«Συμφωνία – Σοκ» Γερμανίας με Τουρκία για έρευνες επάνω σε ελληνική & κυπριακή ΑΟΖ

Σε μία φαινομενικά ακατανόητη κίνηση το Βερολίνο συμφώνησε με την Άγκυρα για από κοινού έρευνες υδρογονανθράκων επάνω στην (θεωρητική για την ώρα, αλλά απόλυτα σαφή) ελληνική υφαλοκρηπίδα στην Ανατολική Μεσόγειο.

Και λέμε “ακατανόητη” γιατί υποτίθεται ότι στο θέμα των υδρογονανθράκων η Γερμανία “παίζει” αποκλειστικά Ελλάδα και Κύπρο που άλλωστε είναι “δικά της μαγαζιά” επί το λαϊκότερον.
Φαίνεται όμως ότι δεν είναι ακριβώς έτσι.
Και χθες έπλευσε το γερμανικό ερευνητικό πλοίο «POSEIDON», στην Σμύρνη και πρόκειται να κατευθυνθεί στην ανατολική Μεσόγειο για έρευνες σε πρώτη φάση για ίχνη ένυδρου μεθανίου τα οποία είναι σημάδια για ύπαρξη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου.
Η υποδοχή του και οι δηλώσεις του Γερμανού προξένου, δεν αφήνουν κανένα περιθώριο αμφιβολίας ούτε προς τον διακρατικό χαρακτήρα, ούτε προς τους σκοπούς του πλοίου:
Ο Γερμανός πρόξενος Σμύρνης, Margit Haberle, το επιδκέφθηκε αμέσως μόλις έδεσε στο λιμάνι και δήλωσε ότι: “Το πλοίο και η αποστολή του συμβολίζουν την μακρά τουρκογερμανική φιλία και συνεργασία. Θα προχωρήσει σε έρευνες το 2014 στα πλαίσια της στενής συνεργασίας των τουρκικών και γερμανικών επιστημονικών ομάδων στο τομέα της έρευνας ενεργειακών κοιτασμάτων”.
Οι έρευνες αυτές των Τούρκων θα γίνουν υπό την επίβλεψη των ειδικών επιστημονικών τμημάτων του πανεπιστήμιου της Σμύρνης, «Dokuz Eylül», και του Κέντρου Θαλασσίων και Περιβαλλοντολογικών Επιστημών του γερμανικού πανεπιστήμιου της Βρέμης.
Το συγκεκριμένο τμήμα του Πανεπιστημίου της Σμύρνης χρηματοδοτείται από το Ταμείο των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων για διάφορους ερευνητικούς σκοπούς.
Το πλοίο είναι εξοπλισμένο με όλα τα σύγχρονα ειδικά μηχανήματα ερευνών και όπως ανέφερε ο Γερμανός καθηγητής, Gerhard Borman, στο πλοίο βρίσκεται μια εδική ομάδα αποτελούμενη από 15 Γερμανούς επιστήμονες που θα εποπτεύσει των ερευνών σε συνεργασία με τους Τούρκους συναδέλφους τους.
Οι έρευνες, όπως ανακοινώθηκε, θα διαρκέσουν περί τις τέσσερεις εβδομάδες και οι δυνατότητες του εδικού αυτού ερευνητικού πλοίου είναι να διεξάγει έρευνες σε βάθος δυο χιλιάδων μέτρων στον βυθό της θάλασσας.
Από το βάθος των ερευνών καταλαβαίνουμε ότι οι Τούρκοι δεν θα κάνουν έρευνες στις παραλίες τους, αλλά στην ανοιχτή θάλασσα, εντός της δυνητικής ελληνικής και της απόλυτα συγκεκριμένης και οριοθετημένης κυπριακής ΑΟΖ.
Ο Τούρκος καθηγητής του Ινστιτούτου Θαλασσίων Επιστημών, Günay Çifçi,ανέφερε ότι το πρόγραμμα ερευνών στην ανατολική Μεσόγειο είχε καταρτιστεί από το 2004 όταν είχαν αρχίσει τότε οι πρώτες έρευνες στον Εύξεινο Πόντο και τώρα η Τουρκία προχωρεί στην διεξαγωγή των ερευνών για ανεύρεση ενεργειακών κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου και στην ανατολική Μεσόγειο.
Η γερμανική κίνηση είναι ιδιαίτερα ύπουλη. Γνωρίζοντας ότι η Ελλάδα είναι “χειροπόδαρα δεμένη” λόγω της εθνικά μειοδοτικής στάσης της ελληνικής πολιτικής ελίτ, πλέον “παίζει δυνατά” με τον έτερο παίκτη της περιοχής.
Αυτή η κίνηση του Βερολίνου, θα μας απασχολήσει πολύ στο άμεσο προσεχές μέλλον
defencenet.gr

Διαβάστε ακόμα

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες μετά από φωτιά που ξέσπασε σε σκάφος τύπου “πάπιας” οποίο κάνει βόλτα τους τουρίστες στον ποταμό Τάμεση, στην Αγγλία.

