Ο Εμάνουελ Γκριμάλντι εξελέγη παμψηφεί πρόεδρος της Ένωσης Ιταλών Εφοπλιστών

Του Μηνά Τσαμόπουλου

Δέσμευση ότι ο ιταλικός εφοπλισμός θα μείνει ενωμένος ώστε να αντιμετωπίσει όλες τις προκλήσεις έδωσε ο Εμάνουελ Γκριμάλντι μετά την σημερινή εκλογή του, παμψηφεί, στη θέση του προέδρου της Ένωσης Ιταλών Εφοπλιστών.

Τα σχέδια του εστιάζονται στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ιταλικής σημαίας και της παρουσίας της σε διεθνές επίπεδο, τόσο ευρωπαϊκό όσο και παγκόσμιο, στα fora όπου χαράσσεται η θαλάσσια-ναυτιλιακή πολιτική και στη δημιουργία κινήτρων για επενδύσεις σε νέα πλοία, οικολογικά.

«Πρέπει να καταστήσουμε σαφές στους εταίρους μας ότι είμαστε μια υπεύθυνη βιομηχανία η οποία εξελίσσεται συνεχώς με στόχο ένα καλύτερο μέλλον για την πατρίδα» δήλωσε μεταξύ άλλων ο Εμ. Γκριμάλντι αμέσως μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων.

newmoney.gr

Διαβάστε ακόμα

«Φωτιές» έχει ανάψει στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου η ερώτηση της ναυτιλιακής εταιρείας Carras Hellas S.A. για το αν βρίσκεται σε ισχύ η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (ΣΣΕ) του 2010 μεταξύ της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας ΠΝΟ και της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών ΕΕΕ για τα ποντοπόρα πλοία.

Και αυτό γιατί ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου σε υπουργική απόφαση που υπέγραψε τον Ιούλιο επιτρέπει την υπογραφή ατομικών συμβάσεων στη ναυτιλία σε περίπτωση που δεν βρίσκεται σε ισχύ ΣΣΕ.

Απόφαση που στοχεύει από τη μία στη μείωση της ανεργίας στην Ελλάδα, αφού θεωρείται ότι θα ανοίξει το «δρόμο» για την πρόσληψη κυρίως κατωτέρων πληρωμάτων στα ποντοπόρα πλοία, και από την άλλη στην υλοποίηση των δεσμεύσεων της κυβέρνησης προς τη τρόικα.

Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, όμως, είχε αντιδράσει εξαρχής, δηλώνοντας ότι η ρύθμιση αυτή που επιχειρείται στο χώρο των συμβάσεων ναυτολόγησης προσκρούει στη Διεθνή Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας.

Η Carras Hellas, η οποία έχει μεγάλο αριθμό Ελλήνων ναυτικών στα πλοία της, έχει αποστείλει την ερώτηση προς το υπουργείο από τις 16 Αυγούστου 2013, ωστόσο μέχρι και χθες δεν είχε λάβει απάντηση.

Σύμφωνα με πληροφορίες από το ΥΝΑ, η απάντηση δεν έχει αποσταλεί ακόμα διότι η υπόθεση σε νομικό επίπεδο είναι πολύπλοκη.

Οπως τόνισαν χαρακτηριστικά στη «Ν», ακόμα και αν υποθετικά δεχτούμε το σενάριο ότι δεν είναι σε ισχύ η σύμβαση, θα πρέπει να λυθούν κρίσιμα θέματα, όπως, για παράδειγμα, τι θα συμβεί εάν στο ίδιο πλοίο βρίσκεται ένας ναυτικός που ήδη εργάζεται σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται στη ΣΣΕ και προσληφθεί ένας νέος ναυτικός, με τα ίδια προσόντα.

