ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

«Υπόγειες κόντρες» για την ελληνική κρουαζιέρα

Του Μηνά Τσαμόπουλου

«Αυτό θα είναι καταστροφικό. Φροντίστε να τους πείσετε να έρθουν στην Ελλάδα». Με το λόγια αυτά αντέδρασε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης όταν, πριν από λίγες ημέρες, άκουσε εκπροσώπους μεγάλων εταιρειών κρουαζιέρας στην Ελλάδα αλλά και ναυτιλιακούς πράκτορες που τις εκπροσωπούν, ότι το 2014 οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων σε όλα τα ελληνικά λιμάνια θα είναι μειωμένες και 20-25%.

Πιο συγκεκριμένα, ο διάλογος έγινε μεταξύ του υπουργού και ενός ναυτιλιακού πράκτορα ο οποίος εκπροσωπεί ένα από τα μεγαλύτερα τουριστικά γραφεία του κόσμου, στη διάρκεια συνάντησης που πραγματοποιήθηκε στον 5ο όροφο του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου. Παρόντα ήταν και τα μέλη της διοίκησης της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας.

Η ατμόσφαιρα «πάγωσε» αφού οι ναυτικοί πράκτορες κατέστησαν σαφές ότι βάσει των κρατήσεων που έχουν αλλά και της ενημέρωσης από τις ίδιες τις εταιρείες, το 2014 έχει χαθεί για την Ελλάδα και ότι οι οποίες προσπάθειες θα πρέπει να έχουν ως στόχο το 2015.

Μάλιστα εξήγησαν στον υπουργό ότι φέτος, υπήρξε αύξηση των διερχόμενων-τράνσιτ- επιβατών αλλά και του αριθμού αφιξο-αναχωρήσεων κρουαζιερόπλοιων από τα ελληνικά λιμάνια διότι οι εταιρείες άλλαξαν τελευταία στιγμή τα δρομολόγια λόγω των ταραχών στη Β.Αφρική και στην Μέση Ανατολή.

Η ζημιά θα είναι ανάλογη και για την Τουρκία αφού όπως επεσήμανε στο «Π.Θ.» στέλεχος του κλάδου «όποιο πλοίο περνάει από την Ελλάδα πάει και στην Τουρκία και το ανάποδο».
Την επόμενη ημέρα της συνάντησης η Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας εξέδωσε ανακοίνωση αλλά δεν έγινε αναφορά στα στοιχεία αυτά ούτε στο ίδιο το γεγονός.

Ο λόγος είναι σύμφωνα με πληροφορίες ότι δεν ήθελα να «ρίξουν λάδι στη φωτιά» αφού ήδη υπήρχε τους τελευταίους μήνες μία έντονη αντιπαράθεση για το θέμα της κατασκευής νέου λιμανιού κρουαζιέρας στο Φάληρο. Η Ένωση ήταν υπέρ αυτής της λύσης ή οποία τελικά δεν πέρασε από το πρωθυπουργικό γραφείο, όπως είχαμε επισημάνει πριν από έναν περίπου μήνα, ενώ ο ΟΛΠ και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Γιώργος Ανωμερίτης ήταν εναντίον.

Τα στοιχεία που κατέθεσαν οι εκπρόσωποι της κρουαζιέρας στον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου «κυκλοφόρησαν» με αποτέλεσμα να υπάρξει αντίδραση από τον Γιώργο Ανωμερίτη λίγο αργότερα, σε μία φαινομενικά άσχετη με το θέμα ανακοίνωση που εξέδωσε ο ΟΛΠ.

Πιο συγκεκριμένα σε δελτίο τύπου με το οποίο γινόταν γνωστό ότι «στις 17 Οκτωβρίου 2013 θα συνέλθει η τρίτη Ημερίδα για την Κρουαζιέρα, την οποία ετησίως διοργανώνουν η Ένωση Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) και ο Ο.Λ.Π Α.Ε με θέμα “Κρουαζιέρα 2014», διαβάσαμε προς το τέλος δήλωση του Γ.Ανωμερίτη:

«Αντιθέτως από όσα γενικόλογα λέγονται από διάφορους κύκλους περί πτώσης της διακίνησης επιβατών κρουαζιέρας κατά 30%, το 2014, αν δεν συμβούν άλλα έκτακτα γεγονότα στην ευρύτερη περιοχή, η κρουαζιέρα θα κινηθεί αυξητικά σε σχέση με το 2013.»

