΙΚΑΡΙΑ (Άγιος Κήρυκος)
– Εκβάθυνση και διαπλάτυνση της μικρής προβλήτας, ώστε να είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθεί εναλλακτικά για ασφαλή πρόσδεση, σε περίπτωση δυσμενών καιρικών συνθηκών.

ΙΚΑΡΙΑ (Εύδηλος)
– Χρήζει άμεσης επισκευής το κατεστραμμένο τμήμα της προβλήτας.

– Υπάρχουν προσχώσεις και αβαθή στη θέση της νέας προβλήτας, που καθιστούν αδύνατη τη χρήση του από τα πλοία. Επίσης, δυσχεραίνονται οι χειρισμοί κατά την έξοδο από το λιμάνι.

(Φούρνοι)
– Λόγω των έργων δημιουργίας νέας προβλήτας υπάρχει περιορισμός χώρου και αύξηση επικινδυνότητας για την ασφαλή πρόσδεση του πλοίου στην παλαιά προβλήτα.

– Κατά τη διάρκεια παραβολής του πλοίου, παρατηρείται συνεχώς να βρίσκονται ελλιμενισμένα Βόρεια και Νότια της προβλήτας μικρά αλιευτικά/τουριστικά/αναψυχής σκάφη, που δυσχεραίνουν τις κινήσεις των πλοίων, για ασφαλή πρόσδεσή του, θέτοντάς τα και αυτά σε κίνδυνο, ιδίως σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες από τα απόνερα του πλοίου.

ΙΟΣ
– Επέκταση και διαπλάτυνση της προβλήτας.

– Εκβάθυνση περιοχής προς Β.Α.

– Τοποθέτηση σημαντήρων οριοθέτησης περιοχής λουομένων.

ΚΑΒΑΛΑ
– Τοποθέτηση προσκρουστήρων.

ΚΑΛΥΜΝΟΣ
– Επιδιόρθωση επιφάνειας πέδησης του καταπέλτη, σε όλο το μήκος της προβλήτας.

– Δεν είναι επαρκής ο φωτισμός και χρειάζεται να φτάσεις δίπλα για να δεις το ακρομώλιο.

– Η δεξιά μπίντα είναι ξεκολλημένη.

ΚΑΡΠΑΘΟΣ (Πηγάδια)
– Ανύπαρκτος φωτισμός της προβλήτας, με αποτέλεσμα να μην διακρίνεται η θέση του σε σχέση με τα φώτα της πόλης.

– Φωτοσήμανση ανατολικής άκρης βραχονησίδες Δεσποτικού.

– Μη προστατευμένο από εξωτερικούς κυματισμούς και αποθαλασσιάς με Βόρειους, Βορειοανατολικούς, Ανατολικούς άνεμους, με αποτέλεσμα την υψηλή υπερπήδηση.

– Βασικό πρόβλημα η έλλειψη του χερσαίου χώρου του λιμένος και ιδιαίτερα κατά τη θερινή περίοδο.

– Επιδιόρθωση επιφάνειας πέδησης του καταπέλτη, σε όλο το μήκος της προβλήτας.

– Απουσία προσκρουστήρων.

ΚΑΡΠΑΘΟΣ (Διαφάνι)
– Μη προστατευμένο από εξωτερικούς κυματισμούς και αποθαλασσιάς, με Βόρειους, Βορειοανατολικούς, Ανατολικούς άνεμους ,με αποτέλεσμα την υψηλή υπερπήδηση.

– Μικρό πλάτος προβλήτας για την ασφαλή πρόσδεση του πλοίου, ιδιαίτερα με Δυτικούς, Βορειοδυτικούς άνεμους.

– Τοποθέτηση σημαντήρων των αβαθή που βρίσκονται (Α) της προβλήτας.

ΚΑΣΟΣ
– Επιδιόρθωση επιφάνειας πέδησης του καταπέλτη σε όλο το μήκος της προβλήτας.

– Τοποθέτηση σημαντήρα στον λιμενοβραχίονα.

– Απουσία προσκρουστήρων.

– Απομάκρυνση καδενών Ε/Γ-Ο/Γ ΠΡΕΒΕΛΗΣ.