Σύμφωνα με άλλες πληροφορίες όμως, η καθυστέρηση που παρατηρείται από το ΥΝΑ οφείλεται στην άμεση αντίδραση της ΠΝΟ, η οποία μόλις αντιλήφθηκε την ερώτηση της Carras Hellas σημείωσε, «Θα θέλαμε να σας προειδοποιήσουμε δηλώνοντας ρητά ότι τυχόν αρνητική απάντηση επί του τεθέντος στην Υπηρεσία σας ως άνω ερωτήματος, θα αποτελεί για την Ομοσπονδία μας και τους Ελληνες ναυτεργάτες απαρχή και αιτία νέων δυναμικών αγώνων και κινητοποιήσεων».

naftemporiki.gr

Διαβάστε ακόμα

Μίκα Ιατρίδη: «Η διατήρηση της ελληνικής σημαίας στα πλοία δεν σημαίνει το διώξιμο των ελληνικών πληρωμάτων από αυτά».

Με αφορμή την εξαγγελθείσα κινητοποίηση των Ελλήνων ναυτικών στο λιμάνι της Πάτρας, σχετικά με την υπογραφή των υπουργικών αποφάσεων του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, οι οποίες επιτρέπουν τη δραστική μείωση των οργανικών συνθέσεων στα υπό ελληνική σημαία πλοία στις γραμμές Πάτρας – Ιταλίας, η τομεάρχης Ναυτιλίας των Ανεξαρτήτων Ελλήνων και βουλευτής Δωδεκανήσου, Μίκα Ιατρίδη, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Στη συζήτηση του επίμαχου νομοσχεδίου για την ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις (ν.4150/2013) είχαμε επισημάνει ότι η ανταγωνιστικότητα της σημαίας μας δεν εξασφαλίζεται με το να διώχνουμε τα ελληνικά πληρώματα από τα ελληνικά πλοία.

Αντίθετα, είχαμε τονίσει ότι, αν το Υπουργείο ενδιαφερόταν πραγματικά για την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής σημαίας, θα μπορούσε να δει το παράδειγμα του ιταλικού ομίλου και κύριου ανταγωνιστή στις γραμμές Πάτρας – Ιταλίας, ο οποίος επωφελείται σε μεγάλο βαθμό από την οικονομική ενίσχυση που του παρέχει το ιταλικό κράτος, προκειμένου να είναι ανταγωνιστικός.

Η ελληνική κυβέρνηση προχωρά, ως συνήθως μονοδιάστατα, στη συμπίεση, με διάφορους τρόπους, του εργατικού κόστους. Κανένα άλλο μέτρο δεν λαμβάνει.

Είναι, όμως, κοινός τόπος για όλους, ακτοπλοϊκές εταιρείες και ναυτικούς ότι η επιλογή αυτή είναι αδιέξοδη και ότι θα οδηγήσει, τελικά, στην κατάρρευση όχι μόνο τα ελληνικά πληρώματα και το ασφαλιστικό τους ταμείο, αλλά και τις ίδιες τις ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες.

Εκτός, αν στόχος είναι η υποστολή, συνολικά, της ελληνικής σημαίας από τα πλοία μας, όπως, άλλωστε έχει ήδη συμβεί σε πολλούς οικονομικούς και επιχειρηματικούς τομείς στη χώρα μας».

Διαβάστε ακόμα

Ενημερώθηκε, απογευματινές ώρες εχθές, η Λιμενική Αρχή Καρλοβασίου για τον τραυματισμό του Πλοιάρχου του Ε/Γ-Ο/Γ «ΜΥΤΙΛΗΝΗ» Ν.Χ.362, το οποίο εκτελεί προγραμματισμένο δρομολόγιο από Σάμο για Καρλόβασι – Φούρνους – Άγιο Κήρυκο – Εύδηλο – Σύρο – Πειραιά. Συγκεκριμένα, ο εν λόγω Πλοίαρχος, τραυματίστηκε εντός του πλοίου στο αριστερό δείκτη συνεπεία απότομου κλεισίματος θύρας.