Η πυρκαγιά ξέσπασε την Δευτέρα το μεσημέρι, κοντά στα κτήρια του κοινοβουλίου και είχε σαν αποτέλεσμα, 15 άνθρωποι να πηδήξουν στη θάλασσα για να σωθούν από τις φλόγες και τους καπνούς!

Αμέσως έσπευσαν οι αρχές, αλλά και δύο περαστικές φορτηγίδες οι οποίες περισυνέλεξαν τους επιβάτες που βρίσκονταν στη θάλασσα. Μια γυναίκα και ένα παιδί μετεφέρθησαν στ νοσοκομείο λόγω το ότι υπήρχε υπόνοια εισπνοής καπνού, όπως επίσης και ένας άντρας ο οποίος τραυματίστηκε ελαφρά στο κεφάλι του.

Οι αρχές τώρα ερευνούν τα αίτια της πυρκαγιά που είχε σαν αποτέλεσμα να βυθιστεί το 1/3 του σκάφους.

e-Nautilia.gr

Διαβάστε ακόμα

Μια «τρομοκρατική» επίθεση κατά φορτηγού πλοίου που διέσχιζε τη Διώρυγα του Σουέζ, με στόχο να σταματήσει την κυκλοφορία σε αυτόν τον κρίσιμο άξονα θαλάσσιων μεταφορών της Μέσης Ανατολής, κατάφερε να αποτρέψει η Αίγυπτος, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Αρχής διαχείρισης της Διώρυγας του Σουέζ Μόαμπ Μέμις.

Ο ναύαρχος Μέμις είπε ότι ο «τρομοκράτης» επιχείρησε μια επίθεση εναντίον πλοίου με σημαία Παναμά, προσθέτοντας στην ανακοίνωσή του ότι « απέτυχε παταγωδώς χωρίς να προκαλέσει ουδεμία βλάβη στο πλοίο ή στο φορτίο του».

Η δήλωση του επικεφαλής της Διώρυγας δεν παρείχε λεπτομέρειες σχετικά με τη φύση της επίθεσης, αλλά πηγές είπαν ότι άκουσαν δύο δυνατές εκρήξεις επί του σκάφους. Ο στρατός διατάχθηκε να ενισχύσει την ασφάλεια γύρω από το στρατηγικό σημείο και ενήργησε «αποφασιστικά» εναντίον αυτής της προσπάθειας να σταματήσει η κυκλοφορία στο θαλάσσιο δίαυλο, ανέφερε ο Μέμις.

Η ναυσιπλοΐα, παρά την απόπειρα, συνεχίστηκε κανονικά, με 45 πλοία να έχουν διασχίσει και προς τις δύο κατευθύνσεις το Σουέζ, ενώ άλλα 55 αναμένονται σήμερα, Κυριακή.

Η Διώρυγα του Σουέζ που συνδέει την Ερυθρά Θάλασσα και τη Μεσόγειο είναι ιδιαίτερα ευαίσθητο σημείο, ειδικά τις τελευταίες ημέρες, μετά τις απειλές για στρατιωτική δράση των ΗΠΑ κατά της Συρίας, όπου πολλά αμερικανικά πολεμικά πλοία διασχίζουν τα νερά της περιοχής με κατεύθυνση την ανατολική Μεσόγειο και τα νερά στα ανοιχτά της Συρίας.

Εν τω μεταξύ ο αιγυπτιακός στρατός ξεκίνησε πρόσφατα μια σημαντική επιχείρηση στη χερσόνησο στο βόρειο Σινά η οποία συνορεύει με το θαλάσσιο δίαυλο και είναι ορμητήριο πολλών ενόπλων ισλαμιστών, ενώ ενισχύει τα μέτρα ασφαλείας στη χώρα.

Επιπλέον, το επίσημο πρακτορείο ειδήσεων ΜΕΝΑ ανακοίνωσε τη σύλληψη του προσώπου που είναι υπεύθυνο για τη δολοφονία 25 αστυνομικών στις 19 Αυγούστου. Ο Μοχάμεντ Ιμπραχίμ Αντέλ, που έχει ήδη καταδικαστεί ερήμην σε θάνατο για τις συγκεκριμένες επιθέσεις, συνελήφθη μαζί με άλλους « τρομοκράτες» στο Αλ – Αρίς, πρωτεύουσα της περιφέρειας του Σινά, ανέφερε το πρακτορείο ΜΕΝΑ, προσθέτοντας ότι ο ίδιος αναγνώρισε ότι είναι υπεύθυνος για αυτή την επίθεση.

