Ο Νίκος Ζωίδης νέος γενικός γραμματέας Αιγαίου

Μετά απο τέσσερις μήνες η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής απέκτησε γενικό γραμματέα.

Πρόκειται για τον 63χρονο πολιτικό μηχανικό, στέλεχος και πρώην βουλευτή του ΠΑΣΟΚ στα Δωδεκάνησα, Νίκο Ζωίδη.

Η Γενική Γραμματεία Αιγαίου είχε μείνει ακέφαλη όταν τον περασμένο Ιούνιο παραιτήθηκε ο τότε γενικός γραμματέας Γιάννης Σπιλάνης, μετά την αποχώρηση από την κυβέρνηση της ΔΗΜΑΡ.

Σύμφωνα με πληροφορίες η τοποθέτηση του Ν.Ζωίδη στη θέση του γ.γ. έγινε μετά απο πρόταση του προέδρου του ΠΑΣΟΚ Β.Βενιζέλου, την οποία ύστερα απο διαβουλεύσεις αποδέχθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας Μ.Βαρβιτσιώτης

pireas2day.gr

Καταγγέλλουν »νέο χαράτσι» στους ναυτεργάτες

Ανακοίνωση-Καταγγελία της Πανελλήνιας ένωσης ναυτών εμπορικού ναυτικού για την αύξηση των εισφορών των πληρωμάτων στο ΤΠΚΠΕΝ:

Η δικομματική κυβέρνηση (ΝΔ – ΠΑΣΟΚ) συνεχίζοντας την μνημονιακή πολιτική και εκτελώντας πιστά τις εντολές της Τρόικα συντρίβει και καταστρέφει με την ναυτιλιακή της πολιτική τα δικαιώματα και τις κατακτήσεις του Ναυτεργατικού μας κόσμου.

Στα πλαίσια αυτής της πολιτικής οι μισθοί των Ναυτεργατών έχουν συρρικνωθεί δραματικά, οι συντάξεις των απόμαχων του κύματος έχουν υποστεί αλλεπάλληλες μειώσεις που φθάνουν και ξεπερνούν το 50%.

Οι εργασιακές σχέσεις στα πλοία έχουν επιδεινωθεί με τα εξαντλητικά ωράρια, την απλήρωτη εργασία. Η ανεργία έχει εκτιναχθεί σε επίπεδα ρεκόρ τα τελευταία χρόνια, τα ασφαλιστικά ταμεία έχουν καταρρεύσει και ο Οίκος Ναύτη οδηγείται στην απαξίωση και την διάλυση.

Όμως η εφοπλιστόδουλη κυβερνητική ναυτιλιακή πολιτική κλιμακώνεται σε όλους τους τομείς: από την μία αφήνει άθικτο το σκανδαλώδες θεσμικό πλαίσιο που εξασφαλίζει ασύδοτη δράση στο εφοπλιστικό κεφάλαιο και από την άλλη τις συνέπειες που δημιουργεί η αντεργατική και αντιναυτεργατική της πολιτική προσπαθεί να τις φορτώσει για πολλοστή φορά στις πλάτες των Ναυτεργατών.

Τελευταίο κρούσμα είναι η κυβερνητική προσπάθεια και οι εξελίξεις για αύξηση των εισφορών των Ναυτεργατών στα Ταμεία Πρόνοιας του ΝΑΤ, στα οποία έχουν μειωθεί δραματικά τα έσοδα και οι εισφορές εξαιτίας των διαδοχικών μειώσεων των οργανικών συνθέσεων και της απώλειας χιλιάδων θέσεων εργασίας ελλήνων Ναυτεργατών τα τελευταία χρόνια, και τα Ταμεία Πρόνοιας έχουν περιέλθει σε οικονομικό αδιέξοδο με αποτέλεσμα να καθυστερούν την καταβολή των εφάπαξ παροχών από 3 έως και 4 χρόνια!!!!

Υπεύθυνη και υπόλογη για αυτήν την άθλια και τραγική κατάσταση των Ταμείων Πρόνοιας των Ναυτεργατών – και όχι μόνο – είναι η ασκούμενη κυβερνητική ναυτιλιακή πολιτική που διαρκώς παρέχει προνόμια στο εφοπλιστικό κεφάλαιο.