Άμεσα, με μέριμνα του ναυτικού πράκτορα διεκομίσθη στο Κέντρο Υγείας και στη συνέχεια στο Γενικό Νοσοκομείο Σάμου προκειμένου να του παρασχεθούν οι πρώτες βοήθειες. Μετά την επιβίβασή του επί του πλοίου και προσκόμισης σχετικής ιατρικής γνωμάτευσης από Γ.Ν. Σάμου, η οποία βεβαιώνει ότι είναι ικανός για συνέχιση της εργασίας του, το πλοίο απέπλευσε περί ώρα 19.50 για συνέχιση εγκεκριμένου δρομολογίου του.

Προανάκριση, διενεργείται από το Λιμενικό Σταθμό Καρλοβασίου.

Διαβάστε ακόμα

«Έφυγε» πολύ πρόωρα από κοντά μας, η εξαιρετική δημοσιογράφος, με λαμπρή διαδρομή στο πειραϊκό και ναυτιλιακό ρεπορτάζ, Πόπη Χασιώτη.

Είναι γεγονός ότι πολλές φορές δεν μπορούν τα γραπτά να αποτυπώσουν τα συναισθήματα.

Όμως, είναι βέβαιο ότι η Πόπη για όλους εμάς που την γνωρίσαμε από κοντά, θα μείνει αξέχαστη για το ήθος της, την εργατικότητά της αλλά- αλλοίμονο- και για το άγχος της, που αποδείχτηκε καταστροφικό για την ίδια.

Επίσης, είναι γεγονός ότι δημοσιογράφοι σαν τη Πόπη σπανίζουν και η απώλειά τους σε αυτούς τους δύσκολους για την Δημοσιογραφία καιρούς αφήνει ακόμα πιο δυσαναπλήρωτο κενό, ιδιαίτερα καθώς είχε ακόμα πάρα πολλά να προσφέρει.

Το ΔΣ της ΕΣΗΕΑ εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ ανακοινώνει με αληθινή θλίψη την απώλεια της συναδέλφου Καλλιόπης Χασιώτη, που «έφυγε» σήμερα από τη ζωή, σε ηλικία 41 ετών.

Η Καλλιόπη Χασιώτη, γεννήθηκε στον Αλμυρό Βόλου το 1972. Αφού αποφοίτησε από το Λύκειο Αλμυρού ήλθε στην Αθήνα και σπούδασε σε ιδιωτική σχολή δημοσιογραφίας. Τη δημοσιογραφική της σταδιοδρομία ξεκίνησε το 1994 στην εφημερίδα «ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ» ασχολούμενη με το ελεύθερο, το στρατιωτικό και το εργατικό ρεπορτάζ. Στη συνέχεια εργάστηκε στην εφημερίδα «ΕΚΤΡΟΠΗ» και τους Ρ/Σ «ΣΚΑΪ» και «CITY 99,5», ασχολούμενη με το ελεύθερο και το ναυτιλιακό ρεπορτάζ.

Η Καλλιόπη Χασιώτη ήταν μια καλή και σεμνή συνάδελφος, η οποία, δυστυχώς, έφυγε πρόωρα και αναπάντεχα σε πολύ νεαρή ηλικία και ενώ είχε ακόμη πολλά να προσφέρει.

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ συλλυπείται τους οικείους της και αποχαιρετά την άξια συνάδελφο που με εντιμότητα, αγωνιστικότητα και συνέπεια υπηρέτησε τη δημοσιογραφία.

Η κηδεία της Καλλιόπης Χασιώτη θα γίνει στον Αλμυρό Βόλου

Ο δήμαρχος Πειραιά

Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Βασίλης Μιχαλολιάκος, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Η Καλλιόπη Χασιώτη υπήρξε μια άξια δημοσιογράφος και μια αγωνίστρια της ζωής. Υπηρέτησε για χρόνια το πειραϊκό ρεπορτάζ και τη δημοσιογραφία, με δυναμισμό, ήθος, πάθος και σεβασμό στις αξίες του δημοσιογραφικού λειτουργήματος. Στους δικούς της, εκφράζω τα θερμά μου συλλυπητήρια».

