Του Μηνά Τσαμόπουλου
«Αυτό θα είναι καταστροφικό. Φροντίστε να τους πείσετε να έρθουν στην Ελλάδα». Με το λόγια αυτά αντέδρασε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης όταν, πριν από λίγες ημέρες, άκουσε εκπροσώπους μεγάλων εταιρειών κρουαζιέρας στην Ελλάδα αλλά και ναυτιλιακούς πράκτορες που τις εκπροσωπούν, ότι το 2014 οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων σε όλα τα ελληνικά λιμάνια θα είναι μειωμένες και 20-25%.
Πιο συγκεκριμένα, ο διάλογος έγινε μεταξύ του υπουργού και ενός ναυτιλιακού πράκτορα ο οποίος εκπροσωπεί ένα από τα μεγαλύτερα τουριστικά γραφεία του κόσμου, στη διάρκεια συνάντησης που πραγματοποιήθηκε στον 5ο όροφο του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου. Παρόντα ήταν και τα μέλη της διοίκησης της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας.
Η ατμόσφαιρα «πάγωσε» αφού οι ναυτικοί πράκτορες κατέστησαν σαφές ότι βάσει των κρατήσεων που έχουν αλλά και της ενημέρωσης από τις ίδιες τις εταιρείες, το 2014 έχει χαθεί για την Ελλάδα και ότι οι οποίες προσπάθειες θα πρέπει να έχουν ως στόχο το 2015.
Μάλιστα εξήγησαν στον υπουργό ότι φέτος, υπήρξε αύξηση των διερχόμενων-τράνσιτ- επιβατών αλλά και του αριθμού αφιξο-αναχωρήσεων κρουαζιερόπλοιων από τα ελληνικά λιμάνια διότι οι εταιρείες άλλαξαν τελευταία στιγμή τα δρομολόγια λόγω των ταραχών στη Β.Αφρική και στην Μέση Ανατολή.
Η ζημιά θα είναι ανάλογη και για την Τουρκία αφού όπως επεσήμανε στο «Π.Θ.» στέλεχος του κλάδου «όποιο πλοίο περνάει από την Ελλάδα πάει και στην Τουρκία και το ανάποδο».
Την επόμενη ημέρα της συνάντησης η Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας εξέδωσε ανακοίνωση αλλά δεν έγινε αναφορά στα στοιχεία αυτά ούτε στο ίδιο το γεγονός.
Ο λόγος είναι σύμφωνα με πληροφορίες ότι δεν ήθελα να «ρίξουν λάδι στη φωτιά» αφού ήδη υπήρχε τους τελευταίους μήνες μία έντονη αντιπαράθεση για το θέμα της κατασκευής νέου λιμανιού κρουαζιέρας στο Φάληρο. Η Ένωση ήταν υπέρ αυτής της λύσης ή οποία τελικά δεν πέρασε από το πρωθυπουργικό γραφείο, όπως είχαμε επισημάνει πριν από έναν περίπου μήνα, ενώ ο ΟΛΠ και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Γιώργος Ανωμερίτης ήταν εναντίον.
Τα στοιχεία που κατέθεσαν οι εκπρόσωποι της κρουαζιέρας στον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου «κυκλοφόρησαν» με αποτέλεσμα να υπάρξει αντίδραση από τον Γιώργο Ανωμερίτη λίγο αργότερα, σε μία φαινομενικά άσχετη με το θέμα ανακοίνωση που εξέδωσε ο ΟΛΠ.
Πιο συγκεκριμένα σε δελτίο τύπου με το οποίο γινόταν γνωστό ότι «στις 17 Οκτωβρίου 2013 θα συνέλθει η τρίτη Ημερίδα για την Κρουαζιέρα, την οποία ετησίως διοργανώνουν η Ένωση Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) και ο Ο.Λ.Π Α.Ε με θέμα “Κρουαζιέρα 2014», διαβάσαμε προς το τέλος δήλωση του Γ.Ανωμερίτη:
“Αντιθέτως από όσα γενικόλογα λέγονται από διάφορους κύκλους περί πτώσης της διακίνησης επιβατών κρουαζιέρας κατά 30%, το 2014, αν δεν συμβούν άλλα έκτακτα γεγονότα στην ευρύτερη περιοχή, η κρουαζιέρα θα κινηθεί αυξητικά σε σχέση με το 2013.”
Σύμφωνα με πληροφορίες ο Γ.Ανωμερίτης φέρεται να υποστηρίζει ότι και λιγότερες αφίξεις να υπάρξουν θα έρθουν μεγαλύτερες μεταφορικής ικανότητας κρουαζιερόπλοια με αποτέλεσμα ο αριθμός των επιβατών να είναι ίδιος και μεγαλύτερος το 2014 σε σύγκριση με το 2013.
Επιπροσθέτως ο ΟΛΠ έκανε γνωστό με ανακοίνωσή του ότι «νέα σημαντική αύξηση παρουσίασαν οι αφιξοαναχωρήσεις επιβατών κρουαζιέρας στο Λιμάνι του Πειραιά κατά το μήνα Σεπτέμβριο, κατά 14,94%. Είναι χαρακτηριστικό ότι σημαντική αύξηση παρουσίασαν και οι αφιξοαναχωρήσεις homeporting (+30,33%), ενώ αύξηση παρουσίασαν και οι αφιξοαναχωρήσεις transit (+12,21%)».
Στο λιμάνι του Πειραιά η επιβατική κίνηση της κρουαζιέρας έχει αυξηθεί κατά φτάσει 151% την δεκαετία 2002-2012.
newmoney.gr