Η κατάσταση αυτή αναμένεται να χειροτερεύσει το επόμενο διάστημα αφού οι θέσεις εργασίας θα μειωθούν ακόμη περισσότερο με αυτά που προβλέπονται στο πολυνομοσχέδιο του ΥΝΑ (Ν. 4150/2013).

Αντί λοιπόν η κυβέρνηση και το ΥΝΑ να εξασφαλίσουν πόρους και να καλύψουν στοιχειωδώς τις υποχρεώσεις των Ταμείων, μεθοδεύουν μέσω των διορισμένων Προεδρείων των Ταμείων Πρόνοιας να μετακυλισθεί το βάρος στους ίδιους τους εναπομείναντες Ναυτεργάτες οι οποίοι ουδεμία ευθύνη έχουν για την κατάντια που έχουν οδηγηθεί τα Ταμεία Πρόνοιας και του οικονομικού τους αδιεξόδου.

Έτσι μετά την πραξικοπηματική, αυθαίρετη και πολιτικά ανέντιμη μεθόδευση που έγινε στο Ταμείο Πρόνοιας Αξιωματικών, που επιβλήθηκε αύξηση εισφορών 45%, τώρα σειρά έχει το Ταμείο Πρόνοιας Κατωτέρων Πληρωμάτων που η κυβέρνηση, το ΥΝΑ και ο Πρόεδρος του Ταμείου ζητούν να αυξηθούν οι εισφορές των κατωτέρων πληρωμάτων κατά 85%.

Η κυβέρνηση μέσω του μνημονίου συμφωνίας προς τα Ταμεία Προνοίας θέτει ως όρο για να χρηματοδοτήσει την εξόφληση των εφάπαξ έως και το 2011 την ανωτέρω αύξηση των εισφορών.

Το θλιβερό στην υπόθεση αυτή είναι η στάση της ηγεσίας και της πλειοψηφίας της ΠΝΟ η οποία συντάσσεται και συμφωνεί με αυτούς τους άθλιους κυβερνητικούς χειρισμούς και με το άγριο χαράτσωμα των Ναυτεργατών με το επιχείρημα ότι «έτσι θα ξεμπλοκάρουμε την χορήγηση των εφάπαξ προς τους δικαιούχους Ναυτικούς». Αυτό επιβεβαιώθηκε κατά την συνεδρίαση της Διοίκησης της ΠΝΟ 17/7/2013.

Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ (και πιστεύουμε μαζί και η συντριπτική πλειοψηφία των Ναυτεργατών) δεν υιοθετεί, δεν συναινεί σε μια ισοπεδωτική, καταστροφική και βάρβαρη πολιτική η οποία φορτώνει στις πλάτες των Ναυτεργατών τις συνέπειες της κυβερνητικής ναυτιλιακής πολιτικής. Θεωρούμε βέβαιο ότι στην λογική του μνημονίου που προτείνει το Υπουργείο Εργασίας για ισοσκελισμένους Προϋπολογισμούς, ότι και τον επόμενο χρόνο θα τεθεί και πάλι ζήτημα αύξησης των εισφορών των Ναυτικών οπότε το χαράτσωμα θα διαιωνισθεί και θα πάρει μόνιμο χαρακτήρα.

Υπογραμμίζουμε και απαιτούμε η κυβέρνηση να αναλάβει εδώ και τώρα τις ευθύνες και να καλύψει άμεσα τις υποχρεώσεις των Ταμείων έτσι ώστε να ομαλοποιηθεί η καταβολή όλων των εφάπαξ αποδοχών προς τους δικαιούχους Ναυτεργάτες.

Από το «παράθυρο» έρχονται οι ατομικές συμβάσεις στον χώρο της Ναυτιλίας

Από το «παράθυρο» έρχονται οι ατομικές συμβάσεις στον χώρο της Ναυτιλίας για όλες τις ειδικότητες.

Η ρητή πρόβλεψη υπάρχει στο επικαιροποιημένο Μνημόνιο, που συνοδεύει τη νέα έκθεση της Κομισιόν ενώ υπάρχει η προαναγγελία της λήψης και νέων μέτρων από τον Οκτώβριο.