Ο υπουργός Ναυτιλίας

Ο υπουργός Ναυτιλίας Κωστής Μουσουρούλης έκανε την παραλάτω δήλωση:
«Με θλίψη πληροφορήθηκα τον αδόκητο χαμό της δημοσιογράφου και συντάκτριας του Ναυτιλιακού ρεπορτάζ, Καλλιόπης Χασιώτη. Μία εξαίρετη επαγγελματίας, η οποία με το ζήλο και την αφοσίωσή της, τίμησε το δημοσιογραφικό επάγγελμα και τον κόσμο της Ναυτιλίας. Στους οικείους της εκφράζω τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια».

pireas2day.gr

Διαβάστε ακόμα

Της
Βασιλικής Κόκκαλη

«Πολιτογραφήθηκε» ως σκάνδαλο των «άγονων γραμμών». Ταλάνισε επί μήνες την τότε κυβέρνηση του Κώστα Καραμανλή και προκάλεσε το κοινό περί δικαίου αίσθημα, όταν ένας εκ των βασικών πρωταγωνιστών της, ο τότε υπουργός Αιγαίου Αριστοτέλης Παυλίδης, μιλώντας στην Βουλή για όσα του καταμαρτυρούσαν περί εκβιασμού, όχι μόνο δεν έδωσε πειστικές απαντήσεις αλλά με μια δεικτική χειρονομία – κουνώντας το δάχτυλο – ζητούσε και τα… ρέστα.

Περίπου τέσσερα χρόνια μετά την αποκάλυψη της υπόθεσης που έσκασε σαν «βόμβα» στους τότε «ενοίκους» του Μεγάρου Μαξίμου, η υπόθεση εκδικάζεται την ερχόμενη Δευτέρα 11 Μαρτίου ενώπιον του Δ΄ Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων της Αθήνας.

Μοναδικός κατηγορούμενος για το αδίκημα της εκβίασης σε βαθμό κακουργήματος -με «φόντο» το μοίρασμα της πίττας των άγονων γραμμών – είναι ο Παναγιώτης Ζαχαρίου άλλοτε στενός συνεργάτης του Αριστοτέλη Παυλίδη.

Ο πρώην υπουργός της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας δεν θα καθίσει στο εδώλιο του κατηγορουμένου. Και αυτό γιατί, παρέμεινε στο απυρόβλητο της ποινικής διαδικασίας μετά το «όχι» της Βουλής να τον παραπέμψει ενώπιον Ειδικού Δικαστηρίου.

Είχαν προηγηθεί το πόρισμα της Νέας Δημοκρατίας που έκανε λόγο για απαλλαγή του από το αδίκημα της εκβίασης και τα πορίσματα των κομμάτων της τότε αντιπολίτευσης (ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ και ΛΑΟΣ), που τάσσονταν υπέρ της άσκησης δίωξης για ηθική αυτουργία σε εκβίαση αλλά και παθητική δωροδοκίας σε βάρος του Αρ. Παυλίδη.

Η δίκη που έχει προσδιοριστεί για την Δευτέρα και είναι πρωτοείσακτη, έρχεται σε μια χρονική συγκυρία που η ατμόσφαιρα είναι ίδια βαριά στο πολιτικό «σκηνικό» μετά την καταδίκη σε ισόβια του τέως Δημάρχου Θεσσαλονίκης Βασίλη Παπαγεωργόπουλου για το σκάνδαλο υπεξαίρεσης – μαμούθ από τα ταμεία του Δήμου αλλά και την οκταετή κάθειρξη σε βάρος του Άκη Τσοχατζόπουλου για υποβολή ανακριβών δηλώσεων πόθεν έσχες.

Κοινό στοιχείο των υποθέσεων της υπεξαίρεσης από τα ταμεία του Δήμου Θεσσαλονίκης και αυτής των άγονων γραμμών, είναι η διαγράφη των δυο «πρωταγωνιστών» τους από το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας.

 Όχι, όμως και η ποινική αντιμετώπιση που είχαν Β. Παπαγεωργόπουλος και Αρ. Παυλίδης. Ο μεν τέως δήμαρχος της Θεσσαλονίκης που δεν απολάμβανε της βουλευτικής ιδιότητας βρίσκεται σήμερα στις φυλακές των Διαβατών εκτίοντας ισόβια, ο δε πρώην υπουργός της Νέας Δημοκρατίας «καθάρισε» εν μια νυκτί από τυχόν ποινικές ευθύνες στην «χαρτογραφημένη» ως υπόθεση εκβιασμού σε βάρος του εφοπλιστή Φώτη Μανούση.