Στις 19 Αυγούστου ένοπλοι που ανήκουν στο ριζοσπαστικό ισλαμικό κίνημα επιτέθηκαν σε δύο φορτηγά της αστυνομίας, καθώς αυτά κατευθύνονταν προς την πόλη της Ράφα, αφήνοντας πίσω τους 25 νεκρούς.

news.in.gr

Διαβάστε ακόμα

Με ταχείς ρυθμούς προχωρά, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, η επεξεργασία του νομοσχεδίου για τα σκάφη αναψυχής «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις» προκειμένου να προχωρήσει η συζήτησή του στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής και στη συνέχεια στην Ολομέλεια μέσα στον Αύγουστο ή το αργότερο τον Σεπτέμβριο.

Οπως έλεγαν στόχος είναι να ολοκληρωθεί νωρίτερα από τον αρχικό σχεδιασμό.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης αναφέρει ότι βρίσκεται σε συνεννόηση και με την αρμόδια υπουργό Τουρισμού κυρία Όλγα Κεφαλογιάννη και το νομοσχέδιο θα στηριχθεί σε τρεις κυρίως τομείς.

Ο ένας είναι η απλούστευση και ελαχιστοποίηση των διαδικασιών για τον περιορισμό της γραφειοκρατίας· ο δεύτερος, η σημαντική «ελάφρυνση» της ελληνικής σημαίας από κόστη και η απλούστευση στην κατηγοριοποίηση πλοίων και ο τρίτος η εισαγωγή της μεικτής χρήσης των σκαφών αναψυχής. Να δίνεται, δηλαδή, η δυνατότητα ενοικίασης ιδιωτικού σκάφους αναψυχής χωρίς αυτό να σημαίνει πως απαλλάσσεται ο ιδιοκτήτης από την καταβολή ΦΠΑ κατά την αγορά όπως γίνεται με τα επαγγελματικά. Υπό εξέταση είναι ακόμα το θέμα της στελέχωσης των μεγάλων σκαφών αναψυχής.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης είχε εκφράσει την άποψη ότι με ένα τέτοιο νομοσχέδιο θα πρέπει να δίδονται κίνητρα σε όσους έχουν σκάφη για να μένουν στην Ελλάδα και όχι να «ποινικοποιείται» η κατοχή τους, όπως φαίνεται να καταλογίζει στο προτεινόμενο πλαίσιο. Επίσης το «τέλος παραμονής και πλόων (ΤΠΠ) ιδιωτικών πλοίων αναψυχής» ο υπουργός θεωρεί πως δεν πρέπει να αποσυρθεί.

tovima.gr

Διαβάστε ακόμα

Βραδινές ώρες χθες, κατά τον κατάπλου του Ε/Γ-Ο/Γ «ΑΡΙΑΔΝΗ» Ν.Π. 11542, στο λιμάνι του Πειραιά, λίγο πριν την πρυμνοδέτηση του, βυθίστηκε κατά το ήμισυ ο καταπέλτης απο-επιβίβασης επιβατών, λόγω θραύσης του συρματόσχοινου.

Η αποβίβαση των επιβατών και οχημάτων ολοκληρώθηκε με ασφάλεια από τον κύριο πρυμναίο καταπέλτη του πλοίου, ενώ άμεσα από το Α’ Λ/Τ του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, απαγορεύτηκε ο απόπλους του «ΑΡΙΑΔΝΗ». Με τη συνδρομή δύτη και γερανοφόρου οχήματος ο καταπέλτης ανυψώθηκε εκ νέου και διασφαλίστηκε στη θέση του.

Κατόπιν προσκόμισης βεβαιωτικού διατήρησης κλάσης από τον παρακολουθούντα το πλοίο νηογνώμονα, πιστοποιητικών ασφάλειας, προστασίας περιβάλλοντος και με την προϋπόθεση ότι ο καταπέλτης θα παραμείνει μόνιμα κλειστός και ασφαλισμένος μέχρι την αποκατάσταση των κατεστραμμένων συρματόσχοινων, καθώς και προσκόμισης Υπεύθυνης Δήλωσης Πλοιάρχου για τη μη ταυτόχρονη απο-επιβίβαση επιβατών και οχημάτων από τον κύριο πρυμναίο καταπέλτη του πλοίου, επετράπη η συνέχιση πλόων του «ΑΡΙΑΔΝΗ».

Το πλοίο που είχε προγραμματισμένο δρομολόγιο στις 21:00μ.μ για Τήνο-Χίο-Μυτιλήνη, απέπλευσε με καθυστέρηση 2 ωρών και 40 λεπτών.