Σύμφωνα με πληροφορίες ο Γ.Ανωμερίτης φέρεται να υποστηρίζει ότι και λιγότερες αφίξεις να υπάρξουν θα έρθουν μεγαλύτερες μεταφορικής ικανότητας κρουαζιερόπλοια με αποτέλεσμα ο αριθμός των επιβατών να είναι ίδιος και μεγαλύτερος το 2014 σε σύγκριση με το 2013.

Επιπροσθέτως ο ΟΛΠ έκανε γνωστό με ανακοίνωσή του ότι «νέα σημαντική αύξηση παρουσίασαν οι αφιξοαναχωρήσεις επιβατών κρουαζιέρας στο Λιμάνι του Πειραιά κατά το μήνα Σεπτέμβριο, κατά 14,94%. Είναι χαρακτηριστικό ότι σημαντική αύξηση παρουσίασαν και οι αφιξοαναχωρήσεις homeporting (+30,33%), ενώ αύξηση παρουσίασαν και οι αφιξοαναχωρήσεις transit (+12,21%)».

Στο λιμάνι του Πειραιά η επιβατική κίνηση της κρουαζιέρας έχει αυξηθεί κατά φτάσει 151% την δεκαετία 2002-2012.

newmoney.gr

«Απαίτηση της Τρόικας η κατάργηση έκπτωσης στους ναυτικούς» όπως δήλωσε ο υπουργός ναυτιλίας [βίντεο]

Τις ελπίδες που ήθελαν την επαναφορά της έκπτωσης στα εισιτήρια των συνταξιούχων ναυτικών μετά την πρόσφατη κατάργησή της μέσω εγκυκλίου, διέψευσε οριστικά από τη Χίο όπου βρέθηκε το μεσημέρι της Παρασκευής ο νέος Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.

Ο ίδιος σε δηλώσεις του στον «π» διευκρίνισε ότι το καθεστώς των υποχρεωτικών εκπτώσεων καταργήθηκε με βάση τις απαιτήσεις της Τρόικας με τις οποίες δεσμεύτηκε η Ελληνική Κυβέρνηση.

«Δεν πιστεύω στην πολιτική της επιβολής μέτρων ειδικά σε ότι αφορά την ανταγωνιστικότητα. Εμάς μας ενδιαφέρει η ακτοπλοϊα να είναι ισχυρή για να εξυπηρετούνται τα νησιά και όχι οικονομικά ανίσχυρη και χωρίς να μπορεί να πραγματοποιήσει δρομολόγια όπως είδαμε φέτος το καλοκαίρι σε γειτονικά με τη Χίο νησιά. Οι εταιρίες είχαν προσφύγει εναντίον της ελληνικής πολιτείας ζητώντας υπέρογκα ποσά για τις συγκεκριμένες εκπτώσεις. Μην ξεχνάτε ότι μέσα στις δεσμεύσεις που ανέλαβε η χώρα μας ήταν και η άρση του καθεστώτος των εκπτώσεων. Προσπάθησα να κρατήσω αυτές τις εκπτώσεις για ΑΜΕΑ, πολύτεκνους αλλά και φτωχούς. Μπορεί ορισμένους να τους φοβίζει η απελευθέρωση όμως η μη ιδιαίτερη αλλαγή της τιμολογιακής πολιτικής εκ μέρους των εταιρειών μας δικαιώνει», είπε ο κ. Βαρβιτσιώτης.


politischios.gr

Προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ ζητούν οι Λιμενικοί

Με θετική… διάθεση «υποδέχθηκε» η Πανελλήνια Ένωση Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος (ΠΕΑΛΣ) τη δημοσίευση της προκήρυξης πρόσληψης ογδόντα Αξιωματικών στο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., δεδομένων των γνωστών ελλείψεων στελεχών που παρατηρούνται σε όλες τις βαθμίδες, όπως χαρακτηριστικά σημειώνει ανακοίνωση της.