Το βούλευμα του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών (581/2011) που δείχνει το εδώλιο στον άλλοτε στενό συνεργάτη του Αρ. Παυλίδη για το κακούργημα της εκβίασης υιοθετεί στο σύνολο της την πρόταση του εισαγγελέα κ. Παναγιώτη Καψιμάλη.

Τα μέλη του συμβουλίου δέχονται ότι ο Π. Ζαχαρίου πρέπει να δικαστεί για το κακούργημα της εκβίασης κατ’ επάγγελμα και κατά συνήθεια σε βάρος του Φ. Μανούση, ενώ αποφαίνονται ότι πρέπει να διατηρηθούν και οι περιοριστικοί όροι που έχουν επιβληθεί στον κατηγορούμενο (απαγόρευση εξόδου και εγγυοδοσία).

Στην εισαγγελική πρόταση, που υιοθετεί το συμβούλιο, γίνεται αναφορά στο περιβόητο διαμέρισμα της θυγατέρας του Αρ. Παυλίδη και μνημονεύεται η συνάντηση που είχε επιδιώξει ο Φ. Μανούσης με τον πρώην υπουργό, προκειμένου να λάβει απαντήσεις για τη μεροληπτική στάση που τηρούσε το υπουργείο «προς την πλοιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου «Πηνελόπη», συμφερόντων της οικογένειας Αγούδημου».

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης αυτής, σύμφωνα με την βούλευμα, ο πρώην υπουργός παρέπεμψε τον εφοπλιστή στον κ. Ζαχαρίου για να λύσει τα προβλήματα που αντιμετώπιζε. Μετά την προτροπή αυτή του κ. Παυλίδη, ο εφοπλιστής επικοινώνησε με τον κ. Ζαχαρίου ο οποίος του είπε ότι βρέθηκε λύση στο πρόβλημά του αρκεί να «εξασφαλίσουν (ο υπουργός και ο ίδιος) τα γεράματά τους και να καλυφθούν τα χρέη από το διαμέρισμα που πήρε στη θυγατέρα του ο υπουργός».

Ο εισαγγελέας, όπως και τα μέλη του δικαστικού συμβουλίου δέχονται ότι ο στενός συνεργάτης του κ. Παυλίδη απέσπασε συνολικά από τον εφοπλιστή 657.000 ευρώ εκβιάζοντας τον με αντάλλαγμα τη συμμετοχή του στους διαγωνισμούς των άγονων γραμμών.

Παράλληλα, οι δικαστές απορρίπτουν το σύνολο των ισχυρισμών του κ. Ζαχαρίου ότι δηλαδή ήταν οικονομικά εύρωστος, ότι δεν χρειάζονταν να ζητήσει χρήματα από τον εφοπλιστή και ότι η επίσκεψη στο γραφείο του ήταν εθιμοτυπικού χαρακτήρα.

«Είχε ελευθερία από τον υπουργό»

Ο στενός συνεργάτης του Αρ. Παυλίδη χαρακτηρίζεται από τον εισαγγελέα και τα μέλη του δικαστικού συμβουλίου «ως ένα πρόσωπο που ήταν «συνηθισμένο να λειτουργεί κατά τον τρόπο αυτό, λαμβάνοντας δηλαδή χρήματα από τους εφοπλιστές που συμμετείχαν στα προγράμματα επιδοτούμενων δρομολογίων».

Σε άλλο σημείο της εισαγγελικής πρότασης, αναφέρεται: «Είναι εμφανές ότι ο κατηγορούμενος χρησιμοποίησε την θέση την οποία είχε, …και σε συνδυασμό και με την ελευθερία κινήσεως που είχε εκ μέρους του αρμόδιου υπουργού να ενεργεί για τις υποθέσεις αυτές, δημιούργησε μια υποδομή ικανή να του αποδίδει μεγάλα εισοδήματα.