Διαβάστε ακόμα

Προσέκρουσε, πρωινές ώρες σήμερα, το Δ/Ξ «ΜΑΝΤΟΥΔΙ» Ν.Χαλκίδας 14 κατά τη διάρκεια χειρισμού προσέγγισής του στην Ακτή Ξαβερίου του Κεντρικού λιμένα Πειραιά, στο Ε/Γ-Κ/Ζ “SEABOURN SPIRIT” σημαίας Μπαχάμες, το οποίο βρισκόταν πλαγιοδετημένο σε προβλήτα με σκοπό τον εφοδιασμό του με καύσιμα.

Από την πρόσκρουση και λόγω της επαφής του “SEABOURN SPIRIT” με την προβλήτα στην οποία ήταν πλαγιοδετημένο, προκλήθηκε ρήγμα στην πλώρη του, εξωτερικά κάτω από τα όκια καθώς και μικρής έκτασης εκδορές στην αριστερή πλωραία πλευρά του.

Από το περιστατικό δεν αναφέρθηκε τραυματισμός και δεν προκλήθηκε ρύπανση της θάλασσας, ενώ από το Α΄ Λιμενικό Τμήμα του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά απαγορεύτηκε ο απόπλους και των δύο πλοίων μέχρι επιθεώρησης από το Νηογνώμονα που τα παρακολουθεί και προσκόμισης σχετικού βεβαιωτικού αξιοπλοΐας.

hcg.gr

Διαβάστε ακόμα

Σκάφος της τουρκικής ακτοφυλακής βρισκόταν λίγα μέτρα από τις ακτές της Λέσβου με σκάφη του ελληνικού Λιμενικού από τη νησί της Μυτιλήνης να προσπαθούν να το παρεμποδίσουν. Πληροφορίες αναφέρουν πώς η πρόκληση των Τούρκων μέρα μεσημέρι σχετίζεται με την απόβαση λαθρομεταναστών.

Δεν αποκλείεται όμως να επιχειρήσει η Άγκυρα να κλιμακώσει την ένταση στην περιοχή. Οι μέρες είναι περίεργες και η Τουρκία έχει αποδείξει πώς σε θρησκευτικές εορτές προβαίνει σε κινήσεις αμφισβήτησης των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων.

Μέσω του ΕΚΣΕΔ έχει ενημερωθεί και το Πολεμικό Ναυτικό προκειμένου η κανονιοφόρος που περιπολεί στο βόρειο Αιγαίο να βρίσκεται σε ετοιμότητα. Την ανησυχία επιτείνει χθεσινή ανάρτηση στην ιστοσελίδα του τουρκικού Γενικού Επιτελείου, όπου κατηγορεί την Ελλάδα για προκλήσεις τόσο από αέρα όσο και από θάλασσα.

«Στις 27/04 πλοιάριο πλοίο της ελληνικής Ακτοφυλακής παραβίασε τα τουρκικά χωρικά ύδατα μεταξύ 06:00-06:07 στην περιοχή βορείως του Cesme της Σμύρνης και μεταξύ 06:30- 06:40 δυτικά της χερσονήσου Karaburun της Σμύρνης», ανέφερε χαρακτηριστικά, ενώ τόνιζε πώς έχει ενημερωθεί και το υπουργείο Εξωτερικών.

Λίγη ώρα αργότερα προχώρησε σε νέα ανάρτηση κάνοντας το άσπρο μαύρο ισχυριζόμενο το τουρκικό Γενικό Επιτελείο πως «στις 26/04 τουρκικά πολεμικά αεροσκάφη τύπου F-16 που εκτελούσαν εκπαιδευτική πτήση στον διεθνή εναέριο χώρο του Αιγαίου παρενοχλήθηκαν βόρεια της Χίου από ελληνικά αεροσκάφη τύπου Mirage 2000 που απογειώθηκαν από το αεροδρόμιο της Σκύρου».

Το πηγαίνει για θερμό επεισόδιο η Άγκυρα τη Μεγάλη Εβδομάδα;

defencenet.gr

Διαβάστε ακόμα

Βόμβα μεγατόνων έσκασε πρωί πρωί στο λιμάνι και στους ναυτιλιακούς κύκλους, μετά τα όσα είπε ο πρόεδρος του Ολυμπιακού Βαγγέλης Μαρινάκης σε στενό του κύκλο.

Σύμφωνα με απόλυτα ακριβείς πληροφορίες χθες το βράδυ κι ενώ ο κος Μαρινάκης βρισκόταν στην σουίτα του στο στάδιο Καραισκάκη, απογοητευμένος από την εμφάνιση της ομάδας κόντρα στον Πάοκ, πήρε την μεγάλη απόφαση.