Οι αναφορές στο Μνημόνιο προκαλούν έντονα ερωτηματικά καθώς όπως είναι γνωστό η σχετική ρύθμιση για τις ατομικές συμβάσεις σε ποντοπόρα πλοία καταψηφίστηκε από τη Βουλή και φαίνεται σα να έχει μπει από το «παράθυρο» στο Μνημόνιο με την εξής αναφορά:

• Για να βοηθήσει τον τομέα της ναυτιλίας, θα αποσαφηνίσει τα τέλη Ιουνίου στην εγκύκλιο ότι οι ατομικές συμβάσεις εργασίας μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο ελεύθερης διαπραγμάτευσης, αφού η συλλογική σύμβαση έχει λήξει.

(Στο Αγγλικό πρωτότυπο η ακριβής αναφορά είναι η εξής: To assist the shipping sector, we will clarify by end June in a circular that individual labor contracts can be negotiated freely, once the collective agreement has expired).

Μέχρι τώρα, ήταν γνωστό ότι το ΥΝΑ σκόπευε να επαναφέρει τη ρύθμιση. Ωστόσο τώρα γίνεται αναφορά σε «εγκύκλιο» (circular), γεγονός, που δημιουργεί εύλογα ερωτηματικά για πως μεθοδεύεται να εφαρμοστεί μια διάταξη, που έχει απορριφθεί από την Βουλή.

Αυτή την φορά, πάντως, και στη Βουλή εφόσον επανέλθει θα έχει το «περίβλημα» της Μνημονιακής υποχρέωσης!

Από εκεί και πέρα, στο επικαιροποιημένο Μνημόνιο αναφέρονται σε σχέση με την ακτοπλοΐα τα εξής:

Για να συμβάλει στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των τομέων του τουρισμού μας, για τις εγχώριες υπηρεσίες πορθμείων έχουμε αυξήσει την ευελιξία της δρομολόγησης, μειωμένη επάνδρωση υποχρεώσεις, και μέχρι το τέλος του Ιουνίου θα μειώσει και να περιορίσει σε λιγότερες κατηγορίες υποχρεωτικές εκπτώσεις των εισιτηρίων (To help strengthen the competitiveness of our tourism sectors, for domestic ferry services we have increased the flexibility of routing, reduced manning obligations, and by end June will reduce and limit to fewer categories mandatory ticket discounts).

Τέλος, προαναγγέλλονται νέα μέτρα με την εξής αναφορά:

Μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου, θα αξιολογήσει τον αντίκτυπο των μεταρρυθμίσεων αυτών, και να θεσπίσει περαιτέρω μέτρα για την αύξηση της ανταγωνιστικότητας του τομέα (By end October, we will assess the impact of these reforms, and adopt further steps to increase the competitiveness of the sector)

Λιμάνια

Στο κυρίως κείμενο της έκθεσης (σελ. 46) προαναγγέλλεται ο σαφής διαχωρισμός στα λιμάνια των «αρχών διοικητικής ευθύνης» και των «εμπορικών δραστηριοτήτων» ενώ λίγο παρακάτω αναφέρεται ότι:

«Οι αρχές ετοιμάζονται να ξεκινήσουν βασικά στοιχεία του ενεργητικού για τις ιδιωτικοποιήσεις, κυρίως μέσω παραχωρήσεων, με στόχο τη διασφάλιση της βιώσιμης και αυτο-χρηματοδότησης λιμενικές αρχές, για την προσέλκυση πρόσθετων κεφαλαίων και διοικητικής εμπειρίας και τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητα του τομέα από τις περιφερειακές και διεθνή προοπτική».

pireas2day.gr

Το Νέο Διοικητικό Συμβούλιο της »Ένωσης Μαρινών Ελλάδας»

Ολοκληρώθηκαν οι αρχαιρεσίες της 6ης Τακτικής Γενικής Συνέλευσης της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή 7 μελών στο Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης το οποίο έχει διετή θητεία και συγκροτήθηκε σε Σώμα ως εξής:

1. Σταύρος ΚΑΤΣΙΚΑΔΗΣ, Μαρίνα Φλοίσβου, ΠΡΟΕΔΡΟΣ,

2. Νικόλαος ΚΟΥΤΣΟΔΟΝΤΗΣ – Mαρίνα Γουβιών, ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ,