– Τοποθέτηση ερυθρού φανού στην αριστερή πλευρά της εισόδου του λιμανιού.

– Ανεπαρκής επιφάνειας λιμενολεκάνης για ελιγμούς και ασφαλή ανακοπή πορείας του πλοίου έως τα κρηπιδώματα.

– Άκρως επισφαλής και επικίνδυνη η προσέγγιση και η ασφαλής πρόσδεση του πλοίου με Νότιους και Νοτιοανατολικούς άνεμους.

– Έχει παρατηρηθεί καθίζηση στο ανατολικό τμήμα της προβλήτας.

KΑΣΤΕΛΙ ΚΙΣΣΑΜΟΥ
– Απαιτείται εκβάθυνση της λιμενολεκάνης.

ΚΑΣΤΕΛΟΡΙΖΟ
– Δημιουργία νέας προβλήτας, εξωτερικά της λιμενολεκάνης.

– Τοποθέτηση/επισκευή προσκρουστήρων.

– Διαπλάτυνση της προβλήτας.

ΚΕΡΚΥΡΑ
– Στο εξωτερικό κρηπίδωμα, όπου και προσδένουν τα πλοία, χρειάζεται να δημιουργηθεί άλλη μια υπερυψωμένη ράμπα για χρήση από τα μεγάλα πλοία, ώστε να μπορούν να πέφτουν ταυτόχρονα δυο πλοία, καθώς η νορμάλ ράμπα δεν εξυπηρετεί το ύψος των καταπελτών μας.

– Δημιουργία μιας ακόμη κεκλιμένης ράμπας κατά το διάμηκες της νέας προέκτασης που κατασκευάστηκε στον εξωτερικό νέο λιμένα, περί των 30 μέτρων, σε αναλογία με τις διαστάσεις των πλοίων, έτσι ώστε να υπάρχει και άλλη επιλογή πρόσδεσης με ασφάλεια κατά τους θερινούς μήνες όπου αυξάνονται οι προσεγγίσεις.

ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑ (Αργοστόλι)
– Τοποθέτηση προσκρουστήρων στο εμπορικό λιμάνι.

– Να επισκευαστούν οι ράμπες πορθμείων καθώς υπάρχουν στρεβλωμένες προεξέχουσες μεταλλικές ράγες.

ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑ (Ληξούρι)
– Τοποθέτηση προσκρουστήρων.

ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑ (Σάμη)
– Ενίσχυση του υφιστάμενου ηλεκτροφωτισμού με περισσότερα σημεία ώστε να περιλαμβάνει όλο το μήκος και πλάτος του προβλήτα, από τον ερυθρό φανό του δυτικού άκρου του λιμένα μέχρι το Λιμεναρχείο.

– Απαιτείται σχετική παρέμβαση ως προς την ομαλοποίηση του οδοστρώματος και της επίστρωσης, αφαίρεση των υφιστάμενων κιγκλιδωμάτων περισσότερα από τα οποία δεν είναι καν στερεωμένα και ενίσχυση και επανασχεδιασμός της σήμανσης και διαγράμμισης για τα οχήματα.

– Απαιτείται ο ισχυρός ηλεκτροφωτισμός του σημείου, η δημιουργία πρόσβασης από το τοιχίο και όχι από την υφιστάμενη δίοδο (δημιουργία μικρού ανοίγματος).

– Δημιουργία προστατευτικού κιγκλιδώματος ή άλλου μέσου προστασίας καθώς και επίστρωση του δαπέδου με κάποιο αντιολισθητικό υλικό.

– Ανάγκη τοποθέτησης ελαστικών προσκρουστήρων (fenders) επί του συνόλου του κρηπιδώματος.

– Επειδή υπάρχει ελλιπής σήμανση των ορίων του κρηπιδώματος για τα οχήματα κατά την διάρκεια της νύκτας είναι πολύ δύσκολο για όλους και ιδιαίτερα τους οδηγούς των οχημάτων να διακρίνουν την άκρη του προβλήτα από την θάλασσα ιδιαίτερα δε όταν επικρατούν δυσμενείς καιρικές συνθήκες όπου λιμάνι και θάλασσα φαίνονται σαν ένα. Αναγκαία είναι η τοποθέτηση σήμανσης και ειδικών ανακλαστήρων οδοστρώματος είναι κάποιες λύσεις για να αποτραπεί αυτό το ενδεχόμενο.