Περαιτέρω με την οποία δρούσε δεικνύει ότι ρέπει προς την τέλεση εκβιάσεων η οποία αποτελεί πλέον στοιχείο της προσωπικότητάς του»!

Η πρώτη ήττα και οι αγωγές

Και μπορεί ο Αρ. Παυλίδης να έχει μείνει στο απυρόβλητο του ποινικού ελέγχου μετά την απαλλαγή του από τη Βουλή, συνεχίζει όμως σε αστικό αλλά και σε ποινικό επίπεδο την αντιδικία του με τον Φ. Μανούση.

Πρόσφατα, μάλιστα ο πρώην υπουργός έχασε την αγωγή που είχε καταθέσει σε βάρος του εφοπλιστή, διεκδικώντας αποζημίωση για συκοφαντική δυσφήμιση δια του Τύπου ύψους 500.000 ευρώ. Η αγωγή απορρίφθηκε με την απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου της Αθήνας (272/2013), η οποία βρίσκεται στο στάδιο της καθαρογραφής.

Η αντιδικία, όμως, μεταξύ Αρ. Παυλίδη και Φώτη Μανούση δεν κλείνει εδώ. Στις 4 Οκτωβρίου και 31 Μαΐου θα εκδικασθούν (κατόπιν αναβολών που δόθηκαν την περασμένη εβδομάδα) δυο ποινικές υποθέσεις. Η πρώτη θα συζητηθεί, εκτός απροόπτου, ενώπιον του Δ΄ Τριμελούς Πλημμελειοδικείου της Αθήνας.

Στο εδώλιο κάθεται ο Φ. Μανούσης μετά από μήνυση που κατέθεσε σε βάρος του ο Αρ. Παυλίδη για τα αδικήματα της ψευδορκίας της ψευδούς καταμήνυσης και της συκοφαντικής δυσφήμισης. Η δεύτερη υπόθεση, που εκδικαστεί εκτός απροόπτου στις 31 Μαΐου, θα συζητηθεί στο Δ’ Μονομελές Πλημμελειοδικείο της Αθήνας.

Κατηγορούμενος είναι Αρ. Παυλίδης μετά από μήνυση που έχει καταθέσει σε βάρος του για συκοφαντική δυσφήμιση ο Φ. Μανούσης. Παράλληλα, ένα άλλο μέρος της αστικής αντιδικίας θα απασχολήσει την ελληνική δικαιοσύνη το 2014.

Πρόκειται για τη συζήτηση δυο ακόμη αντίθετων αγωγών που έχουν κατατεθεί από τους αντιδίκους και θα συζητηθούν ενώπιον του Τριμελούς Πρωτοδικείου της Αθήνας, (κατόπιν αναβολής) στις 10 Απριλίου του 2014.

protothema.gr

Διαβάστε ακόμα

Ναυτική τραγωδία σημειώθηκε σε κρουαζιερόπλοιο στην νήσο Λα Πάλμα στο αρχιπέλαγος των Καναρίων Νήσων με πέντε νεκρούς ναυτικούς και τρεις τραυματίες ανάμεσά τους και δύο Έλληνες όταν κατά τη διάρκεια άσκησης ρουτίνας για την εκκένωση του πλοίου μια σωσίβια λέμβος καταπλάκωσε τους άτυχους ναυτικούς.

Το κρουαζιερόπλοιο Thomson Majesty με σημαία Μάλτας βρισκόταν αγκυροβολημένο στο λιμάνι της νήσου Λα Πάλμα και το πλήρωμα εκτελούσε μια συνηθισμένη άσκηση εκκένωσης. Αυτόπτες μάρτυρες ανέφεραν στο Γαλλικό Πρακτορείο πως οι ιμάντες ασφαλείας μιας σωσίβιας λέμβου έσπασαν παρασέρνοντας και καταπλακώνοντας τους ναυτικούς.