3. Άγγελος ΚΟΠΙΤΣΑΣ – Μαρίνα Ζέας, ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ,

4. Παναγιώτης ΠΑΠΠΑΣ – Μαρίνα Αλίμου, ΤΑΜΙΑΣ,

5. Ηλίας ΤΕΦΑΣ – Κλεοπάτρα Μαρίνα, Άκτιο ΜΕΛΟΣ,

6. Σταύρος ΑΝΤΩΝΑΚΑΣ – Olympic Marine, ΜΕΛΟΣ,

7. Σταύρος ΚΑΡΝΑΚΗΣ – Μαρίνα Αθηνών, ΜΕΛΟΣ

Ο Πρόεδρος της Ένωσης κ. Σταύρος Κατσικάδης ο οποίος εξελέγη για δεύτερη θητεία δήλωσε:

«Η Ένωση Μαρινών Ελλάδας θεωρεί ζωτικής σημασίας την επιτάχυνση των διαδικασιών εκσυγχρονισμού του θεσμικού πλαισίου που αφορά στους τουριστικούς λιμένες, την εφαρμογή κινήτρων για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου και την προσέλκυση ξένων σκαφών αναψυχής στις μαρίνες της χώρας μας.

Οι συνεχιζόμενες οικονομικές συνθήκες ύφεσης δυσχεραίνουν την ανάπτυξη του τομέα των τουριστικών λιμένων στην χώρα μας ενώ αντίθετα οι ανταγωνίστριες χώρες στον τομέα αυτό, αυξάνουν τους ρυθμούς δημιουργίας νέων θέσεων ελλιμενισμού καθώς και επενδύσεων σε μαρίνες εντός και εκτός των συνόρων τους».

Και συμπλήρωσε: «Είναι λοιπόν άμεση ανάγκη να ληφθούν ουσιαστικά μέτρα που θα ανατρέψουν το αρνητικό κλίμα και θα καταστήσουν το θαλάσσιο τουρισμό της χώρας μας πιο ελκυστικό, αντί να συζητούμε την επιβολή νέων τελών που θα ωθήσουν και άλλα σκάφη να αποχωρήσουν από την Ελλάδα».

Η Ένωση Μαρινών Ελλάδας η οποία αποτελείται σήμερα από 20 οργανωμένους τουριστικούς λιμένες, ιδρύθηκε το 2010.

dealnews.gr

Εισροή υδάτων σε ρυμουλκό

Πρωινές ώρες σήμερα, ενημερώθηκε, η Λιμενική Αρχή Πρέβεζας, από τον κυβερνήτητου Ρ/Κ «ΣΑΜΠΑΤΗΣ Μ» Ν.Χ. 430, το οποίο είναι πλαγιοδετημένο στο λιμάνι της Πρέβεζας,για εισροή υδάτων στο χώρο του μηχανοστασίου.

Από το περιστατικό δεν διαπιστώθηκε θαλάσσια ρύπανση και άμεσα πραγματοποιήθηκε επιτυχής απάντληση των υδάτων, ενώ διενεργήθηκε επιθεώρηση υφάλων από επαγγελματία δύτη χωρίς να διαπιστωθεί κάποια βλάβη.

Από την οικεία Λιμενική Αρχή απαγορεύτηκε αρχικά ο απόπλους του πλοίου, ο οποίος επετράπη μετά από δοκιμαστικό πλου και διαπίστωσης της καλής λειτουργίας των μηχανών και βοηθητικών μηχανημάτων από το Τοπικό Κλιμάκιο Επιθεώρησης Πλοίων του λιμένα Πρέβεζας.

hcg.gr

Πλώρη για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης βάζουν Κινέζοι και Ρώσοι

Στο «μικροσκόπιο» διεθνών ναυτιλιακών ομίλων φαίνεται να έχουν τεθεί κάποιες από τις υπό παραχώρηση δραστηριότητες του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, το οποίο αυτή την περίοδο θέτει στη γραμμή εκκίνησης ένα ευρύ επενδυτικό πρόγραμμα σε τρία μέτωπα, συνολικού ύψους περίπου 28 εκατ. ευρώ.