«Θα κάνω τον Ολυμπιακό μεγάλη ομάδα στην Ευρώπη. Θέλω σε όποιο γήπεδο παίζουμε να σηκώνονται οι φίλαθλοι και να μας χειροκροτούν. Κυρίως οι αντίπαλοι. Δεν θα σταματήσω μέχρι να φτάσουμε ψηλά στο τσάμπιονς λιγκ».

Μέχρι εδώ οι συνομιλητές του προέδρου συμφωνούσαν σε αυτά που έλεγε και στην φιλοδοξία του να δει κι εκείνος και οι φίλοι του Ολυμπιακού την ομάδα σε έναν ευρωπαικό τελικό. Μετά όμως έριξε την βόμβα.

« Θα πουλήσω την εταιρεία. Όλα τα καράβια θα τα δώσω. Αύριο βάζω πωλητήριο. Τώρα είναι καλή εποχή για αγορές και πωλήσεις. Το ρευστό θα μου δώσει τη δυνατότητα να φέρω παιχταράδες. Πιο μάγκας είναι ο πρόεδρος της Γαλατά δηλαδή που έφερε τον Ντρογκμπά; Θα φέρω και Ντρογκμπά και Μέσι και Μουρίνιο αν χρειαστεί. Τέλος, αύριο πουλάω τα βαπόρια».

Οι στενοί του συνεργάτες νόμιζαν ότι ο πρόεδρος κάνει πλάκα, όταν όμως κατάλαβαν ότι αυτά που έλεγε τα εννοούσε, άρχισαν να κάνουν σχέδια για την επόμενη μέρα. Μάλιστα το πρώτο τηλέφωνο που έκανε στενός συνεργάτης του προέδρου, κατόπιν εντολής του, ήταν σε γνωστό μηχανικό, για να συζητήσουν το ενδεχόμενο αύξησης της χωρητικότητας του σταδίου Καραισκάκη.

Οι εξελίξεις αναμένονται ραγδαίες και τις επόμενες μέρες, ίσως και ώρες μπορεί να υπάρξουν και8 σχετικές ανακοινώσεις.

zougla.gr

Διαβάστε ακόμα

Την αντίθεσή τους εκφράζουν οι κάτοικοι της Σκύρου στη σχεδιαζόμενη από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου ενσωμάτωση του Λιμενικού Ταμείου του νησιού στο Λιμενικό Ταμείο Χαλκίδας, το οποίο σύμφωνα με τις διατάξεις του υπό διαβούλευση πολυνομοσχεδίου μετατρέπεται σε Οργανισμό Λιμένων Νομού Ευβοίας Ανώνυμη Εταιρεία, με έδρα τη Χαλκίδα.

Ειδικότερα, στον Οργανισμό, όπως αναφέρεται στο πολυνομοσχέδιο, θα ενταχθούν τα Λιμενικά Ταμεία Νομού Ευβοίας, Αιδηψού, Αλιβερίου, Ερέτριας, Καρύστου, Κύμης, Λίμνης, Μαρμαρίου, Σκύρου, Στύρων και Ωρεών.

Σε έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Σκύρου αποφασίστηκε ομόφωνα να εκδοθεί ψήφισμα με το οποίο εκφράζεται η «έντονη αντίθεσή του στη σχεδιαζόμενη κατάργηση του Λιμενικού Ταμείου Σκύρου και ζητά τη συνέχιση της λειτουργίας του».

Όπως εξηγούν, το Λιμενικό Ταμείο εδρεύει στη Σκύρο και για τον λόγο αυτό δεν μπορεί να διοικείται εξ αποστάσεως από τη Χαλκίδα, ενώ η πρόσβαση στα άλλα Λιμενικά Ταμεία στην Εύβοια που πρόκειται να ενσωματωθούν γίνεται οδικώς.

Επίσης σημειώνουν ότι στο λιμάνι Λιναριάς προσεγγίζουν κρουαζιερόπλοια και διάφορα τουριστικά σκάφη και έτσι «η εικόνα του λιμανιού επιβάλλεται να είναι διαρκώς άψογη, γι’ αυτό και το λιμάνι του νησιού και δεν μπορεί να διοικείται εξ αποστάσεως και ανεξάρτητα των λοιπών εμπλεκόμενων τοπικών φορέων».

Προσθέτουν πως «το Λιμενικό Ταμείο Σκύρου δεν παράγει δαπάνη για προσωπικό αφού δεν διαθέτει ούτε μια οργανική θέση. Δεν παράγει έξοδα αφού στεγάζεται σε ιδιόκτητο κτίριο. Ο πρόεδρος και τα μέλη της Λιμενικής Επιτροπής είναι άμισθα και λειτουργεί σε εθελοντική βάση».