Πέντε μέλη του πληρώματος, τρεις Ινδονήσιοι, ένας Φιλιππινέζος και ένας με καταγωγή από την Γκάνα έχασαν τη ζωή τους, ενώ άλλα τρία μέλη του πληρώματος δύο Έλληνες και ένας Φιλιππινέζος έχουν τραυματιστεί σοβαρά.

Στο κρουαζιερόπλοιο επέβαιναν περίπου 1.440 επιβάτες από τους οποίους δεν κινδύνεψε κανείς. Σύμφωνα με βρετανικά Μέσα Ενημέρωσης το εν λόγων πλοίο έχει ως βάση του το κοντινό νησί της Τενερίφης και πραγματοποιεί συχνές κρουαζιέρες στις Κανάριες Νήσους.

protothema.gr

Διαβάστε ακόμα

Το κόστος ναυπήγησης υπολογίζεται στο ένα δισ. ευρώ, το πλήρωμά του θα φτάνει τα 2.000 άτομα και οι επιβάτες που θα απολαμβάνουν τα υπερατλαντικά ταξίδια θα ξεπερνούν τους 6.000. Πρόκειται για ένα κρουαζιερόπλοιο της σειράς «Οασις» και θα είναι το μεγαλύτερο στον κόσμο. Προς το παρόν βρίσκεται μόνο στα σχέδια της αμερικανικής εταιρείας Royal Caribbean η οποία το παρήγγειλε από τα γαλλικά ναυπηγεία του Σεν Ναζέρ.

Η παραγγελία έγινε δεκτή με τυμπανοκρουσίες όχι μόνο από την ιδιοκτήτρια εταιρεία STX France αλλά και από τη γαλλική κυβέρνηση και τον Τύπο. Διότι αρκεί μόνο το κτίσιμο του συγκεκριμένου πλοίου για να ανασάνει η ναυπηγική βιομηχανία της χώρας, που πλήττεται από τον διεθνή ανταγωνισμό.

Ο Πρωθυπουργός Ζαν – Μαρκ Ερό έκανε λόγο για «ιστορική στιγμή καθώς το πλοίο που θα κατασκευαστεί θα δώσει 10 εκατ. ώρες εργασίας και σημαντική ελπίδα ανάκαμψης σε ολόκληρη την περιοχή». Πράγματι η ανακοίνωση της ανάθεσης του συμβολαίου ναυπήγησης αποτέλεσε το καλύτερο πρωτοχρονιάτικο δώρο για τους 2.000 εργαζομένους της STX, αλλά και για τους 4.000 εργαζομένους που απασχολούνται σε συναφείς δραστηριότητες και σε προμηθευτές των ναυπηγείων.

Η έναρξη των εργασιών αναμένεται τον προσεχή Σεπτέμβριο, ενώ η νηολόγηση και το παρθενικό ταξίδι του νέου κρουαζιερόπλοιου προγραμματίζονται για το 2016. Τα γαλλικά ναυπηγεία όχι μόνο κέρδισαν στο νήμα τους Φινλανδούς ανταγωνιστές από το Ελσίνκι, αλλά έλαβαν και την υπόσχεση από τους αμερικανούς πελάτες για την πιθανότητα κατασκευής δεύτερου κρουαζιερόπλοιου εφόσον μείνουν ικανοποιημένοι από το έργο των Γάλλων.

Το 2013 δεν θα μπορούσε να είχε αρχίσει καλύτερα για τους γάλλους ναυτεργάτες, οι οποίοι γνώριζαν τη δεινή κατάσταση της εταιρείας τους. Το βιβλίο παραγγελιών ήταν πρακτικά άδειο από την περασμένη χρονιά. Ο γενικός διευθυντής της εταιρείας Λοράν Καστέν είχε υιοθετήσει το μέτρο της «μερικής ανεργίας» (μείωση των εργάσιμων ωρών και «προσωρινές» απολύσεις) από τον περασμένο Απρίλιο για να αντιμετωπίσει την κάθετη πτώση της ζήτησης.