Από εκεί κι έπειτα όμως η ΠΕΑΛΣ καταθέτει μια σειρά ενστάσεων που έχουν να κάνουν με τη διεκδίκηση εισαγωγής σταθερά κατ’ έτος, όπως συμβαίνει στις Ένοπλες Δυνάμεις και τα Σώματα Ασφαλείας, τη δυνατότητα εισαγωγής προερχομένων και από τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού και κυρίως την πρόσληψη μέσω ΑΣΕΠ.
Χαρακτηριστικά η ανακοίνωση της ΠΕΑΛΣ, μεταξύ άλλων, αναφέρει :

«Δυστυχώς όμως και αυτός διαγωνισμός, από την προκήρυξη του, αυτοϋπονομεύεται, γιατί δε λαμβάνει υπόψη την κακή εμπειρία και την κριτική του πρόσφατου παρελθόντος για την διαδικασία, αλλά και τις εισηγήσεις που έχουμε θέσει κατ’ επανάληψη για τον τρόπο διεξαγωγής των διαγωνισμών κατάταξης στο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., με αποτέλεσμα να εγείρονται και πάλι, οι γνωστές ενστάσεις και να τίθενται ερωτηματικά για τις αποφάσεις, που σε κάθε περίπτωση, αδικούν το γεγονός.

Εμείς, από την πλευρά μας, έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής:

*Και αυτός ο διαγωνισμός *θα πραγματοποιηθεί εκτός πλαισίου ΑΣΕΠ και μάλιστα όταν στο πρόσφατο παρελθόν, ο συγκεκριμένος τρόπος πρόσληψης, έχει τεθεί ευθέως υπό αμφισβήτηση, τόσο από τους συμμετέχοντες, όσο και από την πλευρά πολιτικών παραγόντων. Υπενθυμίζουμε ότι, σήμερα, κριτήριο για τη διαθεσιμότητα στο δημόσιο, αποτελεί το αν η πρόσληψη ενός εκάστου, έγινε μέσω ΑΣΕΠ ή όχι.

Εμείς πολλάκις, αλλά και κατά την τελευταία συνάντησή μας με τον Υπουργό, είχαμε ζητήσει οι προσλήψεις να τεθούν κάτω από την «ομπρέλα» του ΑΣΕΠ. Δικαιολογίες, για αργές διαδικασίες, κόστος κλπ., σε καμία περίπτωση δε δικαιολογούν να μένουμε στα παλιά.

*Ενώ μιλούμε για έναν ανοιχτό διαγωνισμό*, διαπιστώνουμε να επανέρχονται και πάλι οι γνωστοί περιορισμοί, που κατά την άποψή μας είναι απολύτως αδικαιολόγητοι. Δεν αντιλαμβανόμαστε, αφού οι διαγωνιζόμενοι καλούνται να εξεταστούν σε κοινή ύλη στα βασικά μαθήματα, γιατί δεν επιτρέπεται η συμμετοχή όλων των πτυχιούχων ΑΕΙ.

Εάν σκοπός της προκήρυξης ήταν η πρόσληψη συγκεκριμένων ειδικοτήτων και πτυχιούχων, υπενθυμίζουμε ότι στο Λιμενικό Σώμα προβλέπονται, υπάρχουν και προσλαμβάνονται Αξιωματικοί ειδικών καθηκόντων, Νομικοί, Οικονομικοί και Τεχνικοί, απευθείας κατάταξης με το βαθμό του Ανθυποπλοιάρχου Λ.Σ. και συνεπώς προς αυτή την κατεύθυνση έπρεπε να προχωρήσουμε.

Εδώ λοιπόν τίθεται το ζήτημα ποιοί εισηγούνται και τι αποφάσεις λαμβάνονται; Είναι άραγε ηθικό, ακόμα κι αν είναι νόμιμο, να αποκλείεται του διαγωνισμού η συντριπτική πλειοψηφία των νέων, που σήμερα στενάζουν κάτω από το βάρος της ανεργίας και ζητούν εναγωνίως μια ευκαιρία;

*Ενώ οι μεγαλύτερες ελλείψεις,* αυτό το διάστημα, εστιάζονται κυρίως, σε Πλοιάρχους και Μηχανικούς Ε.Ν., που θα στελεχώσουν τα πλωτά περιπολικά μέσα, ώστε να εξυπηρετηθεί η ανάγκη επιτήρησης των θαλασσίων συνόρων μας για την αντιμετώπιση της παράνομης μετανάστευσης (πρόσφατες οι δηλώσεις του Υπουργού για το θέμα), ο προσανατολισμός του διαγωνισμού περιορίζεται σε πτυχιούχους νομικών, οικονομικών και πολυτεχνικών σχολών.