«Υπάρχει πραγματικό ενδιαφέρον το οποίο προέρχεται κυρίως από ομίλους ρωσικών και κινεζικών συμφερόντων και έχει εκφραστεί τόσο απευθείας σε εμάς, όσο και στο ΤΑΙΠΕΔ», τόνισε στην «Η» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΑ ΑΕ κ. Χ. Σκευάς, γνωστοποιώντας, παράλληλα, ότι τους περασμένους μήνες επισκέφθηκαν τις εγκαταστάσεις του λιμένα για αυτοψία, νομικοί εκπρόσωποι κινέζικου ομίλου, χωρίς, όμως, να αποκαλύψουν την ταυτότητά του. Όπως εξηγεί ο επικεφαλής του ΟΛΑ το επενδυτικό ενδιαφέρον εντοπίζεται, κυρίως, για τη μίσθωση προβλητών, καθώς και για το πολυχρηστικό terminal.

«Όλα πιθανώς θα ξεκαθαρίσουν στο δεύτερο μισό του έτους, όταν, βάσει του προγραμματισμού του ΤΑΙΠΕΔ, θα προχωρήσουν οι παραχωρήσεις των λιμανιών», είπε ο κ. Σκευάς. Ειδικά για την περίπτωση των παραχωρήσεων στο τοπικό λιμένα, εκτίμησε ότι η διαδικασία θα δρομολογηθεί είτε από την ΟΛΑ Α.Ε., είτε από την ΟΛΘ Α.Ε., εφόσον ολοκληρωθεί έγκαιρα ο σχεδιασμός του ΥΕΝ για το «πέρασμα» του ελέγχου των λιμανιών της Β. Ελλάδος και του Βόλου κάτω από την «ομπρέλα» του λιμένα της Θεσσαλονίκης.

Επενδύσεις

Αναφορικά με το επενδυτικό πρόγραμμα, την περίοδο αυτή η ΟΛΑ Α.Ε. ξεκινά την υλοποίηση τριών παρεμβάσεων, προκειμένου για την αναβάθμιση της υποδομής του και κατ’ επέκταση του ρόλου που διαδραματίζει στο διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών. Η πρώτη σημαντική επένδυση, που υπηρετεί το συγκεκριμένο στόχο, αφορά το έργο της εκβάθυνσης του λιμένα, για το οποίο πριν από περίπου δύο εβδομάδες εξασφαλίστηκε από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων κονδύλι 21,9 εκατ. ευρώ. Η δημοπράτηση του έργου ορίστηκε στις 5 Μαρτίου 2013, ενώ για την εκτέλεσή του θα χρειαστούν 20 μήνες.

Από την περασμένη Τετάρτη, επίσης, εντάχθηκε στο ΠΕΠ Αν. Μακεδονίας – Θράκης το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμανιού με το υπάρχον σιδηροδρομικό δίκτυο, σε μήκος 500 μ. Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού 4,9 εκατ. ευρώ, το οποίο, σύμφωνα με τον κ. Σκευά, θα δώσει τη δυνατότητα στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης να προσφέρει, επιτέλους, και υπηρεσίες συνδυασμένων μεταφορών, αυξάνοντας έτσι, την ανταγωνιστικότητά του στην ευρύτερη περιοχή.

Το τρίπτυχο κλείνει με την έγκριση, εσχάτως, από την Ευρωπαϊκή Ένωση του έργου Sea2Sea για τη σιδηροδρομική σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με άλλα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας. Πρόκειται για δράση προϋπολογισμού 1,5 εκατ. ευρώ, που αφορά την εκπόνηση των απαραίτητων μελετών, εντός των επόμενων 18 μηνών. Στο δίκτυο συμμετέχουν επίσης το λιμάνι της Καβάλας, καθώς και τα αντίστοιχα του Ρούσσε και του Μπουργκάς στη Βουλγαρία. Από την περασμένη Τεταρτη μάλιστα, τόσο η ΟΛΑ Α.Ε., όσο και το υπουργείο Οικονομικών ειδοποιήθηκαν ότι κατατέθηκαν τα πρώτα 200 χιλ. ευρώ, για το πρόγραμμα, το οποίο είναι έτοιμο να ξεκινήσει άμεσα.

imerisia.gr

ΟΛΠ: ανάπτυξη του λιμενικού συστήματος

Τη συμμετοχή του στη διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης για τα θέματα της στρατηγικής ανάπτυξης του εθνικού λιμενικού συστήματος αποφάσισε το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ Α.Ε. κατά τη σημερινή του συνεδρίαση.