Το Δημοτικό Συμβούλιο ζητά «τη διατήρηση του Λιμενικού Ταμείου Σκύρου με έδρα στο λιμάνι της Λιναριάς Σκύρου ως κρατικό Λιμενικό Ταμείο ή την υπαγωγή του στον Δήμο Σκύρου ελλείψει νομοθετικού πλαισίου ως αυτοτελούς κρατικού. Ζητάμε να μην υποβαθμιστεί και αποδυναμωθεί το νησί της Σκύρου με τη σχεδιαζόμενη κατάργηση του Λιμενικού Ταμείου Σκύρου».

Ψήφισμα και από τη Λιμενική Επιτροπή

Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και το ψήφισμα που εκδόθηκε από τη Λιμενική Επιτροπή Σκύρου. Όπως αναφέρεται, «στηρίζουμε την ανεξαρτησία των Λιμενικών Ταμείων με τον εκσυγχρονισμό και την απαλλαγή τους από τον κομματικό στραγγαλισμό, όχι με την κατάργησή τους και παραχώρηση σε ιδιώτες αλλά με τη βελτίωση του κρατικού θεσμικού πλαισίου λειτουργίας τους».

Συμπληρώνουν ακόμη ότι «με τη διατήρησή του είτε ως αυτόνομο Κρατικό Λιμενικό ταμείο είτε ως Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο υπαγόμενο στον Δήμο Σκύρου θα προστατευθεί η εικόνα του νησιού και το εισόδημα των αλιέων, των κατοίκων και των επισκεπτών του νησιού και του λιμένα από τις τυχόν αλόγιστες αυξήσεις σε περίπτωση ιδιωτικοποίησής του σε όλα τα επίπεδα εκμετάλλευσης του χερσαίου και θαλάσσιου χώρου ευθύνης του».

dealnews.gr

Διαβάστε ακόμα

Το πρωί της Παρασκευής, αναμένεται να συνεδριάσει η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ), προκειμένου να καθορίσει την περαιτέρω στάση της.

Οι ναυτεργάτες, που βρίσκονται από σήμερα σε 48ωρη πανελλαδική απεργιακή κινητοποίηση, αντιδρώντας στο νέο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας, δείχνουν αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους, έως ότου δικαιωθούν.

Ναυτικοί όλων των ειδικοτήτων, από τα 14 ναυτεργατικά σωματεία, πραγματοποίησαν σήμερα συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο λιμάνι του Πειραιά.

Σε δηλώσεις του, ο πρόεδρος της ΠΝΟ, Γιάννης Χαλάς, ζήτησε την απόσυρση του πολυνομοσχεδίου, προειδοποιώντας ότι με αυτό θα αυξηθεί επιπλέον η ανεργία στους Έλληνες ναυτικούς και ότι τα ασφαλιστικά τους ταμεία θα οδηγηθούν σε κατάρρευση.

defencenet.gr

Διαβάστε ακόμα

Το πρώτο πλοίο το οποίο έδεσε στο λιμάνι του Πειραιά, και το οποίο πέρασε την μπούκα του λιμανιού λίγο μετά τα μεσάνυχτα, ήταν το επιβατηγό Blue Star Πάρος, το οποίο εκτελούσε το δρομολόγιο Σαντορίνη – Πάρος- Νάξος – Πειραιάς.

Διαβάστε ακόμα

Έπειτα από το σφοδρό κύμα κακοκαιρίας που έπληξε τη χώρα τις τελευταίες ημέρες και προκάλεσε σοβαρά προβλήματα σε πολλές περιοχές, το σαββατοκύριακο προβλέπεται σταδιακή βελτίωση του καιρού στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας.

Τα καιρικά φαινόμενα αναμένεται να εξασθενήσουν από σήμετα και για λίγες ώρες, ωστόσο, η θερμοκρασία θα σημειώσει μεγάλη πτώση ενώ θα συνεχιστούν οι βροχοπτώσεις, κυρίως στα δυτικά, τα βόρεια και το Ανατολικό Αιγαίο.

Μάλιστα από την Κυριακή αναμένονται και τα πρώτα χιόνια σε ορεινές περιοχές της βορειοδυτικής χώρας, ενώ την επόμενη εβδομάδα η κατάσταση θα επιδεινωθεί και θα επικρατήσει παγετός στα βόρεια.

Πιο αναλυτικά, σήμερα Σάββατο, η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 8 έως 17 στη Βόρεια Ελλάδα, από 12 έως 20 βαθμούς στη Δυτική Ελλάδα, από 8 έως 19 στα Κεντρικά, από 15 έως 21 βαθμούς στα υπόλοιπα ηπειρωτικά, από 12 έως 18 στο Βόρειο Αιγαίο και από 16 έως 22 βαθμούς στα νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη.