*Τα τιθέμενα ηλικιακά κριτήρια κατάταξης*, τόσο για τους ιδιώτες όσο και για τους προερχομένους από το Σώμα, περιορίζουν περαιτέρω τον αριθμό των συμμετεχόντων και δεν λαμβάνουν υπόψη τη σημερινή πραγματικότητα. Αιτιάσεις ότι συνδέονται με τον απαιτούμενο χρόνο προς συνταξιοδότηση, είναι τουλάχιστον ανεδαφικές και στερούνται επαρκούς επιχειρηματολογίας.

Κατόπιν των προαναφερομένων διαπιστώσεών μας κι επειδή έχει ήδη αρχίσει η συζήτηση και η αμφισβήτηση, υπενθυμίζουμε ότι «η γυναίκα του Καίσαρος δε φτάνει να είναι τίμια, αλλά και να φαίνεται τίμια». Με την ελπίδα λοιπόν ότι θα εισακουστούμε, καλούμε τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, να δώσει άμεσα συγκεκριμένες εντολές, ώστε ο διαγωνισμός να διεξαχθεί υπό την αιγίδα του ΑΣΕΠ, να αρθούν οι όποιοι περιορισμοί αναφορικά με τα πτυχία και να επανακαθοριστούν τα ηλικιακά κιρτήρια, ώστε ο διαγωνισμός να είναι «ανοιχτός» στο σύνολο των νέων της χώρας μας, αυξάνοντας παράλληλα τον αριθμό των εισακτέων Πλοιάρχων και Μηχανικών, προερχομένων από ΑΕΝ».

portnet.gr

Έκτακτο δελτίο επιδείνωσης καιρού – Έρχονται ισχυρές βροχές και καταιγίδες

Έκτακτο δελτίο εξέδωσε η ΕΜΥ, προειδοποιώντας για επιδείνωση του καιρού από τη νύχτα στη δυτική και κεντρική Μακεδονία, τη Θεσσαλία (κυρίως στα ανατολικά), τις Σποράδες, την κεντρική και ανατολική Στερεά, την Εύβοια και το μεσημέρι και το απόγευμα στην Πελοπόννησο με ισχυρές καταιγίδες που πιθανόν να συνοδεύονται από χαλαζοπτώσεις και ενισχυμένους άνεμους.

Στη Αττική, είναι πιθανό πρόσκαιρα και μέρχι τα ξημερώματα της Τετάρτης να σημειωθούν ισχυρές βροχές ή καταιγίδες στα δυτικά και βόρεια του νομού. Ταυτόχρονα οι άνεμοι θα πνέουν βόρειοι 7 με 8 μποφόρ.

Δεύτερο «κανάλι του Παναμά» θα ανοίξουν οι Κινέζοι

Το κοινοβούλιο της Νικαράγουα ενέκρινε νόμο σύμφωνα με τον οποίο προβλέπεται σύμβαση παραχώρησης για την κατασκευή διώρυγας μεταξύ του Ειρηνικού και του Ατλαντικού Ωκεανού στην επικράτεια της χώρας, στην κινεζική εταιρεία HK Nicaragua Canal Development Investment Co.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις εμπειρογνωμόνων το έργο θα απαιτήσει 40 δις δολάρια και τουλάχιστον 11 χρόνια. Είναι απαραίτητο να εκσκαφούν περίπου 200 χιλιόμετρα. Το κανάλι της Νικαράγουας θα είναι βαθύτερο, πλατύτερο και μακρύτερο από τη διώρυγα του Παναμά, και θα επιτρέπει τη διέλευση πλοίων διπλασίου εκτοπίσματος.

Μέχρι στιγμής, δεν έχει επιλεγεί το σημείο διάνοιξης του καναλιού και δεν έχει αξιολογηθεί ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος του έργου.

tro-ma-ktiko.blogspot.gr

Τον Ι. Κούστα βράβευσε η ΕΛ.ΑΣ.

Tον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της «Danaos Shipping Corporation Ltd», κ. Ι. Κούστα, βράβευσαν σήμερα για την πολύτιμη και διαχρονική προσφορά του Ιδρύματος στην ΕΛ.ΑΣ, ο Υπουργός Δημόσιας Τάξης & Προστασίας του Πολίτη και ο Αρχηγός της Ελληνικής Αστυνομίας.

