Λίγο πριν από την πέμπτη επέτειο της επέκτασής του, η Αρχή του καναλιού του Παναμά ανακοίνωσε ότι αύξησε το μέγιστο επιτρεπόμενο μήκος για τα πλοία που διέρχονται από τος νέες δεξαμενές Neopanamax Locks. Η αύξηση έρχεται σε μια κρίσιμη στιγμή στην ποια οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού είναι υπό πίεση. Αυτό σημαίνει ότι σχεδόν όλα τα πλοία (96,8 τοις εκατό) του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μπορεί να διέλθουν πλέον από το κανάλι του Παναμά, συντομεύοντας τις διαδρομές και ωφελώντας τις οικονομίες σε όλο τον κόσμο.
«Αυτή η αλλαγή κατέστη δυνατή χάρη στην εμπειρία της ομάδας μας στο να λειτουργεί τις Neopanamax Locks με ασφάλεια και αξιοπιστία τα τελευταία πέντε χρόνια», δήλωσε ο διαχειριστής του καναλιού του Παναμά, Ricaurte Vásquez Morales. Από το άνοιγμα των νέων δεξαμενών στην εμπορική κίνηση, η αρχή του καναλιού έχει σταδιακά λάβει μέτρα για την αύξηση της χωρητικότητας.
Από τις 21 Μαΐου, το μέγιστο συνολικό μήκος για τα εμπορικά και μη εμπορικά πλοία, τα ποια είναι αποδεκτά για να περνάνε από τις νέες δεξαμενές Neopanamax Locks, αυξήθηκε λίγο πάνω από τρία μέτρα (370,33 έναντι 367,28 μέτρα) ή πάνω από 10 πόδια (1.215 πάνω από 1.205 πόδια).
Η εκτεταμένη ικανότητα εξυπηρέτησης μεγαλύτερων σε μήκος πλοίων θα παρέχει στα πλοία μεταφοράς κοντέινερ μεγαλύτερη ευελιξία, δήλωσε το κανάλι του Παναμά, ανακοινώνοντας αυτήν τη νέα πολιτική.
Επίσης πιστεύεται ότι θα διαδραματίσει κύριο ρόλο στο σχεδιασμό και την κατασκευή πλοίου στο μέλλον με μεγαλύτερη χωρητικότητα που μπορεί να διέλθει μέσω του καναλιού του Παναμά.
Πριν από την επίσημη αύξηση του μήκους, πραγματοποιήθηκε μια σειρά δοκιμαστικών διελεύσεων για με ελεγχθεί η ασφάλεια. Η δοκιμή περιελάμβανε τον πέρασμα του Triton μήκους 369 μέτρων (1,210 πόδια) της Evergreen, το οποίο έγινε το μεγαλύτερο πλοίο σε διαστάσεις και χωρητικότητα φορτίου εμπορευματοκιβωτίων (14.424 TEU) που πέρασε από το κανάλι του Παναμά από τα εγκαίνια των Neopanamax Locks τον Ιούνιο του 2016. Στη συνέχεια, και άλλα πλοία με τις ίδιες διαστάσεις και χωρητικότητα φορτίου εμπορευματοκιβωτίων διέσχισαν επίσης την πλωτή οδό, συμπεριλαμβανομένων των Talos και Theseus, επίσης 14.000 TEU πλοία που διαχειρίζεται η Evergreen.
Εκτός από την αύξηση του ολικού μήκους, το κανάλι του Παναμά αύξησε επίσης το μέγιστο επιτρεπόμενο βύθισμα στο υψηλότερο επίπεδο που επιτρέπεται στο κανάλι, προσθέτοντας ένα επιπλέον πόδι, με το επιτρεπόμενο βύθισμα τώρα να φτάνει έως και 15,24 μέτρα (50 πόδια). Προηγουμένως, το βύθισμα ήταν στα 14,93 μέτρα (49 πόδια). Το βύθισμα εξαρτάται από τα επίπεδα βροχόπτωσης στο κανάλι και τη διαχείριση των υδάτων στη λίμνη Gatun από την Αρχή του Καναλιού του Παναμά.
Το περασμένο φθινόπωρο, η Αρχή του καναλιού του Παναμά άρχισε να ζητά προσφορές από διεθνείς μηχανικές εταιρείες για ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης νερού που έχει σχεδιαστεί για να βελτιώσει τη λειτουργία του καναλιού και να εξασφαλίσει την παροχή του πόσιμου νερού της χώρας.