ΚΙΜΩΛΟΣ
– Απαραίτητη η φωτοσήμανση βραχονησίδων ΡΕΥΜΑΤΟΝΗΣΙΑ.

– Επέκταση προβλήτα προς Α.

– Κατασκευή λιμενοβραχίονα για προστασία από Ν. – Ν.Α. ανέμους.

ΚΟΥΦΟΝΗΣΙ
– Άμεση εκβάθυνση λιμενολεκάνης, καθώς το πλοίο δυσκολεύεται στους ελιγμούς του.

– Επέκταση προβλήτα στο ύψος του χερσαίου χώρου ώστε να αυξηθεί ο χώρος.

– Βελτίωση φωτισμού του λιμένα, που είναι σχεδόν ανύπαρκτος.

– Τοποθέτηση προσκρουστήρων.

– Προέκταση προβλήτας προς Νοτιοανατολικά έτσι ώστε να δημιουργηθεί νέα θέση πρόσδεσης με Βορειοανατολικό προσανατολισμό.

ΚΥΘΗΡΑ (Διακόφτης)
– Εκβάθυνση

– Προσκρουστήρες.

– Προβληματική η αγκυροβολία, λόγω της ποιότητας του βυθού (πετρώδης). – Να δημιουργηθεί θέση πρυμνοπλαγιοδέτησης (L), για ασφαλή παραμονή των πλοίων.

– Κατασκευή χώρων υγιεινής και αίθουσα αναμονής.

ΚΥΘΝΟΣ
– Φωτοσήμανση βραχονησίδας ΜΕΡΙΧΑΣ.

– Προστασία της νέας προβλήτας από λιμενοβραχίονα (Δ.-Ν.Δ. άνεμοι).

– Επισκευή προσκρουστήρων

– Εκβάθυνση εσωτερικού λιμένα.

ΚΥΛΛΗΝΗ
– Δημιουργία ράμπας φορτοεκφόρτωσης, καθ’ όλο το πλάτος του λιμένα και όχι με την υφιστάμενη μορφή με την οποία υπάρχουν μόνο τέσσερις υπερυψωμένες και οριακού για τα περισσότερα πλοία πλάτους, καθώς και μεταφορά των δεστρών από την άκρη του κρηπιδώματος προς το εσωτερικό του λιμένα.

ΚΩΣ
– Δεν είναι επαρκής ο φωτισμός και χρειάζεται να φτάσεις δίπλα για να δεις το ακρομώλιο.

– Μέχρι τη ολοκλήρωση των έργων να δοθεί προς χρήση η μπίντα Ανατολικά.

ΛΑΥΡΙΟ
– Ενίσχυση φωτοβολίας φανών εισόδου.

ΛΗΜΝΟΣ (Μύρινα)
– Επιμήκυνση Δ. μόλου για πρυμνοπλαγιοδέτηση πλοίων.

– Λειτουργία και διαμόρφωση χερσαίας ζώνης παλιάς θέσης πρυμνοδέτησης σε επικράτηση δυνατών Β. ανέμων.

ΛΕΙΨΟΙ
– Τοποθέτηση/επισκευή προσκρουστήρων.

– Εκβάθυνση πέριξ της προβλήτας.

– Φωτοσήμανση αβαθών περιοχών.

ΛΕΡΟΣ (Λακκί)
– Επιδιόρθωση επιφάνειας πέδησης, σε όλο το μήκος της προβλήτας.

– Αλλαγή φωτεινότητας τσαμαδούρας, απέναντι από πολεμικά.

ΜΕΓΙΣΤΗ
– Απουσία προσκρουστήρων.

– Πολύ μικρή απόσταση στις μπίντες δεσίματος.

ΜΗΛΟΣ
– Έλλειψη Φωτοσήμανσης προβλήτας.

– Ανεπαρκής φωτισμός προβλήτας, με αποτέλεσμα να μην διακρίνεται η θέση του σε σχέση με τα φώτα της πόλης.