Η βράβευση του κ. Κούστα πραγματοποιήθηκε σε ειδική τελετή στην αίθουσα «Π. Μπακογιάννης» του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης & Προστασίας του Πολίτη.

Ο Υπουργός Δημόσιας Τάξης & Προστασίας του Πολίτη κ. Νικόλαος Δένδιας, στην ομιλία του, εξέφρασε τις ευχαριστίες και τα θερμά συγχαρητήρια προς τον κ. Ι. Κούστα, για την ουσιαστική προσφορά του Ιδρύματος, τονίζοντας: «Κύριε Κούστα, φίλε Γιάννη, κυρίες και κύριοι, άντρες και γυναίκες της Ελληνικής Αστυνομίας.

Δεν έχω καμία πρόθεση να βγάλω ένα τυπικό λογύδριο για την περίπτωση αυτή. Θα ήθελα να πω για δύο λεπτά το ιστορικό πίσω από αυτό που σήμερα συμβαίνει και να διατυπώσω και στον κ. Κούστα τα προσωπικά μου αισθήματα.

Όταν έγινε σε μένα η εξαιρετική τιμή να αναλάβω την πολιτική ηγεσία αυτού του Υπουργείου, το πρώτο αδιέξοδο το οποίο κληθήκαμε όλοι να αντιμετωπίσουμε, ήταν το μεταναστευτικό. Γνωρίζετε όλοι πολύ καλά ότι δεν υπήρχε καμία πιθανότητα αντιμετώπισης του μεταναστευτικού, το οποίο στην πραγματικότητα διέλυε την ελληνική κοινωνία, εάν δεν έκλεινε ο Έβρος. Δεν μπορούσαμε να κάνουμε τίποτα. Είναι σα να προσπαθείς να γεμίσεις ένα τρύπιο βαρέλι. Ήταν μία αέναη διαδικασία, χωρίς κανένα αποτέλεσμα.

Ο Αρχηγός τότε σχεδίασε την επιχείρηση ΑΣΠΙΔΑ, που είναι τμήμα της ευρύτερης επιχείρησης ΞΕΝΙΟΣ ΔΙΑΣ. Τμήμα αυτού του σχεδιασμού ήταν η δυνατότητα θωράκισης του ίδιου του Έβρου. Το χερσαίο κομμάτι, όπως ξέρετε, υπήρχε ο φράχτης, υπήρχαν οι κάμερες, αλλά το υδάτινο κομμάτι ήταν αφύλακτο. Τα οικονομικά μας τα γνωρίζετε. Εδώ έρχεται ο ρόλος του κ. Γιάννη Κούστα. Ο κ. Κούστας είχε την ευγένεια και την καλοσύνη να μας προσφέρει το απαραίτητο εργαλείο για να κλείσουμε την ποτάμια κοίτη του Έβρου, τα φουσκωτά.

Και το έκανε σε ταχύτατο χρόνο, ανέλαβε ο ίδιος, παρήγγειλε, βρήκε την εταιρεία, μετέφερε, παρέδωσε και μας έδωσε το απαραίτητο εργαλείο για να πετύχουμε αυτό που σήμερα έχουμε πετύχει. Ο Έβρος να είναι απολύτως κλειστός. Τα στατιστικά, όσοι ασχολούνται με το μεταναστευτικό τα ξέρουν. Θα μου επιτρέψετε να σας πω έναν αριθμό μόνο, τον οποίο λέω πάντοτε. Πριν ξεκινήσουμε, στις 2 Αυγούστου μπήκαν από τον Έβρο 416 άτομα. Τώρα που συζητάμε, από όλη αυτήν την περιοχή, δεν μπαίνει παρά ένας-δύο.

Το πρόβλημα για το μεταναστευτικό τώρα έχει μετακινηθεί στα θαλάσσια σύνορα. Δεν είναι αντικείμενο δικό μας, είναι αντικείμενο του Λιμενικού Σώματος. Εσείς, οι γυναίκες και άντρες της Ελληνικής Αστυνομίας, το καθήκον σας απέναντι στην Ελληνική Δημοκρατία το κάνατε. Ο Έβρος έκλεισε, αλλά αυτό έγινε γιατί και άλλοι άνθρωποι, που δεν είχαν το θεσμικό καθήκον, δεν είχαν ορκιστεί στο Σύνταγμα και τους Νόμους, όμως παραταύτα, από πατριωτισμό, προσέφεραν εκείνα τα οποία χρειάζονταν για να πετύχουμε το αποτέλεσμα το οποίο έχουμε πετύχει.