 Τώρα η διοίκηση προανήγγειλε προσλήψεις προκειμένου να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα που προβλέπει το συμβόλαιο. Ασφαλώς η επιτυχία της ανάληψης του έργου πιστώνεται και στην κυβέρνηση καθώς το γαλλικό κράτος (ως ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος των ναυπηγείων Σεν Ναζέρ με ποσοστό 33%) «εργάστηκε επί μήνες» προκειμένου να διεκδικήσει τον διαγωνισμό, όπως δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος στο Παρίσι.

Η μειοδοσία της γαλλικής εταιρείας αποτέλεσε σημαντικό δώρο και για τον Φρανσουά Ολάντ, ο οποίος βλέπει τη δημοτικότητά του να κατρακυλά (πολύ προτού συμπληρώσει έναν χρόνο στην εξουσία) με ρυθμό ανάλογο της ανόδου της ανεργίας. Η αποβιομηχάνιση αλλά και η ύφεση έχουν βυθίσει τους τελευταίους μήνες τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία της ευρωζώνης σε καθοδική πορεία.

 Επιπλέον το «φιάσκο του φόρου του 75%» αποδεικνύεται εξαιρετικά λανθασμένη επιλογή για τον Σοσιαλιστή Πρόεδρο. Διότι η θέσπιση ανώτατης φορολογικής κλίμακας για τα εισοδήματα άνω του ενός εκατ. ευρώ αναστέλλεται λόγω της ακυρωτικής απόφασης του Συνταγματικού Συμβουλίου (το ισοδύναμο του Συμβουλίου της Επικρατείας στη Γαλλία). Ακόμα όμως και αν εφαρμοζόταν, το δημοσιονομικό όφελος θα ήταν μηδαμινό για το γαλλικό κράτος (210 εκατ. ευρώ ετησίως).

tanea.gr

Διαβάστε ακόμα

Συνελήφθη, πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, εντός του λιμένα εξωτερικού Ηγουμενίτσας, από προσωπικό της οικείας Λιμενικής Αρχής, 61χρονος, οδηγός φορτηγού οχήματος (τράκτορας / επικαθήμενο) διότι διαπιστώθηκε να μεταφέρει επιμελώς κρυμμένους σε ειδικά διαμορφωμένη κρύπτη εντός του φορτίου, δεκαπέντε (15) αλλοδαπούς άνευ ταξιδιωτικών εγγράφων, με σκοπό την παράνομη έξοδό τους από τη χώρα, οι οποίοι επίσης συνελήφθησαν.

Επίσης, συνελήφθησαν, βραδινές ώρες χθες, στην πύλη του λιμένα εξωτερικού Ηγουμενίτσας από προσωπικό του Κλιμακίου Ειδικών Αποστολών της οικείας Λιμενικής Αρχής, ύστερα από έλεγχο που διενεργήθηκε σε φορτηγό όχημα (τράκτορας / επικαθήμενο) και καθ’ υπόδειξη του οδηγού, τρεις (03) αλλοδαποί, χωρίς νόμιμα ταξιδιωτικά έγγραφα, με σκοπό την παράνομη έξοδό τους από τη χώρα.

Ακόμη, συνελήφθη, πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, εντός του λιμένα εξωτερικού Ηγουμενίτσας, από προσωπικό της οικείας Λιμενικής Αρχής, ένας (01) αλλοδαπός, διότι κατείχε και επέδειξε πλαστά ταξιδιωτικά έγγραφα με σκοπό την παράνομη έξοδό του από τη χώρα.

Τέλος, συνελήφθησαν πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, στον επιβατικό σταθμό του λιμένα εξωτερικού Ηγουμενίτσας, τρεις (03) αλλοδαποί, οι οποίοι κατείχαν και επέδειξαν πλαστά ταξιδιωτικά έγγραφα, με σκοπό την παράνομη έξοδό τους από τη χώρα.

Προανακρίσεις, κατά την αυτόφωρη διαδικασία, διενεργούνται από τη Λιμενική Αρχή Ηγουμενίτσας, ενώ το φορτηγό της πρώτης περίπτωσης κατασχέθηκε.

ΠΗΓΗ

Διαβάστε ακόμα