– Ύπαρξη σκαφών & τουριστικών πλοίων, που εμποδίζουν την προσέγγιση κατά τη θερινή περίοδο.

– Επέκταση προβλήτας, για την ταυτόχρονη εξυπηρέτηση, τουλάχιστον 3 πλοίων.

– Δημιουργία θέσεως (L) πρυμνοπλαγιοδέτησης.

– Τοποθέτηση προσκρουστήρων

ΜΥΚΟΝΟΣ (νέο λιμάνι)
– Αντικατάσταση/τοποθέτηση, όπου χρειάζεται, προσκρουστήρων fender -λάστιχα.

– Αποκατάσταση και συντήρηση προβλήτας Νο 6. Επίσης, συντήρηση όλων των προβλητών (έχουν καταστραφεί οι ράγες και το τσιμέντο).

– Τοποθέτηση μπίντας (δέστρας), νότια του κόκκινου φανού, ανάμεσα στις προβλήτες Νο 6 – Νο 7.

ΝΑΞΟΣ
– Τα τουριστικά σκάφη που δραστηριοποιούνται στην είσοδο, έξοδο και αγκυροβόλιο του λιμένα κινούνται χωρίς έλεγχο με αποτέλεσμα να επηρεάζουν την ομαλή λειτουργία κατά την είσοδο – έξοδο – χειρισμούς πρόσδεσης των πλοίων.

– Υπάρχει έλλειψη μπαλονιών πρόσκρουσης (Fender).

– Εκβάθυνση περιοχής πέριξ θέσεων 3 – 4 – 5, μέχρι την είσοδο της μαρίνας.

– Τοποθέτηση/επισκευή προσκρουστήρων.

– Διαπλάτυνση/επιμήκυνση προβλήτας, για την υποδοχή μεγαλύτερου πλοίου.

– Φωτοσήμανση υφάλου ΦΡΟΥΡΟΣ, έξωθεν του λιμένος.

– Αύξηση της εμβέλειας του φανού ΑΜΑΡΙΔΕΣ.

– Ανύψωση εστίας κόκκινου φανού κυματοθραύστη καθώς τις βραδινές ώρες είναι δυσδιάκριτος, λόγω ταύτισής του με τα φώτα της πόλης ή αύξηση της φωτοβολίας του.

ΝΕΑΠΟΛΗ
– Απαιτείται άμεση εκβάθυνση λιμενολεκάνης και επέκταση προβλήτας, με δημιουργία προβλήτας προς Ν.Δ. κατεύθυνση.

– Δεν υπάρχουν προσκρουστήρες.

ΝΙΣΥΡΟΣ
– Απουσία προσκρουστήρων.

– Επιδιόρθωση πέδησης, σε όλο το μήκος της προβλήτας.

ΠΑΡΟΣ
– Στην προβλήτα στη Νο 2 θέση, εξέχουν οι ράγες, με αποτέλεσμα ο καταπέλτης να γλιστράει. Επιπλέον υπάρχει κίνδυνος ζημιάς σε περίπτωση σκαλώματος καταπέλτη ή νύχι καταπέλτη σε κάποια από τις ράγες.

– Τα τουριστικά σκάφη που δραστηριοποιούνται στην είσοδο/έξοδο και αγκυροβόλιο του λιμένα, κινούνται χωρίς έλεγχο, με αποτέλεσμα να επηρεάζουν την ομαλή λειτουργία κατά την είσοδο/έξοδο/χειρισμούς πρόσδεσης των πλοίων.

– Υπάρχει έλλειψη μπαλονιών πρόσκρουσης (Fender).

– Εκβάθυνση πέριξ θέσεων Νο 4 (γαρμπής) έως Νο 8.

– Διάλυση υφάλου «Σπίθα» και απόσυρση της σημαδούρας.

– Οι μπίντες μεταξύ των θέσεων 6 έως 8 να γίνουν χωνευτές ώστε τα πλοία να μπορούν να προσδένουν και συγχρόνως να γίνεται χρήση όλων των καταπελτών των μεγάλων πλοίων.

ΠΑΤΡΑ – Στη θέση C.
– Λείπει το τελευταίο μπαλόνι στο πλευρικό κρηπίδωμα εδώ και τουλάχιστόν 2 χρόνια.