Κύριε Κούστα, εγώ δεν σας εγνώριζα. Είμαι ευτυχής, γιατί είχα την ευκαιρία αυτή. Θα ήθελα από βάθος καρδιάς και εξ ονόματος και του Πρωθυπουργού και της Κυβέρνησης να σας ευχαριστήσω, όχι μόνο γι’ αυτή καθαυτή τη δωρεά, που υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες που εξήγησα ήταν χρησιμότατη, αλλά κυρίως γιατί αποδεικνύετε ότι στις στιγμές κρίσης υπάρχει άδολος πατριωτισμός και ότι η χώρα αυτή, στη στιγμή της έσχατης δυσκολίας της μπορεί να βασίζεται στους ανθρώπους αυτούς, που η ικανότητά τους -δεν θέλω να πω η τύχη- τους βοήθησε να έχουν στη διάθεσή τους τα οικονομικά μέσα, τα οποία η πατρίδα πολλές φορές στην ιστορία της στερείται. Σας ευχαριστώ από καρδιάς θερμότατα ».

Ο Αρχηγός της Ελληνικής Αστυνομίας, Αντιστράτηγος Νικόλαος Παπαγιαννόπουλος, αφού χαιρέτισε και ευχαρίστησε τον Πρόεδρο της εταιρείας, μεταξύ άλλων, ανέφερε :
«Κύριε Υπουργέ, κύριε Γενικέ Γραμματέα, Στρατηγοί, κύριε Πρόεδρε, με ιδιαίτερη χαρά και ικανοποίηση σας υποδεχόμεθα και σας καλωσορίζουμε σήμερα κοντά μας.

Ανήκετε στην εξαιρετική αυτή γενιά των συμπολιτών μας, που με τις πράξεις και το έργο τους αποδεικνύουν έμπρακτα ότι η αλληλεγγύη, η ανιδιοτέλεια και η προσφορά προς την πατρίδα και την κοινωνία δεν έχουν λείψει και ούτε θα λείψουν ποτέ από αυτόν τον τόπο. Και μάλιστα σε μια πολύ κρίσιμη περίοδο για τη χώρα, όπου δοκιμάζεται η αντοχή της κοινωνίας, το μέλλον της χώρας βρίσκεται, θα λέγαμε, σε κρίσιμο στάδιο, και η προοπτική της κοινωνίας είναι αβέβαιη.

Κι εκεί ακριβώς εσείς, με την ανιδιοτέλειά σας αυτή, έρχεστε να προσφέρετε αυτό το οποίο απαιτεί και έχει ανάγκη η Ελληνική Αστυνομία, ούτως ώστε να συμβάλετε στην προσπάθειά της στον καθημερινό αγώνα που δίνει ενάντια στο έγκλημα και ενάντια σε όλους αυτούς που θέλουν να υπονομεύσουν τη δημόσια τάξη και ασφάλεια της χώρας. Η προσφορά σας αυτή έχει όχι μόνο υλική διάσταση. Δεν είναι μόνο ότι ενισχύσατε τον υλικοτεχνικό εξοπλισμό της αστυνομίας και δώσατε τη δυνατότητα να αναβαθμίσει τη δραστηριότητά της και να προσφέρει καλύτερες υπηρεσίες προς τον πολίτη και προς την πατρίδα. Έχει μια άλλη διάσταση ευρύτερη.

Την ηθική διάσταση, η οποία αντανακλά ακριβώς στο ηθικό των αστυνομικών. Αντανακλά το πως αντιλαμβάνεται την ανταπόκριση της κοινωνίας ο αστυνομικός στο δύσκολο καθημερινό του αγώνα ενάντια στο έγκλημα. Και αυτό είναι εκείνο που του ενισχύει το ψυχικό σθένος, ισχυροποιεί την αυτοπεποίθησή του και ενδυναμώνει την αίσθηση καθήκοντος για να φτάνει τις περισσότερες φορές μέχρι την αυτοθυσία.