Οι άνεμοι στο Αιγαίο θα πνέουν νότιοι μέτριοι μέχρι ισχυροί και στα ανατολικά πελάγη σχεδόν θυελλώδεις έως θυελλώδεις, με μικρή εξασθένηση το απόγευμα. Ασθενείς έως μέτριοι νοτιοδυτικοί άνεμοι θα πνέουν στο Ιόνιο.

Τοπικές βροχές ή καταιγίδες τις πρωινές ώρες και βελτίωση του καιρού το μεσημέρι, περιμένουμε το Σάββατο στην Αττική. Η θερμοκρασία θα φτάσει στους 19 βαθμούς Κελσίου. Οι άνεμοι θα πνέουν από διάφορες διευθύνσεις σχεδόν μέτριοι.

Νεφώσεις, τοπικά αυξημένες τις πρωινές και μεσημεριανές ώρες, με πιθανότητα πρόσκαιρης βροχής, περιμένουμε το Σάββατο στη Θεσσαλονίκη. Η θερμοκρασία θα φτάσει στους 17 βαθμούς Κελσίου. Οι άνεμοι στο Θερμαϊκό θα πνέουν από νότιες διευθύνσεις σχεδόν μέτριοι.

Την Κυριακή περιμένουμε νεφώσεις με βροχές και καταιγίδες στα δυτικά και το ανατολικό Αιγαίο, που αρχικά στα βορειοδυτικά και από το απόγευμα στις υπόλοιπες περιοχές θα είναι ισχυρές.

Στην υπόλοιπη χώρα θα σημειωθούν λίγες νεφώσεις που βαθμιαία θα αυξηθούν και θα σημειωθούν τοπικές βροχές και σποραδικές καταιγίδες.

Χιονοπτώσεις θα σημειωθούν σε ορεινές περιοχές της βορειοδυτικής χώρας και βαθμιαία της κεντρικής. Οι άνεμοι θα πνέουν από νότιες διευθύνσεις 4 με 6 μποφόρ και στο Αιγαίο τοπικά 7 μποφόρ, ενώ η θερμοκρασία δε θα παρουσιάσει αξιόλογη μεταβολή.

ΠΗΓΗ

Διαβάστε ακόμα

Στα πλαίσια του Προγράμματος «Διμερής Ε&Τ Συνεργασία Ελλάδας- Κίνας 2012-2014», εγκρίθηκε από την Γενική Γραμματεία Έρευνας & Τεχνολογίας του Ελληνικού Υπουργείου Ανάπτυξης και το Τμήμα Διεθνών Σχέσεων του Υπουργείου Επιστήμης & Τεχνολογίας της Κίνας, το Ερευνητικό Έργο LNG-COMSHIP με αντικείμενο την χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου ως καύσιμο εγκαταστάσεων πρόωσης εμπορικών πλοίων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αν και σχετική συμφωνία ανάμεσα στις δύο χώρες βρίσκεται σε ισχύ ήδη από το 1979, αυτή είναι η πρώτη φορά που προκηρύσσεται Πρόγραμμα Διακρατικής Συνεργασίας Έρευνας & Τεχνολογίας τόσο υψηλής χρηματοδοτικής εμβέλειας και μάλιστα με τόσο συγκεκριμένο ζητούμενο αποτέλεσμα: την παραγωγή, δηλαδή, καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών, με στόχο την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Αγορά. Εκ των 80 από κοινού υποβληθεισών προτάσεων, εγκρίθηκε η χρηματοδότηση των 15 έργων που συγκέντρωσαν τις υψηλότερες βαθμολογίες. Η πρόταση που κατατέθηκε από τον Ελληνικο Νηογνώμωνα και το Harbin Engineering University,έλαβε την 2η καλύτερη βαθμολογία!

Η Ελληνική Ερευνητική Ομάδα αποτελείται από τον ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΝΗΟΓΝΩΜΟΝΑ, που είναι και ο συντονιστής του Έργου, το Τμήμα Ναυπηγικής του Τ.Ε.Ι. Αθήνας και το ναυπηγικό γραφείο Ε. Πετυχάκη. Από Κινεζικής πλευράς, συμμετέχει το Πανεπιστήμιο Harbin Engineering University και η ναυτιλιακή εταιρεία China International Marine Containers Ltd. Ο συνολικός Προϋπολογισμός του Έργου ανέρχεται στο ποσό των 1.200.000 Ευρώ, εκ του οποίου το 60% αντιστοιχεί στην Ελληνική Ερευνητική Ομάδα. Η δράση συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα (ΕΠΑΝ ΙΙ) και στο Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς (ΕΣΠΑ 2007 –2013).