– Όταν φορτώνουν πολλά πλοία ταυτόχρονα, κάτι το οποίο είναι σύνηθες τις απογευματινές ώρες, το λιμάνι μπουκώνει από τα φορτηγά και υπάρχουν καθυστερήσεις στις αναχωρήσεις των πλοίων. Σε αυτές τις περιπτώσεις να λειτουργούν όλες οι πύλες και η δεύτερη πλάστιγγα που είναι εντός λιμένος. Επίσης να ρυθμιστούν από τις Λιμενικές Αρχές και τον ΟΛΠΑ οι ώρες φορτοεκφόρτωσης των πλοίων RO/RO να μην συμπίπτουν με τις ώρες που φορτοεκφορτώνουν τα επιβατηγά πλοία.

– Αύξηση των μέτρων ασφαλείας εντός του λιμένος σε σχέση με την πρόσβαση λαθρομεταναστών οι οποίοι χωρίς την απαραίτητη φύλαξη εισέρχονται εντός του λιμένος επιδιώκοντας την παράνομη είσοδό τους στα πλοία μέσω των φορτηγών αυτοκινήτων κατά τη παραμονή αυτών στις προβλήτες σε διάφορα σημεία της καρότσας τους. (Λιμάνι Πατρών είναι πιστοποιημένο συμφώνως απαιτήσεων ISPS).

ΠΑΤΡΑ- Στη θέση Ε.
– Είναι πολύ δύσκολη η φορτοεκφόρτωση καθώς ο χερσαίος χώρος είναι πολύ στενός αφού μεγάλο μέρος του έχει ενοικιαστεί σε κάποια εταιρεία ως παρκινγκ ασυνόδευτων οχημάτων κι επίσης έχει τοποθετηθεί φράχτης κοντά στην πρύμνη (που έχει μάλλον ως σκοπό να αποκλειστεί τελωνειακά η θέση αν χρειαστεί) που αφήνει ελεύθερη την πρόσβαση σε ένα όχημα με το ζόρι να περνά.

– Εντός του λιμένα δεν υπάρχει διάβαση για τους πεζούς (μονοπάτι), ούτε και διάδρομος να οδηγεί στον επιβατικό σταθμό.

– Ορισμένοι προσκρουστήρες χρήζουν άμεσης αντικατάστασης διότι από τις επαναλαμβανόμενες προσδέσεις είναι φυσικό επακόλουθο κατά την πρόσδεση του πλοίου να υπάρχει φθορά στο εξωτερικό προστατευτικό υλικό και να γίνεται επαφή λαμαρίνας με σίδερο προσκρουστήρα.

ΠΕΙΡΑΙΑΣ
– Λόγω των έργων που εκτελούνται για να μεγαλώσει το λιμάνι, έχουν τοποθετηθεί σημαντήρες πολύ κοντά στην ευθυγράμμιση του πράσινου φανού εισόδου δυσχεραίνοντας την είσοδο των πλοίων ιδιαίτερα με Νότιους άνεμους.

– Στη θέση πρόσδεσης Νο 106, λείπει ο προσκρουστήρας (μπαλόνι), με αποτέλεσμα να κινδυνεύει κατά την διαδικασία πρόσδεσης να χτυπήσει το πλοίο στην προβλήτα.

– Τοποθέτηση προστατευτικών, στο στηθαίο του κόκκινου φανού της εισόδου στο κεντρικό λιμάνι.

– Τοποθέτηση προσκρουστήρων.

– Τοποθέτηση κατάλληλων γωνιακών προσκρουστήρων, στις θέσεις 20,35,36, επίσης και στη γωνία θέση 78.

– Αντικατάσταση προσκρουστήρων σε όλες τις θέσεις πρυμνοδέτησης των πλοίων.

– Εκβάθυνση/καθαρισμός θαλάσσιου πυθμένα, στις θέσεις 108 -119, επίσης στη λιμενολεκάνη περιοχής Λεμονάδικα από θέση 133.

ΠΟΡΟΣ
– Ο ηλεκτροφωτισμός την περιοχή του λιμενοβραχίονα και συγκεκριμένα στο ανατολικό τμήμα στα όρια του κυματοθραύστη είναι ελλιπέστατος.