Πρέπει δε να γνωρίζεται κύριε Πρόεδρε ότι η έμπρακτη αυτή στήριξη και συμπαράστασή σας προς την Αστυνομία έχει άμεσο και ουσιαστικό αντίκρισμα στην ίδια την κοινωνία, στη χώρα. Εμείς ως επαγγελματίες αστυνομικοί, αλλά και ως ένστολοι πολίτες έχουμε υποχρέωση και να αναδείξουμε αλλά και να αναγνωρίσουμε και να εκτιμήσουμε αυτή την προσφορά σας.

Αυτή η λιτή τελετή, η οποία διοργανώθηκε σήμερα, ασφαλώς δεν έχει κανένα σκοπό ούτε προς ανταπόδοση αλλά ούτε για να εξάρει την προσφορά σας αυτή. Άλλωστε αυτό δεν το έχετε ανάγκη. Πρέπει όμως να γνωρίζετε ότι όλη η Ελληνική Αστυνομία και ειδικότερα αυτοί οι οποίοι αντιμετωπίζουν καθημερινά το πρόβλημα της λαθρομετανάστευσης στον Έβρο, όλοι λοιπόν σας ευχαριστούμε από βάθος καρδιάς και σας ευγνωμονούμε για αυτή την προσφορά σας. Και να γνωρίζετε ότι η προσφορά σας αυτή θα μετατρέπεται καθημερινά σε κοινωνικό έργο και σε υπηρεσίες υψηλής ποιότητας προς τη χώρα και προς το κοινωνικό σύνολο.
Σας ευχαριστούμε και πάλι.»

theseanation.gr

Σημαντικές ελλείψεις στην εξυπηρέτηση κρουαζιερόπλοιων

Η οριστική καταγραφή από τις εθνικές αρχές κατέδειξε ότι η Ελλάδα διαθέτει 1.114 λιμάνια, σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής Κώστα Μουτζούρη, ο οποίος, μιλώντας στο ετήσιο συνέδριο του Economist, διευκρίνισε ότι ως λιμάνι ορίστηκε μία θαλάσσια περιοχή η οποία έχει υποστεί ανθρωπογενείς παρεμβάσεις – κατασκευές.

Αιτιολογώντας τον υψηλό αριθμό λιμένων στη χώρα, ο κ. Μουτζούρης στάθηκε κυρίως στον υψηλό αριθμό των νησιών όπως και στην ελληνική ναυτοσύνη.

Αναφερόμενος σε ευρήματα ερευνών για την Ελλάδα, επεσήμανε ότι έως το 50% των πλοίων αντιμετωπίζει προβλήματα προσέγγισης σε λιμάνια και έως το 100% προβλήματα πρόσδεσης ενώ έκανε λόγο για σημαντικές ελλείψεις στην εξυπηρέτηση κρουαζιερόπλοιων.

Πάντως, ο ίδιος επεσήμανε τον πολύ χαμηλό αριθμό ατυχημάτων.

marinews.gr

Βλήμα εντοπίστηκε από αλιέα στο Παγασητικό κόλπο

Πρωινές ώρες εχθές, εντοπίστηκε από επαγγελματία αλιέα ένα (01) βλήμα πυροβόλου όπλου μήκους πενήντα (50) εκατοστών και διαμέτρου πέντε (05) εκατοστών περίπου, στη θαλάσσια περιοχή του Παγασητικού κόλπου.

Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Βόλου, που διενεργεί την προανάκριση, έχει ειδοποιηθεί η 1η Ταξιαρχία Αεροπορίας Στρατού για την παραλαβή του εν λόγω πυρομαχικού υλικού.

zougla.gr

Έκρηξη σε πλατφόρμα εξόρυξης πετρελαίου στον Κόλπο του Μεξικού

οι Αμερικανικές αρχές επιβεβαίωσαν την έκρηξη στην πλατφόρμα εξόρυξης φυσικού αερίου και πετρελαίου στον κόλπο του Μεξικού η οποία ανήκει στην Black Elk Energy και βρίσκεται στην περιοχή West Delta Block 32 νότιο ανατολικά του Grand Isle. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες 11 από τους 22 εργάτες τραυματίστηκαν εκ των οποίων οι 4 είναι σε κρίσιμη κατάσταση έχοντας εγκαύματα δευτέρου και τρίτου βαθμού. Αιτία της έκρηξης ήταν οι εργασίες των εργατών στην πλατφόρμα.

e-Nautilia.gr