Σύμφωνα με τις θέσεις που αναπτύχθηκαν, τα σχετικά άρθρα του σχεδίου νόμου:

(α) δημιουργία Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων,

(β) νέα δομή και λειτουργία του συστήματος,

(γ) Αττικό Λιμενικό Σύστημα,

(δ) ανασχεδιασμός για την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) και

(ε) αδειοδότησης έργων σε Οργανισμούς Λιμένων βρίσκονται στην ορθή κατεύθυνση και οδηγούν σε ένα νέο αποτελεσματικό σύστημα λιμενικής λειτουργίας. Μέχρι τις 28 Δεκεμβρίου 2012 θα υποβληθούν και γραπτά οι προτάσεις του ΟΛΠ Α.Ε.

Όπως δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ Α.Ε. κ. Γιώργος Ανωμερίτης: “στις επόμενες μέρες θα συνέλθει και το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), προκειμένου να συμβάλουμε όλοι στις αποφάσεις εφαρμογής που απαιτούνται για τη λειτουργία ενός σύγχρονου, ευρωπαϊκού και δυναμικού λιμενικού συστήματος. Ενός συστήματος το οποίο αποτελεί κύριο παράγοντα της διαδικασίας ανάπτυξης του τόπου, αφού από την αποτελεσματική του λειτουργία εξαρτώνται κύριοι τομείς της οικονομίας, όπως η βιομηχανία, το εμπόριο και ο τουρισμός. Ιδιαίτερα για τον ΟΛΠ Α.Ε. η τελική επιλογή της αποδοχής του ευρωπαϊκού μοντέλου ανάπτυξης και όχι της πώλησης του συνόλου των μετοχών του Οργανισμού σε έναν και μόνο στρατηγικό επενδυτή, αποτελεί δικαίωση των επί τριετία διατυπωμένων δημόσια απόψεων του για ένα μοντέλο πολλαπλών ιδίων χρήσεων και παραχωρήσεων για νέες επενδύσεις με διαφάνεια, ανταγωνιστικότητα και περιβαλλοντική προστασία. Το στοίχημα για τα λιμάνια και την χώρα είναι οι νομοθετικές ρυθμίσεις να εφαρμοσθούν ταχύτατα”.

ΠΗΓΗ

Παράλογες οι απαιτήσεις των πλοιοκτητών ανακοίνωσε η ΠΕΝΕΝ

Ακραίες και παράλογες χαρακτηρίζει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Ναυτών Εμπροικού Ναυτικού τις θέσεις των πλοιοκτητών και οι Ναυτεργάτες και τα Συνδικάτα τους δηλώνουν ότι θα αγωνισθούν με όλες τις δυνάμεις τους για να μην περάσει η πολιτική της τρόικας και της τρικομματικής κυβέρνησης.

Ο Αντώνης Νταλακογιώργος πήρε μέρος στη συνάντηση μεταξύ των εκπροσώπων της Διοίκησης της ΠΝΟ και του Προεδρείου του Συνδέσμου Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).

Στην διάρκεια της συνάντησης, αναφέρθηκε διεξοδικά στα σοβαρά προβλήματα που μαστίζουν την Ναυτεργασία όλο το τελευταίο χρονικό διάστημα.

Αναφέρθηκε:
1. Καθυστέρηση στην καταβολή των δεδουλευμένων και των αναδρομικών αποδοχών των Ναυτεργατών, περικοπή αποδοχών στην μεγάλη πλειοψηφία των Ακτοπλοϊκών εταιριών και των εταιριών με Ε/Γ – Ο/Γ πλοία που εκτελούν διεθνείς πλόες.