– Αντικατάσταση των φθαρμένων προσκρουστήρων (fenders) με νέους.

– Δημιουργία νέας και ασφαλέστερης πρόσβασης από τους καβοδέτες στο σημείο που ευρίσκονται οι γάντζοι πρόσδεσης των πρωραίων σχοινιών πρόσδεσης των πλοίων επι του κυματοθραύστη όπου επί του παρόντος δεν δύναται να χρησιμοποιηθούν για τον λόγο ότι δεν παρέχεται καμία ασφάλεια σε όποιον θελήσει να προσεγγίσει το σημείο εκείνο.

– Συντήρηση των δεστρών πρόσδεσης των πλοίων.

– Επισκευή της τσιμεντένιας επίστρωσης του κρηπιδώματος πλησίον της δέσης πρόσδεσης καθώς έχει υποστεί βλάβες με αποτέλεσμα να έχει δημιουργηθεί ανωμαλία της επιφάνειας.

– Δημιουργία εγκατάστασης παροχής ηλεκτρικής ενέργειας (pillar) και για μεγάλα πλοία.

– Ελλιπής σήμανση των ορίων του κρηπιδώματος για τα οχήματα.

ΡΑΦΗΝΑ
– Παροχές νερού σε όλες τις προβλήτες.

– Εκβάθυνση του λιμένα στις προβλήτες Νο 3 – Νο 4

– Αντικατάσταση/τοποθέτηση, όπου χρειάζεται, προσκρουστήρων (fender-λαστιχα).

– Επιμήκυνση του ανεμοθώρακα έως τη γωνία της Νο 13 προβλήτας, έτσι ώστε να εξυπηρετούνται οι λιμενεργάτες και τα πλοία για την τοποθέτηση κάβων όταν πνέουν Βόρειοι άνεμοι.

– Συντήρηση και υπερύψωση προβλητών όπως η προβλήτα Νο.6.

ΡΙΟ
– Καθαρισμός φερτών υλικών (λάσπη) σε όλο το μήκος της δυτικής προβλήτας και μια μελέτη – κατασκευή ώστε να μην μπαζώνεται η δυτική προβλήτα Ρίου από τα θαλάσσια ρεύματα και από τις καιρικές συνθήκες.

– Κατασκευή καινούργιου κρηπιδώματος στην ανατολική προβλήτα, μαζί με δέστρες για την ασφαλή πρόσδεση των πλοίων.

ΡΟΔΟΣ (Αιγαίο)
– Επιδιόρθωση επιφάνειας πέδησης του καταπέλτη, σε όλο το μήκος της προβλήτας.

– Έλεγχος/καθάρισμα βυθού.

ΡΟΔΟΣ (Δωρίαια)
– Επιδιόρθωση επιφάνειας πέδησης του καταπέλτη. σε όλο το μήκος της προβλήτας.

– Αντικατάσταση προσκρουστήρων (fender) ώστε να παρέχεται ασφαλής πλαγιοδέτηση στα πλοία.

– Έλεγχος/καθάρισμα βυθού.

ΡΟΔΟΣ (Κολοσσός)
– Αντικατάσταση προσκρουστήρων (fender) ώστε να παρέχεται ασφαλής πλαγιοδέτηση στα πλοία.

– Έλεγχος/καθάρισμα βυθού.

ΣΑΜΟΣ (Βαθύ)
– Η προβλήτα πρόσδεσης στην περιοχή Μαλαγαρι παρουσιάζει καθίζηση σε αρκετά σημεία, χρήζει άμεσης επισκευής.

– Εγκατάσταση φωτισμού στην προβλήτα, η προσέγγιση του πλοίου κατά τη διάρκεια της νύχτας πραγματοποιείται με τη βοήθεια φανών αυτοκινήτων.

ΣΑΜΟΣ (Καρλόβασι)
– Τοποθέτηση προσκρουστήρων.

ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ
– Ύστερα από την επέκταση του λιμανιού προς τα βόρεια, επηρεάζεται η αγκυροβολία λόγω μεγάλων βαθών. Επίσης, λόγω της προέκτασης αυτής το λιμάνι είναι εκτεθειμένο σε περίπτωση Νοτιοδυτικών-Δυτικών ανέμων γιατί ο λιμενοβραχίονας (κατσούνι) παρέμεινε στο ίδιο μήκος.