Η χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου ως εναλλακτικός τύπος καυσίμου στις εγκαταστάσεις πρόωσης εμπορικών πλοίων, μπορεί να οδηγήσει αφενός σε σημαντική μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων (CO2, NOx, SOx, PM) και αφετέρου σε μείωση του κόστους λειτουργίας του πλοίου, λόγω της αρκετά χαμηλότερης τιμής του φυσικού αερίου.Συνεπώς, αναμένεται να κυριαρχήσει μεσο-μακροπρόθεσμα λόγω της αύξησης των τιμών του καυσίμου, της αυστηρότερης νομοθεσίας που αφορά στην μείωση των ενεργειακών δεικτών του πλοίου (EEDI, EEOI) και την μείωση των αερίων ρύπων, καθώς και της ανεύρεσης και εξόρυξης νέων κοιτασμάτων φυσικού αερίου παγκοσμίως. Η Ελληνική Ερευνητική Ομάδα θα εστιάσει στα επιβατηγά και οχηματαγωγά πλοία ενώ η Κινεζική Ομάδα θα επικεντρωθεί στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

ΠΗΓΗ

Διαβάστε ακόμα

Φωτιά ξέσπασε από άγνωστη αιτία στο μηχανοστάσιο κρουαζιερόπλοιου που έπλεε στα ανοιχτά των Φιλιππίνων.
Στο πλοίο επέβαιναν 600 επιβάτες και… 411 μέλη πληρώματος. Σύμφωνα με την πλοιοκτήτρια εταιρία, όλοι είναι καλά στην υγεία τους.

Το πλοίο κατευθύνθηκε προς το λιμάνι Σαντακάν, στην ανατολική Μαλαισία.

Το πλήρωμα κινητοποιήθηκε αμέσως και η φωτιά δεν επεκτάθηκε εκτός του μηχανοστασίου. Ωστόσο, το πλοίο κινείται με εφεδρικό σύστημα ενέργειας.

Διαβάστε ακόμα

Όπως αναφέρεται, η εισηγμένη στο δανέζικο χρηματιστήριο ναυτιλιακή Norden προχώρησε στην πώληση έξι πλοίων τύπου handysize σε αδιευκρίνιστης ταυτότητας ελληνικά συμφέροντα και χωρίς να έχει γίνει γνωστό το τίμημα. Τα τελευταία φέρεται να κινήθηκαν από την εταιρεία SPAC (SPECIAL PURPOSE ACQUISITION VEHICLE). Πρόκειται για έξι όμοια handysizes χωρητικότητας 32.700 dwt έκαστο που τελούν υπό ναυπήγηση στην Κίνα και θα παραληφθούν τα 5 εντός του 2011 και το τελευταίο το 2012. Η συμφωνία τελεί υπό την αίρεση της έγκρισης από το ΔΣ του αγοραστή, ανακοίνωσε η Norden.

Παρελήφθησαν έξι νέα πλοία

Στο μεταξύ, σύμφωνα με δημοσίευμα του theSeaNation.gr, έξι νεότευκτα πλοία παραλήφθησαν από πέντε μεγάλες ελληνικές ναυτιλιακές εταιρίες.

Σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα που επικαλείται τους Clarksons, ο Όμιλος Αγγελικούση παρέλαβε δύο φορτηγά.

Ένα cape από την Mangalia, το “Anangel Seafarer” (Dwt 180.000) και το “Anangel Dawn” (Dwt 114.000) από την Sanghai SY.

H JM Maritime Investments παρέλαβε από την Samsung το suezmax “Devon” (Dwt 157.000), του οποίου διαχειρίστρια εταιρεία θα είναι η κοινοπραξία την οποία έχει συστήσει με την Euronav.

Η Pleiades Shipping, παρέλαβε το aframax “Kalamas” (Dwt 105.307) από την Sumitomo.

H Dynacom του κ. Γ. Προκοπίου το Vlcc “Eugenia” I ( Dwt 296.800) από την Jiangnan

H Enterprises Shipping του Βίκτωρα Ρέστη, το supramax “ Virtoous Striker” (Dwt 57.000) από την Jinling

Και δεύτερο Supramax, παρέλαβε μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα από την Jingling η Enterprises Shipping, του κ. Βίκτωρα Ρέστη. Πρόκειται για το “Mystic Striker” που είναι το έκτο πλοίο που παραλαμβάνεται από τα εν λόγω ναυπηγεία στα οποία ναυπηγούνται ακόμη άλλα δύο και σύμφωνα με τους Clarksons είναι προγραμματισμένα να παραδοθούν στην εταιρεία το 2011 και το 2012. O Όμιλος Ρέστη ναυπηγεί ακόμη τέσσερα capes, και πέντε kamsarmax

Και τέλος η Golden Port του κ. Πάρη Δραγνή παρέλαβε το επίσης Supramax “Maria” (Dwt 59.000) από την SPP.

Διαβάστε ακόμα