2. Στην καταστρατήγηση της ισχύουσας νομοθεσίας που αφορά την 10μηνη δρομολόγηση και επάνδρωση των πλοίων και στις παραβιάσεις στις οργανικές συνθέσεις, στις παράνομες αποδρομολογήσεις πλοίων, στις αυθαίρετες απολύσεις εκατοντάδων ναυτικών, στην παραβίαση της νομοθεσίας που προβλέπει τον χρόνο απασχόλησης των Ναυτικών κ.α.

3. Ταυτόχρονα υπογράμμισε ότι σε καμιά περίπτωση τα συνδικάτα των Ναυτικών δεν πρόκειται να συμφωνήσουν η κρίση στην Ακτοπλοΐα να περάσει πάνω από τις πλάτες του Ναυτεργατικού μας κόσμου.

Ταυτόχρονα απαίτησε από τους εκπροσώπους των εφοπλιστών να τηρούν και να εφαρμόζουν απαρέγκλιτα τις ισχύουσες ΣΣΕ, την Ναυτική νομοθεσία ενώ αξίωσε την παραδειγματική τιμωρία όσων πλοιοκτητών παρανομούν με οποιονδήποτε τρόπο.

Οπως τονίζεται στο δελτίο Τύπου της ΠΕΝΕΝ:

«Σχετικά με τις ακραίες και παράλογες απαιτήσεις που διατυπώθηκαν εκ μέρους των πλοιοκτητών, (ήτοι: μείωση του ξενοδοχειακού προσωπικού κατά 30% και τις ανάγκες να τις καθορίζει η πλοιοκτήτρια εταιρεία ανάλογα με την επιβατική κίνηση, μείωση 15% στους μισθούς σε όλα τα τμήματα του ξενοδοχειακού προσωπικού όπως επίσης και μείωση των οργανικών συνθέσεων για τα πλοία που εκτελούν άγονες γραμμές με συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας), ο Πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ επισήμανε ότι «για άλλη μια φορά διατυπώνεται η θέση των εφοπλιστών η οποία οδηγεί σταδιακά στον αφελληνισμό της Ακτοπλοΐας, όπως ήδη έχει γίνει με την ποντοπόρο και κρουαζιερόπλοιο Ναυτιλία, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται σοβαροί κίνδυνοι για τις θέσεις εργασίας των χιλιάδων Ελλήνων Ναυτεργατών που απασχολούνται στην Ακτοπλοΐα. Οι συνέπειες όμως από ένα τέτοιο γεγονός επηρεάζουν την ασφάλεια και την αμυντική και εθνική θωράκιση της χώρας μας. Τέλος οι συνέπειες για το σύνολο των ασφαλιστικών μας ταμείων θα είναι καταστροφικές». Οι θέσεις αυτές της ΠΕΝΕΝ έγιναν στο σύνολό τους ομόφωνα αποδεκτές από τα μέλη της Διοίκησης της ΠΝΟ.

Σημειώνουμε ότι οι θέσεις αυτές των εφοπλιστών συνάντησαν την καθολική αντίδραση και αποδοκιμασία όλων των μελών της ΠΝΟ και των Σωματείων.

Οι Ναυτεργάτες και τα Συνδικάτα τους θα αγωνισθούν με όλες τις δυνάμεις τους για να μην περάσει η βάρβαρη πολιτική της τρόικας και της τρικομματικής κυβέρνησης η οποία γκρεμίζει και ισοπεδώνει (όπως έγινε πρόσφατα με την αύξηση των ορίων ηλικίας για την θεμελίωση του δικαιώματος συνταξιοδότησης) τα κοινωνικά – ασφαλιστικά – εργασιακά τους δικαιώματα.

Η οργάνωση και ο αγώνας είναι μονόδρομος για να μην περάσουν οι σχεδιασμοί κυβέρνησης – τρόικας – εφοπλιστών, για την ανατροπή της αντιλαϊκής κυβερνητικής πολιτικής και της κυβέρνησης που την υλοποιεί.

Η ΠΕΝΕΝ καλεί τον κλάδο και όλους τους Ναυτεργάτες σε αγωνιστική ετοιμότητα για την κλιμάκωση των αγώνων με νέες απεργιακές κινητοποιήσεις το αμέσως επόμενο διάστημα».

ΠΗΓΗ