– Είναι επιτακτική ανάγκη για το νησί να βρεθεί μια εναλλακτική λύση σε περίπτωση αδυναμίας προσέγγισης των πλοίων, σε κάποια άλλη υπήνεμη από Δ.-Ν.Δ .ανέμους τοποθεσία, κατασκευάζοντας μια προβλήτα που θα μπορεί να εξυπηρετεί τα πλοία σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες από τους ανωτέρω ανέμους.

ΣΕΡΙΦΟΣ
– Φωτοσήμανση εισόδου.

– Τοποθέτηση προσκρουστήρων.

– Προέκταση προβλήτα προς ανατολικά και διαπλάτυνση προβλήτας προς νότια.

ΣΙΚΙΝΟΣ
– Προέκταση και διαπλάτυνση προβλήτας.

– Εκβάθυνση περιοχής πρόσδεσης.

– Φωτισμός προβλήτας.

ΣΙΦΝΟΣ
– Επέκταση προβλήτας και δημιουργία επαρκούς χερσαίου χώρου για την εξυπηρέτηση.

– Τοποθέτηση προσκρουστήρων.

– Στην υπάρχουσα μορφή του να γίνει υπερύψωση στο κεφάλι περίπου 30 εκατοστά ώστε να υπάρχει δυνατότητα προσέγγισης πλοίου στο σημείο αυτό. Για τα πλοία με μικρό εκτόπισμα, υπάρχει ήδη χαμηλού ύψους θέση πρόσδεσης.

ΣΚΙΑΘΟΣ
– Κατασκευή/προσαρμογή της υπάρχουσας νότιας προβλήτας, με σκοπό να πρυμνοδετούν τα πλοία ώστε οι θέσεις εντός του λιμένα, ειδικά κατά τους θερινούς μήνες, να χρησιμοποιούνται για τουριστικά και επιβατηγά ταχύπλοα.

ΣΟΥΔΑ
– Οι καβοδέτες δεν διαθέτουν πλωτό μέσο, έτσι, κατά την πρόσδεση στην προβλήτα Ανδριάς η πρόσδεση της πλώρης να γίνεται με καθυστέρηση, ενώ σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες δημιουργούν επικίνδυνες καταστάσεις για το πλήρωμα, το πλοίο και το προσωπικό στεριάς.

– Η προβλήτα όπου ελλιμενίζεται το πλοίο έχει μήκος 160 μέτρα, ενώ το μήκος του πλοίου είναι 214 μέτρα. Αντιλαμβάνεται κανείς λοιπόν ότι, πάνω από 50 μέτρα προεξέχουν από το τελείωμα της προβλήτας Ανδριάς με αποτέλεσμα σε δυσμενής καιρικές συνθήκες το πλοίο να βρίσκεται εκτεθειμένο και να κινδυνεύει.

– Η ράμπα χρήζει επισκευής διότι προεξέχουν τα σίδερα από την αλλοίωση που έχει υποστεί το τσιμέντο.

ΣΥΡΟΣ
– Τοποθέτηση προσκρουστήρων νέου τύπου στις προβλήτες Νο 2,4,5.

– Επισκευή ράμπας θέση Νο 5.

– Εκβάθυνση λιμενολεκάνης.

– Εκβάθυνση θέσης (Βλύχος), θα υπήρχε η δυνατότητα το πλοίο να παραμένει εκεί, σε περίπτωση διανυκτέρευσης ή απαγορευτικού.

– Να γνωστοποιηθεί η μελέτη κατασκευής νέου χώρου πρόσδεσης ώστε να ληφθούν υπόψη οι προτάσεις.

ΣΧΟΙΝΟΥΣΑ
– Άκρως επικίνδυνο λιμάνι, ειδικά με τους νότιους καιρούς. Επιπλέον όλους τους καλοκαιρινούς μήνες υπάρχουν παντού κότερα αγκυροβολημένα, κάνοντας την προσέγγιση άκρως δύσκολη και επικίνδυνη. Πρέπει οπωσδήποτε και άμεσα να γίνει αλλαγή τοποθεσίας λιμένος.

ΤΗΝΟΣ
– Στο σημείο που βρίσκεται ο κόκκινος φανός, παρουσιάζονται εκτεταμένες ρηγματώσεις οι οποίες εκτείνονται από το ανωτέρω σημείο μέχρι τουλάχιστον κάτω από την θαλάσσια επιφάνεια. Ως εκ τούτου ελλοχεύει σοβαρότατος κίνδυνος, στην πρώτη ισχυρή κακοκαιρία με άνεμους από νότιες διευθύνσεις (φαινόμενο σύνηθες στην ανοιξιάτικη περίοδο ), να παρασυρθεί από τον κυματισμό η να καταρρεύσει.

– Πρέπει να απομακρυνθούν άμεσα τα ημιβυθισμένα μπλόκια του υπό μελέτη/κατασκευή νέου κυματοθραύστη.

– Με τους Βόρειους ανέμους υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να παρασυρθεί το εκάστοτε πλοίο επάνω στα ημιβυθισμένα μπλόκια τα οποία δεν είναι ορατά και με τους Νότιους άνεμους αντί να κοπάζει ο κυματισμός εντός λιμένα, συμβαίνει το αντίθετο.
Ως εκ τούτου κρίνεται απαραίτητη η επανεξέταση μελέτης κατασκευής νέου λιμενοβραχίνα ο οποίος θα πρέπει να κατασκευαστεί νοτιότερα από τον υπάρχοντα ώστε να μεγαλώσει η λιμενολεκάνη. Έχουν κατατεθεί άπειρες προτάσεις για την κατασκευή ενός ασφαλούς λιμένα χωρίς μέχρι τώρα να ληφθούν υποψιν.

– Επίσης πρέπει να τοποθετηθούν προσκρουστήρες στις προβλήτες Νο 4,5,6.

– Αντικατάσταση/τοποθέτηση όπου χρειάζεται προσκρουστήρων fender-λαστιχα.

– Εκβάθυνση παλιού λιμένα.

ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ
– Απαραίτητη η φωτοσήμανση βραχονησίδων (Roulioxeres – Δύο Αδέλφια και Ακ. Λατίνη).

– Επέκταση προβλήτας προς Α.

– Τοποθέτηση προσκρουστήρων.

– Εκβάθυνση λιμενολεκάνης.

ΧΑΛΚΗ
– Ανεπαρκής επιφάνεια λιμενολεκάνης για ελιγμούς και ασφαλή ανακοπή πορείας του πλοίου έως τα κρηπιδώματα.

– Ύπαρξη σκαφών, τουριστικών πλοίων που εμποδίζουν την προσέγγιση κατά την θερινή περίοδο παρά τις προσπάθειες της λιμενικής Αρχής η όποια όμως δεν διαθέτει τα απαραίτητα μέσα. Καθώς και η τοποθέτηση κατά την θερινή περίοδο πλωτού προβλήτα σκαφών αναψυχής.

– Φωτοσήμανση με ερυθρό και πράσινο φανό των δυο εισόδων του όρμου.

– Μη προστατευμένο από εξωτερικούς κυματισμούς και αποθαλασσιάς με Νοτιοανατολικούς ανέμους.

ΧΙΟΣ
– Αύξηση φωτοβολίας Φανών (πράσινο-κόκκινο) εισόδου στο λιμάνι, διότι δεν είναι ορατοί λόγω του φωτισμού της παραλιακής ζώνης (καταστήματα/οικίες).

– Αύξηση λειτουργικών βαθών λιμένα στα 8,5 μέτρα και συντήρηση αυτών.

– Έργα αποκατάστασης της γωνίας (είναι εδώ και ένα χρόνο εκτός λειτουργίας).

– Φωτισμός στη θέση ΜΠΟΥΡΤΖΙ, εντός λιμένος.

ΨΑΡΑ
– Η πρόσδεση στην προβλήτα κρίνεται επισφαλής και για το πλοίο και για την φορτοεκφόρτωση οχημάτων, λόγω δημιουργίας ρηγματώσεων και συνεχούς επιδείνωσης της κατάστασης.

Διαβάστε ακόμα